Botox-kokemuksia?

särkyinen

Hei kaikille migreeni-kohtalotovereilleni!

Onko jollakin kokemuksia Botoxista? Mulle on kaikennäköistä tässä jo kokeiltu ja vaivat eivät hellitä. Mihin teillä Botoxia on laitettu? Onko kellään laitettu purentalihaksiin suun sisäpuolelle? Rupeeko silmäkulmat ym. "repsottamaan" ja kuinka kauan sellainen kestää? Kertokaa kaikki tietonne, koska tässä vähän jännittää tuo ensi kerta...

Saa sitten olla hyvä injektio, kun maksaa 300€/kpl! =)

21

12437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän,.-.,

      se maksa kunnallisessa kuin 22e poliklinikkamaksun,siis minulla ei kokemuksia migreenin hoidossa,selkään on laitettu useasti,ja alkuun auttoi,mutta nyt sit lopetettiin,kun ei enää auttanut,pari vuotta sitä laitettiin.

      • särkyinen

        Tähän sain kuitenkin yksityiseltä reseptin, ja hinta on yli 260€/injektio. Siitä saa sitten KELAlta korvauksia, kun ylittyy se reilu 600€.

        Terveyskeskuksesta ei paljon kannata mennä migreeniin kysymään apua, koska heillä ei ole minkäänlaista käsitystä tästä. Ja yleislääkäreillä yleensäkin...


    • mami-64

      minulle laitettu 2 kertaa niskaan ja hartioihin ja on kyllä auttanut niskojen jännitykseen ja päänsärkyyn

    • lessu

      mulle laitettiin botoxia viime kuussa.ei auttanut yhtään.botoxia pistettiin ihon alle kasvoihin ja selkään.otsa on nyt sileä ja oikea luomi roikkuu mutta ne häviävät kun vaikutus lakkaa.purentalihaksiin laitettiin kasvojen ulkopuolelta,nyt ei voi purra oikein kunnolla.pistokset eivät käyneet kipeää.kela korvaa osan lääkkeestä.kaikki lääkkeet on kokeiltu eikä mikään auta.

      • särkyinen

        Niin, kävin nyt sitten laitattamassa ohimoon, purentalihaksiin ja takaraivoon. 156€ oli KELAn korvauksen jälkeen injektion hinta.

        lessu, mulle lääkäri sanoi, että vaikutukset näkee aikaisintaan viikon pari jälkeen ja joskus tarvitaan kaksikin kertaa, jotta vaikutukset näkyy. Ja välillä kestää aikansa, että löytyy oikeat kohdat, joita pistellä.


      • särkyinen
        särkyinen kirjoitti:

        Niin, kävin nyt sitten laitattamassa ohimoon, purentalihaksiin ja takaraivoon. 156€ oli KELAn korvauksen jälkeen injektion hinta.

        lessu, mulle lääkäri sanoi, että vaikutukset näkee aikaisintaan viikon pari jälkeen ja joskus tarvitaan kaksikin kertaa, jotta vaikutukset näkyy. Ja välillä kestää aikansa, että löytyy oikeat kohdat, joita pistellä.

        .. piti vielä sanoa, että ei repsottanut naama =) Pientä pistelyä tuntui jälkeenpäin, mutta lääkäri sano, että se enteilee hyvää vaikutusta. Toivon, että 9 kuukautta jatkunut päivittäinen särky jo kohta lakkaisi...


    • lessu

      luomi alkoi repsottaan vasta kolmen viikon kuluttua pistoksista.pisteli myös kasvoja mutta ei silti auttanut yhtään.nyt kokeillaan atacand 4mg.3 viikkoa syönyt,ei ole auttanut.joka päivä migreeni.tänään soittaa kipupolin lääkäri ja katsotaan nostetaanko annosta.onko kellään kokemuksia tuosta lääkkeestä.olen hirvittävän väsynyt tähän ainaiseen särkyyn.

      • särkyinen

        Mulla lopetettiin toi Atacand, kun ei tehonnut pahemmin, ja söin sitä 16mg päivässä.


      • särkyinen

        lessu, mihin sulle tarkkaan ottaen laitettiin sitä Botoxia? Mietin, että mistä syystä se alkoi repsottamaan? Itse sain purentalihaksiin (eli poskiin) ja ohimoon, ja takaraivoon. Toivottavasti itselle ei tule mitään silmin nähtäviä vaikutuksia! Neurologi sanoi, että purentalihakset lamaantuu osittain parissa viikossa.


      • lessu
        särkyinen kirjoitti:

        lessu, mihin sulle tarkkaan ottaen laitettiin sitä Botoxia? Mietin, että mistä syystä se alkoi repsottamaan? Itse sain purentalihaksiin (eli poskiin) ja ohimoon, ja takaraivoon. Toivottavasti itselle ei tule mitään silmin nähtäviä vaikutuksia! Neurologi sanoi, että purentalihakset lamaantuu osittain parissa viikossa.

        botoxia laitettiin otsaan,purentalihaksiin ja niskaan hartioihin.purentalihakset lamaantu osittan.haittavaikutukset häviää onneksi kun teho lakkaa.eilen nostettin atacandia 8mg.illalla taas migreeni äityi pahaksi ja heräsin jumputukseen ohimoilla aamulla kuuden jälkeen.kaikki estolääkkeet olen kokeillut vuosien aikana.mistään ei ole ollut apua.eilen tuli onneksi lääkekatto täyteen.kävin apteeksissa ja ostokset teki 190euroa.eläke menee lääkkeisiin.onneksi ei enää tarvitse miettä töihin menoa.olen perushoitaja ja virkani oli hoivaosastolla vanahainkodilla.


      • särkyinen
        lessu kirjoitti:

        botoxia laitettiin otsaan,purentalihaksiin ja niskaan hartioihin.purentalihakset lamaantu osittan.haittavaikutukset häviää onneksi kun teho lakkaa.eilen nostettin atacandia 8mg.illalla taas migreeni äityi pahaksi ja heräsin jumputukseen ohimoilla aamulla kuuden jälkeen.kaikki estolääkkeet olen kokeillut vuosien aikana.mistään ei ole ollut apua.eilen tuli onneksi lääkekatto täyteen.kävin apteeksissa ja ostokset teki 190euroa.eläke menee lääkkeisiin.onneksi ei enää tarvitse miettä töihin menoa.olen perushoitaja ja virkani oli hoivaosastolla vanahainkodilla.

        Tämä on kyllä sellanen sairaus (ja vielä periytyvä), että sitä ei kenellekään toivoisi. Itselläni on 9 kk särkenyt pää päivittäin, joten itse myös toivoisin, että joku auttaisi - ikää kun on vasta reilu 20. Estolääkkeitä on myös ollut useita ja ei taida tällä iällä olla tervettä syödä mitä kummallisempia lääkkeitä. Ja rahaa menee... eikä korvauksia pahemmin tulisi, vaikka olisi sairausvakuutus, koska neurologiset sairaudet ei kuulu siihen.

        Jaksamisia sinne sulle lessu!!


      • molttikipu

        Syön myös 16 mg:sta Atacandia. Ei apua migreeniin, mutta syön kuitenkin Seloken Zoc:n rinnalla, kun on verenpainetautikin.


      • Nimetön
        särkyinen kirjoitti:

        Tämä on kyllä sellanen sairaus (ja vielä periytyvä), että sitä ei kenellekään toivoisi. Itselläni on 9 kk särkenyt pää päivittäin, joten itse myös toivoisin, että joku auttaisi - ikää kun on vasta reilu 20. Estolääkkeitä on myös ollut useita ja ei taida tällä iällä olla tervettä syödä mitä kummallisempia lääkkeitä. Ja rahaa menee... eikä korvauksia pahemmin tulisi, vaikka olisi sairausvakuutus, koska neurologiset sairaudet ei kuulu siihen.

        Jaksamisia sinne sulle lessu!!

        ootko varma et sulla migreeni,jos pää jokapäivä kipee? ittelläni ollu kans 9kk putkeen pää kipeä,ja neurologia sanoo et ei voi migreeni kestää kuukausitolkulla. siispä omalla kohdallani luokiteltu tensiosäryksi,mitä en kyllä usko enää. raahaa kan palanu joku 3500e, ei hääviä oo.. ja botoxi hoidos kävi kans tänään! saas nähä auttaako ku ei mikää muukaan.. oliko sulla apua siitä??


      • särkyinen
        Nimetön kirjoitti:

        ootko varma et sulla migreeni,jos pää jokapäivä kipee? ittelläni ollu kans 9kk putkeen pää kipeä,ja neurologia sanoo et ei voi migreeni kestää kuukausitolkulla. siispä omalla kohdallani luokiteltu tensiosäryksi,mitä en kyllä usko enää. raahaa kan palanu joku 3500e, ei hääviä oo.. ja botoxi hoidos kävi kans tänään! saas nähä auttaako ku ei mikää muukaan.. oliko sulla apua siitä??

        Mulla on molempia, tensio- ja migreenisärkyjä. Migreeni on kroonista, kun on sattunut pidemmän aikaan päivittäin. Ja tensiosärky ei ala äänistä, valoista ja hajuista!

        Botox antoi toivoa! 6 viikkoa (viimeisen 11kk aikana) oli putkeen säryt pois. Odotan jo seuraavaa kertaa!!


      • Nimetön
        särkyinen kirjoitti:

        Mulla on molempia, tensio- ja migreenisärkyjä. Migreeni on kroonista, kun on sattunut pidemmän aikaan päivittäin. Ja tensiosärky ei ala äänistä, valoista ja hajuista!

        Botox antoi toivoa! 6 viikkoa (viimeisen 11kk aikana) oli putkeen säryt pois. Odotan jo seuraavaa kertaa!!

        mulla ei auttanu mitää se botoxi. 3 vko siitä nyt on,ja lääkäri sano et 2vko aikana pitäs näkyä auttaako. yhtäkää parempaa päivää ei oo ollu,ainut plussa oli et rypyt katos ottasta. nyt sit odeotella neurologin soittoa ens kuus,koitetaanko uudesta botoxia vai mitä seuraavaksi. hyvä jos sulla auttoi.


      • särkyinen
        Nimetön kirjoitti:

        mulla ei auttanu mitää se botoxi. 3 vko siitä nyt on,ja lääkäri sano et 2vko aikana pitäs näkyä auttaako. yhtäkää parempaa päivää ei oo ollu,ainut plussa oli et rypyt katos ottasta. nyt sit odeotella neurologin soittoa ens kuus,koitetaanko uudesta botoxia vai mitä seuraavaksi. hyvä jos sulla auttoi.

        Aika kumma, kun mulle neurologi sano, että Botox vaikuttaa aikasintaan 2 viikon päästä, tai sitten tulokset näkyy vasta toisen hoitokerran jälkeen. Sun kohdalla ei välttämättä olla osuttu just niihin paikkoihin, mikä rupeis sitä helpottamaan.


      • Nimetön
        särkyinen kirjoitti:

        Aika kumma, kun mulle neurologi sano, että Botox vaikuttaa aikasintaan 2 viikon päästä, tai sitten tulokset näkyy vasta toisen hoitokerran jälkeen. Sun kohdalla ei välttämättä olla osuttu just niihin paikkoihin, mikä rupeis sitä helpottamaan.

        nii ja onhan se tapauskohtaista auttaako se ollenkaa. toisilla auttaa, toisilla ei. mulleki varmaan 20 eri kohtaan pääs laitettiin sitä.


      • paljon kokenut
        molttikipu kirjoitti:

        Syön myös 16 mg:sta Atacandia. Ei apua migreeniin, mutta syön kuitenkin Seloken Zoc:n rinnalla, kun on verenpainetautikin.

        Akupunktio on hyvä ja halvempi vaihtoehto ja vaikuttaa pidempään. Kun olen käynyt akupunktiossa ja seuraavan kerran mennyt, niin kysyttiin, että missä on nyt tuntunut kipua, niin sanoi että jaa, ihme kyllä, ei missään. Akupunktioneulat asetetaan hermopisteisiin ja se poistaa lihasjännityksen ja avot . Kokeilkaa


      • särkyinen
        paljon kokenut kirjoitti:

        Akupunktio on hyvä ja halvempi vaihtoehto ja vaikuttaa pidempään. Kun olen käynyt akupunktiossa ja seuraavan kerran mennyt, niin kysyttiin, että missä on nyt tuntunut kipua, niin sanoi että jaa, ihme kyllä, ei missään. Akupunktioneulat asetetaan hermopisteisiin ja se poistaa lihasjännityksen ja avot . Kokeilkaa

        Kokeilin, eikä minkäänlaista vaikutusta!! :(


      • msa74
        lessu kirjoitti:

        botoxia laitettiin otsaan,purentalihaksiin ja niskaan hartioihin.purentalihakset lamaantu osittan.haittavaikutukset häviää onneksi kun teho lakkaa.eilen nostettin atacandia 8mg.illalla taas migreeni äityi pahaksi ja heräsin jumputukseen ohimoilla aamulla kuuden jälkeen.kaikki estolääkkeet olen kokeillut vuosien aikana.mistään ei ole ollut apua.eilen tuli onneksi lääkekatto täyteen.kävin apteeksissa ja ostokset teki 190euroa.eläke menee lääkkeisiin.onneksi ei enää tarvitse miettä töihin menoa.olen perushoitaja ja virkani oli hoivaosastolla vanahainkodilla.

        Hei!!! Näkövammainen nainen tiedustelee, että onko jollain tietoa botox hoidosta ja sen tämän päivän hinnoista. Mistä paikoista olette saaneet hoidon? Mulla on jännityspäänsärkyä ja tuo näkövamma ei paranna asiaa kun liikkuu valkoisen kepin kanssa siinä väistämättä tulee niskat kipeiksi ja tämä oravan pyörä on valmis. Mulle ei sovi lääkkeet koska olen svuvaikutusten imuri ja on kokeiltu vaikka mitä Auttakaa hyvät ihmiset.


    • Killikallikolli

      Minulle pistettiinmigreeniin ja niska-hartiaseudun kroonistuneisiin jännitystilojen kipuihin loppuvuodesta 2017 ja vaikutus alkoi näkyä ja tuntua parin viikon kuluttua. Muuten ollu tosi hyvä, mut kun silmäluomet roikkuu ja näyttävät siltä kuin olisivat nestettä pullollaan koko ajan. Mulle pistettiin niskaan, hartioihin, takaraivoon, ohimoille, otsaan hiusrajaan ja heti kulmakarvojen yläpuolelle. En aio antaa enää pistää kulmakarvojen yläpuolelle, koska on aivan karmeaa miten luomet laskeutuvat silmien päälle ja on kuin näkökentässä olisi koko ajan jotain tiellä. Ne luomet nimenomaan. Ei oo kivannäkönenkään. Mutta kipujen syntyminen on huomattavasti vähentynyt ja olen pystynyt alkaan treenaamaan hiihtoa, sekä niska-hartiaseudun ja käsivarsien vahvistamista. Kokeilla kannattaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe