Hyvä lääkäri Tampereella?

mitä tää on

Olen 57 v. nainen. Minulla on yli puoli vuotta ollut samat oireet kuin kilpirauhassairaudessa, mutta terveyskeskuslääkäri on vain otattanut verikokeita, joista ei ole vikaa löytynyt. Kerran on ollut kilpirauhasarvot vähän koholla, mutta kun palasivat normaaleiksi, mitään ei ole tehty asialle.
Oireet ovat kuitenkin voimakkaat eli mm. silmien turvotusta, jatkuvaa flunssaa, voimakasta väsymystä, sydämen vajaatoimintaa ym..
Mietin, mitä muuta tämä voikaan olla.
Yksityisellä on kallista ottaa kaikkia verikokeita. Onko ne pakko ottaa taas, jos käy yksityisellä? Mitä muita tutkimuksia lääkäri voi tehdä?
Tietääkö kukaan hyvää sisätautienlääkäriä Tampereella?

24

14508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Ei tarvitse yleensä uusia kokeita ellei haluta jotain uusia eli esim. lamaavat vasta-aineet, ne kun on järkevä ottaa. Otat vain printin arvoista mukaan ja listaa myös oireesi paperille jotta muistat ne kaikki.

      Jo se että arvot ovat edes olleet koholla joskus viittaa siihen että jotain niissä on vialla. Juomalla kupposen kahvia tai menemällä liian myöhään kokeisiin (tai polttamalla tupakkaa) rajojen tuntumassa olevat arvot voivat pompsahtaa päiväarvoille eli normaalin rajoihin. Lisäksi nykyiset viiterajat ovat väärät ja uusia suosituksia on. Vaikka olisi kuinka viitteissä, lääkityksestä saattaa silti olla apua.

      Kysyhän kilpirauhasfoorumilta hyvää lääkäriä, sieltä saa takuulla vinkkejä! Ja kerro ne arvosi siellä tai täällä, voi hieman katsoa missä mennään.

      • avun saanut

        Jorma Salmi Koskiklinikalta antoi minulle tyroksiini lääkityksen vaikka arvot viitearvoissa. Ei todellakaan hurmannut sosiaalisilta kyvyiltään ja ajattelinkin ettei tainnut edes montaa sanaa kysyä, mut näki kai arvoista vajaatoiminnan ja oireet loppuivat.


      • jormasalmi
        avun saanut kirjoitti:

        Jorma Salmi Koskiklinikalta antoi minulle tyroksiini lääkityksen vaikka arvot viitearvoissa. Ei todellakaan hurmannut sosiaalisilta kyvyiltään ja ajattelinkin ettei tainnut edes montaa sanaa kysyä, mut näki kai arvoista vajaatoiminnan ja oireet loppuivat.

        diagnosoi minut v 97 taysissa, sanoen ainoastaan tarvitsevani thyroksiinia hautaan asti.
        Hyvä lääkäri Eurolääkärit / George Lahti. Siinä pätevä lääkäri, jolla viime vuodet käynyt. Maksaa kyllä , mutta kannattaa, onhan kyse omasta terveydestä. Mieluummin kuljen pussit tyhjinä kuin pahan sairauden kanssa.


      • Huonot kokemukset
        avun saanut kirjoitti:

        Jorma Salmi Koskiklinikalta antoi minulle tyroksiini lääkityksen vaikka arvot viitearvoissa. Ei todellakaan hurmannut sosiaalisilta kyvyiltään ja ajattelinkin ettei tainnut edes montaa sanaa kysyä, mut näki kai arvoista vajaatoiminnan ja oireet loppuivat.

        En todellakaan suosittele Jorma Salmea. Osaa kyllä määrätä tyroksiinia, mutta jos se ei sitten sovikaan ja potilas on vähän "ongelmallisempi" niin siihen loppuvat Salmen paukut!


    • Mehiläisessä ainakin Jaakko...

      Mehiläisessä ainakin Jaakko Antonen, tosin vaikea saada aikoja.

    • Löysitkö avun?

      Hei, mulla on kanssa ollut kilpirauhasen liikatoiminnan eli hypertyreoosin oireita ilman että kilpirauhasarvot olisivat vinksallaan. Itse asiassa pahojakin sydämen vajaatoiminnan ja sepelvaltimotaudin oireita ihan just nyt huhtikuusta toukokuuhun.
      Omalääkärille asiaa oli liikaa ja päätteli että paniikkihäiriöinen, mitä en ole ollut enkä tule olemaan.
      Oireeni vain olivat niin pahoja etten takaisin halua ja apua etsin.
      Onko sulla ollut kitalaen arkuutta, särinää tai pakotusta?
      Mielelläni kuulisin lisää, jos jaksat ottaa yhteyttä: [email protected]

    • vajaa

      Miksi ihmeessä kilpirauhasen ongelmista kärsivät ovat aina ensin saaneet masennus tai paniikki diagnoosin. Eikö lääkärit vaan viitsi tutkia potilasta? tai sitten eivät vaan ymmärrä mistä kyse ja helpompaa sanoa että päässä vikaa.

    • kukuutollo

      Ei tuo Salmi mistään mitään tiedä hei. Minulla todella paha addison ja kilpparin vajaatoiminta, yliannosta syötti 1/2 vuotta niin että meinas henki mennä. Toinen lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että koko kilpparilääkitys oli turha alun alkaenkin.
      Tästäkös tämä Salmi innostui ja alkoi kunnolla kiroamaan ja raivoissaan oli minulle. Potilaalle siis, näin meillä

    • mirdum

      voi v. mikä lääkäri taas!!! siis Salmi!!! onneks netti on keksitty niin voi tarkistaa ensin ettei joudu jollekin f****ng kaistapäälle!

      • Kaikki ei käy

        Voi teitä...20v. Jorma Salmen ohjeiden mukaan elänyt. Ja välillä hairahduin
        kokeilemaan liothyronia kilpirauhasen vajaatoimintaan, kun eräs Tampereen
        toinen osaaja näin suositteli, ja olo iltapäivisin niin kauhea ,ettei jaksanut
        tehdä mitään ja huonoa oloa ,palasin Salmelle ja niin taas hyvin sujuu.


    • Suurtapiiri

      Kehottiaisin välttämään ko. äijää viimeiseen asti!!!

      Pitää täysin paikkansa, että jos tyroksiinilla ei asiaa saa hoidettua niin paukut loppuu! On myös todella ylimielinen.

      • Sipukka

        Jorma Salmella olen asioinut. Lääkitys aloitettiin,vaikka arvot olivat lähes viitteissä. Tk-lääkäri otatti tvk:n,kilpirauhasarvot ym erään sairauden tulkintaa varten.Hän arveli,että ihan hyvät kilpirauhasarvot on,melkein viitteissä,ei toimenpiteitä. Salmi laittoi Thyroksinin,ja 6:n viikon kuluttua veriarvokontran.Uusi tapaaminen,jossa lääkitystä lisättiin. Seuraava verikontra 3:n kuukauden kuluttua. Mulla eräs sairaus,jonka vuoksi tehdään isoja labroja silloin tällöin. Niistäkin Salmi saa apuja diagnoosiin. Olo on kohentunut huimasti Thyroksiinilla.Lääkärinä ja henkilönä olen kokenut Salmen miellyttävän rauhalliseksi ja juttelevaksi. Aina kysyy,onko minulla jotain mieltä askarruttavaa. Vastaa kysymyksiin asiallisesti.


      • toimi30
        Sipukka kirjoitti:

        Jorma Salmella olen asioinut. Lääkitys aloitettiin,vaikka arvot olivat lähes viitteissä. Tk-lääkäri otatti tvk:n,kilpirauhasarvot ym erään sairauden tulkintaa varten.Hän arveli,että ihan hyvät kilpirauhasarvot on,melkein viitteissä,ei toimenpiteitä. Salmi laittoi Thyroksinin,ja 6:n viikon kuluttua veriarvokontran.Uusi tapaaminen,jossa lääkitystä lisättiin. Seuraava verikontra 3:n kuukauden kuluttua. Mulla eräs sairaus,jonka vuoksi tehdään isoja labroja silloin tällöin. Niistäkin Salmi saa apuja diagnoosiin. Olo on kohentunut huimasti Thyroksiinilla.Lääkärinä ja henkilönä olen kokenut Salmen miellyttävän rauhalliseksi ja juttelevaksi. Aina kysyy,onko minulla jotain mieltä askarruttavaa. Vastaa kysymyksiin asiallisesti.

        kyllä,asiansa osaava lääkäri. tietää hormonaalisista sairauksista paljon ,eikä tuijota vain viitearvoja. suomessahan viitearvot ovat liian laajat,potilaan sairaus ehtii mennä pahemmaksi,ennen kuin toimitaan. siksi Salmi on hyvä poikkeus,reakoi nopeasti.


      • hyvä
        toimi30 kirjoitti:

        kyllä,asiansa osaava lääkäri. tietää hormonaalisista sairauksista paljon ,eikä tuijota vain viitearvoja. suomessahan viitearvot ovat liian laajat,potilaan sairaus ehtii mennä pahemmaksi,ennen kuin toimitaan. siksi Salmi on hyvä poikkeus,reakoi nopeasti.

        olen ollut salmen potilas vuosia,ihana lääkäri ,asiallinen ,kyselee kuulumiset .minulla on vain hyvää sanottavaa hänestä ,ammattinsa osaava lääkäri,kuuntelee potilasta ,ei tuijota viitearvoja ,aina olen lähtenyt hyvillä mielin pois .


    • erppuli

      Olen kuullut hänestä kyllä ihan päinvasaista. Monet ovat pahoittaneet mielensä, kun hän on töksäytellyt.

      • Huvittunut

        Olen toiselta paikkakunnalta enkä tunne ko henkilöä, mutta näistä kommenteista päätellen hän on asiallinen ja hyvä lääkäri, joka ei ole lähtenyt huuhaahoitoihin mukaan ja siitä tietysti sellaisia vaatineet ovat suuttuneet...


      • APUA MISSÄ SALMI????
        Huvittunut kirjoitti:

        Olen toiselta paikkakunnalta enkä tunne ko henkilöä, mutta näistä kommenteista päätellen hän on asiallinen ja hyvä lääkäri, joka ei ole lähtenyt huuhaahoitoihin mukaan ja siitä tietysti sellaisia vaatineet ovat suuttuneet...

        Jorma Salmi on ehdottomasti Suomen parhaita endokrinologeja! Pelkkää hyvää sanottavaa hänestä, asiallinen ja asiantunteva! Nyt onkin todella kauhea paniikki kun Salmen vastaanotolle ei pääse!!!!!
        Kertokaa hyviä endokrinologeja mieluiten pirkanmaalta mutta kiinnostaa myös muut koska olen valmis matkustamaan hyvän lääkärin vuoksi!!!!???!!!


      • mmm202020
        APUA MISSÄ SALMI???? kirjoitti:

        Jorma Salmi on ehdottomasti Suomen parhaita endokrinologeja! Pelkkää hyvää sanottavaa hänestä, asiallinen ja asiantunteva! Nyt onkin todella kauhea paniikki kun Salmen vastaanotolle ei pääse!!!!!
        Kertokaa hyviä endokrinologeja mieluiten pirkanmaalta mutta kiinnostaa myös muut koska olen valmis matkustamaan hyvän lääkärin vuoksi!!!!???!!!

        Minulla piti olla aikaisemmin Salmelle auki, vastaanotolle mentäessä ovi oli auki, Salmi makasi lattialla ambulanssimiehien kanssa. Luultavasti siis jotain vakavampaa hänelle käynyt...


    • Hei!

      Kilpirauhasen vajaatoiminta voi joskus olla hankala diagnosoida. Kätevän tietopaketin asiasta voi lukea vaikka osoitteesta http://klinik.fi/terveysinfo/kilpirauhasen-vajaatoiminta.

      Paras asiantuntija kilpirauhassairauksissa on elimistön aineenvaihduntasairauksiin erikoistunut sisätautilääkäri eli endokrinologi. Mikäli vaivaan ei muuten saada selvyyttä, endokrinologi saattaa pystyä auttamaan asiassa.

      Toivottavasti oikea hoito ja sopiva lääkäri löytyvät!

      -Klinik-tiimi

      • Anonyymi

        Jos ei saa jodia mistään niin kyllä kilpirauhanen lakkaa toimimasta. Kannattaisiko ihan ostaa sellainen monivitamiini jossa on myös jodia...
        Kyllä se on helpompaa kuin kilpirauhaslääkkeiden syöminen 😷🦠🦠😷


    • Anonyymi

      Puoskareita jokainen.

    • Anonyymi

      Osaako, kukaan suositella Tampereella kilpirauhaslääkäriä? Asun Porissa, mutta täällä ei ole kyseistä lääkäriä

    • Anonyymi

      Jaakko Antosesta huono kokemus. Halusi nopeasti eroon. En tiedä oliko tapaukseni liian vaativa. Ei ollut kiinnostunut mitään selvittämään vaikka todella paha olo ja syöpä-arvot koholla.
      🙁

      • Anonyymi

        Oletko kuvitellut oireesi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe