Osallistutteko taloyhtiön talkoisiin?

Cittie**

Keväällä tykätään pitää taloyhtiön talkoopäiviä, jossa siivotaan, puunataan ja niin edelleen.
Osallistutteko te näille jokavuotisille talkoopäiville? Minä en itse osallistu, siitä syystä, että haluan näkyä naapurustossani mahdollisimman vähän. Siellä ne juorut liikkuu ja niitä naapureita, jotka eivät ehdi/halua osallistua, yleensä panetellaan.
Miten on käynyt teidän kohdallanne? Oletteko jättäneet osallistumatta ja saaneet siitä moitteita, vai oletteko olleet mukana?

37

4939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panetellaan..

      Meidän "kasarmilla" kundien kanssa panetellaan aina kauniit tytöt ja juodaan talkookaljat. Ovat tytöt jälkeenpäin aina kiitelleet ryhmäpanettelua. Rumiin ei kosketa edes kepillä.

    • Tonttilan mies

      Aina olen osallistunut täällä Lahdessa Tonttilassa ja Jalkarannassa. On ollut tosi hyödyllistä, olemme saaneet paljon aikaiseksi. Kukaan ei ole mitään juoruillut, koska asun fiksussa talossa. Tuollaiset juoruilut yms. ovat monilla vain omaa kuvitelmaa ja jos joku juoruilee, niin puheenaiheen voi sujuvasti vaihtaa.

      • Täällä.....

        Olen aina osallistunut. Mukavaa puuhastelua ja tutustuu mahdollisiin uusiin naapureihin. Ja talkoilla tekemällä ollaan myös säästetty sievoinen summa rahaa taloyhtiölle (siis meille). Joukossa on ammattimiehiä, joten sutta ei ole tullut.
        Meidän talkoissa ei ole ainakaan mitään juoruiluja esiintynyt. Ne tekee jotka ehtii ja viitsii. Talkoothan on ihan vapaaehtoisia. Osallistuminen on ollut kuitenkin ihan kiitettävää. Ja mikä sen mukavampaa kuin talkoiden jälkeen grillillä istuminen syöden ja useimmiten myös vähän juoden taloyhtiön piikkiin.


      • juhani1941
        Täällä..... kirjoitti:

        Olen aina osallistunut. Mukavaa puuhastelua ja tutustuu mahdollisiin uusiin naapureihin. Ja talkoilla tekemällä ollaan myös säästetty sievoinen summa rahaa taloyhtiölle (siis meille). Joukossa on ammattimiehiä, joten sutta ei ole tullut.
        Meidän talkoissa ei ole ainakaan mitään juoruiluja esiintynyt. Ne tekee jotka ehtii ja viitsii. Talkoothan on ihan vapaaehtoisia. Osallistuminen on ollut kuitenkin ihan kiitettävää. Ja mikä sen mukavampaa kuin talkoiden jälkeen grillillä istuminen syöden ja useimmiten myös vähän juoden taloyhtiön piikkiin.

        olisipa meilläkin niin ,vaan eipä ole edes talkoita ,kyräilevät kurttunaamat vaan seurailevat toistensa tekemisiä ja ajavat kaiketi vain omia etujaan.


    • Manmies

      Epämääräisiä kyräilijä-äijiä ja kireitä ämmiä. En minä ainakaan sotke kellareita jne,.. Taloyhtiö ja talonmies hoitakoon hommansa. Ne eläkeläiset tai joilla on aikaa ja motivaatiota hoitakoon talkoot kun kerran haluavat.

      Paneteltiin jo ennen talkoita ja mitä luulette meninkö sitten enää talkoisiin, no en. Senkun panettelevat, ei kiinnosta tenukeppien ja persoonallisuushäiriöisten jorinat.

    • ???

      saa osallistua yhteiseen talkoopäivään tai jos haluaa tehdä oman osuutensa jo ennakkoon. Minä olen hoitanut oman osani hommista jo etukäteen. Vaikka meillä ei ehditä juoruamaan, kaikki haluavat saada hommat äkkiä tehtyä, sitten pari grillimakkaraa oluen kanssa parempaan talteen ja kotiin saunaan.

    • enää joukkoon

      En enää, sillä aina on vain sama aktiiviporukka joka tekee. Muut katselee, jopa vittuilee ja kittaa kaljaa.

      Myös seuraavat syyt on pistäneet miettimään...

      - yhden päivän talkoissa jää aina kaikki kesken.
      - talkoilla tehdään hommia, jotka kuuluisi siivousfirmalle
      - talkoolla tehdään hommia, jotka kuuluisi huoltoyhtiölle
      - talkoissa jokainen tekee niin kuin haluaa. Se halu ei vaan usein käy yksiin oikean toteutuksen kanssa
      - miksi siivoaisin muiden sotkuja?
      - miksi korjaisin muiden aiheuttamia vahinkoja, ei niistä muutkaan välitä?
      - Miksi korjaisin ja uusisin huoltoyhtiön lumitöillä rikkomia aitoja ja pihakalusteita, rikkaruohomyrkyllä tapettuja pensaita.. Hiekkalaatikon hiekan vaihtokin kuuluisi huoltosopimukseen, mutta ei.. Suursiivotaan saunaa ja pyörävajoja, pestään rappujen seiniä. Perskules kun saatais tässäkin rapussa tuo sotkijaperhe hommiin. Mutta vitut, talkookalja limut kelpaa ja neuvoja riittää. Eväkään ei värähdä talon hyväksi ja näiden juttujen takia mulle riitti.

      Järki hoi, äly älä jätä.

    • teen vain

      ihmisten kanssa, joista pidän. Naapureitani en ole valinnut. Naamanvääntäjille olen sanonut vastaukseksi, että mikään taloyhtiön sääntö ei lain mukaan velvoita osakasta osallistumaan talkoisiin. Talkootyö perustuu täysin vapaaehtoisuuteen.

    • !!!!!!!!!!!

      Vuokra on korotettu niin suureksi, että siihen nähden täytyy jo saada vastinetta vuorkalleen. Talkootöistä ei ole ollut mitään apua estämään vuokrien korotuksia.

    • aikanaan

      kun niitä pidettiin, jos satuin olemaan niitten pitoajankohtana kotosalla.
      Kuulemieni juttujen annoin mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja itselleni on yksi hailea, mitä minusta tiedetään kertoa.

      Meidän yhtiössä on talkoilla "säästäminen" nykyisin lopetettu ja palvelut ostetaan, mikä on mielestäni asioitten kunnollisen hoidon kannalta paras ratkaisu.

    • menisin mukaan

      Meidän kivassa rivariyhtiössä pahin pelko on, jos sattuukin tekemään jotakin ja naapurit ajattelevat heti että toi varmaan tekee jatkossakin saman homman. Eli emme pidä talkoita emmekä muutenkaan mitään, vaan odotamme ihmettä jos jotakin tapahtuisi.

      Minä olen ihan hyötyliikunnan ilosta ajellut nurtsit ja kohautellut olkapäitä yleiselle negatiivisuudelle, mutta turha naapureiden on odottaa että tulisin sitten tarvittaessa apuun. Kiva kattella kun joku äheltää vaikkapa lastenvaunujen kanssa liukasta pihatietä eteenpäin ja horjuu henkensä kaupalla. Jos ei ite hiekoita, niin kaatukoot.

    • tässä taloyhtiössä.

      Asun toistaiseksi vuokralla eikä tulisi mieleenkään osallistua! Kunhan jossain välissä ostan omistusasunnon niin harkitsen asiaa uudelleen. Riippuu millainen tuleva taloyhtiö sitten on ja millaisia naapurit ovat. Tai sitten en edes harkitse. Sen näkee sitten.

    • pienessä ....

      ...rivariyhtiössä pitäisi aina olla talkoot mutta aina löytyy siivellä eläjiä jotka nauttii vaan siitä että muut ajaa nurtsit, tekee lumityöt, korjaaa roskat pihalta ym. ym. !

      Nämä loiset kyllä nauttivat pienestä yhtiövastikkeesta - kusipäitä !

      • ???

        hallituksen puheenjohtajalta. Herralle ja rouvalle eivät maistu lumityöt, ne ovat jääneet minun harteilleni (onneksi viime talvi oli miltei lumeton), eivätkä muutkaan hommat (emme halua osallistua, koska teemme niin paljon töitä) jne. Mutta hallituksen puheenjohtajuus kyllä maistuu. Tästä syystä teen talkoo-osuuteni aina ennakkoon, koska siihen on mahdollisuus. Samalla kun haravavoin oman asuntomme edustan, haravoin sitten vähän enemmänkin. Ainakin tänä keväänä olivat haravoimani roskakasat hävinneet talkooiltana. Meillä ei muuten ole huoltoyhtiötä, eli hommat kuuluvat kaikille.

        Tämä kyseinen herra oli aikoinaan kieltäytynyt myös ajamasta kesällä vuorollaan ruohoa yleisiltä alueilta. Mutta mepä emme hyväksyneetkään sitä, että me ja naapuri olisimme kaksistaan joutuneet hoitamaan meidän talomme osuuden ja laitoimme kylmästi vuorolapun naapurimme postilaatikkoon. Kerran hän sitten kiukusta punaisena paahtoi ruohonleikkurin kanssa kun vettä tuli taivaan täydeltä. Meillä oli hauskaa!!! Mutta eipä ole kehdannut sen jälkeen enää urputtaa ruohonleikkuusta.


      • taas-

        varsinainen älyn ruumiillistuma. Kuka NAUTTII yhtiövastikkeen maksamisesta??! Tyhjästäkö sitä pitäisi perkele maksaa? Maksetaan kuukausittain selvää rahaa eikä mitään saada vastineeksi niinkö? Lumien luonnit ja nurmikoiden ajelut kuuluu huoltofirmalle.


    • villiruusu-kristalli

      kolmisen vuotta olen osallistunut,sitä ennen en koskaan ja vaikka nyt naapureihin tutustunut niin ennen oli paremmin , toisaalta kuitenkin..

    • ei jaksa

      kuunnella sitä ainaista marinaa ja naapureiden kyttäilyä.

      • ****

        Pari syytä miksi en osallistu enään.

        1. Vuokra on niin suolainen että pihankin pitäisi olla siihen rahaan kunnossa.

        2. Just tuo utelu. Kerran kun olin talkoissa ja avauduin yhdelle "mukavelle" naapurille. Niin hän käytti sitä tietoa myöhemmin aseena kun ei enään ollut niin "mukava" naapuri. Onneksi saatiin se pariskunta ulos miedön talosta!


    • asukas

      Talkoitten tarkoitushan on juuri se että päästään niitä haukkumaan jotka eivät niihin osallistu, tosin niihinhän osallistuvat sellaiset ihmiset jotka ovat säästäneet itseänsä työelämässä, siis ovat olleet vain osapäivätyössä...siivoojina, autonkuljettajina, tai vain puutarhatöissä kesäisin. Toinen juoruamispaikka on ns.lenkkisauna.

      • Anonyymi

        Mitenhän tääki kuvittelee et siivooja säästää itteensä. Kokeile itte.


      • Anonyymi

        "Vain" puutarhatöissä 😂😂😂😂😂


    • Rivariasuja

      Muuttaessamme rivariin olimme ekana vuotena keväällä pihatalkoissa. Teimme hommia muittenkin edestä, ja luulimme, että panostustamme arvostettaisiin. Paskanmarjat. Taloyhtiömme hallitus on täysin mätä, jossa omanedun tavoittelu ajaa muitten ohitse. Taloyhtiön kokouksissa päätetään asioista - väärin. Meidän taloyhtiössä hallitus päättää...eikä koskaan pidetä mitään äänestyksiä. Syy, miksi en käy enää taloyhtiön kokouksissa enkä varsinkaan pihatalkoissa. Jos tekee mieli juoruilla, niin antaa palaa vaan. Sillä ette saa minua ahdistumaan ettekä varsinkaan muuttamaan muualle.

      Taloyhtiö on satsannut investointeihin, joihin ei olisi vielä ollut tarvetta. Monien tuhansien eurojen satsaukset ovat tärkeitä kuulemma, vaikka "vanha" onkin varsin toimivaa. Sitä vastoin, jos pyydän muutaman kympin sijoitusta, josta olisi ollut muillekin hyötyä - siihen ei suostuta. Hallituksemme puheenjohtaja on täysin mätä. Hänen suojanaan on pihayhteisön muut välkyt, jotka leikkivät juppeja. Kyllä on pokassa pitelemistä välistä. Eli sisäpiiri päättää meidän taloyhtiössä, ja sitten ihmetellään, että miksi taloyhtiön kokouksissa ei käy enää kohta ketään. Pitäkää bileenne - en haaskaa kallista aikaani pelleilyyn. Hiekkalaatikkoleikit leikin jo pentuna :)

      • tyytymätön naapuri

        nm. Helvetilliset talkoot. Olin eilen poikani kanssa ensimmäisen kerran taloyhtiömme talkoissa. Lapset eivät saaneet edes mehua tai limua, ennenkuin olivat tehneet töitä ja loppujen lopuksi ei edes limpparia ollut lapsille. Olutta sai vasta 5h jälkeen ja mehua, makkarasta ei ollut tietoakaan..... illalla sitten sanoi talopäällikkö. Ruokana halpaa jauhelihakeittoa ja kun olin laittamassa lapsille jäähtymään talopäällikön vaimo sanoi älä laita kun tätä on vain tämä kattilallinen... Huh, huh suutuin niin. Eipä siinä vielä kaikki poikani ei saanut syödä keksejä mielensä mukaan ja "talopäällikkö" otti poikani lautaselta viimeinsen keksin ja sanoi "minä syön tämän". Voi Vittu kun vituttaa tällainen vanhojen käpyjen 30vuotta on tehty näin ja näin tehdään tänäänkin!


    • Topi

      Eikös huoltoliikkeet ole sitä varten että pitävät paikat kunnossa, itse olen ollut työelämässä 40 vuotta niin nyt haluan nauttia elämästä, miksi pitäisi vieläkin joillekkin mulkuille tienata/säästää muutama euro, sitä en ymmärrä.

      • *********

        Voihan VEE! meillä oli talkoita kun olimme vielä vuokralla. Sinne tulivat aina samat tietyt tyypit, ja yksi perhe, jolle kaikkein pääasia oli kaljan ja siiderin kittaaminen!
        Saimme talkoorahaa, jolla oli tarkoitus ostaa limpsaa makkaraa muksuille karkkia, tai ulos jotain yhteistä nättiä esim. nyt vaikka lintujen juoma-allas, olkoon mikä lystää,

        Naapurin ämmällä ei mitään muuta ollut mielessään kun ryyppääminen luvan kanssa, kun pääsi ostoksille luvatun euromäärän kanssa! Pakolliset makkarat ym. ostettiin, ja sitten alkoi RYYPPYtalkoot, jotka jatkui aamuyöhön, ja jossa tämä yksi piti suurinta meteliä....ei koskaan enää, kun sieltä pois pääsi!
        kaljaa ja lonkkua tuli pivin pimein, ja olipa tosi kiva selvänä ihmisenä katella, kun yhteiset rahat vedettiin kurkuista alas, ja vielä pidettiin helvetillinen älämölö miltei aamuun.Siinä meni monen vuoden takaiset perheriidatkin yleiseen jakeluun, kun akka huusi kun palosireeni!!!!! ding dong!

        V*tun kivaa olla eniten tekevä pariskunta niissä talkoissa.................!
        Oon aina ymmärtänyt, että talkoilla tarkoitetaan, että KAIKKI jotka aikovat saada makkarat ja limpsat, OSALLISTUVAT talkoisiin.....ei....meillä istuttiin pihapöydän ääressä perskännissä! Että sori vaan, ettemme mieheni kans ota alkoa, muuten olis voinu olla ihan mukavaakin, kun ois unohtunu koko talkoohenki meiltäkin!


      • kai aio osallistua
        ********* kirjoitti:

        Voihan VEE! meillä oli talkoita kun olimme vielä vuokralla. Sinne tulivat aina samat tietyt tyypit, ja yksi perhe, jolle kaikkein pääasia oli kaljan ja siiderin kittaaminen!
        Saimme talkoorahaa, jolla oli tarkoitus ostaa limpsaa makkaraa muksuille karkkia, tai ulos jotain yhteistä nättiä esim. nyt vaikka lintujen juoma-allas, olkoon mikä lystää,

        Naapurin ämmällä ei mitään muuta ollut mielessään kun ryyppääminen luvan kanssa, kun pääsi ostoksille luvatun euromäärän kanssa! Pakolliset makkarat ym. ostettiin, ja sitten alkoi RYYPPYtalkoot, jotka jatkui aamuyöhön, ja jossa tämä yksi piti suurinta meteliä....ei koskaan enää, kun sieltä pois pääsi!
        kaljaa ja lonkkua tuli pivin pimein, ja olipa tosi kiva selvänä ihmisenä katella, kun yhteiset rahat vedettiin kurkuista alas, ja vielä pidettiin helvetillinen älämölö miltei aamuun.Siinä meni monen vuoden takaiset perheriidatkin yleiseen jakeluun, kun akka huusi kun palosireeni!!!!! ding dong!

        V*tun kivaa olla eniten tekevä pariskunta niissä talkoissa.................!
        Oon aina ymmärtänyt, että talkoilla tarkoitetaan, että KAIKKI jotka aikovat saada makkarat ja limpsat, OSALLISTUVAT talkoisiin.....ei....meillä istuttiin pihapöydän ääressä perskännissä! Että sori vaan, ettemme mieheni kans ota alkoa, muuten olis voinu olla ihan mukavaakin, kun ois unohtunu koko talkoohenki meiltäkin!

        On pihatalkoita kuulema keväisin ja syksyisin. Outoa vain just tuo, miten siellä sitten kaljaa juodaan, eli se on se kimmoke niihin monella. Ja aina samat naamat ovat sitten grillaamassa oman tontin kaadetuilla puilla. Jotenkin tuntuu, että jos omalla porukalla haluis vaikka grillata se ei onnistu, vaan edellytetään jotain yhteisnaapurigrillausta. Ei kiitos. On meidät tervetulleiks toivotettu ja heti ensimmäisenä noista talkoista sanottu. Sen verran tiedän kuitenkin, että ne ovat vapaaehtoisia. Jotenkin pelottaa, että jos niihin kerran osallistuu ja sitten ei enää, niin kiva kiva, alkaa paskanjauhanta. Muutenkin töissä kun käy ei jaksa pe illan päätteeksi siellä olla ja se talkoo on jotain käytävämattojen tamppausta ja matontamppaustelineen maalausta. Tehköön ne jotka haluaa ja kitatkoon sitä kaljaa taloyhtiön piikkiin. Lisäksi kun en oikein halua olla tekemisissä naapureiden kanssa. Päivää sanon ja muutaman sanan vaihdan, mutta siellä joutus sitten kuuntelemaan ja kertoilemaan kaikenlaista tai muutenhan se ois sellaista kyräilyä.


    • Mäntyneste

      Talkoothan ovat vapaehtoisia, ei niihin ole pakko osallistua, meillä ainaskin niihin osallistuvat vain sellaiset ihmiset jotka ovat päässeet helpolla työelämässä, etupäässä osapäiväsiivoja tason ihmisiä, hehän osaavat "pomottaa", jotka muuten eivät ymmärrä minkään päälle yhtään mitään.

    • ......................

      EN OSALLISTU KOSKA JOS EI KAIKKI OSALLISTU NIIN TEETETÄÄN ULKOPUOLISILLA NIIN KAIKKI MAKSAVAT OSAN NIISTÄ VÄHÄISISTÄ TÖISTÄ.
      YLEENSÄ SIELLÄ TALKOISSA ON JOHTORYHMÄ HALLITUS/TALOTOIMIKUNTA
      1-5 JÄSENTÄ YLIMIELISINÄ POMOINA,PIDETÄÄN ASUKKAITA TYHMINÄ.
      MEIDÄNKIN TALOYHTIÖN PUHEENJOHTAJA ON INSINÖÖRI JOKA EI TIEDÄ KÄYTÄNNÖN TÖISTÄ HÖIKÄSEN PÖLÄHTÄVÄÄ.

      ETTÄ NÄIN MEILLÄ PÄIN.

      • .........

        taloyhtiö pitää asukkaita tyhminä?


      • nettomaksajat

        Asumme rivariyhtiössä. Emme osallistu taloyhtiön talkoisiin koska meillä riittää mökillä tekemistä vaikka joka viikonlopuksi. Jos ei riitä niin menemme vaikka marjaan tai sukuloimaan. Vietämme mökillä yhteensä 2 kk vuodesta ja koko ajalta maksamme yhtiölle vesi-, autopaikka- yms. maksut sekä tietysti talkoojuomat ja tarvikkeet ja lelut kuten sähkötrimmerit, sadettajat, yms. mitä nämä muut asukkaat tarvitsevat sen kolmen neliön nurmikkolänttinsä hoitamiseen. Ei todellakaan kiinnosta osallistua. Jos joku puhuu pahojaan selän takana niin puhukoon.


      • Olis kannattanut miettiä
        nettomaksajat kirjoitti:

        Asumme rivariyhtiössä. Emme osallistu taloyhtiön talkoisiin koska meillä riittää mökillä tekemistä vaikka joka viikonlopuksi. Jos ei riitä niin menemme vaikka marjaan tai sukuloimaan. Vietämme mökillä yhteensä 2 kk vuodesta ja koko ajalta maksamme yhtiölle vesi-, autopaikka- yms. maksut sekä tietysti talkoojuomat ja tarvikkeet ja lelut kuten sähkötrimmerit, sadettajat, yms. mitä nämä muut asukkaat tarvitsevat sen kolmen neliön nurmikkolänttinsä hoitamiseen. Ei todellakaan kiinnosta osallistua. Jos joku puhuu pahojaan selän takana niin puhukoon.

        En osallistu. Olis kannattanut miettiä, että miten kohtelette uusia asukkaita taloyhtiössä. Haravoikaa kyräilijät itse leikkipihanne. Itsehän te sen sotkettekin. Voitte ihan rauhassa puhua paskaa selän takana. Ihan piruilessani en muuta pois, hajotkaa siihen.


    • siporex

      Meillä on omatoimihuolto talkoot, joita johtaa despootti parin kannattajansa kanssa. Despootti kohtelee asukkaita kuin lastentarhalaisia ja kostaa häikäilemättä, jos joku vastustaa hänen päätöksiään. Esim. yhden hallituksen jäsenen hän "söi pois", koska tyyppi uskalsi vastustaa hänen toimintaansa.
      Puhis on ekonomi, jolla oma ura ei ilmeisesti oikein ottanut tuulta ja nyt hän keskittää kaiken tarmonsa taloyhtiön asioiden hoitoon. Luonnollisesti despootilla on suosikkeja, joiden etuja ajetaan aina kritiikittömästi.n En käy talkoissa, koska siellä haukutaan niitä, jotka eivät tee tarpeeksi yhtiön hyväksi. Osa näistä haukkujista makaa työttömyyskorvauksella kotisohvalla. Ylipäätään useimmat meistä joutuvat tekemään niin paljon duunia, ettei tällaiseen "maanviljelys-Suomeen" sopiva talkootouhu ole enää asianmukaista. Koneet ja laitteet ovat sitä varten, että esim. lumityöt saadaan tehtyä. Miten tähän omatoimihuoltoon osallistuu esim. myyntiedustajan työtä tekevä yksinhuoltaja? Vastaus: ei mitenkään.

    • omistustaloyhtiö

      Meillä ei ole yhteistalkoita. Piha-alueet hoidetaan kuitenkin talkooperiaatteella eli jokainen huolehtii oman asuntonsa kohdalta pihat kuntoon. Alue ei ole iso, mutta siitä huolimatta ei vaivauduta sen vertaa, että heilutettaisiin haravaa vartti. Kaikkea muuta kyllä viitsitään tehdä, sotketaan pihaa yms, muttei viitsitä siivota. Säälittävää puuhaa ja se alkaa muistuttaa yhtä enenevissä määrin vuokratalon touhua.

    • sdfsafsafsd

      viime vuonna en menny, olin töissä. viime vuonna eräs talotoimikunnan jäsen ei sitten talkoitten jälkeen enää edes tervehtinyt, ilmeisesti johtuen siitä etten talkoisiin jaksanut 9tunnin työpvän jälkeen mennä(seisomatyö vielä), koska aiemmin tervehti aina ja joskus jopa jäi juttelemaan mukavia kun vastaan tuli. enkä mene tänäkään vuonna, koska olen jälleen töissä, kotia pääsen juuri kun talkoot alkaa, enkä kyllä jaksa pitkän pvän jälkeen jäädä haravoimaan. luultavasti tämä sama naishenkilö ei talkoitten jälkeen taaskaan tervehdi mutta siinähän on sitten, jos ei ymmärrä ettei työpvän jälkeen jaksa. olisivat valinneet toisen päivän, niin viime vuonna kuin tänäkin vuonna, talkoot on viikolla. jos olis vkonloppuna, olisin mennyt.

      ja varmasti tänäkin vuonna talotoimikunnan jäsenet valittavat kun ei porukkaa tule talkoisiin. sitä vois miettiä kannattaako niitä talkoita viikolla pitää, kaikki talotoimikunnan jäsenet ovat eläkkeellä, eivätkä ilmeisesti enää muista että muut(ei eläkkeellä olevat)ovat todennäköisesti töissä viikolla.

      eli, jos ei osallistu, saa ns hiljaista moitetta kun ei enää tervehditä asukasta joka ei talkoissa ole ollut. ja varmasti juoruavat selän takana, monet talkoot nähneenä, siellä kyllä juorutaan kaikista jotka ei paikalla ole.

    • mk

      Osallistun jos ei muuta menoa ja joskus sanonut yhtiökokouksessa ett äne talkoot pitää ilmoittaa 1-2 kuukautta aikaisemmin ja nut varmaa toukokuussa on talkoot mutta ei ole mitään ilmoitettu ja ensiviikonloppu ei sovi kun on sovittu muuta menoa. Jotkut luulee ettei ihmisillä ole muuta menoa kun osotella talkoita ja sitten ihmettelevät viikon varoitusajalla ettei ketään tule. Nyt on jo elokuunloppuun saakka lyöty viikonloput täyteen tekmistä että silleen.

      • Anonyymi

        Joo eikä mitää viikkoo etukäteen


    • Anonyymi

      Jos pystyy ja sillee. Kukaan ei voi pakottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe