Elämän peilimme

Sinä, joka olet elämän virta
minä, joka elän tyvenessä
lahden poukamassa.
- Hiljaa-

Puhalla tyyneen veteeni
- tuulen väreet-
jotta pääsen - pintaväreissä-
lipumaan;
sinun - Elämän virtaasi.

Kohtaamaan toisemme
- maailman alttarilla -
virtaamaan yhteiseen lasku jokeemme
- yhteiseen suvantoomme.

Molemmat eläisimme kasvojemme
kaikuina toisillemme:
- Peileinä elämäämme.

28

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'm-p'

      elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa sanotaan ja
      sinä olet kyllä oivaltanut suloisen sulavasti ja lipuvasti jotain tärkeää, ah niin tärkeää.

      Kiitos sinulle runostasi ;)

      • liidän jossain tähti kartaston
        ulottumattomassa tiedostossa...mitäs lähetit.


      • 'm-p'
        dolan kirjoitti:

        liidän jossain tähti kartaston
        ulottumattomassa tiedostossa...mitäs lähetit.

        näkymättömyysviitta seuraavaan kuu-ukon krateriin ja
        katso sieltä kokin vanha raketti jolla pääset takaisin manpinnalle. Tämä on käsky. :-)). ... kun nyt kerran siellä olet niin tuo sieltä muutama hyppysellinen kuun-taikapölyä.


      • 'm-p'
        'm-p' kirjoitti:

        näkymättömyysviitta seuraavaan kuu-ukon krateriin ja
        katso sieltä kokin vanha raketti jolla pääset takaisin manpinnalle. Tämä on käsky. :-)). ... kun nyt kerran siellä olet niin tuo sieltä muutama hyppysellinen kuun-taikapölyä.

        olipas monta liian heikkoa näppäilyä ja tuli melkoinen salakieliviesti. Kokin = jokin. Mie meen oikeesti nukkumaan kun kerta aivot jo tilttaa.

        Jatka sinä, dolan ja muista mennä ajoissa nukkumaan.


      • 'm-p' kirjoitti:

        näkymättömyysviitta seuraavaan kuu-ukon krateriin ja
        katso sieltä kokin vanha raketti jolla pääset takaisin manpinnalle. Tämä on käsky. :-)). ... kun nyt kerran siellä olet niin tuo sieltä muutama hyppysellinen kuun-taikapölyä.

        Heitän tyynyllä...mars komeroosi
        nukkumaan...niin
        kisumisut ovatkin yö eläimiä...

        hei...ei saa raapia,kehrää...


      • 'm-p' kirjoitti:

        olipas monta liian heikkoa näppäilyä ja tuli melkoinen salakieliviesti. Kokin = jokin. Mie meen oikeesti nukkumaan kun kerta aivot jo tilttaa.

        Jatka sinä, dolan ja muista mennä ajoissa nukkumaan.

        no niin...tiesin jo tämän,ettei yksi
        kehoitus riitä...mikäs sulla oikeesti
        on todella-oikeesti.

        Kyllä tässä tilttaa jo itse kukin.
        Olet kyllä pirteä pakkaus,voi sitä
        miestä joka sun matkassas on.

        Älä pyytele Anteeksi,minä tässä
        vahdin yötä,että te naiset ette
        menisi heikoille jäille...minä
        kokeilen ensin herras
        miehenä.

        Nyt kun olet nukkumassa-toivottavasti-
        Toivotan Hyvää Huomenta samalla.
        Kiitos taas päivästäsi.

        Ai niin yksi unohtui...mites meistä
        näinkin läheisiä alkaa tulla.


      • 'm-p'
        dolan kirjoitti:

        Heitän tyynyllä...mars komeroosi
        nukkumaan...niin
        kisumisut ovatkin yö eläimiä...

        hei...ei saa raapia,kehrää...

        ei kissa käskien kehrää
        pitää osata silittää,
        just oikein ja olla lämmin
        hyrr..hyrrr ... lipaus ... ;)


      • 'm-p'
        dolan kirjoitti:

        no niin...tiesin jo tämän,ettei yksi
        kehoitus riitä...mikäs sulla oikeesti
        on todella-oikeesti.

        Kyllä tässä tilttaa jo itse kukin.
        Olet kyllä pirteä pakkaus,voi sitä
        miestä joka sun matkassas on.

        Älä pyytele Anteeksi,minä tässä
        vahdin yötä,että te naiset ette
        menisi heikoille jäille...minä
        kokeilen ensin herras
        miehenä.

        Nyt kun olet nukkumassa-toivottavasti-
        Toivotan Hyvää Huomenta samalla.
        Kiitos taas päivästäsi.

        Ai niin yksi unohtui...mites meistä
        näinkin läheisiä alkaa tulla.

        yksi elämän
        antoisimpia
        tapoja saada
        aika kulumaan
        jännittävästi
        on
        mietiä:
        'Mitenkäs tässä näin kävi?'

        Siinä meille päivän pähkinää :)


      • 'm-p' kirjoitti:

        ei kissa käskien kehrää
        pitää osata silittää,
        just oikein ja olla lämmin
        hyrr..hyrrr ... lipaus ... ;)

        ...-niin että kissan silittäjän
        paikka olis hakusessa,mitkä
        on pääsy vaatimukset.

        Mitäs aamu palaa annoit,tai mistä
        kissa pitää.


      • 'm-p' kirjoitti:

        yksi elämän
        antoisimpia
        tapoja saada
        aika kulumaan
        jännittävästi
        on
        mietiä:
        'Mitenkäs tässä näin kävi?'

        Siinä meille päivän pähkinää :)

        Sinun pähkinät ovat niin
        kovaa purtavaa,
        alkaa mietityttää että
        mitä aseita joutuu ottamaan
        käyttöön.

        Olet tosiaan kisumisu joka
        kiertää kuumaa puuroa...
        ...- tiedätkö puurokin jäähtyy...mitäs sitten.

        Siinä luonnon ihailija lenkkeilijälle
        purtavaa erilaisten juoksujen lomaan.


      • 'm-p'
        dolan kirjoitti:

        Sinun pähkinät ovat niin
        kovaa purtavaa,
        alkaa mietityttää että
        mitä aseita joutuu ottamaan
        käyttöön.

        Olet tosiaan kisumisu joka
        kiertää kuumaa puuroa...
        ...- tiedätkö puurokin jäähtyy...mitäs sitten.

        Siinä luonnon ihailija lenkkeilijälle
        purtavaa erilaisten juoksujen lomaan.

        lisäämällä jäähtyneestä puurosta saa kuituplisäyksen pannukakkuun, päälle vain kanelia ja sokeria.


      • 'm-p'
        dolan kirjoitti:

        ...-niin että kissan silittäjän
        paikka olis hakusessa,mitkä
        on pääsy vaatimukset.

        Mitäs aamu palaa annoit,tai mistä
        kissa pitää.

        pilata näin kauniin aloitusrunon ketjua enempää kissajutuilla.

        Runosi alussa on todella kaunis, lumoava.


      • 'm-p' kirjoitti:

        lisäämällä jäähtyneestä puurosta saa kuituplisäyksen pannukakkuun, päälle vain kanelia ja sokeria.

        m-p soljuu aineksista aineksiin
        ... tule ja tarjoa-ei näin saa
        miehiäkään kiusata; ja vielä
        tässä iässä,saattaa olla
        vaarallista-Otatko vastuun.


      • 'm-p' kirjoitti:

        pilata näin kauniin aloitusrunon ketjua enempää kissajutuilla.

        Runosi alussa on todella kaunis, lumoava.

        Minä Kiitän-vieras koreudestasi,polvia
        heikottaa,ei kunto kestä nyt
        ja miel.terv.järkkyy.


    • voimakas
      virta
      vie
      värähteleviä
      väreitä

      • ...aalloilla-peilin taakse
        lipuen hiljalleen...arasti.


    • cocoz_vanilla

      ... peilikirkkaaseen veteen olet, dolan, katseesi asettanut, ja jäänyt siihen haaveilemaan. :)
      Veden liplatus saa aistit avoimiksi,
      ja se kantaa monta toivetta mukanaan.

      Kesänmakuinen runosi,
      veden tuoksu elävänä edessä
      Kyllä se virtaa...

      Kiitos

      • ...elämän moninaisia peilejä
        on matkassa mukana...toiset
        särkyy
        toiset ei-mikä on niiden
        kestävyyden ero...
        ...- toisesta ehkä vain
        pidetään parempaa
        huolta.

        Kiittäen Sinua--ajattelenkin
        jo maistavani
        Vanilla jäätelöä...pidä varastossasi.


    • silkkis

      voiku kaunista tekstiä
      runon muodossa kiitos kun
      sain sen käydä lukemassa..
      ihanaa tätä päivää sulle...

      • Kiitos-tuli niin silkin pehmeä olo.
        Mukava kun luit ja pidit.

        Päivä mennyt pian yö puulleen
        ja Sinä kävit kylässä,enkä
        edes kahvia tarjoillut- Anteeksi,mutta
        älä anna.


    • Yölintu**

      Katselin eilen järven pintaa
      kuinka kauniisti se väräjäsi

      luettuani runosi

      ~~väräjää ~~

      ,,ja oon sanaton,,,

      ja lähellä on,huh,
      että tirpu taas pökrähtää** :))

      • Pitäisi Kiittää,mutta tuntuu siltä
        että sanani teho häviää matkalla
        luoksesi...tule hakemaan täältä-unestani,

        jos yleensä nukun...yleensä se on
        aika sitä ja tätä-yritetään pärjätä.

        Ai niin- KIITOS.


    • Minänoita

      Minä pidin Sinun runostasi,
      syvällisesti ajateltu elämän virta..

      • Ethän vaan noidu minua.
        Tai oikeastaan voithan sinä yrittää.

        Muistan kun aivan pienenä poikana,ehkä n4-5v.
        näin noidista painajais unta...huh karmeaa...
        ...-nyt alan kenties ajatella;...jos se olitkin
        ,tiedätkös-

        --Sinä!


    • lindalinda1

      Jestas sentään miten u-pe-a runo Sinulta !

      En lähde erittelemään mitään, vaan annan sataker-
      taiset aplodit Sinulle tästä.

      • Oliko se todella niin hyvä.
        Tein sen nopeasti vanhoista teksteistäni
        vähän yhdistelin,niin että sopi yhteen.
        Siinä se-myönnettäköön että
        itsekin olin siihen
        tyytyväinen.

        Usein taistelen tyylin sekä eri sana
        muotojen kanssa,miten sommitella.
        Enkä aina ole edes oikein
        tyytyväinenkään.
        Mutta kun mielestään onnistuu,tulee
        hieno elämys itselleenkin.

        Eri juttu sitten kuka niistä pitää.
        Kyllä se on ammattil.varmaan hyvinkin
        stressaavaa,että miten otetaan vastaan,
        kun elannosta on kyse.

        Meillä harrastelijoilla ei sitä onneksi ole.


    • tomppa2006

      ...lipuu hienosti runossasi eteenpäin...

      Tunteella olet sanasi valinnut. Todella hieno runo. Minä pidin.

      • Kiitos...se runoni tuli yllättävän nopeasti.
        2 vanhaa yhdistelin.
        Myönnän-itsekin pidin siitä-kyllä sen
        tuntee itsessään milloin natsaa,vaikka
        harvemmin...kärsin aikamoisesta
        itse kriittisyydestäni,jopa muistakin
        asioista.

        Timanttia löytyy Sinunkin runoista.
        Yritetään olla naisten jutuissa
        mukana,ettei miesten tunne maailma
        ole naisia mykempi...-vain rohkeutta
        maskuliinista tunne voimaa ja tahtoa.
        Vielä sanallista sana taidon verbaliikkaa
        mukaan,mutta ennenkaikkea se on lähdettävä
        sisältä--Itsestään.

        Kiva kun poikkesit,poikkea toistekin
        - minäkin tässä yritän vielä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe