Pahentaako teillä urheilu närästysoireita? Itse olen huomannut, että liikkuessa (uinti, lenkkeily, pyöräily) tuo närästys vähän lisääntyy. Olen välillä ottanut gavisconia ennen urheilua. Se on jonkin verran auttanut. Toinen keinohan on liikkua vain tyhjällä mahalla, mutta sekään ei tunnu riittävän. Harmittaa, kun ei tän taudin takia voi kaikkea liikuntaa sentään lopettaa.
Refluksi ja liikunta
14
11033
Vastaukset
- jantzu-
Varsinkin ponnisteluja vaativa urheilu nostaa happoja. Viime kuukausina on pitäny ottaa aika iisisti ja rauhallisesti. Lähinnä pystynyt kävelemään ja pyöräilemään rauhallisella tahdilla, kun mikään muu ei oo oikein auttanu. Mulla tulee tyhjällä vatsalla urheillessa "kouristuskipua" ja sen seurauksena oon sitten kaksinkerroin kentässä. :/
- liikkumaan
Mullakin raskas liikunta tuntuu pahimmalta. Kevyt pyöräily ja uinti on ihan suht ok.
- semmoist
on et kurkku on heti limanen ja hengitys tukossa!paha olo kun juoksee....
- saatta olla
Jotkin lääkkeet aiheuttaa närästystä, kuten plendil. Mikäpä sitten liene mekanismi millä närästyksen, olisiko turvotus ja verisuonten ärsytys
- jaksetaan
näin refluksia sairastavana,juosta ym,mutta kun ei vaan rauhallista kävelyä.
En voi myöskään puhua kun liikun sillä heti köhin eli yksin pitää kävellä.
Muuten tuntuu että ei saa ilmaa kun kurkku limasta tukossa.
- tuo on
Juu, minulla oli sama juttu, tosin närästyksen lisäksi nousi kaikki suuhun joka kerran kun kumartuin tai ponnisti rajummin. Harrastin liikuntaa innoissani lähes joka päivä ja ykäilin koko ajan ja vaiva kun paheni. Ja tyhjällä mahallahan ei kukaan liikuntaa jaksa harrastaa ja liikunnan ohessa pitää nestettäkin nauttia, ettei vallan kuivetu. Että näin. Leikattiin 6 pv sitten ja jo nyt olo parempi kuin refluksin kanssa. Mene lääkäriin, niin tähystävät ja saat kunnolliset happolääkkeet! Joillain ne poistaa oireet kokonaan. Gaviscon taitaa olla hiukan liian kesyä ainetta :)
- liikkumaan
Kiitos vastauksista. Syön jo päivittäin Nexium 40 mg, eli kyllä happosalpaajat on jo käytössä. Jotain tarttis kuitenkin tehdä, kun oireita on nexiumista huolimatta.
- varmaan
liikkumaan kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Syön jo päivittäin Nexium 40 mg, eli kyllä happosalpaajat on jo käytössä. Jotain tarttis kuitenkin tehdä, kun oireita on nexiumista huolimatta.
sit mennä lääkärin kanssa keskusteleen asiasta. Voivat määrätä ph-pitkäaikaisrekisteröinnin ja manometrian. Voihan olla, että joku muu lääke tehoisi paremmin tai annosta pitäisi isontaa? Ei kannata nykypäivänä kärvistellä refluksin kanssa, jollei lääke tehoa. Jollei sun lääkäriä kiinnosta, niin vaihda lääkäriä!
- h-salpaajan lisäksi
liikkumaan kirjoitti:
Se lääkitys minimoi sitä happoa mutta
refluksiahan se ei mitenkään estä.
Kuinka kauan olet ollut lääkityksellä?
Mitä muuta elämässäsi teet refluksin takia
(lääkityksen ja ehkä urheilun rajoittami
sen lisäksi)?
Minkälainen ruokavalio ja ruokaileminen? - liikkumaan
h-salpaajan lisäksi kirjoitti:
Se lääkitys minimoi sitä happoa mutta
refluksiahan se ei mitenkään estä.
Kuinka kauan olet ollut lääkityksellä?
Mitä muuta elämässäsi teet refluksin takia
(lääkityksen ja ehkä urheilun rajoittami
sen lisäksi)?
Minkälainen ruokavalio ja ruokaileminen?Ja nyt oon menossa ph-rekisteröintiin. Oon myös miettinyt sitä lääkkeen vaihtamista, mutta tuo nexiumhan pitäis olla tehokkain. Somac on näköjään monella täällä palstalla auttanut, ehkä sitä vois kokeilla. No katsotaan mitä tuloksia tulee ph-rekisteröinnistä. Nyt pitää olla viikkoa ilman nexiumia tuon rekisteröinnin takia, ja yllättävän hyvin on mennyt. Oireet on oikeastaan lieventyneet. Oisko sattumalta juuri nyt tulossa helpompi vaihe tässä taudinkuvassa..
- liikkumaan
liikkumaan kirjoitti:
Ja nyt oon menossa ph-rekisteröintiin. Oon myös miettinyt sitä lääkkeen vaihtamista, mutta tuo nexiumhan pitäis olla tehokkain. Somac on näköjään monella täällä palstalla auttanut, ehkä sitä vois kokeilla. No katsotaan mitä tuloksia tulee ph-rekisteröinnistä. Nyt pitää olla viikkoa ilman nexiumia tuon rekisteröinnin takia, ja yllättävän hyvin on mennyt. Oireet on oikeastaan lieventyneet. Oisko sattumalta juuri nyt tulossa helpompi vaihe tässä taudinkuvassa..
Tosiaan olen muutaman viikon vasta noudattanut tiukempaa ruokavaliota, eli 3 h syömättä ennen nukkumaan menoa ja pienet ateriat ym. Kielletyt aineet on ollut karsittuna ruokalistalta jo pidemmän aikaa. Paistettuja ruokia kyllä syön, ja alkoholia juon välillä, niistä en ole pystynyt luopumaan :). Nexiumia oon syönyt viime kesästä lähtien, syksyllä oli kyllä kahden ja puolen kuukauden tauko, jolloin olin oireeton. Sängyn päätyä on korotettu asteittain, nyt on ollut reilun kuukauden ajan 15 cm:n korotus.
- on saatanasta
liikkumaan kirjoitti:
Tosiaan olen muutaman viikon vasta noudattanut tiukempaa ruokavaliota, eli 3 h syömättä ennen nukkumaan menoa ja pienet ateriat ym. Kielletyt aineet on ollut karsittuna ruokalistalta jo pidemmän aikaa. Paistettuja ruokia kyllä syön, ja alkoholia juon välillä, niistä en ole pystynyt luopumaan :). Nexiumia oon syönyt viime kesästä lähtien, syksyllä oli kyllä kahden ja puolen kuukauden tauko, jolloin olin oireeton. Sängyn päätyä on korotettu asteittain, nyt on ollut reilun kuukauden ajan 15 cm:n korotus.
On meinaa noi Nexium - tauot just sitten niitä, joiden jälkeen on turhaa pitempäänkin huonommalla tolalla. Astman kanssa yhdistettynä tuon Nexiumin pois jättö on varsin hyvä resepti kortisonkuurille pääsemiseksi.
Ja kun pääsee oikeesti kunnolla oireiseksi toi refluksi, niin ennnekuin vatsa on oikeasti kunnossa, niin se voi olla kuukaudesta puoleen vuoteen.
- Healthymikrobiome
Kannattaa alkaa hoitaa suoliston mikrobiomia, eli bakteeristoa kuntoon.
- Kysyn
Millä tavoin sen bakteeriston saisi kuntoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862