Tämä on minua ihmetyttänyt jo jonkin aikaa. Eli siis: olenko täysin väärässä jos sanoisin että homoseksuaali on kolmas sukupuoli. Se ei ole sama kuin mies eikä myöskään sama kuin nainen. Homo on ikäänkuin sekä mies että nainen, siinä mielessä että homo on naismainen mies.
Tuo kuulostaa vähän typerältä sanojen pyörittelyltä mutta lukekaa edelleen:
Tarkoitus ei ole loukata ketään tällä mutta minusta on alkanut tuntua että homot koostuvat lähes vain ja ainoastaan näistä naismaisista, näteistä ja sängyssä passiivisista homoista jotka etsivät itselleen 'miestä', siinä perinteisessä heteromielessä. Eli ovat ikäänkuin 'tyttöjä'.
Lähinnä ajattelin että jos näin on niin elämä on varmasti raskasta ja surullista koska ainoat 'miehet' tuntuvat olevan niitä jotka käyvät tyttöystäviltään salaa panemassa homoa joka taas turhautuneena on valmis toimimaan jopa mällirättinä kun ei oikeata suhdetta löydy.
Totta vai kuvittelenko vain liikaa? Miten lienee?
Homous = kolmas sukupuoli?
12
1181
Vastaukset
- boys of summer
No väärässä taidat olla ainakin ihan biologiselta kannalta. Jos tyypillä on kassit ja lerssi, on hän sukupuoleltaan mies vaikka vaaleanpunaiseen härhelöön käärittäisiin ja käsilaukkuostoksilla hihkuisi innoissaan kuin pikkutyttö.
Jos sitten taas vähän vapaammin vaikkapa niin kutsuttua henkistä sukupuolta ajatellaan, voi tuossa joidenkin homojen kohdalla olla perääkin. Mutta samoin myös joidenkin heteroiden ja biseksuaalien. Kaikkiin homoihin sitä et voi tietenkään missään tapauksessa yleistää, varmaan sen itekin tajuat. Itseäni ei ainakaan kiinnosta olla sängyssä vain se passiivinen "nainen" joka ottaa tavaraa vastaan kun se "suhteen mies" nylkyttää, enkä halua itselleni miestä miksikään suojelevaksi hahmoksi tai turvaksi, mikä ehkä naisilla voi olla yksi asia, mitä mies edustaa. Minä haen ihan tasa-arvoista kumppania, en minkään roolin täyttäjää. Vaikka olenkin bi, voinen sanoa, että monet homotkin ovat samaa mieltä.
Miksi ihmisen pitää ajatella niin perinteisesti? Että parisuhde tarkoittaa aina naista ja miestä, ja kun siinä sitten onkin mies ja mies tai nainen ja nainen, on jommankumman silti esitettävä kuvainnollisesti sitä toista sukupuolta. Hitto kun en voi moittia tuntematta itseäni tekopyhäksi, sillä ajattelen välillä itsekin samalla tavalla. Yhteiskunnan vanhentuneet normit on liian syvällä sekärangassa. - ..pohdiskelua
En nyt kyllä voi jätkänä ihan tuota allekirjoittaa. Mä olen itse "heteromainen" homo, eli mies enkä mikään neitoperhonen. Kaikki saa tietenkin olla mitä haluaa, mutta itse en ole kiinnostunut näistä neitimäisistä jätkistä, vaan haluaisin kumppaniksi aidon miehen, tasavertaisen kumppanin. Mä olen valmis harrastamaan seksiä ihan kummin vaan, voin panna, mutta voin olla pantavana. Molemmista saa omanlaisensa nautinnon.
Se onkin sitten toinen asia, mistä tällainen "heteromainen" jätkä saa toisen samanlaisen kumppanikseen. Vaikka on ihan ok, että jätkät tai muijat seurustelee keskenään, niin kyl se kuitenkin tuntuu aika omituiselta. Tai no, riippuu varmaan siitä minkälaisia nämä kumppanukset ovat.
Valitettavasti tällä hetkellä stereotyyppinen homo on juuri semmoinen "neitimäinen laukkufriikki, joka kirmailee tyttöjen kanssa ostarilla". Pitäis kuitenkin muistaa, että kuka tahansa "tavis", joka tulee kadulla vastaan, voi olla homo ihan siinä missä heterokin. - mukava lukea
Ompa pitkästä aikaa kiva lukea hyvää ja pohdiskelevaa keskustelua
- on ok,
mutta silti olen nyt aika paljon eri mieltä kanssasi.
Monet sellaiset homot, jotka helposti tunnistetaan homoiksi, on usein androgyynejä mutta ne joita ei tunnisteta homoiksi voi olla vaikka miten äijämäisiä. Samalla tavalla heteromiehissäkin on feminiinistä ja maskuliinisempaa tapausta, ja aktiivisuustaso vaihtelee eri elämänvaiheissa miten milloinkin. Vaihtoehtoja löytyy siis moneen makuun, ja jos joku on niin jäärä ettei mikään muu kuin mahdoton kelpaa, niin olkoon ilman sitten. Ei semmoista tarvitse säälitellä. - ..........
Vai että oikein kolmas sukupuoli, kaikkea sitä kuuleekin. Koitas nyt miettiä hiukka, mitä puhut; sukupuoli on biologinen ominaisuus ja taatusti jokaikisellä homolla killuu siellä jalkovälissä kivekset ja kropassa kasvaa karvoja, monesta muusta ulkomerkistä nyt puhumattakaan. Homoseksuaalisuus ja transseksuaalisuus ovat tasan kaksi eri asiaa, mutta jostain ihmeen syystä heterot sekoittavat iloisesti ne keskenään. Parhaiten tuota eroa valottaa vanha vitsi, jossa homo toteaa, että jos hän olisi nainen, häntä kiinnostaisivat naiset. Homoseksuaalisuus tarkoittaa vain ja ainoastaan kiinnostusta samaan sukupuoleen ja nimenomaan siten, että kummatkin ovat (selvästi) saman sukupuolen edustajia. Homoseksuaalin ei tarvitse poiketa äiteen vaatekaapille saadakseen seuraa.
Ja sitten toi "kolmas sukupuoli" on täys paradoksi. Meidän tuntema sukupuolijärjestelmä on dipolinen, eli siinä on tasan kaksi ääripäätä. Ei ole olemassa jotain ihmeellistä kolmatta sukupuolta tuon janan ulkopuolella. Ja sit sen verran tuosta ääripääajattelusta, et se on täysin päin honkia johtuen siitä syystä, et ihmiset ovat tottuneet näkemään maailman vain oman jokapäiväisen kokemusmaailman valossa. Todellisuudessa Suomessakin syntyy paljon lapsia, jotka eivät kuulu tuon XY- tai XX-kromosomimääritelmän piiriin. Sen lisäksi liian moni (esim. persoonallisuus) ominaisuus liitetään suoraan sukupuolueen simppelin biologisen reduktionismin nimessä, vaikka pelkkä tutustuminen eri kulttuureihin rittänee vakuttamaan siitä, että kyseessä on selkeästi kulttuurisidonnainen ominaisuus. Montakohan kertaa sitä onkaan tullut kuultua, että puolet ruottalaisista miehistä on homoja, koska ne ovat niin "naismaisia". HEI HALOO!- sdfdsf
Tottakai on olemassa tämä lisääntymisykyyn perustuva sukupuolijako, mutta kolmas sukupuoli on olemassa enemmänkin kulttuurisena ja sosiaalisena rakenteena. Tosin väittäisin, että sukupuolia on useampia kuin kolme; perusmiesmäisen ja perusnaismaisen välissä on lukemattomia tapoja olla ja käyttäytyä, jotka eivät sovi konventionaalisiin malleihin.
Lisäksi täytyy muistaa, että ihmisillä vaihtelee ihan biologisestikin erilaiset hormoonitasot, jotka luovat valtavirrasta poikkeavia sukupuolisia kokemuksia. Biologian ja kulttuurin/sosiaalisen ympäristön vaikutus yhdessä muovaavat sukupuolemme.
Tämä on yksi niistä äärimmäisen mielenkiintoisista aiheista, joista kiistelyä ja keskustelua riittäisi vaikka maailman tappiin asti. ;) - XY -kromosomit
sdfdsf kirjoitti:
Tottakai on olemassa tämä lisääntymisykyyn perustuva sukupuolijako, mutta kolmas sukupuoli on olemassa enemmänkin kulttuurisena ja sosiaalisena rakenteena. Tosin väittäisin, että sukupuolia on useampia kuin kolme; perusmiesmäisen ja perusnaismaisen välissä on lukemattomia tapoja olla ja käyttäytyä, jotka eivät sovi konventionaalisiin malleihin.
Lisäksi täytyy muistaa, että ihmisillä vaihtelee ihan biologisestikin erilaiset hormoonitasot, jotka luovat valtavirrasta poikkeavia sukupuolisia kokemuksia. Biologian ja kulttuurin/sosiaalisen ympäristön vaikutus yhdessä muovaavat sukupuolemme.
Tämä on yksi niistä äärimmäisen mielenkiintoisista aiheista, joista kiistelyä ja keskustelua riittäisi vaikka maailman tappiin asti. ;)"Lisäksi täytyy muistaa, että ihmisillä vaihtelee ihan biologisestikin erilaiset hormoonitasot, jotka luovat valtavirrasta poikkeavia sukupuolisia kokemuksia."
Höpö, höpö ja vielä kerran höpö. Homoseksuaaleja on tutkittu 1900-luvun alusta lähtien lääketieteessä (mistä moinen mielenkiinto?) ja epäsuorasti tuon tutkimuksen kautta löydettiin testosteroni ja muut sukupuolihormonit.
Merkittävää tässä tapauksessa on se, että homoseksuaalien miesten testosteritasoissa ei ollut mitään poikkeavaa ns. heteroseksuaaleihin verrattuna. Kuka tahansa luonnontiedettä/yhteiskuntatieteitä hiukankaan opiskellut tajunnee sen, että ihmisten aivojen toiminta on XXX-kertaa monimutkaisempaa luonteeltaan kuin jokin testosteronin/estrogeenin pitoisuus, eikä taatusti ole redusoitavissa sukupuolihormoneihin.
Seksuaalisuus on upotettu aivoihin paljon syvemmälle ja toteavathan psykologitkin sen, että jo pikkulapset ovat seksuaalisia, vaikka sukupuolihormonien eritys ei ole vielä edes alkanut. Seksuaalisuus ei ole sama asia kuin lisääntyminen. Homomiehiä yritetiin joskus jopa "hoitaa" testosteronilla, eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Tämä siis samaan aikaan lobotomioiden ja kastraatioiden kanssa. Ihan tajutonta, että moista hopotusta on vieläkin liikenteessä.
Sukupuolia ei ole enempää kuin kaksi, mutta ihmiset voivat sekoittaa olemuksessaan sellaisia ominaisuuksia, joita pidetään jompaan kumpaan kuuluvina, koska monet roolit, personaallisuuspiirteet yms. EIVÄT OLE BIOLOGIAAN REDUSOITAVISSA. Tämä hopottaminen kolmansista ja viidensistä sukupuolista ei ole kuin takertumista henkitoreissaan olevaan dipoliseen sukupuolijärjestelmään. Kaikkissa kulttuureissa seksuaalisuus ei tosiaan ole yhtä sukupuolittunutta kuin Suomessa, missä työmarkkinatkin ovat ennätyksellisen jakautuneita miesten ja naisten töihin. Näin siis maassa, joka väittää olevansa tasa-arvon mallimaa... - sdfdf
XY -kromosomit kirjoitti:
"Lisäksi täytyy muistaa, että ihmisillä vaihtelee ihan biologisestikin erilaiset hormoonitasot, jotka luovat valtavirrasta poikkeavia sukupuolisia kokemuksia."
Höpö, höpö ja vielä kerran höpö. Homoseksuaaleja on tutkittu 1900-luvun alusta lähtien lääketieteessä (mistä moinen mielenkiinto?) ja epäsuorasti tuon tutkimuksen kautta löydettiin testosteroni ja muut sukupuolihormonit.
Merkittävää tässä tapauksessa on se, että homoseksuaalien miesten testosteritasoissa ei ollut mitään poikkeavaa ns. heteroseksuaaleihin verrattuna. Kuka tahansa luonnontiedettä/yhteiskuntatieteitä hiukankaan opiskellut tajunnee sen, että ihmisten aivojen toiminta on XXX-kertaa monimutkaisempaa luonteeltaan kuin jokin testosteronin/estrogeenin pitoisuus, eikä taatusti ole redusoitavissa sukupuolihormoneihin.
Seksuaalisuus on upotettu aivoihin paljon syvemmälle ja toteavathan psykologitkin sen, että jo pikkulapset ovat seksuaalisia, vaikka sukupuolihormonien eritys ei ole vielä edes alkanut. Seksuaalisuus ei ole sama asia kuin lisääntyminen. Homomiehiä yritetiin joskus jopa "hoitaa" testosteronilla, eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Tämä siis samaan aikaan lobotomioiden ja kastraatioiden kanssa. Ihan tajutonta, että moista hopotusta on vieläkin liikenteessä.
Sukupuolia ei ole enempää kuin kaksi, mutta ihmiset voivat sekoittaa olemuksessaan sellaisia ominaisuuksia, joita pidetään jompaan kumpaan kuuluvina, koska monet roolit, personaallisuuspiirteet yms. EIVÄT OLE BIOLOGIAAN REDUSOITAVISSA. Tämä hopottaminen kolmansista ja viidensistä sukupuolista ei ole kuin takertumista henkitoreissaan olevaan dipoliseen sukupuolijärjestelmään. Kaikkissa kulttuureissa seksuaalisuus ei tosiaan ole yhtä sukupuolittunutta kuin Suomessa, missä työmarkkinatkin ovat ennätyksellisen jakautuneita miesten ja naisten töihin. Näin siis maassa, joka väittää olevansa tasa-arvon mallimaa...En missään vaiheessa maininnut hormonitasojen olevan yhteydessä homoseksuaalisuuteen tai heteroseksuaalisuuteen, mainitsin vain erilasten tasojen olevan olemassa. Jos olisit lukenut tekstini kunnolla, olisit myös huomannut, etten todellakaan harrasta biologista reduktionismia, vaan kerroin sukupuolisuuteen vaikuttavan sekä biologian että kulttuurin.
Älä lue piruna raamattua. ;) - dsdsf
sdfdf kirjoitti:
En missään vaiheessa maininnut hormonitasojen olevan yhteydessä homoseksuaalisuuteen tai heteroseksuaalisuuteen, mainitsin vain erilasten tasojen olevan olemassa. Jos olisit lukenut tekstini kunnolla, olisit myös huomannut, etten todellakaan harrasta biologista reduktionismia, vaan kerroin sukupuolisuuteen vaikuttavan sekä biologian että kulttuurin.
Älä lue piruna raamattua. ;)Korostan, että puhuin SUKUPUOLESTA, en SEKSUAALISUUDESTA, jotka ovat aivan eri asioita.
Ei gay miehet aina tykkaa panemisesta,sexia on muutakin. Eika hetrotkaan aina pane ovat loytaneet muitakin konsteja.Heterot,miehilla on muita haluja myos, ei panoa.
- selitäppäs
se sitten?
lakkaa vaivaamasta pientä päätäsi!!- jos toista ottaa noin koville
Mutta karavaani kulkee ja pitkäkissa on piiiitkä :D :D
Toivottavasti et halkea kun vielä jonain päivänä liikaa kiukustut :>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006