metusalem vaaville nimeksi

lelle

mitä pidätte? mielestäni se on historiallinen, komea ja voimakas nimi, vaikka ihan yksinään.

siis

Metusalem

12

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertti-Kyllikki

..miten olis Eräjorma tai Kyrpäjooseppi?
      Vähintään yhtä voimakkaita nimiä.

• niinpä

Näyttääpi siltä, että nimilakia olisi joissain tapauksissa Suomessakin uudistettava. Katselin joku ilta sitten uutisia ja Virossa pohditaan kovasti nimilain uudistamista siten, että kammotukset saataisiin karsittua pois.

Voi, sitä hetkeä, kun lapsi tajuaa, miten järkyttävän nimen vanhemmat ovat hänelle antaneet. Se koskee lapsen sisimpään ja vaikuttaa tulevaisuudessa itsetuntoon. Saati sitten mitä kärsimyksiä kiusaaminen aiheuttaa. Pienellä lapsella on pitkä aika siihen, kun voi itse muuttaa kammotuksen. Melkein yksi neljäsosa elämästä. Eikä mikään korvaa sitä, että miten tärkeä oma nimi on. Aina säilyy kamalan nimen muisto.

• Jane

Samaa mieltä. Voi pikku-Metusalem parka. Oikeasti toivon välillä, että ihmiset heittävät tänne ihan piloillaan näitä ehdotuksia. Ja sitäpä juuri toivon tässäkin.

• rapakoko

Joopa joo. No, mun nimi ei kyllä ole Metusalem, mutta olen itse "harvinaisen ja ruman" nimen kantaja. Ainoa Suomessa, huh huh. Sitä tässä vaan, että ei nimi ole aina syy kiusaamiselle ja huonolle itsetunnolle. Itse en ole ainakaan kertaakaan elämäni aikana kärsinyt nimestäni, ei minua ole kiusattu tms. Eikä mulla sen takia ainakaan yhtään huono itsetunto. Ei noin raavaasti voi yleistää hei!

• niinpä
        rapakoko kirjoitti:

Joopa joo. No, mun nimi ei kyllä ole Metusalem, mutta olen itse "harvinaisen ja ruman" nimen kantaja. Ainoa Suomessa, huh huh. Sitä tässä vaan, että ei nimi ole aina syy kiusaamiselle ja huonolle itsetunnolle. Itse en ole ainakaan kertaakaan elämäni aikana kärsinyt nimestäni, ei minua ole kiusattu tms. Eikä mulla sen takia ainakaan yhtään huono itsetunto. Ei noin raavaasti voi yleistää hei!

Ei siis ole kammotus, vaikka on harvinainen, eikä varmaan rumakaan. Itse siis yleistit kirjoitukseni koskemaan ylipäätään harvinaisia nimia.

Suosittelen ottamaan selvää, mitä esim. tuo uutispätkä Virosta sisälsi.

• kiusataan

Lapset eivät itse osaa kiusata toisiaan nimien vuoksi, elleivät "ystävälliset" lasten vanhemmat näitä erikoisia nimiä suureen ääneen päivittelisi ja puhuisi kiusaamisesta. Toki oppivaiset kersat huomaavat, että kaverin nimessä täytyy olla jotain kummallista, kun isä ja äiti tai joku muu läheinen vanhempi henkilö sitä noin päivittelevät.

Siis olkaa ääneen päivittelemättä mielestänne kummallisia nimiä. Tykönänne voitte ajatella mitä vain, mutta pitäkää suunne kiinni!

• höh
        kiusataan kirjoitti:

Lapset eivät itse osaa kiusata toisiaan nimien vuoksi, elleivät "ystävälliset" lasten vanhemmat näitä erikoisia nimiä suureen ääneen päivittelisi ja puhuisi kiusaamisesta. Toki oppivaiset kersat huomaavat, että kaverin nimessä täytyy olla jotain kummallista, kun isä ja äiti tai joku muu läheinen vanhempi henkilö sitä noin päivittelevät.

Siis olkaa ääneen päivittelemättä mielestänne kummallisia nimiä. Tykönänne voitte ajatella mitä vain, mutta pitäkää suunne kiinni!

Ihmeellisiä nettimääräykiä mitä saa puhua. Jokainen perhe saa rauhassa päiväillä sitä mitä haluaa. Outonimiset ei siinä asiassa määräile.

Ja mites se vanha sanonta menee: Lasten suusta saa kuulla totuuden.

Lapset on fiksuja ja hoksaavia. Viimeistäin lukutaito iässä selviää esim. Devilin merkitys.

• -d-

hyvä on nimi! ja veljelle nimeks Sepeteus!

• siru

Mietipä vielä toisen kerran. Kuten tossa edelläkin on jo useaan kertaan todettu, Metusalem on JÄRKYTTÄVÄ nimi! Ajattele lastasikin, äläkä vain itseäsi.

• rakki

Lähinnä mulla tuli kyllä meetwursti mieleen..hmm..pitääkin mennä jääkaapille..tai no ei, oksettaa suorastaan tuollainen imi!

• Nina

söpöä! =) Ihan oikeesti, tosi söötti nimi, mutta ehkä hieman liian erikoinen.

• rinkeli

sinänsä ole vikaa (niitähän useimmat tavllisetkin nimet ovat), mutta eikä Metusalem ollut se ukko joka (uskokoon ken tahtoo) eli iänkaikkisen vanhaksi? Olen kuullut ko. nimeä käytettävän vähän vitsikkäänä ilmaisuna yleensä vanhoille miehille, joten en oikein osaa mieltää sitä lapsen nimeksi...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe