Puhelinmyyjän työ

kyselijä...

Olen ollut useita vuosia puhelintyössä, mutta kyseessä ei kuitenkaan ollut myyntityö. Onhan se huomattavasti helpompaa palvella asiakkaita kuin yrittää myydä mitään. Nyt olen vaihtamassa työtä ja jos ei muuta tahdo löytyä niin puhelinmyyjän työ voisi olla yksi vaihtoehto.. Onko puhelinmyyjänä olo niin kauheaa mitä aina sanotaan? Ettei saa mitään myytyä ja ihmiset haukkuu ja lyö luuria korvaan?

Tietysti on myös niitä firmoja, joissa on tuntipalkka mutta jos ei saa myytyä, niin ei siitäkään tuntipalkasta saa kauaa nauttia kun tulee potkut? Kuten varmaan huomaatte, minulla on paljon ennakkoluuloja puhelinmyyntityöstä.. Olenko väärässä? Kertokaa kokemuksia. Olen pohtinut sitäkin, onko olemassa vieläkin stressaavampaa / kamalampaa työtä kuin puhelinmyynti? Jos tulee mieleen niin laittakaa siitä tänne :)

8

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uijfzinvdvnjd

Itse olen ollut puhelinmyyjänä Midas Touchilla. Tuntipalkkaa maksetaan ja en ainakaan itse potkuja saanut vaikka päivässä ainoastaan pari kauppaa aina tuli.

Paskaa työtähän se on ja itse lopetin sen 4kk:n jälkeen ihan vapaaehtoisesti.

Ei kontaktit hirveesti hauku tai pistä luuria korvaan, mutta se välinpitämättömyys ja ärsyynnys mikä niitten äänistä paistaa syö miestä oikein olan takaa. Ja onhan työ ihan tapattavan tylsää ja yksitoikkoista puurtamista ettei tosikaan. Puhelinmyyntihommiin (Contact center) en enää ikinä mene, mutta Call centeriin voisin mennä. Siellä sentään ihmisillä on asiaa sinulle eikä minulla heille.

• gfdhgfh

Kuinka joku voi kuulostaa noin rassukalta?! Jollei sinulla ole koskaan kenellekään mitään asiaa, olit todellakin väärässä paikassa. Myynti on vahvojen laji.

• mie..
        gfdhgfh kirjoitti:

Kuinka joku voi kuulostaa noin rassukalta?! Jollei sinulla ole koskaan kenellekään mitään asiaa, olit todellakin väärässä paikassa. Myynti on vahvojen laji.

SINÄ tässä RESSUKKA näytät olevan eikä kukaan muu!KUKAAN ei jaksa loputtomiin tehdä semmoista työtä missä jatkuvasti vaan haistatetaan vittua ja huokaillaan kun itse yrittää saada leipää pöytään. kasva aikuiseksi!

• aakuunen
        mie.. kirjoitti:

SINÄ tässä RESSUKKA näytät olevan eikä kukaan muu!KUKAAN ei jaksa loputtomiin tehdä semmoista työtä missä jatkuvasti vaan haistatetaan vittua ja huokaillaan kun itse yrittää saada leipää pöytään. kasva aikuiseksi!

Kasva itse ja ota vastuu omasta tuloksestasi ja käytöksestäsi. Itse olen myynyt vuosia puhelimessa yrityksille ja kuluttajille - ja vaikka on aina töykeitäkin asiakkaita niin yleensä asiakkat ovat sinulle sellaisia kuin SINÄ olet heille. Jos kuulostat siltä ettei juuri kiinnosta, ei kiinnostaa asiakastakaan. Jos kuulostat kypsyneeltä - niin asiakaskin.

MUTTA: Myös innostus ja positiivisuus tarttuu. SIihen kun lisätään myynnillinen osaaminen - eivät asiakkaat ole tympeitä haistattelijoita eikä työ huonoa. Harmi ettet ole onnistunut työssä - oletkohan yrittänytkään koskaan?

Muutenkin - on elämäsi aika vaikeaa jos ajattelet että suurin osa ihmisistä haistattelee ja on tylyjä. Karu maailmankäsitys. Tavallisille ihmisillehän sitä soitetaan

• myynnistä

Kyllä tämä puhelinmyynti on vaikeaa. Kauppaa saat kyllä jos pääsi kestää sen paskan mitä joudut 8h päivässä kuuntelemaan. Ei ole heikoille tämä homma. Luureja tulee, huutoa tulee, pomo huohottaa niskaan, deadlinet ja tavotteet hakkaavat päälle.

Jos olet tarpeeksi sitkeä, osaat perustella asiasi ja tiedät mitä haluat myydä, kokeile ihmeessä. Muista, että b2c ja b2b-myynti on kaksi eri asiaa. Vaikeampi näistä on b2b. Kuluttajille myyt iloa arkeen esim lehden muodossa, yrityksille myyt idean siitä miten tuotteesi kautta yritys hyötyy.

Jos kauppaa ei puhelinmyynnistä tulisi, ei tätä alaa edes olisi enää. Ja jos yrityksen oikein valitset, saat jopa rahaa työstäsi niin ettei heti tarvitse miettiä millä ostaisi ensiviikon ruuat.

• Myyntimies eikä poju

Puhelinmyynti on helppoa. Kyse on vain työnteosta.
        Mene sinä kaivamaan ojaa jos on niin vaikeaa.

• alalla oleva ja pärjännyt

Puhelinmyynti on hyvin raskasta hommaa, ja se jonka pää sitä kestää, olkoon ykkönen.
        Minä aiemmin luulin että stressinsietokykyni on luokkaa 10, huomasin olevani väärässä.
        Tein ensin kuluttajamyyntiä neljä kk, sitten yrittäjille myyntiä.
        Kietaisin päivässä muutaman tonnin eurot kotiin tai ei mitään.
        Palkassa ei kuitenkaan näkynyt mitään.
        Nyt on burn out.

• On hyvä ja turvallinen, luo...

Eli soita sinne ja hae päivävuoroon. Siellä on nuoria ja vanhoja, keskinkertaisia myyjiä ja super hyviä. Ihan ok ilmapiiri, ole sellaisten työkavereiden seurassa jotka on kivoja ja muut jätä omáan arvoonsa. Hyvä kuukausi pohjapalkka ja kunnon proviisio jos myyt hyvin. eli palkka on joko tai oman myynnin mukaan mutta vähintään noin 1400 €. Itse siellä olen myös ja viihtynyt ihan hyvin!

T: P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      198
      5183
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      42
      2588
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      969
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      903
    Aihe