Minulla ei ole ketään sellaista ystävää, jonka voisin pyytää tai jonka haluaisin kaasoksi. Voiko häitä viettää ilman kaasoa? Vai olisiko parempi hankkia vaikka joku puolituttu ihminen kaasoksi, kuin olla kokonaan ilman kaasoa? Oletteko koskaan olleet häissä, missä ei ole ollut kaasoa? Kiitos asiallisista vastauksistanne.
Onko kaaso pakko hankkia
8
2015
Vastaukset
- tule
häihini kaasoa. Pari pientä morsiusneitoa. :)
Minusta nähden se on ihan morsiamen oma asia haluaako ns. kaasoa siihen. Jos itse saa suunniteltua äitin..tms. kanssa häät niin mikä ettei. Tai voihan ne itsekin järkätä :) - ilman kaasoa
Nykyisten tapojen mukaiset kaasot ovat lainattua hapatusta Yhdysvalloista.
Noin sata vuotta sitten Suomessa olleet kaasot olivat yleensä kylän vanhoja naisia, joilla oli tietämystä ja arvostusta ja heillä oli varallisuutta. Saattoivat lainata morsiamelle tarvittavat korut jne. - Ei minullakaan ollut kaasoa
Ei tietenkään kaasoa tarvitse olla, mikään "laki" ei niin määrää, enkä ainakaan minä olisi sellaista edes tarvinnut. Äitini auttoi minua pukeutumisessa ja eipä sitä kaasoa oikein muuhun olisi tarvinnutkaan.
- Äskeinen vielä
Niin kysyt, että olenko koskaan ollut häissä, joissa ei olisi ollut kaasoa. Valtaosa häistä, joissa olen ollut, ovat olleet "kaasottomia", kaaso on ollut mukana vain parissa häissä, joissa olen ollut.
- käytännön syistä
Kaaso on yhtä kuin pukija eli käytännössä sinulla on ollut kaaso, vaikka ette sitä nimitystä käyttäneetkään...
Kyllä jokaisella morsiamella on hyvä olla häissä yksi naisihminen, joka auttaa pukuasioissa, kuljettaa käsilaukkua ja seuraa vähän että morsiamella on kaikki kunnossa eli voi kiikuttaa nenäliinan tai tuoda vesilasillisen, auttaa hääpuvun asettelussa ym. Minun kaasoni ainoita tehtäviä hääpäivänä olivat: hääkimpun pitely kirkossa vihkiseremonian aikana, käsilaukustani huolehtiminen ja lahjapöydän hoitaminen (mikä tehtävä kesti n. 15 min., kun kaikki tulivat kirkosta samoihin aikoihin). Kaason kanssa oli kiva myös käydä läpi hääsuunnitelmia ennen häitä ja tehdä jälkipuinti häiden jälkeen (kaaso muisti monia asioita jännitynyttä morsianta paremmin..), vaikka en hänelle tuon enempää tehtäviä sälyttänytkään.
Ei ole todellakaan pakko mennä amerikkalaiseen häähössötykseen mukaan ja tehdä kaasosta orjaa! Avioituvien on syytä järjestää sen kokoiset häät, mitkä pystyvät itse hoitamaan. Pieniä tehtäviä voi toki jakaa sukulaisille ja ystäville (meillä moni kysyi, settä voisiko tehdä jotain), mutta mielestäni tehtäviä kannattaa jakaa useille eri ihmisille, eikä ladata kaikkea yhden ihmisen niskaan.
- hei halooooo!!!
Amerikkalaisten tv-sarjojen mukaanko sinä elät??
- kerhoon..
Tarvii varmaan taas muistuttaa että jokaisella on oman näköisensä häät, älkää olko kaavamaisia, olkaa OMAPERÄISIÄ ! Tehkää päivästä sellainen kun te itse olette, jos ei siihen kuulu kaasoa/bestmania niin mitä sitten ? Lakatkaa murehtimasta siitä kaikesta mikä jää "perinteisestä" juhlasta ja keksikää tilalle uutta ja ihmeellistä :) Eikös se tee juuri teidän juhlasta silloin uniikin ? Näin me homma hoidetaan ja asia on pihvi ;)
- rouva64
Halusin olla omissa häissäni ainut jota ihaillaan ja katsotaan jne. Ei edes pieniä morsiusneitoja (sisarusten lapsia olisi ollut)ollut alttarilla häilämässä.
Morsiuskimppu oli kädessä vihkitoimituksen aikana ja kauniita kuvia tulikin kun kaunis kimppu oli MINUN kädessäni eikä jonkun kaason.
Ja sen verran ohjelmaa että homma hoitui hääparin johdolla. Ne olivat Meidän häät eikä mikään sirkus. Ja naimisissa ollaan vieläkin (17v). Kehumista tuli vierailta että kerrankin hääpari kerkesi juttelemaan vieraiden kanssa eikä kaikkea "joutoaikaa" vienyt joku väkinäinen ohjelma.... Uskaltakaa tehdä teidänlaiset häät eikä vieraiden viihdyttämis häät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989