Mitenkä käynee jos myy kohteen itse,asunnonvälittäjän kanssa tehdyn sopimuksen päättymisen jälkeen.Sopimusehdoissa lukee että jos myy 6.kuukauden sisällä itse ja voidaan osoittaa että välittäjän toiminta on edesauttanut kauppaa, niin on velvollinen välityspalkkioon.Jos myy suoraan sellaiselle joka ei ole ollut missään tekemisissä ko. välittäjän kanssa,niin meneekö riitelyksi välittäjän kanssa.
Myyminen sopimuksen päätyttyä.
3
905
Vastaukset
- no tietenkään
Jos silltä asiakkaalta ei ole välittäjän kautta esim kirjallista tarjous. niin millä välittäjä voi todetan on voinut vaikuttoo kaupan syntyyn!
- Laillista
Jos olet tuollaisen välityssopimuksen allekirjoittanut, niin se on ihan lain mukainen.
Laki sanoo näin:
< Välitysliikkeen oikeus palkkioon toimeksiantosopimuksen voimassaoloajan jälkeen
Välitysliikkeellä on oikeus saada toimeksiantajalta palkkio toimeksiantosopimuksen voimassaoloajan jälkeen syntyneestä välityskohdetta koskevasta sopimuksesta vain, jos tästä on toimeksiantajan kanssa sovittu ja jos voidaan olettaa, että sopimuksen syntymiseen ovat olennaisesti vaikuttaneet välitysliikkeen toimenpiteet toimeksiantosopimuksen voimassaoloaikana. Välitysliikkeellä ei kuitenkaan ole oikeutta välityspalkkioon sopimuksesta, joka on syntynyt kuuden kuukauden kuluttua toimeksiantosopimuksen voimassaoloajan päättymisestä.
Jos toimeksiantaja on 1 momentissa tarkoitetussa tapauksessa tehnyt toimeksiantosopimuksen voimassaoloajan päättymisen jälkeen toimeksiantosopimuksen toisen välitysliikkeen kanssa, hän on kuitenkin velvollinen maksamaan välityspalkkion vain sille välitysliikkeelle, jonka kanssa tehty toimeksiantosopimus oli voimassa, kun toimeksiantaja hyväksyi välityskohteesta tehdyn tarjouksen. Välitysliikkeiden on tällöin jaettava välityspalkkio keskenään suoritustensa mukaisessa suhteessa. > - ile hki
Ei tietenkään joudu maksamaan välityspalkkiota jos ostajasi ei ole tehnyt omistamastasi asunnosta tarjousta sopimuksen voimassaoloaikana. Vaikka ostajasi on käynyt esittelyssä aikaisemmin kun kohde on ollut myynnissä välitysliikkeessä ja vaikka välitysliikkeellä on sinun yhteystiedot niin et siltikään joudu maksamaan mitään välityspalkkiota.
t. ile LKV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984