Vad fattas HBL?

Birgitta Hjelt

Vad gör en kulturarbetare när hon blir 100% bojkottad i svenska Finland? Jag har arbetat årtionden utan tack. Blivit bortmanipulerad av en tidning (HBL) vars alla anställda bara söker sitt. En gång var vi överens, men då var jag en ytterst precis tonåring och hade inget otalt med Konstsamfundet vad jag vet. SFP-konferensen gick bra och alla svenska Finlans priser gick till mig ty jag var ett litet skolljus i sin prydno. Sedan urartade HBL:s anställningspolitik och de gav över åt människor utan huvud med sådan bakgrund att de inte visste något om detta land, dess historia, kultur, eller ens vem som är vem. Skärt godtycke avgör nu vem man tål och vem man skadar.Jag kan inte godta att man vill skada just mig. Jag är en singel, solitär människa och har ingen ivägen. HBL sätter ivägen för mig kretsar jag aldrig träffar. De binder mitt namn till grupper jag inte aktar, och skär mig loss från mina egna referensgrupper genom att förbjuda mig att tala och låta andra som jag föraktar och inte känner springa omkring och tala om mig. Så har skett sedan 1975. VAD ÄR DET FRÅGA OM?! Varför kan jag inte få en enkel presentation i HBL som vem som helst?
Denhär våren har en kulturjournalist på HBL arbetat med en sådan, men "hennes chefer" förbjuder nu den! Jag vore tacksam om den som vet bakgrunden till detta, och har lite vett skulle höra av sig till mig med ytterligare information! Dethär är ju kusligt och hemskt!Har ni som SFP indirekt anställer enligt eget förmenande monopol på livet i Svenskfinland?!

Birgitta Hjelt Bångh, författare , magister, fortsättningsstudent mm.

2

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grönbrun

      Synd att höra att HBL bojkottar dig, men du kunde ju försöka med någon annan tidning. HBL må vara störst i ankdammen, men det finns andra vägar till berömmelsen. Att skriva på Suomi24 hjälper dig däremot knappast.

      Jag googlade lite och upptäckte att Söderström har publicerat två böcker (1975 och 1982) skrivna av en Birgitta Hjelt. Förmodar att det är du. Vad var det som gick snett?

      Nå, lycka till i framtiden.

      • Birgitta Hjelt

        Ingenting i en tidning duger om den gör illa med avsikt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe