Tiedättekö missä on ilmaisutaito lukioita tai onks kokemusta millasta siel on? Onks Porissa?
ilmaisutaito lukiot
9
6383
Vastaukset
- 2.omppu
Pk-seudulla ainakin. Kallion lukio tietysti, mutta kannattaa myös huomioida Martinlaakson lukio, jossa on ilmaisutaidon opettajana Maissi Salmi, joka tunnetaan ilmaisutaidon opetuksen suurena guruna. Hän käy arvostelemassa muiden ilmaisutaidon lukioiden oppilaiden päättötöitä ja antaa arvionsa muiden ilmaisutaidon lukioiden opetusohjelmista jne.. Martinlaaksoon on helpompi päästä kuin Kallioon ja opetus on taatusti laatua!
Porista en tiedä, mutta Turussa on ainakin olikohan se nyt Juhana Herttua lukio, en ole varma nimestä, mutta ilmaisutaidon lukio Turussa kyllä on. Tai se taitaa kulkea viestintäpainotteisena. - tiina
Porista en tiedä, mutta Lahdessa Kannaksen lukiossa on hyvät ilmaisutaitokurssien valintamahdollisuudet. Itse kirjoitin sieltä ylioppilaaksi v. 2000 ja viihdyin hyvin. Opettajana ainakin silloin oli Arja Kotiranta, persoonallinen ja tunnettu tyyppi.
- lahtelainen
Ei Kannaksen lukio ole ilmaisutaito painotteinen, siellä vaan on enemmän ilmaistaidon kursseja, näin mulle ainakin talvelle kerrottiin kun sitten päädyin kalliioon hakemaan. Kaipa tuo muuten ihan jees koulu on..
- minä
lahtelainen kirjoitti:
Ei Kannaksen lukio ole ilmaisutaito painotteinen, siellä vaan on enemmän ilmaistaidon kursseja, näin mulle ainakin talvelle kerrottiin kun sitten päädyin kalliioon hakemaan. Kaipa tuo muuten ihan jees koulu on..
kuopiossa minna canthin lukio... suosittelen!!
- meri
Suomessa on tasan kaksi ilmaisutaidon erityislukiota, ja ne ovat Kallion lukio ja Tampereen yhteiskoulun lukio. Esim. Lahden Kannas on ilmaisutaitopainotteinen, mutta kurssivalikoima on huomattavasti suppeampi. Eikä muutenkaan näissä "painotteisissa" lukioissa ole samoja etuuksia ilmaisutaidon kannalta, kuin kalliossa ja tyk:issä. Tämä martinlaakson lukio on varmasti myös "painottunut", varsinkin jos löytyy hyvä opettaja, mutta silti se on vain "painotteinen" eikä sille ole myönnetty erikoistehtävää. Itse pääsin aikoinaan sisään sekä kallioon että tykkiin. Kalliossa en kuitenkaan koskaan aloittanut opintoja, mutta tykissä vietin jonkin aikaa. Loistava paikka, mutta ei ollut minua varten, kuten mikään muukaan päivälukio. Tyk ja Kallio ovat muuten suomen "parhaimmisto" lukioita, joten opiskelu on vaativaa ja persoonallista.... Unohdinhan melkein tämän Turun Juhana Herttuan lukion... en tarkkaan tiedä siitä, mutta ei se täysin ilmaisutaitolukio ole... ennemmin kait viestintää, mutta painotettuna esim. näyttämöilmaisua.. Niin...Porin tarjonnasta en tiedä mitään. Eiköhän nuo kysymykset selviä kysymällä opoltasi tai tutkimalla www-sivuja.
- abi
Parkanon lukiossa on musiikkiteatterilinja. Ilmaisutaitoa on ja voit lisäksi ottaa myös musiikkia enemmän. Viime vuoden produktiona oli elokuva Perhoshäkki (joka muuten oli tosi hyvä!). Musiikkiteatterin kursseja voi ottaa miten vain, kaikkia ei ole pakko ottaa. Lukion ilmaisutaidon diplomin (en nyt muista virallista nimeä) voit suorittaa täällä myös.
- JJ0
ilmaisu taito lukiot sijaitsevat minun tietääkseni pelkästään tampereella ja helsingissä. näin minulle on kerrottu.
tiedän kenellä on kokemusta, muistaisin että tämä henkilö on tampereen it-lukiossa: www.irc.fi/_sofia.- omituinen otus
Kuopiossakin on ilmaisutaitolukio, nimeltään Minna canthin lukio.
- Eltsu & Vertsu 6lk
Tietääkö joku ilmaisutaitopainoitteisia yläasteita Espoosta tai lähiseuduilta?
Hyödyttääkö ilmaisutaitopainotteisella yläasteella opiskelu lukioon hakiessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849