tarvitseeko tehdä sähkösopimus?

tyhmä......

hei vaan. osiossamme tyhmimmät kysymykset top5:

muutan vuokralle kesäkuun alusta. vuokrasopimuksen mukaan lämmityskulut sisältyvät jo maksamaani vuokraan. ymmärsin asian niin, että mun ei tarvitse tehdä siis enää mitää sähkösopimusta...

vai pitääkö silti? kysyn ensin täältä ja sitten vasta meen nolaan itseni kysymällä vuokranantajalta... :S

9

5598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : )

      varmasti kuuluvatkin asuntoosi mutta millä olit ajatellut saada esimerkiksi valot tai s ä h k ö laitteesi toimimaan ilman sähköä? : )

      • Jo muualla, mutta uusiksi

        Romanttista istua kynttilänvalossa itse hyräillen, kun mikään sähköllä toimiva peli ei toimi.

        Vakavasti puhuen, niin totta kai pitää tehdä sähkösopimus, jos ajattelit jotain sähköllä toimivaa vempainta käyttää. Ja valotkin on hyvä olla viimeistään syksyllä, kun illat pimenee.


    • dtgfyhghkjlöä

      Jos siellä on sähkölämmitys, niin kyllä ne valot ja muutkin vempaimet pelaa - ei siis tarvitse tehdä sähkösopimusta.
      Jos lämmitys on muuten järjestetty, niin sopimus täytyy tehdä..

      • Yleensä järjestetään

        Ketjua seuranneena kysyisin, että miten aloittajan tapauksessa asia järjestetään. Eli jos on sähkölämmitys ja vuokrasopimuksessa sanotaan, että lämmitys sisältyy vuokraan. Silloinhan vuokranantajalla on jo oma sähkösopimus.
        Mutta ei kai vuokranantaja maksa myös vuokralaisen taloussähköä, joten nuo kulutuksethan pitää erotella jotenkin. Miten se tapahtuu, jos on esimerkiksi vain yksi sähkömittari?


      • .ap
        Yleensä järjestetään kirjoitti:

        Ketjua seuranneena kysyisin, että miten aloittajan tapauksessa asia järjestetään. Eli jos on sähkölämmitys ja vuokrasopimuksessa sanotaan, että lämmitys sisältyy vuokraan. Silloinhan vuokranantajalla on jo oma sähkösopimus.
        Mutta ei kai vuokranantaja maksa myös vuokralaisen taloussähköä, joten nuo kulutuksethan pitää erotella jotenkin. Miten se tapahtuu, jos on esimerkiksi vain yksi sähkömittari?

        juuh, kiitos kaikille vastanneille. olen joo maalta kotoisin ja kynttilät on kivoja. :) itse järkeilin, että kun on sähkölämmitys, niin miten ihmeessä siitä voi erotella sen taloussähkön. sittenpä tajusin, että uudessa asunnossanihan on öljylämmitys! eli tietenkin sähkösopimus on tehtävä, kuten sanoitte.

        oli sentään kiva nolata itsensä kasvottomasti netissä, kuin sen vuokrananatajan edessä... :D


      • ja pah
        .ap kirjoitti:

        juuh, kiitos kaikille vastanneille. olen joo maalta kotoisin ja kynttilät on kivoja. :) itse järkeilin, että kun on sähkölämmitys, niin miten ihmeessä siitä voi erotella sen taloussähkön. sittenpä tajusin, että uudessa asunnossanihan on öljylämmitys! eli tietenkin sähkösopimus on tehtävä, kuten sanoitte.

        oli sentään kiva nolata itsensä kasvottomasti netissä, kuin sen vuokrananatajan edessä... :D

        missäs kysyä askarruttavia kysymyksiä, jollei täällä!?


      • on sähkölämmitys,
        Yleensä järjestetään kirjoitti:

        Ketjua seuranneena kysyisin, että miten aloittajan tapauksessa asia järjestetään. Eli jos on sähkölämmitys ja vuokrasopimuksessa sanotaan, että lämmitys sisältyy vuokraan. Silloinhan vuokranantajalla on jo oma sähkösopimus.
        Mutta ei kai vuokranantaja maksa myös vuokralaisen taloussähköä, joten nuo kulutuksethan pitää erotella jotenkin. Miten se tapahtuu, jos on esimerkiksi vain yksi sähkömittari?

        se ei käytännössä ikinä sisälly vuokraan. Vuokraan sisältyvät vain nämä yleensä vesikiertoiset keskuslämmitys-tsydeemit, eli öljy tai kaukolämpö. No tietysi mutkan kautta nämä jälkimmäisetkin sisältyvät vuokraan, eli taloyhtiö maksaa öljystä ja sen hinta veloitetaan asunnon omistajalta yhtiövastikkeessa, jonka suuruus vaikuttaa vuokraan.

        Kerran kattelin yhtä kivaa kämppää, missä oli edukas vuokrakin. Onneksi huomasin että oli suorasähkölämmitys, enkä sitten halunnut sitä.


      • nyt sitten...
        on sähkölämmitys, kirjoitti:

        se ei käytännössä ikinä sisälly vuokraan. Vuokraan sisältyvät vain nämä yleensä vesikiertoiset keskuslämmitys-tsydeemit, eli öljy tai kaukolämpö. No tietysi mutkan kautta nämä jälkimmäisetkin sisältyvät vuokraan, eli taloyhtiö maksaa öljystä ja sen hinta veloitetaan asunnon omistajalta yhtiövastikkeessa, jonka suuruus vaikuttaa vuokraan.

        Kerran kattelin yhtä kivaa kämppää, missä oli edukas vuokrakin. Onneksi huomasin että oli suorasähkölämmitys, enkä sitten halunnut sitä.

        kysäistä omaa ongelmaani aiheeseen liittyen. Eli olemme muuttamassa Vammalasta Nokialle, eli eri paikkakunnalle. Ihan oma asunto on nyt kyseessä. Rivitaloasunto ja öljylämmitys...Aikaisemmin nyt Vammalassa meillä on ollut Fortum...Mutta välittäjä sanoi meille että täällä Nokialla on sitten Vattenfall..Mutta onko sähkösopimus pakko tehdä sen firman kanssa mikä sattuu olemaan omalla paikkakunnalla ja onko se kannattavampaa?? Tein nimittäin uuden sopimuksen jo Fortumin kanssa että muutamme. Olisiko esim. Vattenfall halvempi kuin Fortum....???


      • käy
        nyt sitten... kirjoitti:

        kysäistä omaa ongelmaani aiheeseen liittyen. Eli olemme muuttamassa Vammalasta Nokialle, eli eri paikkakunnalle. Ihan oma asunto on nyt kyseessä. Rivitaloasunto ja öljylämmitys...Aikaisemmin nyt Vammalassa meillä on ollut Fortum...Mutta välittäjä sanoi meille että täällä Nokialla on sitten Vattenfall..Mutta onko sähkösopimus pakko tehdä sen firman kanssa mikä sattuu olemaan omalla paikkakunnalla ja onko se kannattavampaa?? Tein nimittäin uuden sopimuksen jo Fortumin kanssa että muutamme. Olisiko esim. Vattenfall halvempi kuin Fortum....???

        kilpailuttamassa sähkösi netissä, sieltä löydät hintaerot! Sähkön siirto pitää aina ottaa paikalliselta sähköyhtiöltä mutta sähköenergian voit ostaa vaikka joltain Utsjoen Sähköltä tms (terveisiä muuten utsjoelle!).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe