Lisää investointeja

Kottaraisen pojat

Kotkaan saatava lisääinvestointeja kulttuuriin ja matkailuun, vai siten voimme menestyä tulevaisuudessa! Päättäjät oikealla tiellä, joskin varovaisesti liikkeellä!

19

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaatuu

      heh heh aprillipäivä meni jo.

      • Kottaraisen pojat

        ...Jos Kotka ei rohkene investoida tulevaisuuteen, kaupunki kuolee!
        Kotkan mahdolllisuus on matkailussa ja kulttuurissa ja merelleisen kuölttuuriperinnön vaalimisessa... mitä enemmän panostetaan tälle kulttuurisaralle, ne tuovat moninverroin veromarkat takaisin matkailun ja kaupan alojen kautta kaupungin kassaan!
        Eikös perussuomalaisten Eerolainenkin kirjoittanut juuri tästä investointien tärkeydestä Kotkalle paikallislehdessä!?


    • ja niin niin

      ...nyt kun meillä on täällä maailman isoin haukiallas ja kohta myös maailman turhimman osa-alueen museo, niin tarttetaan ehdottomasti myös maailman paskin hotelli niille pässeille jotka mokomiin haistavittu-turistikohteisiin erehtyvät tulemaan.

      Rakennetaan seuraavaksi kasvitieteellinen puutarha josta löytyy kaikkia suomen ihmeellisiä ja eksoottisia kasveja, kuten esim nokkonen ja voikukka.

      Ja sitten sen jälkeen maamuseo, josta löytyy kaikkia maalla oleiluun liittyviä juttuja, kuten vaikka kiviä ja potkukelkka.

      Turisteja saapuu pilvin pimein moisia ihmeitä katselemaan! =)

      • Kottaraisen pojat

        asema ja maine...ei siinä pidä liiaksi tuijottaa koulujen tai terveydenhuollon palveluja kun niitä ei voi verrata suoranaisesti toisiinsa!
        Ei ole muista palveluista pois jos investoidaan kunnolla kansainvälisyyteen ja uskalletaan yrittää jotain uutta kuten kaupunginjohtaja Lindelöf on visioinut.....niin, onneksi meillä on vastuullinen ja uudismielinen kaupunginhallitus, joka ymmärtää ettei kehitystä ilman uusia visioita!


      • mac mackki
        Kottaraisen pojat kirjoitti:

        asema ja maine...ei siinä pidä liiaksi tuijottaa koulujen tai terveydenhuollon palveluja kun niitä ei voi verrata suoranaisesti toisiinsa!
        Ei ole muista palveluista pois jos investoidaan kunnolla kansainvälisyyteen ja uskalletaan yrittää jotain uutta kuten kaupunginjohtaja Lindelöf on visioinut.....niin, onneksi meillä on vastuullinen ja uudismielinen kaupunginhallitus, joka ymmärtää ettei kehitystä ilman uusia visioita!

        samaa mieltä mut ei näille taateleille kannata perustella noiuta visioita, ei ne tajuu muusta kuin kyläkouluista ja sillee....


      • Duunarinainen
        Kottaraisen pojat kirjoitti:

        asema ja maine...ei siinä pidä liiaksi tuijottaa koulujen tai terveydenhuollon palveluja kun niitä ei voi verrata suoranaisesti toisiinsa!
        Ei ole muista palveluista pois jos investoidaan kunnolla kansainvälisyyteen ja uskalletaan yrittää jotain uutta kuten kaupunginjohtaja Lindelöf on visioinut.....niin, onneksi meillä on vastuullinen ja uudismielinen kaupunginhallitus, joka ymmärtää ettei kehitystä ilman uusia visioita!

        palveluista. Homekouluja jätetään edelleen korjaamatta, vanhusten suuntaan ei mitään suunitelmia kuin yksityiset kalliit palvelutalot. Syöpäseulonnat hoitaa kohta toimistoapulainen terveysasemilla ja sitä rataa.

        Jos yksityinen haluaa rahoittaa investointeja kulttuuriin, niin se on täysin eri asia. Nyt ne rahat menee veromarkoista vanhojen laivojen ruosteisten ankureiden tuijotteluun.


      • yliväpä

        Maakuntamuseo sai hienot tilat Wellamosta ja on oikein että kotkaista historiaa tallennetaan....on väärin ettei museo saa kunnon tiloja kansainvälisen esineistön säilyttämiseen mitä ihmettelen suuresti, kun mahdollisuus olisi nyt eikä viidestoista päivä!


      • kulttuurin ystävä
        Duunarinainen kirjoitti:

        palveluista. Homekouluja jätetään edelleen korjaamatta, vanhusten suuntaan ei mitään suunitelmia kuin yksityiset kalliit palvelutalot. Syöpäseulonnat hoitaa kohta toimistoapulainen terveysasemilla ja sitä rataa.

        Jos yksityinen haluaa rahoittaa investointeja kulttuuriin, niin se on täysin eri asia. Nyt ne rahat menee veromarkoista vanhojen laivojen ruosteisten ankureiden tuijotteluun.

        Sana ja perustele jos muutama koulu lopetaan! Mitä merkitysrtä? Hyviä kouluja on! On muutakin kuin ainaista peruspalvelua, pitää saada uutta ja relevanttia meininkiä Kotkaan, muuten ei tule mitään!
        Toi vikinä perupalveluista alkaa ärsyttää kun asiat on kunnossa ja palvelut kuiteski pelaa suht hyvin ja opetussuunnitelmat kunnossa, että mikä estää kaupunkia ottamasta riskejäkin vähän?!


      • Duunarinainen
        kulttuurin ystävä kirjoitti:

        Sana ja perustele jos muutama koulu lopetaan! Mitä merkitysrtä? Hyviä kouluja on! On muutakin kuin ainaista peruspalvelua, pitää saada uutta ja relevanttia meininkiä Kotkaan, muuten ei tule mitään!
        Toi vikinä perupalveluista alkaa ärsyttää kun asiat on kunnossa ja palvelut kuiteski pelaa suht hyvin ja opetussuunnitelmat kunnossa, että mikä estää kaupunkia ottamasta riskejäkin vähän?!

        tänne pikkusaarelle, mutta liian nopealla aikataululla ja liian suuria hankkeita, joista ei ole takeita, tuleeko niistä meille euroja takaisin päin vai jämähtääkö museon ovimies patsaaksi kun ei riitäkkään kävijöitä kahden vuoden jälkeen.
        Ilman muuta kaupunin pitää kehittyä, eikä jäädä rullaattorien ja kissan vihaajien "paratiisiksi", mutta ei samalla tyylillä kuin pullamössö nuortten, joiden pitää saada kaikki heti nyt justiinsa.

        Ensin syödää lautanen tyhjäksi ja sitten vasta täytetään se uudelleen.


      • kulttuurin tystävä
        Duunarinainen kirjoitti:

        tänne pikkusaarelle, mutta liian nopealla aikataululla ja liian suuria hankkeita, joista ei ole takeita, tuleeko niistä meille euroja takaisin päin vai jämähtääkö museon ovimies patsaaksi kun ei riitäkkään kävijöitä kahden vuoden jälkeen.
        Ilman muuta kaupunin pitää kehittyä, eikä jäädä rullaattorien ja kissan vihaajien "paratiisiksi", mutta ei samalla tyylillä kuin pullamössö nuortten, joiden pitää saada kaikki heti nyt justiinsa.

        Ensin syödää lautanen tyhjäksi ja sitten vasta täytetään se uudelleen.

        tuolla ajattelutavalla ei tapahdu uudistumista eikä uusia visioita milloinkaan eli poljetaan paikallaan jos eu rohkeasti investoida uusiin ja radikaaleihin investointeihin jopa! Pidän Lindelöfin rohkeaa panostusta kulttuurisatamaan tervetulleena joka poikii lisää kaikenlaista oheistuotantoa ja tuloja kaupungille!


      • -.,-.,-.,..,-

        on asia, aivan turhaa paskaa.


      • Kottaraisen pojat
        -.,-.,-.,..,- kirjoitti:

        on asia, aivan turhaa paskaa.

        Missä perustelut? On helppo sanoa parilla sanalla että kaikki on vaan paskaa! Meneppäs nyt heti lukemaan päivän lehti, katso vaikka säätiedot tai sarjakuvat, niistäkin saat tietoa!


    • Se ei taida olla kiinni, markkinointi ontuu, miten olisi viidenkymmenen miljoonan Euron satsaus TV mainontaan kanavat ORT ja Al Arabia, en ole alan asiantuntia mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä mieltä on mainosalan ammattilainen.

      • Kottaraisen pojat

        Nyt vaikuttaa kyllä siltä ettei tämän palstan lukijoilla riitä kapasiteettia käsitellä tätä investointien ja kulttuurihankkeiden suhdetta kansainvälisyyteen!
        Palvelujen turvaamiseksi on luotava korvaavia tulonlähteitä ja siinä pitää olla visioita ja innovaatiohenkeä matkassa, muuten vaarannetaan kaupungin kyky toimia kaupunkina jopa!


      • Duunarinainen
        Kottaraisen pojat kirjoitti:

        Nyt vaikuttaa kyllä siltä ettei tämän palstan lukijoilla riitä kapasiteettia käsitellä tätä investointien ja kulttuurihankkeiden suhdetta kansainvälisyyteen!
        Palvelujen turvaamiseksi on luotava korvaavia tulonlähteitä ja siinä pitää olla visioita ja innovaatiohenkeä matkassa, muuten vaarannetaan kaupungin kyky toimia kaupunkina jopa!

        tyhjiin rakennuksiin. Miten olisi vanhan Sokoksen tiloihin esteettisen kirurgian palvelut samoin kaupunkikylpylä suht siedettävin hinnoin. Maretariumin tilalle kauppahalli, koska se on sopivalla paikalla meren rannalla.

        Koirapuisto kunnollinen puuttuu Kotkansaarelta ja sen voisi sijoittaa Katariinan niemeen, tilaa on. Koirapuisto ei tuota, mutta viereen voisi sijoittaa kahvilan ja kioskin ja jos kaupunginjohtaja haluaa välttämättä, voihan se teetätyttää paikallisilla taiteilijoilla pari kivestä muokattua kalapatsasta koirien iloksi.


    • joku nero

      vähä kertoo niit omii visioitaan. Mitkä ois niit pommin varmoi turistirysä investointei? En oo täs sodas kenenkää puolel, mut oman näkemyksen mukaa kaupunki on kuitenkii aika paljo satsannu rahaa kulttuuriin ja matkailuun.

      • ajelemaan

        ajatteleppas ihan ite asiaa,kuka lähtee tänne pussinperälle ajelemaan,kun suorat tiet ovat helsinkiin kouvolaan ym ym,ei ne naapurimaan lomailijat tule sokkeloiseen kaupunkiin katsomaan jotakin maretariumia,koska muualla on paljon paremmat palvelut ja tarjonta aivan toista luokkaa,joten ei paljon kannata laskea matkailun varaan,vaikka se tuokin jonkin verran rahaa.


      • että.....
        ajelemaan kirjoitti:

        ajatteleppas ihan ite asiaa,kuka lähtee tänne pussinperälle ajelemaan,kun suorat tiet ovat helsinkiin kouvolaan ym ym,ei ne naapurimaan lomailijat tule sokkeloiseen kaupunkiin katsomaan jotakin maretariumia,koska muualla on paljon paremmat palvelut ja tarjonta aivan toista luokkaa,joten ei paljon kannata laskea matkailun varaan,vaikka se tuokin jonkin verran rahaa.

        peruspalveluiden rahoitus tulee muistalähteistä ja suosii säpinää ja pörinää Kotkaan! Ekstraa pitää olla ja tarvitsemme pörinää pyttyyn, kulttuurikeskus on svengaava alku kansainvälisyyteen!


      • pomminvarma
        että..... kirjoitti:

        peruspalveluiden rahoitus tulee muistalähteistä ja suosii säpinää ja pörinää Kotkaan! Ekstraa pitää olla ja tarvitsemme pörinää pyttyyn, kulttuurikeskus on svengaava alku kansainvälisyyteen!

        ...matkailuvaltti olisi kunnostaa ja avata kotkan "punainen talo".
        Takuulla toisi turisteja. :)

        Parempi vaihtoehto romantiikannälkäisillekin kuin thai-hieromot tai kantakuppiloissa lapsilleen elättäjää etsivät yksinhuoltajat tahi elähtäneet "kotkan ruusut".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe