BMW F 650 GS aloittelijalle

Keltanokka64

Olen selvästi yli nelikymppinen kaveri,jolla ei ole aikaisempaa moottoripyöräkokenmusta.Moottoripyöräkuumetta olen toki potenut jo vuosikymmeniä,mutta aikaisemmin minusta ei ehkä ole ollut tähän lajiin.Olen ollut liian viehtynyt kovaan vauhtiin.
Nyt järkeä on jo ehkä kasvanut sen verran päähän ja itsesuojeluvaisto herännyt, että moottoripyöräilyssä olisi minun kohdalla jotain järkeä.
Taloudellinen tilanne on sen verran hyvä,että uuden pyörän hankkiminen olisi mahdollista ja BMW merkkinä kiinnotaisi eniten.Haeskelen itselleni ns.yleispyörää ja nyt kysynkin teiltä kokeneimmilta: miten olisi BMW F650GS?

8

8047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K 12 S

      Vallan sopiva ja järkevä vaihtoehto aloittelijalle, toki tuossa on pyörää myös kokeneemmalle.

      Jos käytetty vaihtoehto kiinnostaa, niin kaverilla olis tarjolla hieman vanhempi malli, oliskohan ollut mallia 1998.. Tosi siisti ja kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä. Löytyy pk-seudulta ja on tämän näköinen ja värinen http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/BMW F650 97 2.jpg


      Pistä postia, jos kiinnostaa
      bemarimies(at)hotmail.com niin välitän tietosi kaverille

    • Turo--Inkeri

      Bemarihan on jostain täysin käsittämättömästä syystä päättänyt kutsua tämän vuotista 800-kuutioista allroundpyöräänsä selkeästi mallinimellä "F650GS", ja siinähän ei teknisesti ole juuri mitään yhtenevää aikaisemman mallin kanssa, paitsi ne bemari-vilkut.

      Eli: meinaatkos nyt siis 1-vai 2-sylinteristä F650GS:ää?

    • kuvailit...

      ...F650GS on mitä mainioin yleispyörä!
      Sopiva aloittelijalle ja juuri niinkuin joku muukin totesi, siitä riittää pyörää kokeneellekin motoristille.

    • Keltanokka64

      tähänastisista vastauksista.Fundurolle kiitoksia tarjouksesta - taidan kuitenkin satsata uuteen.Turolle tiedoksi, että olen ajatellut tuota 1-sylinteristä mallia.Ja jo näistä kommenteista alkaa ajatus ko.pyörän hankkimisesta vahvistua.

      • podifpoiu

        F650GS on 2-sylinterinen, kuten F800GS. Eli joudut ostamaan jotain vanhaa varastoa jos 1-pyttyisen haluat.


    • sellaisen

      ja nyt jo 64km ajettu, ihan mukava peli. Välitykset selkeästi maantiekäyttöön vaikka allroud-pyörältä näyttää, voimaakin tuntuu olevan riittävästi ja kevyt käsitellä edellisen customin jälkeen...

      • ja Dakar haussa

        pitänee sitten hankkia Dakar -versio. Mitä ajovarusteita pitäis ostaa, siis muuta kuin kypärä, hanskat ja nahkatakki?


      • Mika S
        ja Dakar haussa kirjoitti:

        pitänee sitten hankkia Dakar -versio. Mitä ajovarusteita pitäis ostaa, siis muuta kuin kypärä, hanskat ja nahkatakki?

        Ajosaappaat. Jaloissa on niin paljon pieniä niveliä ja luita, ettei kannata jättää pyörän ja jalkakäytävän reunan tai kannon väliin varsinkaan ilman suojaavia jalkineita.

        Kauluri. Olen käyttänyt nahkaista kauluria, joka suojaa tehokkaasti vedolta. (Kiinnitetään takaa velcro-tarralla.) Myös windstopper-kaulureita on tarjolla.

        Takki ja housut. Aikanaan, kun aloitin harrastusta, ostin goretex-takin ja "vastaavat" housut. Takki maksoi n. 2000 mk (350 eur) ja housut n. 800 mk (120 eur). Molemmissa on asialliset suojat (kyynärpäät, olkapäät, selkä, lonkat, polvet). Takin hankintaa en ole katunut päivääkään. Housuissa menin vähän liian halvalla, olisi pitänyt ostaa kerralla aito goretex. Molemmat alkavat olla finaalissa nyt kahdeksan vuoden jälkeen. Ostin tilalle sellaiset, joissa vedenpitävän vuorin saa irrotettua.

        Kypärähuppu. On helpompi pestä kuin kypärän sisus.

        Hanskoja sinulle varmaan kertyy vuosien mittaan useita eri keleille. Älä osta turhan kömpelöitä. Kahvanlämmittimet on ihan ehdoton varuste (en tiedä, onko dakarissa vakiona).

        P.S. Minulla oli Funduro, joka oli tosi hyvä valinta ekaksi pyöräksi. GS Dakar on varmasti vielä parempi. Nyt minulla on R1200 GS.

        Mika S
        Gospel Riders


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe