Olen maalaamassa huonetta, jossa seinät on tehty levyistä ja niiden väliin jää aina tuollainen n. puolen sentin rako. Levyt ovat alle metrin levyisiä ja rakoja löytyy. Haluaisin seinästä tasaisen!
Millä raot kannattaa täyttää (ja kannattaako sellainen?) ja miten siitä saa sileän?
Kiitos kovasti jos joku osaa vinkata...
terveisin nimimerkki
"ei voi osata, kun on amatööri"
Levyjen välit tasaseksi
5
1677
Vastaukset
- paklataan
ja lyödään paperinauha päälle. Lisää pakkelia ja kuivuttua hionta. Ja lisää pakkelia ja hionta:-). Oisko sulla sitten vanhaan tapaan lastulevyt seinissä? Luulisi saman pätevän siinäkin tapauksessa. En ole varma, minä rakennan uutta:-). Nimim. Rakentajatätönen;-D
- tvgg
Missään nimessä ala pakkeleilla täyttämään..puutalo elää ja turhaa työtä teet..Joku elastinen massa täytteeksi ja lasikuitu nauha päälle,tosin tuokaan ei välttämättä takaa etteikö vois saumat repeillä.
- ölkj
Älä laita paperia suoraan levyjen väliin. se repeää, kun levyt elää. Saman syyn takia ei kannata täyttää levyjen väliä pakkelilla, kun levyt elää, pakkeli ei jousta, vaan levy pullistuu jostain.
Paras ratkaisu on koolata seina ja levyttää uudelleen ohuella kipsilevyllä.
Vippaskonstina on käytetty akryylimassa (joustava) levyjen välissä ja siihen tapetti päälle. Joku on laittanut kuulemma puiset listat levyjen väleihin ja tapetti päälle.
Joka tapauksessa joudut laittamaan esim. lasikuitutapetin, jos haluat siistin seinän. Pelkällä maalauksella ei tule siisti jälki ilman tuota uudelleen levytystä.- gcgc
he heh... urpo.
- duunari2
aina kun tarjotaan levystystä vaihtoehdoksi ollaan tekemässä koolausta sille?!?
Jos pohjana on kerran suht´koht suora vanha lastulevyseinä voidaan siihen päälle asentaa suoraan saneerauskipsilevy tai normaali kipsilevy ja saumat kitataan ohjeiden mukaan.
Jos seinä taas on vino ja epätasainen ja halutaan täysin suoraksi silloin se on koolattava ennen levytystä ja tällöin ei todellakaan käytetä ohutta levyä vaan normaalin paksuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693