Paasto oli 5,8 ja 2 tunnin arvo 8,5.... Mitä nämä lukemat kertovat? Kiitos jo etukäteen tiedosta :)Sukurasitusta ja ylipainoa löytyy....
Kävin sokerirasituksessa
10
2834
Vastaukset
- Menhir
Eipä taida diabetes-diagnoosia noilla arvoilla tulla. Muistakseeni paastosokerin pitäisi olla kahdessa mittauksessa > 7 ja 2h paastoarvon > 11, että diagnosoidaan diabetes.
Jos sinulla on perintötekijöitä ja ylipainoa, kannattaa varmaan miettiä ruokavaliota ja lisätä liikuntaa, niillä pystyy siirtämään ainakin kakkostyyppin diabeteksen syntyä jopa kymmeniä vuosia.
Hiilihydraatit = elimistön kannalta yhtä kuin sokeri. - on ongelmasi
Paastoarvosi katsotaan terveen arvoksi. Kahden tunnin arvo kertoo heikentyneestä glukoosinsiedosta (arvo välillä 7,8-11,0). Ei ole varsinainen diabetes, vaan sen esiaste. On merkki todellisesta riskistä sairastua diabetekseen.
On sopiva hetki tehdä elämäntapamuutos, jotta diabetes ei iske todella.- alkuperäinen kirjoittaja
Tiedän, että elämäntaparemonttia pitäisi tehdä. Nyt viimeistään, koska en todellakaan halua sairautta, jonka puhkeamisen voi estää.
- kenkut oireet!
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Tiedän, että elämäntaparemonttia pitäisi tehdä. Nyt viimeistään, koska en todellakaan halua sairautta, jonka puhkeamisen voi estää.
minäkin kävin alkuviikosta sokerirasituskokeessa. Paasto-arvo oli 5.2 1h. 8.3 2h. 2.3 lisäksi koko joukko muita verikokeita. pikapuolin on aika sisätautipolille endokrinologin vastaaotolle minulla on sokerit heitelleet varmmaan koko ikäni. onkohan elimistöni jo tottunut mataliin sokereihin ,matalin mittaamani arvo on ollut1.7 eikä tuntunut tuttuja sokin oireita. haimani erittää ajoittain liikaa insuliinia.
- edellinen vastaaja
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Usein sokerirasituskokeessa mitataan myös 1 h arvo. Tällä on siinä mielessä merkitystä, että jos missä tilanteessa tahansa saadaan arvo, joka on yli 11,0, katsotaan, että henkilö on diabeetikko.
Remontti on syytä joka tapauksessa aloittaa. Se on koko elämän jatkuvaa. Paljon helpompi on aloittaa, jos ei ole vielä diabetesta tai se on havaittu hyvin alkuvaiheessa. Määritykset, milloin on diabetes, milloin kärsii kohonneesta paastoarvosta tai on heikentynyt glukoosinsietokyky ovat veteen piirrettyjä viivoja. Näitä on jatkuvasti muuteltu alan päättävissä kokouksissa alaspäin.
Perusterveen ihmisen verensokeri on yleensä aina parin kymmennyksen sisällä noin 4,6. Ateriat nostavat hetkellisesti vähän arvoa. Suomessakin arvioidaan olevan noin puolet kansasta riskiryhmää. Puoli miljoonaa kärsii kakkostyypin diabeteksesta. Puolet näistä eivät tiedä tätä. Tämän lisäksi puolella miljoonalla on joko kohonneet paastoarvot tai heikentynyt glukoosinsieto.
Nykyisessä maailmassa monella ihmisellä jää toteuttamatta tärkeitä asioita: Fyysinen rasitus ja terveellinen ruokavalio. - raja-arvon
edellinen vastaaja kirjoitti:
Usein sokerirasituskokeessa mitataan myös 1 h arvo. Tällä on siinä mielessä merkitystä, että jos missä tilanteessa tahansa saadaan arvo, joka on yli 11,0, katsotaan, että henkilö on diabeetikko.
Remontti on syytä joka tapauksessa aloittaa. Se on koko elämän jatkuvaa. Paljon helpompi on aloittaa, jos ei ole vielä diabetesta tai se on havaittu hyvin alkuvaiheessa. Määritykset, milloin on diabetes, milloin kärsii kohonneesta paastoarvosta tai on heikentynyt glukoosinsietokyky ovat veteen piirrettyjä viivoja. Näitä on jatkuvasti muuteltu alan päättävissä kokouksissa alaspäin.
Perusterveen ihmisen verensokeri on yleensä aina parin kymmennyksen sisällä noin 4,6. Ateriat nostavat hetkellisesti vähän arvoa. Suomessakin arvioidaan olevan noin puolet kansasta riskiryhmää. Puoli miljoonaa kärsii kakkostyypin diabeteksesta. Puolet näistä eivät tiedä tätä. Tämän lisäksi puolella miljoonalla on joko kohonneet paastoarvot tai heikentynyt glukoosinsieto.
Nykyisessä maailmassa monella ihmisellä jää toteuttamatta tärkeitä asioita: Fyysinen rasitus ja terveellinen ruokavalio.4,6. Varmaan kovin harvoilla on paastosokeri 4,6. En muista olisiko mulla edes nuoruudessa ollut. Fyysistä rasitusta mulla on.
- esimerkiksi
raja-arvon kirjoitti:
4,6. Varmaan kovin harvoilla on paastosokeri 4,6. En muista olisiko mulla edes nuoruudessa ollut. Fyysistä rasitusta mulla on.
Tuo noin 4,6 mmol/l on monissa lähteissä esitetty tieto. Perustuu tutkimuksiin.
http://www.phlaunt.com/diabetes/16422495.php
"A normal fasting blood sugar (also the blood sugar you'd see before a meal) is roughly 83 mg/dl (4.6 mmol/L) or less."
ja vielä HbA1c:stäkin tähän yhteyteen.
"A truly normal A1c is 4.6% or less. That is the level that corresponds to a blood sugar kept under 100 mg/dl (5.6 mmol/L) at all times. Heart attack risk starts to rise in a straight line fashion as soon as A1c goes over 4.6% and for each 1% of rise it is 2.3 times MORE frequent. That means that at a 5.7% A1c you have two and a third times more risk of a heart attack than a person has with an A1c of 4.6%."
Siis normaali HbA1c on 4,6 % tai alle. Jos HbA1c on nousee yhdellä prosentti yksiköllä, nousee sydänkohtauksen riski 2,3-kertaiseksi.
Sivustolla on paljon hyödyllistä tietoa. Vaatii valitettavasti jonkinlaista englanninkielen taitoa. Suomeksi ei tahdo oikein löytyä soveliasta tietoa.
Saman 83 -3 mg/dl (4,6 -0,2 mmol/l) kertoo myös Dr. Bernstein Diabetes Solution -kirjassaan. Bernsteinia pidetään diabeetikkojen piirissä osaajana. On ollut ykköstyypin diabeetikko noin 60 vuotta ja pitää nykyisin verensokerinsa keskimäärin 4,6:ssa kirjassaan antamilla ohjeilla!
- Kenkut oireet!
lisäys edelliseen viestiini. minulle tehtiin tätä ennen yli 20v. sitten viimeksi s-rasitus, sen tulos oli paasto 4,5 1h.11.8 2h.2.8, sen jälkeen vielä glugakonirasitus, jossa ilmeni, että haimani erittää liikaa insuliinia ,ylämahan ultrassa ei haimassa näkynyt insuloomia, sen jälkeen ei ole seurattu muuta kuin HBa1, joka on ollut n.5.6 normaali.minulla ei ole ylipainoa sokerit ja rasvat tekee semmoiset oireet, että eipä tee mielikään, en ole tupakoinut koskaan, enkä juuri kapakoinutkaan.Olin sydämen ultrassa ja sattui fiksu lääkäri ,hän laittoi kunnon kontrolitutkimukset.
- 2. vaihe liiallinen
Näyttää uudemman ja vanhemman sokerirasituksen suhteen, että haima alkaa puskea insuliinia liian myöhään ja silloin sitten liikaakin. Sinulla on oireita ensimmäisen vaiheen insuliininerityksen puutteesta, mikä on kakkostyypin diabeetikoilla tavallista. Tämä 1. vaihe antaa insuliinipurskeen heti, kun glukoosia imeytyy vereen. 1. vaihetta seuraa toinen pitempiaikainen vaihe, joka hoitaa verensokerin lopullisen tasaamisen. Tämä vaihe jatkuu sinulla liian pitkään. Sekään ei ole harvinaista diabeetikoilla.
Ohjeena antaisin välttää liiallisia hiilihydraatteja. Näiden jäljelle jäävienkin pitäisi olla ns. hitaita. Lisänä voi kokeilla guarem-jauhetta, jos on apua. - kenkut oireet
2. vaihe liiallinen kirjoitti:
Näyttää uudemman ja vanhemman sokerirasituksen suhteen, että haima alkaa puskea insuliinia liian myöhään ja silloin sitten liikaakin. Sinulla on oireita ensimmäisen vaiheen insuliininerityksen puutteesta, mikä on kakkostyypin diabeetikoilla tavallista. Tämä 1. vaihe antaa insuliinipurskeen heti, kun glukoosia imeytyy vereen. 1. vaihetta seuraa toinen pitempiaikainen vaihe, joka hoitaa verensokerin lopullisen tasaamisen. Tämä vaihe jatkuu sinulla liian pitkään. Sekään ei ole harvinaista diabeetikoilla.
Ohjeena antaisin välttää liiallisia hiilihydraatteja. Näiden jäljelle jäävienkin pitäisi olla ns. hitaita. Lisänä voi kokeilla guarem-jauhetta, jos on apua.Kiitos viestistäsi!Olen käyttänyt guaremia vuosikaudet, nyt välillä tahtoi unohtua, sain reseptin viime lääkärikäynnillä ja nyt taas otan sitä säännöllisesti.
Sain myös sokerin seurantavihkon, tässä muutamana päivänä on ollut guaremista huolimatta suuria vaihteluja (en ole ennen seurannut sen kummemmin,muuta kuin silloin kun olo on ollut tosi kurja), ennen ateriaa otettu arvo oli 5,6 1h.9.1 2h.2.1 . yleensäkin matalia ja korkeita arvoja. (en ole pitänyt itseäni diapetikkona), menen lähiaikoina sis.polille ja minulle laitetaan kolmen vuorokauden jatkuva vs. mittauslaite , tulee yönkin aikaiset vs.-arvot esille. Nyt olen perusteellisissa tutkimuksissa. elokuun lopussa tiedän enemmän. yleensä syön pieniä aterioita useita kertoja päivässä. Rasitus pahentaa oireitani. eväiden kanssa on turvallista käydä lenkillä, liikun aika paljon, mutta rytmihäiriöt hillitsevät vauhtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358