Puulattia/parketti-apua!!

parkettihätä

Hei!

Osaisiko kukaan kertoa miten voisi toimia seuraavanlaisessa tilanteessa?

Asun puolisoni kanssa vanhahkossa jugend-talossa vuokralla. Asunnossamme on vanhat parkettilattiat jotka on muistaakseni rempattu 2000-luvun puolella. Meillä on myös kissa, joka valitettavasti silloin tällöin pissaa muuallekin kuin hiekka-astiaan. Kissallamme on ns.vakiopaikat eteisessä ja keittiössä ja näiltä pikku alueilta lattia onkin tummunut melkoisesti (lähes mustaksi osittain).

Mitä näille "läntille" voisi tehdä? Onko mahdollista hioa lattiaa vain niiltä kohdilta ja panna uusi lakka päälle vai jääkö siitä vielä huomattavammat jäljet? Ja mitä parkettilakka maksaa?

Olisi mahtavaa jos joku kertoisi toimivammat niksit ja auttaisi meitä kiperässä tilanteessa! Kiitos etukäteen!

3

2172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alan Mies

Ei sitä voi korjata vain siltä kohdalta. Jos sen tummuneen kohdan hio ja lakkaa se jää hurjasti vaaleammaksi kuin muu lattia ja näkyy rumasti.

vaikka kunnostaisi koko Lattian voi olla että se tummunut kohta ei lähde enää hiomalla pois. Puu on tummunut läpi asti, joten hiontakaan ei auta siihen. Silloin ainut ratkaisu on korjata nuo kohdat kokonaan uudella parketilla, joka tosin on hankalaa jos parketit ovat vanhaa laatua. Lisäksi kustannukset voivat olla suuret.

Vuokranisäntä voi tykätä pahaa laskusta.

• koiran omistaja

Meidän koiralla oli tapana kanssa pissailla näihin vakiopaikkoihin aina.. Ja jostain kuulin että kun pyyhkii etikalla sen kohdan, niin siihen pitäis loppua pissaaminen.

Kannattaa kokeilla. Ei ehkä auta sun ongelmaan-mutta toivottavasti ei mene hirveesti pahempaan suuntaankaan =)

• kukka kasteli

hei!

onnistuitko kissan omistaja saamaan millään tummentumia pois? meillä sama ongelma, kukka oli päästänyt läpi vettä ruukusta ja keskellä lattiaa iso tumma ympyrä. jos kehtaat vastaatko vaikka s.postilla? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe