Hei!
Osaisiko kukaan kertoa miten voisi toimia seuraavanlaisessa tilanteessa?
Asun puolisoni kanssa vanhahkossa jugend-talossa vuokralla. Asunnossamme on vanhat parkettilattiat jotka on muistaakseni rempattu 2000-luvun puolella. Meillä on myös kissa, joka valitettavasti silloin tällöin pissaa muuallekin kuin hiekka-astiaan. Kissallamme on ns.vakiopaikat eteisessä ja keittiössä ja näiltä pikku alueilta lattia onkin tummunut melkoisesti (lähes mustaksi osittain).
Mitä näille "läntille" voisi tehdä? Onko mahdollista hioa lattiaa vain niiltä kohdilta ja panna uusi lakka päälle vai jääkö siitä vielä huomattavammat jäljet? Ja mitä parkettilakka maksaa?
Olisi mahtavaa jos joku kertoisi toimivammat niksit ja auttaisi meitä kiperässä tilanteessa! Kiitos etukäteen!
Puulattia/parketti-apua!!
3
2197
Vastaukset
- Alan Mies
Ei sitä voi korjata vain siltä kohdalta. Jos sen tummuneen kohdan hio ja lakkaa se jää hurjasti vaaleammaksi kuin muu lattia ja näkyy rumasti.
vaikka kunnostaisi koko Lattian voi olla että se tummunut kohta ei lähde enää hiomalla pois. Puu on tummunut läpi asti, joten hiontakaan ei auta siihen. Silloin ainut ratkaisu on korjata nuo kohdat kokonaan uudella parketilla, joka tosin on hankalaa jos parketit ovat vanhaa laatua. Lisäksi kustannukset voivat olla suuret.
Vuokranisäntä voi tykätä pahaa laskusta. - koiran omistaja
Meidän koiralla oli tapana kanssa pissailla näihin vakiopaikkoihin aina.. Ja jostain kuulin että kun pyyhkii etikalla sen kohdan, niin siihen pitäis loppua pissaaminen.
Kannattaa kokeilla. Ei ehkä auta sun ongelmaan-mutta toivottavasti ei mene hirveesti pahempaan suuntaankaan =) - kukka kasteli
hei!
onnistuitko kissan omistaja saamaan millään tummentumia pois? meillä sama ongelma, kukka oli päästänyt läpi vettä ruukusta ja keskellä lattiaa iso tumma ympyrä. jos kehtaat vastaatko vaikka s.postilla? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275