Jerry Cotton

eli7

Jerry Cotton ilmestyy muuten vieläkin ja sama kustantaja julkaisee cottonin tyylistä salapoliisi Asko Kukkosta. www.jcotton.com

9

1026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari L

      Jerry Cotton alkoi 1954 länsi-saksassa Delfried Kaufmannin kirjoittamana. Jerry Cotton ( Alk: Jeremias Baumwolle)ilmestyi suomeen 1961.Siitä lähtien lehti on ilmestynyt meillä.
      Olen kirjoittamassa Jerry Cotton historiikkia, joten olen joutunut selvittelemään Jerry Cottonin taustoja. Harmi, että saksalaiset ovat suhtautuneet hankkeeseeni nihkeästi, eikä tietoa juurikaan ole saatavilla.
      Erityisesti Jerry Cottonin luojasta Delfried

    • Nimetön

      Itselleni kävi hyvä säkä, sillä satuin löytämään mökkipaikkakuntani lehdenkeräyslaatikosta paksun nipun n.25 vuotta vanhoja Jerry Cottoneita, ja luin melkein kaikki saman tien.
      Mikähän niiden Cottonien arvo mahtaisi olla nyt?

      • fili

        Riippunee kunnosta, 0,5-1,5€:lla niitä löytyy yleisesti divareista jne.


      • Cottonisti
        fili kirjoitti:

        Riippunee kunnosta, 0,5-1,5€:lla niitä löytyy yleisesti divareista jne.

        Cottonille on muuten omistettu oma uunituore wikinsäkin vasta äskettäin. Sivu on vasta lapsenkengissään ja tarvinnee aiheesta innostuneita kasvattamaan projektia.
        http://fi.jerrycotton.wikia.com


    • Naaderi

      Sattui aikanaan niin, että kun olin mukannut syksyn ensi härmillä suksien kanssa ja joutunut makoilemaan sairaalaan pariksi viikoksi, niin sänkyni vierelle saapasteli tomera täti. Tätillä oli kädessään Aapinen ja totesi, että kun täytät parin kuukauden päästä seitsemän ja joudut täällä nyt olemaan, niin on hyvää aikaa opetella lukemaan.
      Joo,minulla oli sillä hetkellä siinä vieressä vihkonen, jossa oli salamia sivuilla. Se oli Jerry Cotton : Pikajunalippu arkkuun ja takaisin. En kuitenkaan uskaltanut sitä sille sosiaalitantalle näyttää, mikä viisasta olikin. Totesin vaan, että osaan kyllä lukea ja kirjoittaa, osannut jo pari vuotta.
      Niin, että minä luin Kottosia ennen kouluikää, ja siihen ikään ne sopivatkin.

      • Anonyymi

        Taisitpa itse kirjoittaa Kottonisi, tai teillä päin luettiin outoja iltasatuja sen mukaan, mitä minä Jerry-tekstejä tunnen.


      • 10+5=15
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisitpa itse kirjoittaa Kottonisi, tai teillä päin luettiin outoja iltasatuja sen mukaan, mitä minä Jerry-tekstejä tunnen.

        Ja outo paikka säilyttää eväitä:

        "Joo,minulla oli sillä hetkellä siinä vieressä vihkonen, jossa oli salamia sivuilla."


      • naaderi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisitpa itse kirjoittaa Kottonisi, tai teillä päin luettiin outoja iltasatuja sen mukaan, mitä minä Jerry-tekstejä tunnen.

        samalla reisulla luin myös ainoan kerran elämässäni jonkun james Bondin, eikä ole siihenkään teossarjaan tarvinnut enää palata. Tämähän tapahtui 60-luvun puolivälissä ja siihen aikaan satukirjat olivat todella harvinaisia, lähinnä tyttöjen kirjoja, ei kölvit lukeneet muuta kuin lännensarjoja ja siihen kottoniinkin tutustuin vasta siellä sairaalassa, ei niitäkään maaseudulla kukaan ollut ennen nähnyt.


    • Anonyymi

      Cottonhan on ollut ihan yliopistollisen tason tutkimusten kohteena. Ei paha ollenkaan kioskikirjallisuuden tuotteelle. Varsinkin vanhoissa, kellastuneissa 70-luvun numeroissa, joita itselläni on laatikollinen, on sana hallussa ja tyyli kohdillaan. Hienosti kuvasivat amerikkalaisen maailman katujen nimistä Cosa Nostran hierarkiaan silloinkin, kun ei ollut Internettiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe