maennus + cipralexin haittavaikutukset

Onko kenelläkään vastaavia todella järkyttäviä sivuvaikutuksia Cipralexista kuten ystävälläni on ollut?
Heräämiset öisin outoon pelottavaan, sekavaan oloon, voimakas ahdistus ja samalla pelko että voisi tehdä jotain pahaa itselleen tai läheisilleen, realiteetit kuitenkin kasassa eli tajusi kuka on ja missä on. On samalla tykyttänyt kovasti ja tunne että sekoaa. Tätä oiretta alettiin peittää rauhoittavilla. Tuli myös valveilla ollessa yhtäkkiä todella huono olo, alkoi tykyttää ja tunne että sekoaa, samalla mieleen tuli outoja ajatuksia jotka tuntuivat todelta, kuten että hänelle olisi tehty lapsuudessa jotain mitä ei ole oikeasti missään nimessä tehty. Ajatus oli hyvin vahva ja todentuntuinen vaikkakin täysin väärä ja se ajatus on jälkeenpäin häirinnyt häntä. Eli lääke olisi aiheuttanut harhoja valvetilassa?
Onko siis kenelläkään vastaavia kokemuksia lääkkeenkäytön aikana? Koskaan aiemmin hänellä ei ole ollut näitä oireita mutta ko.oireet tulivat 2 tbl:n oton jälkeen. onneksi lääkitykset tajuttiin lopettaa vaikka siihenkin kului aikaa.
81063
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

että ihmetyttää, että tätä lääkettä saadaan kenellekään enää määrätä. Lääke on aiheuttanut aivan käsittämättömiä harhoja ja sellaista käytöstä mitä normaalisti ei olisi koskaan tapahtunut. Itsensä viiltelyä, itsemurha-ajatuksia, sydämen tykytystä, jne...

Ei enää koskaan...

Äänestä

aiheuttaa saman tyyppisiä ajatuksia.
Kerroin lääkärille mutta hän olisi vielä nostanut lääkitystä.
Ei ottanut kuuleviin korviin kun epäilin ajatusten johtuvan lääkkestä. Ilmaantuivat vähän sen jälkeen kun efexoria lisättiin.

Äänestä

on kuin minun kirjoitusta. Käytän itse Mirtazapin 30 mg. Olen usein herännyt yöllä outoon sekavaan olotilaan, ihan niinkuin olisin jonkun toisen ruumiissa. Samalla ahdistaa ja aivan käsittämättömiä ajatuksia pyörii päässä. Justiinsa kuvaamiasi pahoja ajatuksia ja tunne, että nyt sekoan täysin. Unessa myös aivan karmivia painajaisia, miksihän tämmöisiä oikein lääkärit määrää?

Äänestä
  • määräävät koska ne haluavat,että ihmiset jää masennuslääke koukkuun ja lääketehtaat rikastuvat,minä olen jäänyt koukkuun enkä uskalla lopettaa,hirvittäviä lääkkeitä syötetään viattomille ihmisille,en voi itkeä,en nauraa,en mitään,siprat ja kaikki masennuslääkkeet hiiteen.

    Äänestä

Pitäisiköhän lääke vaihtaa.
Sano ystävällesi, että ottaa yhteyttä lääkäriinsä heti!

Äänestä

tuo sipralex ole paniikkihäiriö lääke,ainakin yhdelle tuttavalle sitä oli määrätty nimenomaan paniikkiin.Sitä en tiedä onko auttanut vai lisännyt paniikkia,mutta sivuoireita on aika paljon,unettomuutta,seksiongelmia ym.

Äänestä
  • ottaa cipralexin illalla? Se lääke pitää ottaa aamulla, päivää vasten. Alussa toki saattaa ilmetä epämiellyttäviä haittavaikutuksia, mutta yleensä ne lähtevät ajan myötä :)

    Äänestä

On se kumma että tuollaisia lääkkeitä vielä tyrkytetään ihmisille!? No aika hyvin tuo taas vahvistaa mun käsityksen kyseisistä nappuloista...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


outoa kirjoitti:

Onko kenelläkään vastaavia todella järkyttäviä sivuvaikutuksia Cipralexista kuten ystävälläni on ollut?
Heräämiset öisin outoon pelottavaan, sekavaan oloon, voimakas ahdistus ja samalla pelko että voisi tehdä jotain pahaa itselleen tai läheisilleen, realiteetit kuitenkin kasassa eli tajusi kuka on ja missä on. On samalla tykyttänyt kovasti ja tunne että sekoaa. Tätä oiretta alettiin peittää rauhoittavilla. Tuli myös valveilla ollessa yhtäkkiä todella huono olo, alkoi tykyttää ja tunne että sekoaa, samalla mieleen tuli outoja ajatuksia jotka tuntuivat todelta, kuten että hänelle olisi tehty lapsuudessa jotain mitä ei ole oikeasti missään nimessä tehty. Ajatus oli hyvin vahva ja todentuntuinen vaikkakin täysin väärä ja se ajatus on jälkeenpäin häirinnyt häntä. Eli lääke olisi aiheuttanut harhoja valvetilassa?
Onko siis kenelläkään vastaavia kokemuksia lääkkeenkäytön aikana? Koskaan aiemmin hänellä ei ole ollut näitä oireita mutta ko.oireet tulivat 2 tbl:n oton jälkeen. onneksi lääkitykset tajuttiin lopettaa vaikka siihenkin kului aikaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu