mirtazapin ratiopharm

Olen käyttänyt Mirtazapinia n.2kk annoksella 30mg/vrk. Kysynkin kuinka kauan vie aikaa, että lääke alkaa tehota?
Yritettiin lisätä annosta 45mg/vrk mutta se vain huononsi oloa; ahdistus lisääntyi, itkuisuus lisääntyi, tuli irrallinen ja leijuva olo.
Vähennettiin vkon kuluttua takaisin annokselle 30mg/vrk. Viime vko oli jo hiukan parempaa aikaa mutta nyt taas totaalinen takapakki, itkuisuutta, tuskaisuutta ja paha olla. Silti olen koko ajan toiminut, masennus ei ole lamannut minua vaan paremminkin olen ollut koko ajan tuskaisessa ja kiihtyneessä mielentilassa.
Siis koska lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa?
Onko jollakin tullut sivuvaikutuksia ko.lääkkeestä?
2656
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Ja nyt vasta alkaa tuntua että lääkeet vaikuttaa niin kuin niiden pitää mitä nyt efexorista tulee outoja itsetuhoajatuksia! Sekin vasta sitten kun lääkäri nosti efexor annoksen 150mg 75mg:sta.

Mutta jos tulee todella outoja haittavaikutuksia juttele lääkärille.

Äänestä

Minullakin on lääkkeenä mirtazapin 30 mg. Annos on vaihdellut 15 ja 60 mg välillä. Se ei vaikuta masennukseeni kovin paljon, vaikka aivan pahimman masennuksen se pitää poissa. Isommat annokset nukuttivat vielä nopeammin kuin 30, mutta muuta vaikutusta niistä ei ollut. 15 mg auttoi vain nukkumisessa, mutta masennukseen ei. Uniongemani loppui mirtazapinin myötä. Masennuslääkkeen vaikutuksen pitäisi ilmetä tietääkseni kahden viikon - yhden kuukauden kuluessa. Kaikki lääkkeet eivät auta kaikkia, joskus voivat sivuvaikutukset olla niin pahoja, että lääke pitää vaihtaa. Minulla oli aikaisemmin Efexor, joka auttoi masennukseen paremmin kuin mirtazapin, mutta kehitti pienen manian eikä auttanut unettomuuteeni.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


liian hätäinenkö kirjoitti:

Olen käyttänyt Mirtazapinia n.2kk annoksella 30mg/vrk. Kysynkin kuinka kauan vie aikaa, että lääke alkaa tehota?
Yritettiin lisätä annosta 45mg/vrk mutta se vain huononsi oloa; ahdistus lisääntyi, itkuisuus lisääntyi, tuli irrallinen ja leijuva olo.
Vähennettiin vkon kuluttua takaisin annokselle 30mg/vrk. Viime vko oli jo hiukan parempaa aikaa mutta nyt taas totaalinen takapakki, itkuisuutta, tuskaisuutta ja paha olla. Silti olen koko ajan toiminut, masennus ei ole lamannut minua vaan paremminkin olen ollut koko ajan tuskaisessa ja kiihtyneessä mielentilassa.
Siis koska lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa?
Onko jollakin tullut sivuvaikutuksia ko.lääkkeestä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu