Heippa! Istutin tänään parvekkeelle puiseen kukkalaatikkoon kolme loistokärhöä. Taimet olivat kutakuinkin n. 30 cm korkeita. Enpä tullut perehtyneeksi aiheeseen ja istutin taimet vain n. 30 korkeaan kukkalaatikkoon. Lueskelin muutamilta keskustelupalstoilta, että kärhö olisi pitänyt istuttaa syvemmälle ja niin, että siihen päälle olisi tullut 10-15 cm multaa. Istutusvälikin olisi kaiketi pitänyt olla n. 50cm. Kukkalaatikko on ehkä n. 40-50 cm pitkä, joten onko se kaikenlisäksi liian pieni kolmelle kärhölle?
Onko kärhöni nyt tuomittu kuolemaan, kun olen istuttanut ne miten sattuu? Istutin samaan laatikkoon etualalle lisäksi 6 lobeliaa.
Kärhön istuttaminen parvekkeelle
1
1156
Vastaukset 1
- mutta kasvaa
Olisihan tuo ihanne, että kärhö kasvaa suureksi ja komeaksi, että on tarpeeksi tilaa kasvaa.
MUTTA: Minulla on ollut lasitetulla parvekkeella, isossa saviruukussa jo kolme vuotta kaksi kärhöä (red cardinal).
Hyvin ovat siellä viihtyneet ja kasvaneet. Ruukun päälle olen ripotellut vähän lekasoraa. Luulen, että tämä on yksi hyvä konsti kiertää tuota syvälle istutusta (eli aurinko ei porota liian lähelle versoa).
Kastele kärhöjä reilulla kädellä, vähän lannoitettakin voi antaa.
Tärkeintä on talvella niiden suojaus. Itse käärin ruukun mattoon (myös ruukun alle mattoa). Hyvä konsti olisi myös styroksi. Tai jos löytyy jokin ikkunallinen autotalli tai kellari, kiikuta laatikko sinne pakkasta pakoon.
Toivotaan että kärhösi viihtyvät, ovat kukkiessaan kuitenkin todella kauniita köynnöksiä.
Puutarhan ja kasvien hoidossa kun on parasta se 'kokeile-ja-katso-mitä-tapahtuu'.
Eli jos näyttää siltä, että laatikko tulee ahtaaksi, ota yksi kärhöistä pois, tai jos kuolevat, osta uusi ja koita uudelleen.
Kärhöistä kesää :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei201334Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331231- 641220
- 1081205
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671049- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84847
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50676- 43656
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087608Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123582- 52564
- 60544