Kärhön istuttaminen parvekkeelle

viherpeukalo kateissa

Heippa! Istutin tänään parvekkeelle puiseen kukkalaatikkoon kolme loistokärhöä. Taimet olivat kutakuinkin n. 30 cm korkeita. Enpä tullut perehtyneeksi aiheeseen ja istutin taimet vain n. 30 korkeaan kukkalaatikkoon. Lueskelin muutamilta keskustelupalstoilta, että kärhö olisi pitänyt istuttaa syvemmälle ja niin, että siihen päälle olisi tullut 10-15 cm multaa. Istutusvälikin olisi kaiketi pitänyt olla n. 50cm. Kukkalaatikko on ehkä n. 40-50 cm pitkä, joten onko se kaikenlisäksi liian pieni kolmelle kärhölle?

Onko kärhöni nyt tuomittu kuolemaan, kun olen istuttanut ne miten sattuu? Istutin samaan laatikkoon etualalle lisäksi 6 lobeliaa.

1

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kasvaa

Olisihan tuo ihanne, että kärhö kasvaa suureksi ja komeaksi, että on tarpeeksi tilaa kasvaa.

MUTTA: Minulla on ollut lasitetulla parvekkeella, isossa saviruukussa jo kolme vuotta kaksi kärhöä (red cardinal).
      Hyvin ovat siellä viihtyneet ja kasvaneet. Ruukun päälle olen ripotellut vähän lekasoraa. Luulen, että tämä on yksi hyvä konsti kiertää tuota syvälle istutusta (eli aurinko ei porota liian lähelle versoa).

Kastele kärhöjä reilulla kädellä, vähän lannoitettakin voi antaa.

Tärkeintä on talvella niiden suojaus. Itse käärin ruukun mattoon (myös ruukun alle mattoa). Hyvä konsti olisi myös styroksi. Tai jos löytyy jokin ikkunallinen autotalli tai kellari, kiikuta laatikko sinne pakkasta pakoon.

Toivotaan että kärhösi viihtyvät, ovat kukkiessaan kuitenkin todella kauniita köynnöksiä.
      Puutarhan ja kasvien hoidossa kun on parasta se 'kokeile-ja-katso-mitä-tapahtuu'.
      Eli jos näyttää siltä, että laatikko tulee ahtaaksi, ota yksi kärhöistä pois, tai jos kuolevat, osta uusi ja koita uudelleen.
      Kärhöistä kesää :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      174
      10511
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      57
      2863
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      82
      2598
    4. 86
      2442
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      149
      2172
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      250
      2019
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1441
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1425
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      121
      1250
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      35
      902
    Aihe