Liljakukkojen hävittäminen

Raidilla ?

Millä tappaa parhaiten varmimmin liljkukot ?
Riittääkö yksi kunnon Raid-suihkutus ?

15

5224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiveä

      ja pang!

    • hyvin,hyvin

      VAROVAINEN ettei peukalot joo kivien väliin muuten kuuluu PER-------------------------------------------!

      • liljankärjessä ?

        Onkohan ne tämän liljakukon/kanan munia ?
        Liljoissa on peukalonpään kokoisia rypelmiä, ihan kuin jotain hyönteisen munakökkeröitä. Mahtaako niistä tulla 1000 uutta liljakukkoa ?
        Myrkytin Raidilla kasvit.
        Liljakukot/kanat olen tappanut omin jaloin tallomalla, sikäli kun niitä kerkiän huomata.


      • laiska puutarhuri . .
        liljankärjessä ? kirjoitti:

        Onkohan ne tämän liljakukon/kanan munia ?
        Liljoissa on peukalonpään kokoisia rypelmiä, ihan kuin jotain hyönteisen munakökkeröitä. Mahtaako niistä tulla 1000 uutta liljakukkoa ?
        Myrkytin Raidilla kasvit.
        Liljakukot/kanat olen tappanut omin jaloin tallomalla, sikäli kun niitä kerkiän huomata.

        http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=580835

        http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=602230

        http://www.moisio.info/kuva.php?c=6&i=35&id=11-1125
        (aika suurennettu kuva,munat on pieniä oransseja pisteitä,jotka kannattaa myös hävittää)


      • aloittaja
        laiska puutarhuri . . kirjoitti:

        http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=580835

        http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=602230

        http://www.moisio.info/kuva.php?c=6&i=35&id=11-1125
        (aika suurennettu kuva,munat on pieniä oransseja pisteitä,jotka kannattaa myös hävittää)

        Ne mun liljoissa olevat skrubelot ei olleet tuon näköisiä, eli toivottavasti ihan jotain vaaratonta ! Hyvä tietää.
        Ne oli vaaleita, aika värittömiä, ehkä hailean vihertäviä, nuppineulanpään kokoisia skrubeloita, muutama kymmenen peukalonpäänkokien klöntti yhteensä. Vähän kuin sammakon kutu minikoossa.
        Liljakukko on selvästi kysymyksessä, mitä tulee ötökkään.
        Skrubelot ei sitten kai ole sen.


      • Laiska puutarhuri_
        aloittaja kirjoitti:

        Ne mun liljoissa olevat skrubelot ei olleet tuon näköisiä, eli toivottavasti ihan jotain vaaratonta ! Hyvä tietää.
        Ne oli vaaleita, aika värittömiä, ehkä hailean vihertäviä, nuppineulanpään kokoisia skrubeloita, muutama kymmenen peukalonpäänkokien klöntti yhteensä. Vähän kuin sammakon kutu minikoossa.
        Liljakukko on selvästi kysymyksessä, mitä tulee ötökkään.
        Skrubelot ei sitten kai ole sen.

        Kannattaa nekin munat hävittää, niistä kuoriutuu jonkun ötkän toukkia ja sit ne rouskuttaa kasvejas...


    • Liljakukot

      mäntysuopaliuoksella. Hulautin kastelukannulliseen vettä summamutikassa jonkun korkillisen mäntysuopaliuosta ja kastelin sillä säännöllisesti muutaman kerran. Johan hävisivät, eikä seuraavana kesänäkään tulleet takaisin.

      • Jos täsmentäisit kiitos !

        kastelitko vai kaadoit kukkien päälle sitä liuosta ?


    • mapee

      Ensinnäkin se elukka on liljakukko sukupuolesta riippumatta eli liljakanaa ei ole!

      Lehdillä on sellaisia moskakasoja joissa on munia vaikka miljoonaan uuteen kukkoon. Ne on kaikessa iljettävyydessään syytä poistaa ja tuhota.

      Raid ei tehoa kuin hetkeksi pökerryttäen elukan jos sitäkään. Sen sijaan liljakukon tehokkain ja samalla tietenkin työläin tapa tuhota on ottaa kuumaa vettä kattilaan ja viedä se liljan alle ja kukko hyppää siihen kun vaara uhkaa. Keittäminen on siis ainoa tapa tappaa elukka nopeasti ja vermasti. Pelkkä hukuttaminen ei toimi.. Sama munilla.

      Työtä on syytä varautua tekemään päivittäin parina viikkona ja sitten voi alkaa huokaisemaan.

    • lamppu40

      Äitini lannotti nokkosvedellä (joka haisee ihan kamalalle) liljoja...johan läks liljakukot samantien.

    • Mami 62

      Liljakukkoihin olen jo pari kesää käyttänyt Ei Ötököitä kevätruiskutetta.
      Tehoaa aika hyvin,eikä kasvit kärsi.
      Pari kertaa viikossa tosin olen sen tehnyt,ettei sekään ihan vaivaton ole.
      Käsipelillä se tappo on jokapäiväinen homma.

      • O-mukulakiurunkannus

        No ehkä se ei kuitenkaan tehoa kovin hyvin, kun jo pari kesää olet käyttänyt.

        Minä kyllästyin kertalaakista tappelemaan liljakukkoja vastaan, vaikka niitä ei koskaan paljon ollutkaan, vain yksittäiskappaleita. Nypin heinäkuussa joka ainoan liljanvarren ja yksittäiset lehdetkin vauvaliljoista ja hautasin ne syvälle kasvijätekompostiin. Liljat kasvoivat ja kukkivat seuraavana kesänä ihan niin kuin ennenkin, mutta ensimmäistäkään liljakukkoa ei sen jälkeen ole ollut.


    • Lilly B

      Onko liljakukko punainen ötökkä ? Mulla on sellaisia liljoissa. Liljat voi huonosti.

      • petukka2

        Liljankukko on juuri se puna-oranssi kuoriainen :/


    • puupeukalo

      Suihkaus Raidia päälle tehoaa. Jokainen kukko on haettava liljoista esille hiljaa kiertäen kasvit ja katsoen joka paikkaan. Kun löytyy, suihkaus Raidia yrittämättä ottaa kiinni tai liikuttaa kasvin lehtiä, koska kukot pudottautuvat pois vaaran uhatessa.. Huomenna sama juttu kun päivä on sopivasti lämmennyt, ja ylihuomenna jne. niin kauan kuin niitä esiintyy. Jos ilmestyy kakan peittämiä toukkia niin Raidia jokaisen päälle. Jos tätä hommaa on jatkettava pitempään, niin se merkitsee, että kukkoja lentelee jostain lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe