Pieni löydös magneettikuvassa

flik79

Ääh tuskallista, kun ei tiedä mikä vaivaa. Olin pään magneettikuvassa huimauksen takia. Kuvista löytyi minimaalisia muutoksia valkeassa aineessa. Diagnoosia en ole saanut ja lisätutkimuksista ei ole vielä puhuttu, ens viikolla niistä kuulen sitten lisää.
Muitakin ihme oireita on kuten outoa kehon sisäistä värinää, joka oli alun perin pientä rintakehänalueella tuntuvaa, mutta nyttemmin on muuttunut pidempi kestoiseksi ja tuntuu vähän siellä sun täällä, mikä on aivan tuskallisen häiritsevää. Hengenahdistustakin on ja pientä pistelyä iholla silloin tällöin. Huimaaminenkin on nykyään erilaista kuin aluksi. Tällä hetkellä myöskin pidempään kestävää.
Typeryyksissäni varmasti pahennan asiaa miettimällä erilaisia variaatioita ja tietysti pahoja asioita, kuten keuhkokasvaimia ym.
Löytyykö vastaavia kokemuksia tai tuntemuksia??

14

20253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joitain lääkkeitä

      Jos on ja ne saattavat aiheuttaa sivuoireita tai allergiassa tuon tapaisia oireita.

      • flik79

        lääkitystä. Nyt olen syönyt Ardinexia yläselän kipuihin ja se on auttanut ihan kivasti. Ei tee mieli enää repiä rintarankaa irti, kun on lakannut kiristämästä. Muihin vaivoihin se ei ole auttanut.
        Mitä olen lueskellut tietty voi olla MS-taudin aikaansaannosta osa noista oireista??


      • kuvaamasi pistely
        flik79 kirjoitti:

        lääkitystä. Nyt olen syönyt Ardinexia yläselän kipuihin ja se on auttanut ihan kivasti. Ei tee mieli enää repiä rintarankaa irti, kun on lakannut kiristämästä. Muihin vaivoihin se ei ole auttanut.
        Mitä olen lueskellut tietty voi olla MS-taudin aikaansaannosta osa noista oireista??

        on tyypillistä nimenomaan MS-taudille, yläselän/rintarangan puristus kuulostaa myös MS-taudin oireelta, huimaus, aivojen valkeaan aineen muutokset, olen pahoillani, taidat saada pian diagnoosin MS-taudista. Suosittelen netissä paikkoja kuten esim. ms crossroads taikka msforum luettavaksi, googlesta löytyy.


      • Kokemusta on
        kuvaamasi pistely kirjoitti:

        on tyypillistä nimenomaan MS-taudille, yläselän/rintarangan puristus kuulostaa myös MS-taudin oireelta, huimaus, aivojen valkeaan aineen muutokset, olen pahoillani, taidat saada pian diagnoosin MS-taudista. Suosittelen netissä paikkoja kuten esim. ms crossroads taikka msforum luettavaksi, googlesta löytyy.

        On todella rohkeaa ja turhaa antaa diagnooseja täällä. Kannattaa rauhassa odotella lääkärin vastaukset ja elää sitten niiden varassa. Oireet voivat sopia hyvin moneen ja harmittomaankin. Lääkärinkirjan lukemisen jälkeen yleensä omat vaivani ovat sopineet lähes kaikkiin sairauksiin, ja oikeaan osunut hyvin harvoin jos koskaan.


      • kuitenkin oteta
        Kokemusta on kirjoitti:

        On todella rohkeaa ja turhaa antaa diagnooseja täällä. Kannattaa rauhassa odotella lääkärin vastaukset ja elää sitten niiden varassa. Oireet voivat sopia hyvin moneen ja harmittomaankin. Lääkärinkirjan lukemisen jälkeen yleensä omat vaivani ovat sopineet lähes kaikkiin sairauksiin, ja oikeaan osunut hyvin harvoin jos koskaan.

        huomioon magneettikuvien lause; pieniä muutoksia aivojen valkeassa aineessa: moneenko sairauteen nuo valkean aineen muutokset liittyvät? Jos et tiedä, vastaus on, ei kovinkaan monessa; yleisin niistä on MS-tauti. Huimaus, kutinat, puristus, muurahaiset kehossa, kovin tuttuja. Onko sinulla näön sumenemista, kipua silmien takana, elohiiriä näitä neurologi kyselee...


      • Kokemusta on
        Kokemusta on kirjoitti:

        On todella rohkeaa ja turhaa antaa diagnooseja täällä. Kannattaa rauhassa odotella lääkärin vastaukset ja elää sitten niiden varassa. Oireet voivat sopia hyvin moneen ja harmittomaankin. Lääkärinkirjan lukemisen jälkeen yleensä omat vaivani ovat sopineet lähes kaikkiin sairauksiin, ja oikeaan osunut hyvin harvoin jos koskaan.

        Pienet muutokset magneettikuvien valkeassa-aineessa voivat viitata muuhunkin kuin MS-tautiin. Muutokset voivat tulla vaikkapa jonkin tulehduksen jälkitilana. Kaikki riippuu siitä, minkälaisia muutoksia on ja missä sijaitsevat. Tästä ei sen enempää, koska magneettikuvien analysointi kuuluu AMMATTI-IHMISILLE.
        Muut tämän ketjun aloittajan oireet ovat niin yleisoireita, ettei niistä voi eikä kannata tutkimatta tehdä mitään johtopäätöksiä.
        Pointtini oli, että suora vihjaus johonkin vakavaan sairauteen ei aiheuta muuta kuin paljon turhaa pelkoa ja ahdistusta.
        Voimia Sinulle "flik 79". Odottele rauhassa jatkotutkimuksia ja sitä, että saat enemmän tietoa.


      • migreenipotilailla
        Kokemusta on kirjoitti:

        Pienet muutokset magneettikuvien valkeassa-aineessa voivat viitata muuhunkin kuin MS-tautiin. Muutokset voivat tulla vaikkapa jonkin tulehduksen jälkitilana. Kaikki riippuu siitä, minkälaisia muutoksia on ja missä sijaitsevat. Tästä ei sen enempää, koska magneettikuvien analysointi kuuluu AMMATTI-IHMISILLE.
        Muut tämän ketjun aloittajan oireet ovat niin yleisoireita, ettei niistä voi eikä kannata tutkimatta tehdä mitään johtopäätöksiä.
        Pointtini oli, että suora vihjaus johonkin vakavaan sairauteen ei aiheuta muuta kuin paljon turhaa pelkoa ja ahdistusta.
        Voimia Sinulle "flik 79". Odottele rauhassa jatkotutkimuksia ja sitä, että saat enemmän tietoa.

        voi näkyä magneetissa signaalimuutoksia eikä se tarkoita, että olisi ms.


      • Anonyymi
        kuvaamasi pistely kirjoitti:

        on tyypillistä nimenomaan MS-taudille, yläselän/rintarangan puristus kuulostaa myös MS-taudin oireelta, huimaus, aivojen valkeaan aineen muutokset, olen pahoillani, taidat saada pian diagnoosin MS-taudista. Suosittelen netissä paikkoja kuten esim. ms crossroads taikka msforum luettavaksi, googlesta löytyy.

        Ms taudissa MRI:ssä näkyy yleensä sekä valkean että harmaan aineen muutoksia.


    • Vähän vanhempi nainen

      Minulla havaittiin isohkoja muutksiaaivojen vlkalla alueella. Tutkimuksia jatketaan vielä, mutta tähän mennessä ei ole mitään vakavaa löytynyt, ja MS-tauti suljettiin melkein heti pois. Borrelioosiakin epäiltiin, samoin aivojen tulehdusta, vaskuliittia, mutta niitäkään ei ole. Kaikki veriarvot ja likvor ovat hyvät normaalit. Pahin oire on huimaus ja hieman krapulainen olo, aika ajoin. Mutta siis, MS:ää itsekin epäilin ja pelkäsin. Kenties valkean aineen muutokset eivät läheskään aina merkitse mitään erityisen pahaa, vaan aiheuttavat vain ajoittaista huimausta, jonka kanssa on elettävä.

      • äskeinen kirjoittaja

        Pahoittelen näppiksen temppuilua! Toivottavasti saat selvän. Taitaa olla patteri loppumaisillaan. :)


    • flik79

      Heips vaan.
      Joo tässä ollaan MS-tauti tietoisia. Huomenna otetaan likvor ja siitä sitten kolmen viikon pääst noin pitäis tulla tulokset.

      Mitään silmien epätavanomaista sumenemista ei ole eikä kipuilua.

      Kysyin neurologilta muuta vaihtoehtoa kuin tuo MS ja hän sanoi että mahdollisuutena voi olla myös stressin vaikutus autonomiseen hermostoon, että mitään ei vielä ole kirjoihin kirjoitettu.

      on tässä kyllä pientä puuhaa ollutkin aivoilla. Parhaillaan rakennetaan, järjestellään häitä ja on tuo kohta vuoden ikäinen typykkäkin tuossa häärimässä ja järjestää omaa ohjelmaa. :)

    • flik79

      tautia. Likvortulos oli normaali. Joku vasta-ainearvo oli alarajalla mitä juttelin lääkärin kanssa, mutta tarkemmin kuulen vielä neurologilta mahdollisesti huomenna.
      Olin myös kaula- ja rintarangan magneettikuvassa. Kaularangassa oli pieni oikonema ja rintarangassa pieni kuluma ja pullistuma.
      Tässä sitä sitten kärvistellään edelleen epätietoisena onko jotain muuta pahasti vialla??
      Vaiko meneekö kaikki oireet uupumuksen piikkiin.

      Olis myös keuhkokuvaan lähete, mut jotenki ei ole uskaltanut mennä. On tullut tupakoitua ja pelottaa jos sieltä löytyis jotain, kun on ollut välillä hengenahdistusta/ pinnallisen hengityksen tunnetta. Mistäköhän sekin sitten johtuu??

      • Myös odottava

        Mun oli pakko laittaa viestiä...

        Mulla vähän yli kuukausui sitten puutu oikea puoli kasvoista. Kävin lääkärissä...jännitysniska. ELi fysiterapiaan --> ei apua --> uudelleen lääkäriin.

        Kävin myös neurologilla. Teki jotain testejä, sano ettei kyllä oikein oo ms:ää mutta lähetti mut "poissulkukuvaaan" magneettiin.

        No, tottakai sielä löyty jotain. Nyt oon sitten vaan itkenyt muutaman päivän. Uudelleen neurologille ens viikolla. Musta tuntuu vaan nyt, että miten mä kestän tän...oon aika palasina

        Huimaus käden pökkelyys naaman puutuminen on nyt oikeastaan lähtenyt, mutta nyt oon puutunut vyötäröstä alaspäin...

        Pelottaa ms...


    • Anonyymi

      Minulta MRI otettiin jo reilut kuusi vuotta sitten MS:n poissulkemiseksi.
      Kuvissa taisi olla aika runsaastikin noita valkean aineen muutoksia.
      Kerrottiin, ettei MS:ää ole. Mitään likvoreita ei ole otettu.
      Polyneuropatia löytyi samoihin aikoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe