Aika tavaran kaupitsee sanottiin ennen.

kuokkis.

Kävin kirppiksellä kävelemässä. Just.
Olipa laidasta laitaan. Kyllä se hinta on katsojan kanta. Venäläisestä puukupista yksi euro...antiikkiliikkeessä maltaita. Lomonosovin posliinia pilkkahintaan...sekin maksaa maltaita, siis antiikkikaupassa.
Sitten...henkasta ja maukasta ostetuista rievuista pyydetään enenmmän kuin alessa.
?en ymmärrä?

6

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puskista.............

      En ikinä voisi toisten pitämissä vaatteissa olla.

      Niin köyhäksi en tulekkaan!

      • Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

        Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.

        Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!


      • kuokkis.
        piive kirjoitti:

        Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

        Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.

        Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!

        se hinnoittelu...oli siis ihan oikeasti järisyttävä kokemus.
        Vai maksaako ihmiset turhaan liikaa-eivät siis seuraa hintoja kaupassakaan.


      • kuokkis. kirjoitti:

        se hinnoittelu...oli siis ihan oikeasti järisyttävä kokemus.
        Vai maksaako ihmiset turhaan liikaa-eivät siis seuraa hintoja kaupassakaan.

        Kyllä, joistain tavaroista pyydetään ihan hirveitä hintoja. Mutta ei ole pakko ostaa ja maksaa. Jo pöytään mennessä huomaa mikä on homman nimi. Jos on kallista tavaraa niin pöytä on täynnä tavaraa. Mutta jos hinta on kohdallaan, on tavaraa mennyt kaupaksi.

        Kyllä terve järki pitää olla mukana kirppis-kierroksellakin.


      • Kaupunkilainen
        piive kirjoitti:

        Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

        Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.

        Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!

        Kierrätys on erittäin kannatettava aate, joskin hyväkuntoisetkin vaatteet tuntuvat käyvän huonosti kaupaksi. Jalkineet hyvinkin, puolin ja toisin: ostin työkaverilta hänen lapselleen pieneksi käyneet, lähes käyttämättömät luistimet, ja toinen työkaveri puolestaan osti lapselleen minulle liian isot kumisaappaat (tulee usein ostetuksi vähän liian isoja jalkineita, kun kengännumero on 35, eikä sitä löydy kuin erikoisliikkeistä). Kirjoja vien divariin tämän tästä - meillä luetaan paljon, emmekä kohta mahtuisi sekaan, jos kaikki ostamamme kirjat säästäisimme. Ostan myös kirjoja divarista ja tutuilta.

        Aikakauslehdet maksavat kioskissa uutena normaalisti vähintään viisi euroa kappale. Kirpputoreilta (niistä, missä lehtiä ylipäätään on) saa melko uusiakin lehtiä jopa 20 sentillä. Myös kodinkoneita ja huonekaluja olen ostanut käytettynä, tai saanut ilmaiseksi ja myös itse antanut eteenpäin tarpeettomaksi käyneitä.


    • salomaan saarni

      kirppiksen ilmoitustaululta. Uudet patjat ja sänky viisikymppiä! Halusin luopua runkopatjastani 120cm ja soitin ilmoituksessa annettuun numeroon.

      Runkopatjani on nyt tyttären vierashuoneessa ja minä nukun ihanaa unta uusilla patjoilla.(oli ostettu vain muutamaa viikkoa aikaisemmin ja vielä ihan muovin sisällä) Käyttämättömien patjojen hinta oli ollut ostettaessa 700 eur!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe