Aika tavaran kaupitsee sanottiin ennen.

kuokkis.

Kävin kirppiksellä kävelemässä. Just.
Olipa laidasta laitaan. Kyllä se hinta on katsojan kanta. Venäläisestä puukupista yksi euro...antiikkiliikkeessä maltaita. Lomonosovin posliinia pilkkahintaan...sekin maksaa maltaita, siis antiikkikaupassa.
Sitten...henkasta ja maukasta ostetuista rievuista pyydetään enenmmän kuin alessa.
?en ymmärrä?

6

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puskista.............

En ikinä voisi toisten pitämissä vaatteissa olla.

Niin köyhäksi en tulekkaan!

• Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.

Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!

• kuokkis.
        piive kirjoitti:

Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

Itse tykkään kierrellä kirpputoreja ja olen itsekin myynyt tarpeettomaksi käynyttä tavaraa, nytkin vähän aikaa sitten kirjoja.
        Paljon hyvää tavaraa olen sieltä ostanutkin, esim. Arabian Teema-astioita, hyväkuntoisia, osa melkein kuin uusia ihan kohtuullisella hinnalla.

Miksi heittää tavarat kaatopaikoille jos ne voi kerran myydäkin. Joku tulee ja ostaa sen itselleen. Molemmilla hyvä mieli, myyjä sai rahat ja ostaja itselleen uuden tuotteen!

se hinnoittelu...oli siis ihan oikeasti järisyttävä kokemus.
        Vai maksaako ihmiset turhaan liikaa-eivät siis seuraa hintoja kaupassakaan.

• kuokkis. kirjoitti:

se hinnoittelu...oli siis ihan oikeasti järisyttävä kokemus.
        Vai maksaako ihmiset turhaan liikaa-eivät siis seuraa hintoja kaupassakaan.

Kyllä, joistain tavaroista pyydetään ihan hirveitä hintoja. Mutta ei ole pakko ostaa ja maksaa. Jo pöytään mennessä huomaa mikä on homman nimi. Jos on kallista tavaraa niin pöytä on täynnä tavaraa. Mutta jos hinta on kohdallaan, on tavaraa mennyt kaupaksi.

Kyllä terve järki pitää olla mukana kirppis-kierroksellakin.

• Kaupunkilainen
        piive kirjoitti:

Vai silläviisiin! Meillä kun ei lapsena paljon muuta ollutkaan kuin toisten vanhoja vaatteita! Ei kirppis-kamassa ole mitään vikaa, vaatteisakaan. Ne kun pesee kunnolla niin niitä voi ihan hyvin käyttää. Eikä se ole merkki köyhyydestä vaan muodikkaasti kierrätystä!

Kierrätys on erittäin kannatettava aate, joskin hyväkuntoisetkin vaatteet tuntuvat käyvän huonosti kaupaksi. Jalkineet hyvinkin, puolin ja toisin: ostin työkaverilta hänen lapselleen pieneksi käyneet, lähes käyttämättömät luistimet, ja toinen työkaveri puolestaan osti lapselleen minulle liian isot kumisaappaat (tulee usein ostetuksi vähän liian isoja jalkineita, kun kengännumero on 35, eikä sitä löydy kuin erikoisliikkeistä). Kirjoja vien divariin tämän tästä - meillä luetaan paljon, emmekä kohta mahtuisi sekaan, jos kaikki ostamamme kirjat säästäisimme. Ostan myös kirjoja divarista ja tutuilta.

Aikakauslehdet maksavat kioskissa uutena normaalisti vähintään viisi euroa kappale. Kirpputoreilta (niistä, missä lehtiä ylipäätään on) saa melko uusiakin lehtiä jopa 20 sentillä. Myös kodinkoneita ja huonekaluja olen ostanut käytettynä, tai saanut ilmaiseksi ja myös itse antanut eteenpäin tarpeettomaksi käyneitä.

• salomaan saarni

kirppiksen ilmoitustaululta. Uudet patjat ja sänky viisikymppiä! Halusin luopua runkopatjastani 120cm ja soitin ilmoituksessa annettuun numeroon.

Runkopatjani on nyt tyttären vierashuoneessa ja minä nukun ihanaa unta uusilla patjoilla.(oli ostettu vain muutamaa viikkoa aikaisemmin ja vielä ihan muovin sisällä) Käyttämättömien patjojen hinta oli ollut ostettaessa 700 eur!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1758
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1187
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      1002
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      771
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe