Olemme menossa wieniin ja sieltä junalla ljubljanaan josta vielä riekaan kroatiaan rantalomalle. Nyt mietimme kumpi olisi edullisempi vaihtoehto. Ottaa 5/10pv interrail-passi 249e hintaan jolla kaikki onnistuisi vai ostaa liput erikseen joka matkalle. Monissa linkeissä joita olen katsellut on annettu hyvin juna-aikatauluja mutta ei hintoja. Olisimme kiitollisia kaikista vinkeistä.
Junalla itävallassa ja sloveniassa/kroatiassa
3
1694
Vastaukset
- eu01
Kokeneena matkustajaan voin todeta, että Interrail vain harvoin kannattaa. Näin on tässäkin tapauksissa.
Voit tehdä esim. näin:
Osta ensin lippu Wienistä Italiaan (Udineen tai jopa Venetsiaan, erikoishintaan 29,00 euroa). Päämäärällä ei ole merkitystä, koska hinta Italiaan on vakio, tärkeintä on ostaa se etuajassa netin kautta, osoiteesta https://ticket.oebb.at/bin/frame_ticket.pl?ticket=jticket.pl - vaikka Italiaan asti ei matkustetakaan. Lähdetään junasta pois jo Villachin asemalla. Tässä junanvaihto. Lippu Ljubljanaan maksaa vajaat 20 euroa. Sieltä Kroatiaan. Info lippujen hinnoista esim. Ljubljana - Rijeka välillä löytyy osoitteesta http://www.slo-zeleznice.si/en/international_transport/international_links/croatia/rijeka/ - eli siis menopaluu 20 euroa. Toistaiseksi liput maksoi siis (per henkilö) 29 20 20, yht. 69€. Ja vielä paluu Ljubljanasta Wieniin. Jo menomatkan aikana kannattaa ostaa Ljubljanassa (kassalta) paluulippu erikoishintaan SparSchiene (Ljubljana - Wien 29,00). Ja menopaluumatkan kokonaishinnaksi tulee 98 euroa (vrt. Interrail 249€). Miksi maksaa liikaa? Lisäksi Interrail-hintaan eivät sisälly paikkaliput.
Siis vielä kerran. Wien - Villach netin kautta (päämäärä Italiassa). Villach - Ljubljana Villachin asemalta (tai etukäteen Wienin asemalta). Ljubljana - Rijeka - Ljubljana sekä Ljubljana - Wien ostetaan Ljubljanan asemalta jo menomatkalla.
Ja tässä esimerkki aikataulusta (junat johin em. liput käy)
1). Eurocity EC 33.
Wien Südbahnhof 12:57
Wien Meidling 13:04
:
:
Klagenfurt Hbf 17:11
:
Velden am Wörthersee 17:27
Villach Hbf 17:39
-> juna jatkaa Venetsiaan
====== vaihto ========
Villach Hbf 18:04
:
:
Jesenice(SL) 18:54
:
Kranj 19:26
Ljubljana 19:48
Ljubljana on kiva kaupunki, kannattaa olla parikin yötä.
Ja eteenpäin.
Ljubljana 6:20
:
:
Opatija-Matulji 8:40
Rijeka 8:51
tai
Ljubljana 14:55
:
:
Opatija-Matulji 17:14
Rijeka 17:25
sitten paluumatka:
Rijeka 12:57
Opatija Matulji 13:08
:
:
Ljubljana 15:25
ja jatkoyhteys Wieniin (junan vaihto)
Ljubljana 16:00
Maribor 18:19
Graz Hbf 19:22
Wien Südbahnhof 22:02- Laukkureppumatkaajat
Hyvä. Tästä on kiva jatkaa eteenpäin. Kiitos vaivannäöstäsi.
- miettiny
Että miten paljon helpompi tuo interrail on? Yks lippu ja annat palaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391