Haluamme rakentaa modernin puutalon ja ykkoseksi tilankayton yms kannalta on nousemassa Kannustalon Kosketus (186 neliota). Kenella olisi rakennuskokemusta? Hintahaarukkaa?
Kiitos etukateen,
Mervi
Kannustalon Kosketus Hinta/Laatu?
3
2873
Vastaukset
- lukea
Kannustalon nettisivuilta rakentajien kokemuksia. Siellä on myös Kosketus -talon rakentajan kirjoituksia. Uusimmassa esitteessä näet ko. kirjoittajan kodin. Kannustalojen moderneissa malleissa on monta minun suosikkiani.
- Ei Kosketus
Kun kerran kysyit hinta-laatusuhteesta...
Olemme rakentaneet Kannustalon Rauhalan vuonna 2005, jonka jälkeen kustannustaso ylipäänsä on noussut, mutta ehkä seuraavasta on apua kuitenkin:
Yhteistyö talotehtaan kanssa sujui erinomaisesti, ei kerrassaan mitään valittamista. Rakennustarvikkeita tuli yleensä reilusti yli tarvittavan määrän ja jos joku loppui kesken, sai sitä hakea Kannustalon "piikkiin" lisää lähimmästä rautakaupasta (meillä siis kesken loppui vain tuulensuojalevy). Tehtaalla logistiikka oli hallussa, koskaan ei haahuiltu siitä, mikä kenenkin tilaukseen kuului ja erilaiset materiaalien vaihdot sujuivat helposti ihan viime tipassakin, mm. vesikatteen materiaali 3 viikkoa ennen toimitusta.
Kaikki tavara oli tosi laadukasta ja myös rakennusporukkamme (ei millään tavalla sidoksissa Kannustaloon) kehui materiaalien ja yhteistyön laatua ja sujuvuutta.
No, se hinta sitten: talomme maksoi v. 2005 avaimet käteen 280.000 e (160/185, 1½ krs varasto autokatos parveke pitkä avokuisti). Itse ainoastaan siivosimme. Mitä silloin keskusteluja seurasimme, jokunen silloinkin Kosketusta rakensi, olivat sen kustannukset reilusti isommat kuin omamme.
Kannustalo on kallis rakentaa, tai ainakin rakennuttaa, koska kirvesmiestyötunteja tulee paljon. Kosketuksessa puuttuu viimeisen vaiheen nypertäminen koristeiden parissa, mutta muuten tyltä kyllä siinäkin mallissa riittää. - kosketuksessa vieraillut
Olen keskustellut kolmen eri perheen kanssa, jotka rakensivat kannustalon kosketuksen. Rakentamisen kustannukset siitä kun nämä perheet rakensivat ovat muuttuneet sen verran paljon, että en uskalla sanoa tämän päivän kustannuksista mitään. Taloedustajilta saa päivän tiedon. Muutama asia Kosketuksesta. Kaikista Kannustalon malleista Kosketus on pystytettynä valmiimpi kun muut talomallit. talo on muutenkin niittänyt mainetta arkkitehtuuripiireissä ja jokainen talon rakentanut oli siihen edelleen tosi tyytyväinen. Talo esitellään tänä kesänä New Yorkin modernin taiteen museossa - aika saavutus kenelle vain.
Vaikka itse tykkään perinteisistä malleista enemmän niin Kosketus oli kyllä viehättävä. Talo on parhaimmillaan paikassa, missä ympärillä on karu luonto ja vähän reilummin tilaa. parhaan käsityksen talosta saat vierailemalla edustajan kanssa valmiissa Kosketuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745578- 353111
- 402694
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402062Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272055Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 991839
- 1741772
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171248