Targa 96

hakusessa...

Mitäs mieltä Targa 96 purkkarista? Ollaan perheelle katsottu sopivaa. Hintaa sais olla max 50 000,- . Mitä pitäisi erityisesti tarkistaa ko. venemallissa? Onko tyyppivikoja? Aurinkoiset viikonloput lisäävät "kuumettamme".

37

9664

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistus lopetettu
    • Ok-vene

Myytävänä olleet veneet vaikuttavat hiukan ylihintaisilta, usein pyydetty 45-48 t€. Sillä hinnalla saa jo paljon mukavampiakin. Ja suurempia. Voi olla, että hinnoissa reilu tinkimisvara.

Hyvä pieni vene Suomen kesään, kokoisekseen mukavat vaikkakin hiukan ahtaat tilat ja avotilan täyskate on mukavuutta lisäävä.

Targan kölipainosuhde on hyvä, yli 30 %, mutta kai kölin muodosta johtuen purjehtiessa vaikuttaa aika kevytköliseltä.

Moottorin huolto on hiukan hankalaa, ainakin vanhan Buch'in. Taitaa useimmissa jo olla jokin uusi moottori.

Silti, hyvä lomavene. Ei purjehdusintoilijalle.

• ptmusta

Minulla on Targa 96 myynnissä. Joku jo oli lisännyt linkinkin tuonne minun sivulleni. Tarkoitukseni ei ole tässä yhteydessä mainostaa.

Ensinnäkin: Oma mielipiteeni on, että Targa on yksi parhaista veneistä Suomen vesille. Tämä siltikin, vaikka olen omaani myymässä.

Toisekseen: Hinnat, jotka näkyvät lehdissä ja ilmoituksissa on yleensä merkitty lyhenteellä hp, eli HintaPyyntö. Tämä tarkoittaa sitä, että myyjä on valmis keskustelemaan hinnasta. Keskustelu saattaa tarkoittaa varusteiden poistoa tai lisäämist, toimittamista ostajan haluamaan paikkaan tai jotain erikoisehtoja. Yleensä tarkoitetaan, että hinnasta ollaan valmiita tinkimään, jos ostaja hyväksyy tietyt erikseen sovittavat puutteet esim varustuksessa.

Itse olen joskus ostanut tavaraa jopa paljonkin korkeampaan hintaan, kuin tämä hp. Useimmiten kuitenkin on tingitty.

Suomalaiselle tälläinen keskustelu on yleensä vierasta. Etelän maissa myös tinkiminen on elämäntapa.

• targa 96
        ptmusta kirjoitti:

Minulla on Targa 96 myynnissä. Joku jo oli lisännyt linkinkin tuonne minun sivulleni. Tarkoitukseni ei ole tässä yhteydessä mainostaa.

Ensinnäkin: Oma mielipiteeni on, että Targa on yksi parhaista veneistä Suomen vesille. Tämä siltikin, vaikka olen omaani myymässä.

Toisekseen: Hinnat, jotka näkyvät lehdissä ja ilmoituksissa on yleensä merkitty lyhenteellä hp, eli HintaPyyntö. Tämä tarkoittaa sitä, että myyjä on valmis keskustelemaan hinnasta. Keskustelu saattaa tarkoittaa varusteiden poistoa tai lisäämist, toimittamista ostajan haluamaan paikkaan tai jotain erikoisehtoja. Yleensä tarkoitetaan, että hinnasta ollaan valmiita tinkimään, jos ostaja hyväksyy tietyt erikseen sovittavat puutteet esim varustuksessa.

Itse olen joskus ostanut tavaraa jopa paljonkin korkeampaan hintaan, kuin tämä hp. Useimmiten kuitenkin on tingitty.

Suomalaiselle tälläinen keskustelu on yleensä vierasta. Etelän maissa myös tinkiminen on elämäntapa.

Ikävä kyllä tämä sinun veneesi on huonolla käsityöllä pilattu. Jos ei osaa itse tehdä kannattaa teettää. Olen käynyt katsomassa veneesi kuvia, eikä todellakaan miellytä silmää. Hintapyyntösi on pakko olla vitsi.Eihän kukaan halua tuollaista "viritystä" itselleen...

• Linkin tähän?
        ptmusta kirjoitti:

Olisi ihan mielenkiintoista katsella.

• hakija:

• ptmusta
        targa 96 kirjoitti:

Ikävä kyllä tämä sinun veneesi on huonolla käsityöllä pilattu. Jos ei osaa itse tehdä kannattaa teettää. Olen käynyt katsomassa veneesi kuvia, eikä todellakaan miellytä silmää. Hintapyyntösi on pakko olla vitsi.Eihän kukaan halua tuollaista "viritystä" itselleen...

Kiitos mielipiteestä, vaikkei se ihan mieleinen olekaan.
        Olisin toivonut eksaktimpaa erittelyä (ja asiallisempaa käytöstä), mutta olkoot.
        Kriittisesti katsoen en löytänyt kuin muutaman kuvan joissa työ on vielä kesken sekä kuvat takapenkistä, joka on helposti poistettavissa, ellei se miellytä. Omin silmin katsoen penkki on toimiva, joskin karkeatekoinen. Penkki on tehty protoksi ja oli tarkoitus viedä puusepälle malliksi, kunhan muoto vakiintuu.

Pistäpä itsekin jotain myyntiin, niin me muut pääsemme kertomaan mielipiteitämme.

Jos hinta on sinun mielestäsi vitsi, niin lue ensin mitä aiemmassa viestissäni kirjoitin hintapyynnöistä. Esitä sitten oma näkemyksesi. Perustin hintapyyntöni näkemiini veneisiin ja niiden hintapyyntöihin.

Joku pyysi linkkiä:
        http://ptm2.cc.utu.fi/~targa/index.shtml

• herkkä ;-)
        ptmusta kirjoitti:

Kiitos mielipiteestä, vaikkei se ihan mieleinen olekaan.
        Olisin toivonut eksaktimpaa erittelyä (ja asiallisempaa käytöstä), mutta olkoot.
        Kriittisesti katsoen en löytänyt kuin muutaman kuvan joissa työ on vielä kesken sekä kuvat takapenkistä, joka on helposti poistettavissa, ellei se miellytä. Omin silmin katsoen penkki on toimiva, joskin karkeatekoinen. Penkki on tehty protoksi ja oli tarkoitus viedä puusepälle malliksi, kunhan muoto vakiintuu.

Pistäpä itsekin jotain myyntiin, niin me muut pääsemme kertomaan mielipiteitämme.

Jos hinta on sinun mielestäsi vitsi, niin lue ensin mitä aiemmassa viestissäni kirjoitin hintapyynnöistä. Esitä sitten oma näkemyksesi. Perustin hintapyyntöni näkemiini veneisiin ja niiden hintapyyntöihin.

Joku pyysi linkkiä:
        http://ptm2.cc.utu.fi/~targa/index.shtml

sä olet niin herkkä mies, et kestä pientä kritiikkiä venettäsi kohtaan. Voi miten lutuinen mies, itku meinasi tulla... miten asiallisempaa käytöstä sinä tarvitset? sanoin vain Suomalaiseen tapaan suoraan miten asiat olet asennukset veneessäsi hoitanut.

sä oot niin ihanan lutunen

• täällä lukija
        herkkä ;-) kirjoitti:

sä olet niin herkkä mies, et kestä pientä kritiikkiä venettäsi kohtaan. Voi miten lutuinen mies, itku meinasi tulla... miten asiallisempaa käytöstä sinä tarvitset? sanoin vain Suomalaiseen tapaan suoraan miten asiat olet asennukset veneessäsi hoitanut.

Kirjoita asiasta tai mene ihmissuhdepalstalle ongelminesi. Vastauksesi oli ei mitään.

• Targojen hautauspaikka

Olen kuullut että Raumalle ostetaan kaikki vanhat Targat. Kannattaa kysellä jos myyvät ennen
        hautausta!

• VIRTUAALIPURJEHTIJA
        herkkä ;-) kirjoitti:

Taidat itse olla täällä se herkin kaikista. Heti kun joku osoittaa sinun olevan VÄÄRÄSSÄ >:), sinun täytyy alkaa nälvimään muita. Tällä palstalla joillain on sentään vene, jota myydä, kun taas sinä syventyneenä suomalaiseen perikateuteen alat kirjoittelemaan asioista, joista et edes tiedä. Ime ripulia sinä sairas scheisse. Nauran päin nimimerkkiäsi: muhahahahahahahaa! >:)

• Taidan ostaa kolpakon

Viimeisinä markka-aikoina Targa 96:a kaupattiin hiukan yli 200 kilomarkkaan, samoissa hinnoissa vähän uudempien Sunwindien, Guy 95:n ja saman ikäluokan Comfortinojen kanssa. Targa 101 kustansi jo n. 50 000 enemmän, mutta niissä oli mukana itserakenneltujakin. Nyt olisi siis arvo noussut liki 50 % ilman inflaatiokorjausta, vaikka maileja on tullut lisää mittariin ja allakassa on sivuja käännelty...

• ptmusta

Alkuperäinen kirjoittaja kyseli tyyppivioista. Itselle ei tule oikeastaan mitään vakavaa mieleen. Ainoa, minkä viaksi voi lukea, on se, että Targalla alkaa olla ikää. Veneissä on kulumajälkiä kuten muissakin tuon ikäisissä. Toisaalta lasikuiturunko on lähes ikuinen. On hyvin kannattavaa tehdä tai veneeseen isojakin korjauksia ja muutoksia. Ei välttämättä taloudellisesti kannattavaa, vaan mukavuuden ja käytännöllisyyden kannalta kannattavaa.

Ne viat, joita Targa-Klubin puitteissa on tullut vastaan ovat olleet yksittäistapauksia: murtunut peräsimen segmentti, irronnut mastonjalka.
      Yleensä Targojen omistajat ovat vanhempia vakiintuneita purjehtijoita, jotka ovat oppineet ylläpitämään ja huoltamaan venettään. Targa ei ole nuorison suosima raaseri.

• Ok-vene

Eräänlaisena tyyppivikana voisi pitää sitä, että moni Targa on osin itse rakennettu. Olen tutustunut 2 tällaiseen (toisella purjehtinut aika paljon). Itserakentamisen seurauksena molemmissa noissa sähköt on surkeasti asennettu, alimittaisia kalustejohtoja, lemmaamatta ja ilman suojaputkia, maadoitukset huonoja tai tekemättä...
        Toisessa noista myös kalusteiden viimeistelyssä paljon toivomisen varaa, kaukana Bavaria-tason alapuolella.

Noista puutteista huolimatta tai ne korjaten Targa on hyvä vene Suomenlahden lomailuun.

• Det Är

upea vene! Vankka ja hyvä purjehtia. Ei mikään raaseri kuten on jo mainittu, mutta parasta A-ryhmää. Vielä jos sattuu löytämään 96sen 101 rikillä. Himangan poijaat teki joitakin sellaisia.

Se nyt vaan on HYVÄ.

• sdfds

ja oli ahdas, perähytti erillään omana koppinaan.

• korkkaamatta???
        sdfds kirjoitti:

ja oli ahdas, perähytti erillään omana koppinaan.

Miehet arvostaa omaa tilavaa peräkajuuttaa. Vaimokin tykkää. Toista Bavassa, jossa lapset nukkuu 0,5 cm vanerin takana.

• arvostaa
        korkkaamatta??? kirjoitti:

Miehet arvostaa omaa tilavaa peräkajuuttaa. Vaimokin tykkää. Toista Bavassa, jossa lapset nukkuu 0,5 cm vanerin takana.

tilavaa peräkajuuttaa. Harmi, että sellaista ei Targaan mahdu, sellainen olisi mukava. Bavariassa sen korvaa oma tilava keulakajuutta oman wc/suihkutilan kanssa. Ja jossain kaukana, lähes 10 metrin päässä molemmilla lapsilla on oma tilava peräkajuutta.

Korjataan nyt vielä käsityksesi Bavan peräkajuuttojen väliseinästä. Isommissa Bavoissa väliseinä on lähes 0,5 m paksuinen ja sen muodostaa 2 kpl 16 mm vanerilevyä ilmarako. Pienissä Bavoissa on vain 1 vaneri, paksuus 16 mm.

• Korkkaamatta???
        arvostaa kirjoitti:

tilavaa peräkajuuttaa. Harmi, että sellaista ei Targaan mahdu, sellainen olisi mukava. Bavariassa sen korvaa oma tilava keulakajuutta oman wc/suihkutilan kanssa. Ja jossain kaukana, lähes 10 metrin päässä molemmilla lapsilla on oma tilava peräkajuutta.

Korjataan nyt vielä käsityksesi Bavan peräkajuuttojen väliseinästä. Isommissa Bavoissa väliseinä on lähes 0,5 m paksuinen ja sen muodostaa 2 kpl 16 mm vanerilevyä ilmarako. Pienissä Bavoissa on vain 1 vaneri, paksuus 16 mm.

Ei taida Bavaria 30:ssä olla ihan mainitsemiasi faciliteetteja. Varsinkaan, jos vertaat saman ikäisiä veneitä keskenään Tottakai isommassa veneessä on isommat tilat.

Bavaristeille näyttää menevän herne helposti nenään. Arka aihe? Heti ruvetaan selittämään jotain, mitä ISOISSA Bavoissa on. Säälittävää porukkaa osa Bavaristeista.

• Bavarian faktojen
        Korkkaamatta??? kirjoitti:

Ei taida Bavaria 30:ssä olla ihan mainitsemiasi faciliteetteja. Varsinkaan, jos vertaat saman ikäisiä veneitä keskenään Tottakai isommassa veneessä on isommat tilat.

Bavaristeille näyttää menevän herne helposti nenään. Arka aihe? Heti ruvetaan selittämään jotain, mitä ISOISSA Bavoissa on. Säälittävää porukkaa osa Bavaristeista.

esilletuoja ei ollut lainkaan herne nenässä. Ihan totta puhui, vaikka menikin lievästi isottelun puolelle. Miksei olisi mennyt? Menihän mollaajakin överiksi toiselta puolelta.

• ettättä
        Bavarian faktojen kirjoitti:

esilletuoja ei ollut lainkaan herne nenässä. Ihan totta puhui, vaikka menikin lievästi isottelun puolelle. Miksei olisi mennyt? Menihän mollaajakin överiksi toiselta puolelta.

Ainakin Bava 30:ssä sisätilojen ja purjehdusominaisuuksien keskinäinen suhde on sellaista luokkaa, että targa on hintansakin puolesta paljon parempi valinta. Onko sillä seisomakorkeudella ja suurella peräkajuutalla niin väliä, jos targa posauttaa ohi 20 astetta ylemmäs tuuleen ja 3kn nopeammin???

• tietoa..
        ettättä kirjoitti:

Ainakin Bava 30:ssä sisätilojen ja purjehdusominaisuuksien keskinäinen suhde on sellaista luokkaa, että targa on hintansakin puolesta paljon parempi valinta. Onko sillä seisomakorkeudella ja suurella peräkajuutalla niin väliä, jos targa posauttaa ohi 20 astetta ylemmäs tuuleen ja 3kn nopeammin???

Vai että "targa posauttaa ohi 20 astetta ylemmäs tuuleen ja 3kn nopeammin???"

Targa 96:n LYS on näköjään 1.05 - 1.08 välillä varuselun yms mukaan.
        Bavaria 30-34 veneiden LYS on varustelun mukaan välillä 1.12 - 1.16

Emäsalon lenkillä 2007 mukana ollut Bava 30 LYS 1.12
        Päijännepurjehduksessa 2006 oli mukana Bava 30, LYS 1,12 ja Targa 101, LYS 1,09. Targa 96 on hiukan tuon alle.

LYS on tilastofaktaa, jonka mukaan Bavaria on selvästi Targaa nopeampi.
        Jos olet Targa 96:lla purjehtinut niin tiedät, että ei se kovin hyvin tuuleen nouse.

• bavaristit tunkeutuvat joka
        tietoa.. kirjoitti:

Vai että "targa posauttaa ohi 20 astetta ylemmäs tuuleen ja 3kn nopeammin???"

Targa 96:n LYS on näköjään 1.05 - 1.08 välillä varuselun yms mukaan.
        Bavaria 30-34 veneiden LYS on varustelun mukaan välillä 1.12 - 1.16

Emäsalon lenkillä 2007 mukana ollut Bava 30 LYS 1.12
        Päijännepurjehduksessa 2006 oli mukana Bava 30, LYS 1,12 ja Targa 101, LYS 1,09. Targa 96 on hiukan tuon alle.

LYS on tilastofaktaa, jonka mukaan Bavaria on selvästi Targaa nopeampi.
        Jos olet Targa 96:lla purjehtinut niin tiedät, että ei se kovin hyvin tuuleen nouse.

säikeeseen ja paikkaan kuin evlutkut ateismipalstalle.

• olla jo joka
        bavaristit tunkeutuvat joka kirjoitti:

satamassa ja selällä. On tosi ihmeellistä, kuinka niin moni ihminen hankkii Bavarian vaikka se on kaikilta ominaisuuksiltaan aivan ala-arvoinen kapistus. Minä ainakaan en ikinä astu jalallani sellaiseen hirvitykseen. Venemessuillakin kierrän ne kaukaa. En halua kuulla puhuttavankaan niistä. Eikö viranomaiset voisi kieltää sellaisten maahantuonnin? Johan tuollainen tuontirynnäkkö vääristää kauppataseemme aivan miinukselle.

Toivon, ettei kukaan vastaa tähän. En todellakaan halua kuulla Bavarian omistajien hurmioituneita valheita virheinvestoinneistaan!

Olen kuullut, että niiden purjehdusominaisuudet ovat tosi huonot. Ne on suhteilla/rahalla saaneet aivan liian korkeat LYS-luvut. Takakajuuttojen väliseinät ovat puolen millin vanerilevyä. Kölit putoavat itsestään. Runko notkuu jo kevyelläkin tuulella. Puuosat ovat muovia. Viimeistely on ihan sieltä.

• urallani on ollut
        olla jo joka kirjoitti:

satamassa ja selällä. On tosi ihmeellistä, kuinka niin moni ihminen hankkii Bavarian vaikka se on kaikilta ominaisuuksiltaan aivan ala-arvoinen kapistus. Minä ainakaan en ikinä astu jalallani sellaiseen hirvitykseen. Venemessuillakin kierrän ne kaukaa. En halua kuulla puhuttavankaan niistä. Eikö viranomaiset voisi kieltää sellaisten maahantuonnin? Johan tuollainen tuontirynnäkkö vääristää kauppataseemme aivan miinukselle.

Toivon, ettei kukaan vastaa tähän. En todellakaan halua kuulla Bavarian omistajien hurmioituneita valheita virheinvestoinneistaan!

Olen kuullut, että niiden purjehdusominaisuudet ovat tosi huonot. Ne on suhteilla/rahalla saaneet aivan liian korkeat LYS-luvut. Takakajuuttojen väliseinät ovat puolen millin vanerilevyä. Kölit putoavat itsestään. Runko notkuu jo kevyelläkin tuulella. Puuosat ovat muovia. Viimeistely on ihan sieltä.

purjehtia bavan ohi, jonka genoa lepattaa tiukalla slöörilegillä ja kippari painaa jalallaan kaasua ohitustilanteessa ruorinsa takaa kuin olisi ajamassa autoa nopeusmittaria tuijottaen.

Sinänsä bava on kelpo kesämökki, mutta uskonnoksi asti päätyminen on kohtalokasta brandille, faktat ovat niin paljon uskontoa vastaan.

• osaamattomia purjehtijoita
        urallani on ollut kirjoitti:

purjehtia bavan ohi, jonka genoa lepattaa tiukalla slöörilegillä ja kippari painaa jalallaan kaasua ohitustilanteessa ruorinsa takaa kuin olisi ajamassa autoa nopeusmittaria tuijottaen.

Sinänsä bava on kelpo kesämökki, mutta uskonnoksi asti päätyminen on kohtalokasta brandille, faktat ovat niin paljon uskontoa vastaan.

myös muun merkkisillä veneillä ajamassa. Tuo Bavaria saa vain tällaisen tavallisen homeskandipurjehtijan niin taivaallisen euforian valtaan, että ne muut kyllä unohtuvat.

• minusta...
        urallani on ollut kirjoitti:

missä kunnon takka ja sauna?

• Merten Mosse
        bavaristit tunkeutuvat joka kirjoitti:

Olinpa käymässä Englannin kanaalin rannalla. Minulla oli tilaisuus purjehtia siellä ja purjehduksen lomassa/jälkeen keskusteltiin veneasiaa paikallisten messieursten kanssa. Kyllä keski-Euroopassakin Bavariaa pidetään pelleveneenä. Siellä oli melkein joka Bavassa rullaiso ja oli melko säälittävän näköistä touhua. Satamissa oli parhaimmillaan seitsemän venettä kylkikiinnityksessä. Näistä puolet B:llä alkavia, enkä nyt puhu Balticista...

• säälisi
        Merten Mosse kirjoitti:

Olinpa käymässä Englannin kanaalin rannalla. Minulla oli tilaisuus purjehtia siellä ja purjehduksen lomassa/jälkeen keskusteltiin veneasiaa paikallisten messieursten kanssa. Kyllä keski-Euroopassakin Bavariaa pidetään pelleveneenä. Siellä oli melkein joka Bavassa rullaiso ja oli melko säälittävän näköistä touhua. Satamissa oli parhaimmillaan seitsemän venettä kylkikiinnityksessä. Näistä puolet B:llä alkavia, enkä nyt puhu Balticista...

joillekin muille. Jos purjehtii uudella Bavarialla, ajaa Toyotalla ja asuu rivitalossa, on elämä ulkoisesti ihan mallillaan. Kohta bavaristit joutuvat pilkkaamaan itse itseään, kun jokaisella on Bavaria ;)

• suunnata
        Merten Mosse kirjoitti:

säälisi niille "messieureille". He ovat hyvää vauhtia jäävässä vähemmistöksi.

Kielenopastusta: jos sanot "pidetään" ilmaisematta tarkemmin, kuka pitää, puhut luonnollisesti kaikista ihmisistä. Väität siis, että kaikki Keski-Euroopan sadat miljoonat asukkaat (tai edes veneilijät) pitäisivät Bavaa pelleveneenä. Se on taatusti valhe.

Kun kuitenkin epäilemättä viittasit niihin snobbaileviin "merkkiveneillä" ajeleviin "perinnetietoisiin" kusipäihin, joiden mielestä tavallisten ihmisten ei ole lupa veneillä, niin olisi rehellisempää myös se sanoa. Toisin sanoen: kusipäiden joukossa Bavariaa pidetään pelleveneenä.

• hek

Olen lopettanut tällä palstalla kirjoittamisen nimimerkillä ptmusta, koska joku näyttää varanneen sen käyttöönsä.

Täälä esiintyvä PTMUSTA ei siis ole minun nimimerkkini näillä sivuilla, vaikka olen käyttänyt tätä nimierkkiä n. 19 vuotta muissa yhteyksissä ja käytän sitä myös omilla verkkosivuillani ptm2.cc.utu.fi.
      Valitettavasti en ehtinyt rekisteröidä nimimerkkiäni täälä ennenkuin tämä nimimerkilläni esiintyvä loanheittäjä teki sen.

Vaikuttaa siltä, että nimimerkkini on otettu käyttöön pahantahtoisessa tarkoituksessa.

Toivon keskustelun tällä palstalla loppuvan tähän.
      Ainakin omalta osaltani lopetan nyt.

• feikki

hetkinen, selitäppä meille kaikille miten teet tuon... 27.5.2008 kello 22.52 kirjoitit lopettavasi tämän keskustelun osaltasi ja nyt teet sen taas ??? Etkö osaa lopettaa tätä viestiketjua? Onko tämä vain sinun mainoskikka saada lukijoita targa aiheisille sivustoille vaiko mainos yrittää saada myynnissä oleva Targa 96 paremmin esille... surkea yritys joka tapauksessa. Omalta osalta lopetan keskustelun tähän....ainakin tällä kerralla ha,ha,haa... koita nyt päättää iso mies milloin on aika lopettaa !!! PTMUSTA Rules he,he,hee...ollaan koko työporukka naurettu jutulle ;-)

• säälittää
        feikki kirjoitti:

hetkinen, selitäppä meille kaikille miten teet tuon... 27.5.2008 kello 22.52 kirjoitit lopettavasi tämän keskustelun osaltasi ja nyt teet sen taas ??? Etkö osaa lopettaa tätä viestiketjua? Onko tämä vain sinun mainoskikka saada lukijoita targa aiheisille sivustoille vaiko mainos yrittää saada myynnissä oleva Targa 96 paremmin esille... surkea yritys joka tapauksessa. Omalta osalta lopetan keskustelun tähän....ainakin tällä kerralla ha,ha,haa... koita nyt päättää iso mies milloin on aika lopettaa !!! PTMUSTA Rules he,he,hee...ollaan koko työporukka naurettu jutulle ;-)

mitä haittaa sulle on jos joku myy veneensä tai saa jonkun katsomaan jotain venesivua? oot sekaisin

• jäsen...
        säälittää kirjoitti:

mitä haittaa sulle on jos joku myy veneensä tai saa jonkun katsomaan jotain venesivua? oot sekaisin

ahaa samaa herrasmiesklubia...meinaa Targa-Klubia.
        teillä on kaikki kerhon miehet näköjään täällä kilpaa kehumassa Targaa...hienoa kukn puhalletaan yhteen hiileen ;-)

• rientää...

olet n.19 vuotta kirjoitelut tällä ptmusta nimimerkillä, mutta et ole ehtinyt rekisteröidä sitä??? Jo on äijällä pitänyt kiirettä, mites se aika on noin nopeesti vierähtänytkään... varsinainen merten sankari ;-)

• huhh
        jäsen... kirjoitti:

ahaa samaa herrasmiesklubia...meinaa Targa-Klubia.
        teillä on kaikki kerhon miehet näköjään täällä kilpaa kehumassa Targaa...hienoa kukn puhalletaan yhteen hiileen ;-)

en ole koskaan targassa ollutkaan (paitsi moottorivene-targassa). Mene ämmä vaikka tutkimaan jos joku naapuristossasi olisi esim. myymässä asuntoaan. Voisit yrittää saada estettyä kaupat.

• huutava pannu
        rientää... kirjoitti:

olet n.19 vuotta kirjoitelut tällä ptmusta nimimerkillä, mutta et ole ehtinyt rekisteröidä sitä??? Jo on äijällä pitänyt kiirettä, mites se aika on noin nopeesti vierähtänytkään... varsinainen merten sankari ;-)

mieti mikä itse olet :D

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      635
      2798
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2237
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2179
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2006
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1819
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1300
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1231
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1164
    Aihe