Yrtit samaan parvekelaatikkoon?

Henttu

Sellaista olen tässä tuuminut, että voiko esim. salviaa, ruohosipulia, oreganoa ja rosmariinia laittaa kasvamaan samaan parvekelaatikkoon vai kärsiikö ne toistensa "olemuksesta"?

7

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi laittaa samaan laatikkoon kunhan muistat, että esimerkiksi ruohosipulista tulee ajan myötä melkoinen tupsas, samoin oregano leviää kuin tauti laatikossakin ja hetken päästä heikommat lajit jäävät varjoon ja ahdinkoon.

Jätä tarpeeksi tilaa eri lajien väliin tai hanki riittävän suuri laatikko. Paras konsti lienee kuitenkin harventaa yrttejä ahkeraan lautaselle eikä vain kasvattaa niitä - silloin ne pysyvät aisoissa.

• Henttu

Ilmeisesti rosmariini viihtyy kuivemmassa kuin salvia, oregano ja ruohosipuli? Pitäisikö se laittaa sen takia omaan ruukkuunsa? Onko rosmariini leviävää sorttia?

• Henttu kirjoitti:

Ilmeisesti rosmariini viihtyy kuivemmassa kuin salvia, oregano ja ruohosipuli? Pitäisikö se laittaa sen takia omaan ruukkuunsa? Onko rosmariini leviävää sorttia?

Rosmariini on aika hidaskasvuinen eikä leviä niin paljon myöskään sivusuunnassa. Voisi olla kyllä ihan kiva idea pitää erikseen muista. En ole huomannut mitään isompaa eroa kastelun suhteen loppujen lopuksikaan - kyllä rosmariinikin vettä vaatii vaikka kestää paremmin kuivuuttakin kuin muut.

• Parvekekasvattaja
        crudo kirjoitti:

Rosmariini on aika hidaskasvuinen eikä leviä niin paljon myöskään sivusuunnassa. Voisi olla kyllä ihan kiva idea pitää erikseen muista. En ole huomannut mitään isompaa eroa kastelun suhteen loppujen lopuksikaan - kyllä rosmariinikin vettä vaatii vaikka kestää paremmin kuivuuttakin kuin muut.

Moikka!

Minulla on parvekkeella tällä hetkellä kaikenlaista juttua kasvamassa ja osaisiko joku kertoa, miksi timjamiin tulee sellaista keltaista oudonnäköistä (vähän sienennäköistä kasvustoa) vihreisiin lehtiin?? En uskalla käyttää näitä timjamin osia lainkaan. Mistä johtuu ja miten saisi pois??

Minulla on timjami kasvamassa samassa ruohosipulin ja mintun kanssa. Karsin molempia koko ajan etteivät pääse rehottamaan ja kilpailu tiivisty liian tukalaksi. Kastelen muita enemmän kuin timjamia...

• mutta....
        Parvekekasvattaja kirjoitti:

Moikka!

Minulla on parvekkeella tällä hetkellä kaikenlaista juttua kasvamassa ja osaisiko joku kertoa, miksi timjamiin tulee sellaista keltaista oudonnäköistä (vähän sienennäköistä kasvustoa) vihreisiin lehtiin?? En uskalla käyttää näitä timjamin osia lainkaan. Mistä johtuu ja miten saisi pois??

Minulla on timjami kasvamassa samassa ruohosipulin ja mintun kanssa. Karsin molempia koko ajan etteivät pääse rehottamaan ja kilpailu tiivisty liian tukalaksi. Kastelen muita enemmän kuin timjamia...

Oletko varma, ettei se keltainen ole siitepölyä?

• timjam-ongelmaan
        mutta.... kirjoitti:

Oletko varma, ettei se keltainen ole siitepölyä?

Moi!
        Yritin rapsuttaa sitä ,pois, tuli itsellekin sama juttu mieleen, mutta se on lehdissä ihan kiinteänä :( Aattelin voisiko olla jokin timjamille tyypillinen pöpö tai sairaus??

• suojaatte yrtit
        timjam-ongelmaan kirjoitti:

Moi!
        Yritin rapsuttaa sitä ,pois, tuli itsellekin sama juttu mieleen, mutta se on lehdissä ihan kiinteänä :( Aattelin voisiko olla jokin timjamille tyypillinen pöpö tai sairaus??

pölyltä ja lialta parvekkeella? Huomaan vain itse
        asuessani 5.kerroksessa, kuinka pajon pölyä tuleeaan päivittäin ilman mukana. Pitäisikö olla
        jonkunlainen muovi päällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      201
      4347
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      441
      3253
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2138
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1790
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1178
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1023
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1015
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      941
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      75
      908
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      906
    Aihe