"paikkakunnasta riippumaton"

uyuhkid

hei! selailin äsken netistä erilaisia opiskeluvaihtoehtoja avoimessa yliopistossa ja kuinka ollakaan, löysin aineen josta todella innostuin. ongelmana vain on se, että ainetta (liikuntapsykologiaa) opetetaan jyväskylässä ja itse asun pohjois-suomessa. avoinyliopisto.fi sivuilla luki, että oppiaine on paikkakunnasta riippumaton. kuitenkin tenttipaikoiksi oltiin merkitty vain jyväskylä ja helsinki. eikö tenttejä siis pysty suorittamaan omalla paikkakunnalla, kuten sivuilla ensin annettiin ymmärtää?
kaipailisin kipeästi vastauksia jos joku sattuu tietämään aiheesta enemmän.

3

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keino

      "Paikkakunnasta riippumaton" tarkoittaa käsittääkseni sitä, että luennoilla ei tarvitse käydä nukkumassa, vaan oppi on ammennettavissa kirjoista tai esim. verkko-opiskelun kautta. Tentit on siis käytävä kuitenkin paikan päällä suorittamassa.

    • opetuksen järjestäjältä

      Itse olen tehnyt noita paikkakunnasta riippumattomia opintoja ja saanut tehtyä siirtotenttejä. Kysy kuitenkin vielä tuolta Jyväskylän avoimesta tätä mahdollisuutta ja mahdollista yhteistyöoppilaitosta paikkakunnallasi. Jos tenttejä on vain pari, voisitko tehdä niin että suoritat ne molemmat kerralla ja käväiset sen verran vierailemassa Jyväskylässä?

      • vielä*

        Tarkoitin tuossa yllä siis sitä, että se yliopisto, jossa opiskelen, lähettää tenttikysymykset ennalta sopimalleni henkilölle omalla paikkakunnallani. Paikkakunnasta riippumattomissa voi olla verkkotehtäviä, tenttimisiä, esseitä tms., jotka korvaavat luennot. Omasta mielestäni tämä systeemi on todella toimiva ja joustava, tosin se vaatii opiskelijalta motivaatiota ja suunnittelukykyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2372
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2022
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      33
      1898
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      109
      1180
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1037
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe