http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1536310
Nuorta miestä voi odottaa kova tuomio, jos se napsahtaa murhasta. Vaikka kuski olisi yrittänyt väistää poliisia, niin jos ajaa lähes kahta sataa kaameassa kännissä poliisin tiesulkuun, niin seuraukset voi arvata.
Poliisin yliajaja oikeudessa
218
36777
Vastaukset
- likellä asuva
Tovottavasti tehdään tosiaan ankara mallitapaus, ettei muutamaan vuoteen tarvitse samanlaisista pelleistä lukea lehdistä.
Vieläkin ihmettelen, että miten voi 3 promillen humalassa edes pysyä tiellä niin monta kymmentä kilometriä ajamalla sellaista vauhtia...- kuolemantuottamus se oli
Heti kovia tuomioita hakemassa ku slurkki kysees ?
- celicaboy
kuolemantuottamus se oli kirjoitti:
Heti kovia tuomioita hakemassa ku slurkki kysees ?
kyse pahimmillaan törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, sekä kuolemantuottamuksesta. murhanhan pitäisi olla vakaasti harkittu teko lain mukaan, voiko kännissä auton ratissa vakaasti harkita tekoaan??
- nuot
Prommillet, puhallusmittari ja verestä otettu prommillemäärä on aivan eri, murhasyyttettä ei voida langettaa koska murha on etukäteen suunniteltu,tuomio tulee luultavasti kuolemantuottamuksesta,ja törkeästä rattijuopumuksesta sekä liikenteen vaarantamisesta, veikkaan korkeintaan paria vuotta ehdotonta vankeutta koska Suomessa ihmishenki ei maksa juuri mitään.
-raitis. - amaranda
nuot kirjoitti:
Prommillet, puhallusmittari ja verestä otettu prommillemäärä on aivan eri, murhasyyttettä ei voida langettaa koska murha on etukäteen suunniteltu,tuomio tulee luultavasti kuolemantuottamuksesta,ja törkeästä rattijuopumuksesta sekä liikenteen vaarantamisesta, veikkaan korkeintaan paria vuotta ehdotonta vankeutta koska Suomessa ihmishenki ei maksa juuri mitään.
-raitis.Itse asiassa yksi murhaan "vaadittavista" kvalifioimisperusteista on virkamiehen surmaaminen määrätyissä oloissa. Poliisi käy aivan hyvin virkamiehestä. Tapaus riippunee kokonaisharkinnasta.
(Murha ei myöskään aina vaadi vakaata harkintaa vaan erityisen raaka tai julma tai yleistä vaaraa aiheuttava tekotapakin voi muuttaan suunnittelematta tehdyn tapon murhaksi.)
...
Järkyttävältä kyllä tuntuu lukea, että joku lähtee ajamaan kolmen promillen humalassa. Tai humalassa ylipäätään. - Niin se vaan on...
Täällä puhutaan edelleen 3promillen humalasta... Kovia ollaan spekuloimaan juttuja, mutta tosiasioihin ei perehdytä ollenkaan. Ennenkuin rupeatte ihan kamalasti mielipiteitänne tuomaan julki, perehtykää tosiasioihin . Ei mikään salaisuu lieneen se, että pojan promillet oli oikeasti 1.24 . Olen kyllä sitämieltä että pojan tulisi saada kunnon tuomio tekosistaan, mutta että murha...??? Jos tuomio tulisi murhasta, se ei menisi kyllä mitenkään minun oikeustajuuni. Murha sillä perusteella että toinen osapuoli oli poliisi?! No Haloo!!!
- Renska
Niin se vaan on... kirjoitti:
Täällä puhutaan edelleen 3promillen humalasta... Kovia ollaan spekuloimaan juttuja, mutta tosiasioihin ei perehdytä ollenkaan. Ennenkuin rupeatte ihan kamalasti mielipiteitänne tuomaan julki, perehtykää tosiasioihin . Ei mikään salaisuu lieneen se, että pojan promillet oli oikeasti 1.24 . Olen kyllä sitämieltä että pojan tulisi saada kunnon tuomio tekosistaan, mutta että murha...??? Jos tuomio tulisi murhasta, se ei menisi kyllä mitenkään minun oikeustajuuni. Murha sillä perusteella että toinen osapuoli oli poliisi?! No Haloo!!!
Niin puhutaan, kun kuljettajalle oli jo ennen verikoetta annettu nesteytystä niin promillet oli laskeneet!!
- on!!!
Miten joku pystyy tekemään harkitun murhan 3 promillen kumarassa??? Liekö ensimmäinen tapaus maailmassa?
- on se, että
on!!! kirjoitti:
Miten joku pystyy tekemään harkitun murhan 3 promillen kumarassa??? Liekö ensimmäinen tapaus maailmassa?
noinkin tyhmiä kuin sinä on edes olemassa:-)
Murhan tunnusmerkistö täytyy tässä tapauksessa ilman mitään suunnitelmallisuutta tai harkintaa. Selvitä itse, miksi. On kerrottu moneen otteeseen tässä keskustelussa. - tuomari???
on se, että kirjoitti:
noinkin tyhmiä kuin sinä on edes olemassa:-)
Murhan tunnusmerkistö täytyy tässä tapauksessa ilman mitään suunnitelmallisuutta tai harkintaa. Selvitä itse, miksi. On kerrottu moneen otteeseen tässä keskustelussa.Sorry virheeni. Eipä tarvii odotella uutisia tuomiosta, koska asiantuntijat on sen täällä paljastaneet.
"Tehty mikä tehty, 15 vuotta tuli!". Tärkeintä on, että ei unohta tuon jälkeen sanoa "Olen syytön ja sillä sipuli!", muuten häkki saattaa heilahtaa. - Niinpä niin
on!!! kirjoitti:
Mielestäni ei ole mitään puolusteltavaa eikä ihmeteltävää.
Kaveri oli nauttinut sen verran, että rohkeus oli huipussaan. MINÄ OSAAN AJAA JA OSAAN AJAA LUJAA, HALLITSEN AUTONI. MINÄ PÄÄSEN PAKOON, EIKÄ TARVITSE VASTATA RATTIJUOPPOUDESTA.
Tähän asti ajattelu- ja harkintakyky riittivät. Sitten tuli eteen karmea tosiseikka, että taitoni eivät riittäneetkään. Täysin syytön toisten turvallisuudesta huolehtiva henkilö menetti työtä tehdessään henkensä.
Mitä puolusteltavaa rattijuoppojen aiheuttamissa kuolemissa ja pahoissa vammautumisissa on? Ei mitään! Jos ei ajattelukyky riitä pidemmälle, ei myöhemminkään enää tarvitse itkeä. Teoistansa pitää pystyä ja uskaltaa vastata. - Hirteen vaan
Niinpä niin kirjoitti:
Mielestäni ei ole mitään puolusteltavaa eikä ihmeteltävää.
Kaveri oli nauttinut sen verran, että rohkeus oli huipussaan. MINÄ OSAAN AJAA JA OSAAN AJAA LUJAA, HALLITSEN AUTONI. MINÄ PÄÄSEN PAKOON, EIKÄ TARVITSE VASTATA RATTIJUOPPOUDESTA.
Tähän asti ajattelu- ja harkintakyky riittivät. Sitten tuli eteen karmea tosiseikka, että taitoni eivät riittäneetkään. Täysin syytön toisten turvallisuudesta huolehtiva henkilö menetti työtä tehdessään henkensä.
Mitä puolusteltavaa rattijuoppojen aiheuttamissa kuolemissa ja pahoissa vammautumisissa on? Ei mitään! Jos ei ajattelukyky riitä pidemmälle, ei myöhemminkään enää tarvitse itkeä. Teoistansa pitää pystyä ja uskaltaa vastata.Alkoholia ei oteta huomioon lieventävänä tekijänä pohdittaessa teon harkinnallisuutta, ainakin teoriassa. Toisaalta tässä ei edes tarvitse, koska virkamiehen tappaminen virantoimituksessa riittää murhatuomioon.
Itse ihmettelin ettei poliisit nuijjineet jannua läjään suoraan tapahtumapaikalla, minun puolestani olisivat saanet tehdä sen. Katselin videon iltalehden sivuilta ja sellaset tunnelmat nousi pintaan että jos itse oisin ollu paikalla, niin nyrkkiä olisi poika maistellut melko perusteellisesti.
Toinen juttu mikä tässä ihmetyttää on se että keskusteluissa on nostettu esiin lieventävänä asianhaarana tekijän aiempi nuhteettomuus ja kohtalaisen nuori ikä. Kova tuomio pilaisi hänen ns hienon elämänsä. HALOO! Jannu kyllä pilasi elämänsä ihan itse tarvitsematta apua ulkopuolisilta. Mielestäni tuomioihin ei tekijän taustat pitäisi vaikuttaa mitään, oikeastaan tekijän pitäisi olla verhon takana piilossa tuomareilta ja taustat salaiset. Ainoastaan teosta pitää tulla rangaistus, riippumatta siitä kuka tekijä on. - poliisimies.......
celicaboy kirjoitti:
kyse pahimmillaan törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, sekä kuolemantuottamuksesta. murhanhan pitäisi olla vakaasti harkittu teko lain mukaan, voiko kännissä auton ratissa vakaasti harkita tekoaan??
etkö tajua tollo? jos kaveri ajaa montakymmentäkilometriä ja vaarantaa muidenkin henken niin tuossa yliajotapauksessa kyseessä on murha ja kaikein kovin mahdollinen tuomio vain tolle paskiaiselle. Parasta olisi nuijia kaveri tajuttomaksi, mutta ilmeisesti sitä emme saa tehdä.
- vapaaksi!!!
Hirteen vaan kirjoitti:
Alkoholia ei oteta huomioon lieventävänä tekijänä pohdittaessa teon harkinnallisuutta, ainakin teoriassa. Toisaalta tässä ei edes tarvitse, koska virkamiehen tappaminen virantoimituksessa riittää murhatuomioon.
Itse ihmettelin ettei poliisit nuijjineet jannua läjään suoraan tapahtumapaikalla, minun puolestani olisivat saanet tehdä sen. Katselin videon iltalehden sivuilta ja sellaset tunnelmat nousi pintaan että jos itse oisin ollu paikalla, niin nyrkkiä olisi poika maistellut melko perusteellisesti.
Toinen juttu mikä tässä ihmetyttää on se että keskusteluissa on nostettu esiin lieventävänä asianhaarana tekijän aiempi nuhteettomuus ja kohtalaisen nuori ikä. Kova tuomio pilaisi hänen ns hienon elämänsä. HALOO! Jannu kyllä pilasi elämänsä ihan itse tarvitsematta apua ulkopuolisilta. Mielestäni tuomioihin ei tekijän taustat pitäisi vaikuttaa mitään, oikeastaan tekijän pitäisi olla verhon takana piilossa tuomareilta ja taustat salaiset. Ainoastaan teosta pitää tulla rangaistus, riippumatta siitä kuka tekijä on.Mutta poliisin yliajajalta henki poijes. Ei se alkoholi ole kyllä mikään raskauttavakaan seikka. Ensikertalaisuus kuitenkin on lieventävä asia, joten kovinkaan raskasta tuomiota ei ole tulossa. Ja puolet tarvii kärsiä siitäkin vähästä, mitä tarjotaan. Koevapauteen voi vieläpä päästä jo ennen puoliväliä tuomiosta, ellei tee kuten Nikita...
- Humalassa tulee
Humalassa tulee joskus niinkin hölmöiltyä ettei sitä muista lainkaan. Kerran minäkin heräsin putkasta 3 promillen humalassa enkä yhtään tienyt syytä miksi sinne olin joutunut. Onneksi en ollut tehnyt mitään pahaa vaan olin pelkästään sammunut pihalle.
Jos kaveri on ollut niin kännissä eikä muistikuvaa ole auton rattiin menosta, niin eihän tuosta voi syyttää muusta kuin törkeästä kuolemantuottamuksesta.
Murha syyten on totaallisen turha, lakia lukeneena tiedän että tuossta ei olisi mitään syytä syyttää edes taposta.- sammuneena
No "lakia lukeneena" sinulta ilmeisesti on jäänyt huomaamatta kohdat jotka kuuluvat rikosnimikkeen murha tunnusmerkistöön.
Vai olitko sen tunnin sammuneena pihalla?
Pihalla tunnut tosin olevan nytkin. - kerrasta poikki!
"Jos kaveri on ollut niin kännissä eikä muistikuvaa ole auton rattiin menosta, niin eihän tuosta voi syyttää muusta kuin törkeästä kuolemantuottamuksesta. "
Saa siis tehdä mitä haluaa(vaikka tosiaan murhata toisen tms.) jos vain on humalassa? Ja miten ihmeessä kännisen MUISTIKUVAT vaikuttavat tuomioon??
Kyllä siinä tilanteessa pojulla jokin kontrolli oli. Halusi vain poju näyttää mällit housuissa kuinka (iskän) bemari kulkee.
Hyysätäänkö Suomessa jo näitäkin tyyppejä? Kuolemantuomiotakaan kun ei voida antaa niin elinkautinen on se minimi, mitä tälle kuuluu! - saraisa
kerrasta poikki! kirjoitti:
"Jos kaveri on ollut niin kännissä eikä muistikuvaa ole auton rattiin menosta, niin eihän tuosta voi syyttää muusta kuin törkeästä kuolemantuottamuksesta. "
Saa siis tehdä mitä haluaa(vaikka tosiaan murhata toisen tms.) jos vain on humalassa? Ja miten ihmeessä kännisen MUISTIKUVAT vaikuttavat tuomioon??
Kyllä siinä tilanteessa pojulla jokin kontrolli oli. Halusi vain poju näyttää mällit housuissa kuinka (iskän) bemari kulkee.
Hyysätäänkö Suomessa jo näitäkin tyyppejä? Kuolemantuomiotakaan kun ei voida antaa niin elinkautinen on se minimi, mitä tälle kuuluu!Muistelisin, että suomessa humalatila on lain mukaan samalla rinnalla ymmärryksen kanssa. Sehän se vielä olisikin, jos humalassa ollut tuomittaisiin täyttä ymmärrystä vailla olevana... sehän tarkoittaisi, että humala olisi samalla viivalla pienen mielenvikaisuuden kanssa. Humala on kuitenkin itse hankittu tila, toisin kuin mielenvikaisuus.
- saraisa
saraisa kirjoitti:
Muistelisin, että suomessa humalatila on lain mukaan samalla rinnalla ymmärryksen kanssa. Sehän se vielä olisikin, jos humalassa ollut tuomittaisiin täyttä ymmärrystä vailla olevana... sehän tarkoittaisi, että humala olisi samalla viivalla pienen mielenvikaisuuden kanssa. Humala on kuitenkin itse hankittu tila, toisin kuin mielenvikaisuus.
Lisään vielä sen verran noille "jee tappakaa kytät" -juttuun että odottakaapa sitä päivää kun joku tulee nurkan takaa ja iskee teiltä hampaat kurkkuun, niin kyllä tulee poliisia ikävä.
Ne, ketkä valittavat poliisin toiminnasta tai käytöksestä, ovat yleensä niitä jotka ovat siellä tekijäpuolella. Ei fakta, vaan nöyrä mielipide. - On lieventävä asianhaara
Hyysätäänkö Suomessa jo näitäkin tyyppejä? Kuolemantuomiotakaan kun ei voida antaa niin elinkautinen on se minimi, mitä tälle kuuluu!Jos ei ole muistia niin se lieventää toki tuomiota. Sama kuin unissa kävelisi ja tappaisi toisen, niin se on tehty epätietoisesti jos aamulla ei siitä mitään muista.
3 promillen humala on sellainen että siinä ei ole kontrollia. Itsekkin löysin kaikki päälysvaattet järvestä seuraavana päivänä, eli heräsin putkasta vaan shortsit jalasta.
En edelleenkään muista siitä mitään. Joten minusta on oikeudenmukaista lieventää tuomiota törkeäksi kuolemantuottamukseksi. Jos saman tekisi selvinpäin niin määrittelisin sen tapoksi, koska silloin on muistikuva - jättiläinen!:)
On lieventävä asianhaara kirjoitti:
Jos ei ole muistia niin se lieventää toki tuomiota. Sama kuin unissa kävelisi ja tappaisi toisen, niin se on tehty epätietoisesti jos aamulla ei siitä mitään muista.
3 promillen humala on sellainen että siinä ei ole kontrollia. Itsekkin löysin kaikki päälysvaattet järvestä seuraavana päivänä, eli heräsin putkasta vaan shortsit jalasta.
En edelleenkään muista siitä mitään. Joten minusta on oikeudenmukaista lieventää tuomiota törkeäksi kuolemantuottamukseksi. Jos saman tekisi selvinpäin niin määrittelisin sen tapoksi, koska silloin on muistikuvaE sinä voi olla hyvänen aika noin tyhmä:)? Ethän?
Että lieventää tuomiota jos ei "muista"??
Toisin sanoen kannattaa aina sanoa ettei muista, tällöinkö laki on kädetön ja tuomarit sanovat että "no voi harmi"?
Tai jos tappaa, niin kannattaa tehdä se kännissä koska se lieventää tuomiota??:)
Et sinä noin tyhmä voi olla! - se on minusta
saraisa kirjoitti:
Muistelisin, että suomessa humalatila on lain mukaan samalla rinnalla ymmärryksen kanssa. Sehän se vielä olisikin, jos humalassa ollut tuomittaisiin täyttä ymmärrystä vailla olevana... sehän tarkoittaisi, että humala olisi samalla viivalla pienen mielenvikaisuuden kanssa. Humala on kuitenkin itse hankittu tila, toisin kuin mielenvikaisuus.
3 promillen humala on usein arviointi virhe. Joskus kun vetää liian vahvaa liian nopeasti niin voi yhtä-äkkiä olla kanttu vei.
Yleensäkkään toiset eivät tiedä omaa rajaansa. Mutta elämä opettaa. Uskon että tämäkin kaveri on katunut tekoaan kovasti jos hän ei ole muistanut sitä ja saanut kuulla siitä vasta aamulla
10 vuoden murha tuomio on ehdottomasti liioiteltu tuosta. Kaveri teki arviointi virheen ja joi liikaa. Toivottavasti oppii virheestään ja tietää rajansa ensikerralla.
Kyllä se on yhteiskunnan syytä. Tuolaista kaveria ei pitäisi päästää autonrattiin. Autossa pitäisi olla joku sellainen lukko joka estää kuskia ajamasta jos hän on liian humalassa.
Kyllä minä lähtisin siitä että syytän yhteiskuntaa ennemin kuin rattijuoppoa, ainakin tässä tapauksessa. Keksikääpä sellainen laite jolla ei humalassa pääse rattiin eikä saa auotoa käynistettyä. Tällöin tälläisia virheitä ei satu. - että....
jättiläinen!:) kirjoitti:
E sinä voi olla hyvänen aika noin tyhmä:)? Ethän?
Että lieventää tuomiota jos ei "muista"??
Toisin sanoen kannattaa aina sanoa ettei muista, tällöinkö laki on kädetön ja tuomarit sanovat että "no voi harmi"?
Tai jos tappaa, niin kannattaa tehdä se kännissä koska se lieventää tuomiota??:)
Et sinä noin tyhmä voi olla!Oletamme näin että jos veressä on reilu 2 ja puoli promillea tai kokeneella juopolla 3 tai yli promillea niin voimme vedota muistamattomuuteen. On tutkittua erikoisesti nuorella että 3 promillea on niin tolkuton humala että ei tosiaan tiedä mitä tekee eikä lieneen edes muista aamulla mitä on tehnyt.
Lievemmässä humalassa ei voi vedota muistamattomuuteen. Itse olet tyhmä kun et tätä tienyt. - Nimetön
Aina kun poliisi osuu kohdalle niin syyte on paljon ankarampi. Jos olisi ollut tavallinen kadun tallaaja, niin juttu ei olisi näin paisunut. Joskus tulee mieleen että poliiseilla on niin iso ego, että luulevat esim tässä pysäyttävänsä auton kuin auton. Todella ikävää kun näin kävi mutta ehkä jos poliisit tiesivät kuinka lujaa auto tulee, niin olisivat varoittaneet virka kaveria.
- aivan samaa mieltä
Nimetön kirjoitti:
Aina kun poliisi osuu kohdalle niin syyte on paljon ankarampi. Jos olisi ollut tavallinen kadun tallaaja, niin juttu ei olisi näin paisunut. Joskus tulee mieleen että poliiseilla on niin iso ego, että luulevat esim tässä pysäyttävänsä auton kuin auton. Todella ikävää kun näin kävi mutta ehkä jos poliisit tiesivät kuinka lujaa auto tulee, niin olisivat varoittaneet virka kaveria.
Poliisille kun tehdään jotain niin aina tulee murhasyyte.
Vaikka tapaus olisi tappo tai kuolemantuottamus. Laki pitäisi olla tasapuolinen kaikille. Kadulla asuvalle puliukoille, poliiseille ja presidenteille.
Ei poliiseja saa paapoa eivät ne ole parempia kuin muissakaan ammateissa olevat ihmiset. Laki tasapuoliseksi.
Tässäkin tilanteessa varmaan muuten tulisi syyte törkeästä kuolemantuottamuksesta, mutta koska uhri oli poliisi niin sitten murhasta. - Nimetön
aivan samaa mieltä kirjoitti:
Poliisille kun tehdään jotain niin aina tulee murhasyyte.
Vaikka tapaus olisi tappo tai kuolemantuottamus. Laki pitäisi olla tasapuolinen kaikille. Kadulla asuvalle puliukoille, poliiseille ja presidenteille.
Ei poliiseja saa paapoa eivät ne ole parempia kuin muissakaan ammateissa olevat ihmiset. Laki tasapuoliseksi.
Tässäkin tilanteessa varmaan muuten tulisi syyte törkeästä kuolemantuottamuksesta, mutta koska uhri oli poliisi niin sitten murhasta.Niin juuri se että murhasta syytetään kyseistä kuskia. En usko että hän kun autoon istui kuljettajan paikalle niin ajatteli murhaavansa tietyn poliisin. Eikö murhan kritteerit täytä se että suunnittelee ottavansa päiviltä toisen?
- olet sitä mieltä?
että.... kirjoitti:
Oletamme näin että jos veressä on reilu 2 ja puoli promillea tai kokeneella juopolla 3 tai yli promillea niin voimme vedota muistamattomuuteen. On tutkittua erikoisesti nuorella että 3 promillea on niin tolkuton humala että ei tosiaan tiedä mitä tekee eikä lieneen edes muista aamulla mitä on tehnyt.
Lievemmässä humalassa ei voi vedota muistamattomuuteen. Itse olet tyhmä kun et tätä tienyt.Siis aivanko sinä reppana siellä tosissasi meinaat että känni olisi jotenkin lieventävä asianhaara rikoksessa??:)
Et kai tosissasi? - kansalainen 80
sano että aja... takapenkkiläisetki olis voinu vetasta kässärinki jolloin vauhti ainaki hidastuu... Oma moka,oma vika...kärsiköön. Ja samanlaisia syytteitä muillekin vastaavasti..oppisivat.
- vähälahjaisia
Nimetön kirjoitti:
Niin juuri se että murhasta syytetään kyseistä kuskia. En usko että hän kun autoon istui kuljettajan paikalle niin ajatteli murhaavansa tietyn poliisin. Eikö murhan kritteerit täytä se että suunnittelee ottavansa päiviltä toisen?
ressukoita oikein sikiää?
"En usko että hän kun autoon istui kuljettajan paikalle niin ajatteli murhaavansa tietyn poliisin."
Ja mitähän vitun väliä sillä on?
Eikö se pikku hiljaa sinullekin valkene, että virkamies tapetaan hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi, niin se on murha eikä tappo.
Lue lakia tai tuki tyhmä turpasi. - pgfap
Hyysätäänkö Suomessa jo näitäkin tyyppejä? Kuolemantuomiotakaan kun ei voida antaa niin elinkautinen on se minimi, mitä tälle kuuluu!Se on kyl ihan totta, et kännissäajamisen pitäs vaa pahentaa tuomiota, mut silti ärsyttää lukea noita, ku ette tiiä koko jutusta muuta ku mitä ootte jostai paskasta iltalehdestä lukenu. Jos tietäisitte jotai muutaki ni vois olla jutut vähä järkevämpiä.
- Judge Brett
Hyysätäänkö Suomessa jo näitäkin tyyppejä? Kuolemantuomiotakaan kun ei voida antaa niin elinkautinen on se minimi, mitä tälle kuuluu!Voitko vedota muistamattomuuteen, eli jos juot känniin itsesi, niin et ole mielestäsi minkäänlaisessa vastuussa tekemisistäsi, HEI HALOO KAVERI !!!!
Jokaisen täytyy tajuta rajansa jo juodessaan, HELVETTI SOIKOON TEITÄ !!! - Duudsoneita kehiin
sammuneena kirjoitti:
No "lakia lukeneena" sinulta ilmeisesti on jäänyt huomaamatta kohdat jotka kuuluvat rikosnimikkeen murha tunnusmerkistöön.
Vai olitko sen tunnin sammuneena pihalla?
Pihalla tunnut tosin olevan nytkin.Liioittelua koko touhu. kaverihan yritti vielä väistää eli missään nimessä kyse ei ole murhasta, ei edes tahallisesta taposta tai taponyrittämisestä. Korkeintaan tahattomasta kuolemantuottamisesta.
Pojat on aina ollut poikia ja välillä lähtee asteen mopedi händystä jokaiselle aidolla Miehellä - jopa täällä skandinaavisessa metroseksuaali ja feministi maassa.
Lisäähän tää maa kaipaisi tällaisia duudsoneja, JIM dokkari tyylisiä jengejä, kaikenlaisia kiihdytysajoja, katuratoja, pimeitä vapaaotteluita, nyrkkeilyiltoja, koiratappleuja ynm vedonlyönteineen, samoin kunnon kapakkoita ja night clubeja ilotyttöineen, punaisten lyhtyjen alueita muun EUn tapaan jne jne - niin alkaisi Suomen miehetkin voimaan vähän paremmin...
" BANG BANG " - että kolmen promillen
Judge Brett kirjoitti:
Voitko vedota muistamattomuuteen, eli jos juot känniin itsesi, niin et ole mielestäsi minkäänlaisessa vastuussa tekemisistäsi, HEI HALOO KAVERI !!!!
Jokaisen täytyy tajuta rajansa jo juodessaan, HELVETTI SOIKOON TEITÄ !!!Kyllä se on vaan niin että kolmen promillen humalassa ei voida tuomita täysivaltaisesti.
Liikaa känniin juominen käy joskus ihan vahingossa, kuten aikaisemmin sanoin liian nopeasti liian vahvaa ainetta kurkusta alas. Alkuun ei tunnu missään sitten yks kaks menee muisti. Ja sitten kun muisti menee voi tapahtua mitä ihmeellistä. Jonka alitajunta tekee, ihan kuin unessa. Tiedän mistä puhun.
Ei vahingosta voi tuomita täysivaltaisesti. Se on minun näkökanta.
Jos muisti menee niin se on ilmanmuuta lieventävä asianhaara joka täytyy ottaa huomioon oikeudessa.
Murhasta tuossa ei ole mitään merkkeja eikä edes taposta. Murha on suuniteltua ja tappo on hetkisen mielijohteesta tehty viha teko. Tuossa kaveri oli niin kovassa humalassa ja tilanne nopeus oli liian kova ja sitten autokarkasi käsistä ja osui tiellä olevaan poliisiin.
Poika teki virheen koska oli liian humalassa. Virheestä toki pitää rankaista, mutta ei sentään murhana vaan törkeänä kuolemantuottamuksena. - joku
kansalainen 80 kirjoitti:
sano että aja... takapenkkiläisetki olis voinu vetasta kässärinki jolloin vauhti ainaki hidastuu... Oma moka,oma vika...kärsiköön. Ja samanlaisia syytteitä muillekin vastaavasti..oppisivat.
yli sadan vauhdissa vedä käsijarrusta,mitenköhän käy ilmeisemmin auto lepikössä ja sinä tuulilasista läpi.
- mennä,
Duudsoneita kehiin kirjoitti:
Liioittelua koko touhu. kaverihan yritti vielä väistää eli missään nimessä kyse ei ole murhasta, ei edes tahallisesta taposta tai taponyrittämisestä. Korkeintaan tahattomasta kuolemantuottamisesta.
Pojat on aina ollut poikia ja välillä lähtee asteen mopedi händystä jokaiselle aidolla Miehellä - jopa täällä skandinaavisessa metroseksuaali ja feministi maassa.
Lisäähän tää maa kaipaisi tällaisia duudsoneja, JIM dokkari tyylisiä jengejä, kaikenlaisia kiihdytysajoja, katuratoja, pimeitä vapaaotteluita, nyrkkeilyiltoja, koiratappleuja ynm vedonlyönteineen, samoin kunnon kapakkoita ja night clubeja ilotyttöineen, punaisten lyhtyjen alueita muun EUn tapaan jne jne - niin alkaisi Suomen miehetkin voimaan vähän paremmin...
" BANG BANG "sitten sinne parempaan maahan eli Amerikkaan niin saat nauttia siellä kaiken maailman koohottajista parempi kun lähtisit jo!
- Rowen82
että kolmen promillen kirjoitti:
Kyllä se on vaan niin että kolmen promillen humalassa ei voida tuomita täysivaltaisesti.
Liikaa känniin juominen käy joskus ihan vahingossa, kuten aikaisemmin sanoin liian nopeasti liian vahvaa ainetta kurkusta alas. Alkuun ei tunnu missään sitten yks kaks menee muisti. Ja sitten kun muisti menee voi tapahtua mitä ihmeellistä. Jonka alitajunta tekee, ihan kuin unessa. Tiedän mistä puhun.
Jos muisti menee niin se on ilmanmuuta lieventävä asianhaara joka täytyy ottaa huomioon oikeudessa.
Murhasta tuossa ei ole mitään merkkeja eikä edes taposta. Murha on suuniteltua ja tappo on hetkisen mielijohteesta tehty viha teko. Tuossa kaveri oli niin kovassa humalassa ja tilanne nopeus oli liian kova ja sitten autokarkasi käsistä ja osui tiellä olevaan poliisiin.
Poika teki virheen koska oli liian humalassa. Virheestä toki pitää rankaista, mutta ei sentään murhana vaan törkeänä kuolemantuottamuksena."Kyllä se on vaan niin että kolmen promillen humalassa ei voida tuomita täysivaltaisesti"
Olen lukenut sen verran lakia, että tiedän (siis huom., _tiedän_), ettei humalatila lievennä tuomiota hiukkaakaan. Sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka voimakas se humalatila on ollut. Se ei ole lieventävä asianhaara, koska se on itse tahallisesti hankittu tila. Eri asia toki on sitten, jos joku on väkisin juottanut sellaiseen tilaan, ettei kontrolloi tekemisiään, mutta jos siihen tilaan on itse hankkiutunut, niin on täysin vastuussa siitä, mitä siinä tilassa tekee.
"Liikaa känniin juominen käy joskus ihan vahingossa, kuten aikaisemmin sanoin liian nopeasti liian vahvaa ainetta kurkusta alas."
Tuollaista on turha mennä oikeudessa selittelemään. Se on omaa tyhmyyttä, jos vahingossa juo liikaa ja liian nopeasti, eikä se vaikuta mihinkään rikostuomioihin. Harvemmin kukaan pakottaa juomaan ollenkaan.
"Ei vahingosta voi tuomita täysivaltaisesti."
Vahingosta tuomitaan samalla tavalla riippumatta siitä, onko vahinko tapahtunut selvinpäin vai humalassa. Humalatilaa ei voi pitää minkäänlaisena vahinkona, jos on tietoisesti ryhtynyt juomaan alkoholia. Jos on juonut vahingossa enemmän kuin on ollut tarkoitus, niin se ei auta mitään. Aloittaessasi juomisen olet tahallasi ottanut sen riskin, että sellainen vahinko käy. Samalla olet tahallasi ottanut sen riskin, että teet juotuasi jotain, mitä muuten et tekisi.
"Jos muisti menee niin se on ilmanmuuta lieventävä asianhaara joka täytyy ottaa huomioon oikeudessa."
Ei, se ei ole lieventävä asianhaara. Miksi olisi? Sillähän ei ole mitään tekemistä teon tahallisuuden tai suunnitelmallisuuden kanssa, mitä siinä vaiheessa muistaa ja mitä ei, kun teko on jo tapahtunut. Ja kun vielä itse on itsensä sellaiseen tilaan saattanut, ettei muisti pelaa, niin se ei todellakaan mitään tuomiota lievennä. Jos lieventäisi, niin aika moni varmaan hankkiutuisi änkyräkänniin oikeudenkäyntiä varten, että voisi näyttää, ettei muisti toimi.
"Poika teki virheen koska oli liian humalassa."
Poika joi tahallaan itsensä humalaan, lähti tahallaan humalassa kaahailemaan (vieläpä sellaisela autolla, jolla ei liikenteessä saisi kulkea), ja jatkoi kaahailua tahallaan poliisin pysähtymiskäskyistä ja kyydissä olleiden kavereidensa pyynnöistä huolimatta. Hän kaahasi tahallaan niin, että joku kuolee väistämättä jos joku sattuu tielle, niin kuin sitten sattui. Syyttäjän mukaan poika lisäksi näki yliajamansa poliisin ennen yliajoa, ja suuntasi tahallaan tämän päälle. - Pitkämieskö
Duudsoneita kehiin kirjoitti:
Liioittelua koko touhu. kaverihan yritti vielä väistää eli missään nimessä kyse ei ole murhasta, ei edes tahallisesta taposta tai taponyrittämisestä. Korkeintaan tahattomasta kuolemantuottamisesta.
" BANG BANG "tai yritti väistää oli piikkimatto. Jos mä yritän väistää poliisia, tai ihmistä mikä on tien sivussa. en ainakaan pyri väistämään sinne tien reunaan, missä se ihminen seisoo.
Aivan oikea tuomio kaverille. Eikä humala ole todellakaan lieventävä asia, omasta mielestäni pikemminkin päinvastoin pitäisi olla. Jos ajat kännissä jokun päälle, niin aina murhasyyte. Kukaan ei sinua pakota ajamaan humalassa ja jokainen rattijuoppo tietää olevansa humalassa. Koska kukaan tuskin viinaa tietämättää juo runsasta määrää.
Juu ja sinulle kaveri, joka kehuit tekoa hyväksi. Kieti ennen kuin kirjoitteelet. Poliisi tekee vain työtään, ei muuta. Jokainen vinkuu, että kytyät on paskoja yms, mutta kun joku jullu heiluu kirveen, tai aseen kanssa pihassasi, niin jopa se poliisi muuttukin hyväksi. - jep, mutta voiko
Rowen82 kirjoitti:
"Kyllä se on vaan niin että kolmen promillen humalassa ei voida tuomita täysivaltaisesti"
Olen lukenut sen verran lakia, että tiedän (siis huom., _tiedän_), ettei humalatila lievennä tuomiota hiukkaakaan. Sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka voimakas se humalatila on ollut. Se ei ole lieventävä asianhaara, koska se on itse tahallisesti hankittu tila. Eri asia toki on sitten, jos joku on väkisin juottanut sellaiseen tilaan, ettei kontrolloi tekemisiään, mutta jos siihen tilaan on itse hankkiutunut, niin on täysin vastuussa siitä, mitä siinä tilassa tekee.
"Liikaa känniin juominen käy joskus ihan vahingossa, kuten aikaisemmin sanoin liian nopeasti liian vahvaa ainetta kurkusta alas."
Tuollaista on turha mennä oikeudessa selittelemään. Se on omaa tyhmyyttä, jos vahingossa juo liikaa ja liian nopeasti, eikä se vaikuta mihinkään rikostuomioihin. Harvemmin kukaan pakottaa juomaan ollenkaan.
"Ei vahingosta voi tuomita täysivaltaisesti."
Vahingosta tuomitaan samalla tavalla riippumatta siitä, onko vahinko tapahtunut selvinpäin vai humalassa. Humalatilaa ei voi pitää minkäänlaisena vahinkona, jos on tietoisesti ryhtynyt juomaan alkoholia. Jos on juonut vahingossa enemmän kuin on ollut tarkoitus, niin se ei auta mitään. Aloittaessasi juomisen olet tahallasi ottanut sen riskin, että sellainen vahinko käy. Samalla olet tahallasi ottanut sen riskin, että teet juotuasi jotain, mitä muuten et tekisi.
"Jos muisti menee niin se on ilmanmuuta lieventävä asianhaara joka täytyy ottaa huomioon oikeudessa."
Ei, se ei ole lieventävä asianhaara. Miksi olisi? Sillähän ei ole mitään tekemistä teon tahallisuuden tai suunnitelmallisuuden kanssa, mitä siinä vaiheessa muistaa ja mitä ei, kun teko on jo tapahtunut. Ja kun vielä itse on itsensä sellaiseen tilaan saattanut, ettei muisti pelaa, niin se ei todellakaan mitään tuomiota lievennä. Jos lieventäisi, niin aika moni varmaan hankkiutuisi änkyräkänniin oikeudenkäyntiä varten, että voisi näyttää, ettei muisti toimi.
"Poika teki virheen koska oli liian humalassa."
Poika joi tahallaan itsensä humalaan, lähti tahallaan humalassa kaahailemaan (vieläpä sellaisela autolla, jolla ei liikenteessä saisi kulkea), ja jatkoi kaahailua tahallaan poliisin pysähtymiskäskyistä ja kyydissä olleiden kavereidensa pyynnöistä huolimatta. Hän kaahasi tahallaan niin, että joku kuolee väistämättä jos joku sattuu tielle, niin kuin sitten sattui. Syyttäjän mukaan poika lisäksi näki yliajamansa poliisin ennen yliajoa, ja suuntasi tahallaan tämän päälle.Jep hyvä näkökanta tähän asiaan:
Mutta tässä kun sanoit:
*Syyttäjän mukaan poika lisäksi näki yliajamansa poliisin ennen yliajoa, ja suuntasi tahallaan tämän päälle. *
Syyttäjä ei ollut paikalla näkemässä. Poika itse sanoi väistävänsä. Se on pojan sana syyttäjän sanaa vastaan.
Kukaan ei todellakaan tiedä miten siinä oikeasti kävi. Otetaan huomioon kolmen promillen humala ja järkyttävä tilanne nopeus. Poika on vaan yksinkertaisesti menettänyt auton hallinnan ja reaktio kyky siinä kunnossa on olematon. Tuota syytettä ei kukaan voi todistaa todeksi. - Pitkämieskö
Kyllä se on vaan niin että kolmen promillen humalassa ei voida tuomita täysivaltaisesti.
Poika teki virheen koska oli liian humalassa. Virheestä toki pitää rankaista, mutta ei sentään murhana vaan törkeänä kuolemantuottamuksena.Ei muistinmeno ja harkintakyky ole sama asia. Olen itekkin vetäny teininä sellasia rännejä, ettn muista parista päivästä mitään, mutta en sili ole ketään tappanu.
Vaikkei muista mitä on tehnyt, kyllä ihmisellä säilyy silti jonkinsortin itsekontrolli. Siksipä alkoholin vaikutuksenalaisena toimimista, ei pidetä lieventävänä asianhaarana. - ainakaan minulla
Pitkämieskö kirjoitti:
Ei muistinmeno ja harkintakyky ole sama asia. Olen itekkin vetäny teininä sellasia rännejä, ettn muista parista päivästä mitään, mutta en sili ole ketään tappanu.
Vaikkei muista mitä on tehnyt, kyllä ihmisellä säilyy silti jonkinsortin itsekontrolli. Siksipä alkoholin vaikutuksenalaisena toimimista, ei pidetä lieventävänä asianhaarana.Ainakaan minulla ei ole ollut mitään kontrollia 3 promillen humalassa, en ollut edes kotiin päässyt ja vaateetkin löytyi järvestä. En tiedä olenko käynyt uimassa tai viskannut ne sinne tai jotain sen sellaista.
Ajattelen vaan että jos pystyn menemään uimaan, niin miksen voi mennä samalla vaistolla autonrattiin.
Tosin ihmettelen tässä pojantapauksessa tosiaan että miten se on pysynyt niin hyvin tiellä noin kovalla tilanne nopeudella ja niin kovassa humalassa - tuli vaan mieleen....
ainakaan minulla kirjoitti:
Ainakaan minulla ei ole ollut mitään kontrollia 3 promillen humalassa, en ollut edes kotiin päässyt ja vaateetkin löytyi järvestä. En tiedä olenko käynyt uimassa tai viskannut ne sinne tai jotain sen sellaista.
Ajattelen vaan että jos pystyn menemään uimaan, niin miksen voi mennä samalla vaistolla autonrattiin.
Tosin ihmettelen tässä pojantapauksessa tosiaan että miten se on pysynyt niin hyvin tiellä noin kovalla tilanne nopeudella ja niin kovassa humalassaLuin tässä uutisia tapauksesta ja se tyyppihän osasi aika tarkasti kuvailla tapahtuman kulkua ja sitä, miltä hänestä tuntui välittömästi tapahtuneen jälkeen. Sanoi, että aluksi luuli, että onnistui väistämään ja kun kuuli että mies kuoli, alkoi itkemään.
Joten ei tässä jutussa ole mun mielestä muistamisen kanssa mitään tekemistä. - ...
Poika teki virheen koska oli liian humalassa. Virheestä toki pitää rankaista, mutta ei sentään murhana vaan törkeänä kuolemantuottamuksena.Humalassa kuitenkin kyseinen kaveri ajoi autoa aika pitkäänkin joten eipä tuo nyt kovin kanttuvei voinut olla. Täysvaltaisena vain tuomio, se on oikein.
- Linnaa putkaa vankeutta
se on minusta kirjoitti:
3 promillen humala on usein arviointi virhe. Joskus kun vetää liian vahvaa liian nopeasti niin voi yhtä-äkkiä olla kanttu vei.
Yleensäkkään toiset eivät tiedä omaa rajaansa. Mutta elämä opettaa. Uskon että tämäkin kaveri on katunut tekoaan kovasti jos hän ei ole muistanut sitä ja saanut kuulla siitä vasta aamulla
10 vuoden murha tuomio on ehdottomasti liioiteltu tuosta. Kaveri teki arviointi virheen ja joi liikaa. Toivottavasti oppii virheestään ja tietää rajansa ensikerralla.
Kyllä se on yhteiskunnan syytä. Tuolaista kaveria ei pitäisi päästää autonrattiin. Autossa pitäisi olla joku sellainen lukko joka estää kuskia ajamasta jos hän on liian humalassa.
Kyllä minä lähtisin siitä että syytän yhteiskuntaa ennemin kuin rattijuoppoa, ainakin tässä tapauksessa. Keksikääpä sellainen laite jolla ei humalassa pääse rattiin eikä saa auotoa käynistettyä. Tällöin tälläisia virheitä ei satu.Mikä vitun arviointi virhe on lähteä auton rattiin humalatilassa. Se on harkittu teko ja siinä vaiheessa rinnastettavissa murhaan. Humalatila ei ole mikään syy jättää tuomitsematta elinkautista. Ei se ole yhteiskunnan virhe vaan oma henkilökohtainen harkittu teko. Jos lähtee ajamaan humalassa, niin ei sitä päätöstä kukaan tee sun puolesta vaan sinä itse.
Oletko ite halukas istuun kaverin, toivottasti pitkän, tuomion, kun yhteiskunta kantaa vastuun?
Jos et tiedä, että kaikki virkaan valtaan kohdistuvat kuolemat, jos sen aiheuttaa siviili niin käsitellään murhana, niin mene kokeilemaan vaikka poliisikoiran kanssa tai mene kysymään joltain poliisilta. - natas
no äläpä puhu paskaa. on täällä näitä "lakia lukeneita" ennenki ollu ja aina yhtä mettään on arviot menny. mikä hel**tti teitä vaivaa ku pitää julkisesti tulla jauhaa skeidaa? "lakia lukeneena tiedän"... voi v...
- Ajattelijajj
Poliisi tarvitsee suojakseen paljon kovemmat tuomiot kuin tavallinen kansalainen.
Jos tuosta saisi samanlaisen tuomion kuin Eveliina Lappalaisen murhaaja sai, niin eihän kukaan uskaltaisi ryhtyä poliisiksi.
Poliisin arvovallan ja turvallisuuden säilyttämiseksi tuomion on oltava erittäin kova.
Muutoinkin henkirikoksista annettavat tuomiot ovat naurettavan pieniä. Ihankuin ihmiselämä olisi arvotonta.
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/2004/20040063 - Savottajätkä
HAH!
Kyllä on hyviä provokirjoutuksia jälleen täällä..
Niin että jos ei muista mitään tekemisistään niin saa hölmöillä mielin määrin, silloinhan nämä narkkaritkin saisivat tökkiä puukoilla hengiltä ketä sattuu.. joo en mää vaan muista tuli vähä hassuteltua poikien kanssa, en mä sillain tahallaan, enkä tosissaan, ihan vaan vähän piti sillain leikisti...!!
On se kumma että tälläisia 20v pojuja pitää vielä paapoa kun ovat mokanneet! Ollaan niin kaikkivoipia siellä ratin ja penkin välissä, mutta kun tulee tosipaikka niin ollaankin löysät housussa!! Alahuuli vapisten sanotaan, mutkun,sitkun,niinkun...
Ja sitäpaitsi piikkimatto ei räjäytä renkaita vaan tekee niihin reiän joka tyhjentää renkaan. Ei se rengas räjähdä kuten vappupallo tuossa tapauksessa.. tai mistäs minä tiedän kun en ole sellaiseen ajanut!?- Nuorimies vs savottajätkä
Sano arvon savottajätkä, mitä hyötyä on laittaa tuollainen tähän asti moitteettomasti elänyt nuorimies seuraavaksi 10-20vuodeksi vankilaan?! Kenen elämää se parantaa? Sitten se vasta kallis on tälle yhteiskunnalle. Ensin se istuu kakkunsa valtion piikkiin eikä siitä sen jälkeen varmaan normaalia kansalaista saada!
Ei ketään tarvi paapoa, voi jumal...Rangaistus pitää tulla, mutta totta kai tässä pitää käyttää järkeä! Tuon jätkän elämä on jo muutenkin täysin hajalla ja se elää tällä hetkellä maanpäällistä helvettiä. Ei se vankilaan kuulu! Ja sit toi yli-lapsellinen kommenttia narkkareista yms. Tää jätkä on elänyt tähän mennessä moitteetonta elämää, ei se mikään narkkari ole.
Virheistä pitää oppia ja tässä tapauksessa siitä pitää rangaista, mutta kohtuus se on mahdottomuudessakin! - mika k
Nuorimies vs savottajätkä kirjoitti:
Sano arvon savottajätkä, mitä hyötyä on laittaa tuollainen tähän asti moitteettomasti elänyt nuorimies seuraavaksi 10-20vuodeksi vankilaan?! Kenen elämää se parantaa? Sitten se vasta kallis on tälle yhteiskunnalle. Ensin se istuu kakkunsa valtion piikkiin eikä siitä sen jälkeen varmaan normaalia kansalaista saada!
Ei ketään tarvi paapoa, voi jumal...Rangaistus pitää tulla, mutta totta kai tässä pitää käyttää järkeä! Tuon jätkän elämä on jo muutenkin täysin hajalla ja se elää tällä hetkellä maanpäällistä helvettiä. Ei se vankilaan kuulu! Ja sit toi yli-lapsellinen kommenttia narkkareista yms. Tää jätkä on elänyt tähän mennessä moitteetonta elämää, ei se mikään narkkari ole.
Virheistä pitää oppia ja tässä tapauksessa siitä pitää rangaista, mutta kohtuus se on mahdottomuudessakin!jos katuu tekoaan, tarkottaako se sitä että vapaaks vaan? kaikki katuvat vangit siis vapaalle jalalle.
miksi laittaa ketään, murhaajia, raiskaajia, pedofiilejä ja huumerikollisia vankilaan, koska hekin ovat joskus eläneet nuhteettomasti, siihen saakka ku teki virheen. Bemupojun hölmöily ei kovin nuhteettomalta enää kuulosta!
Entä kuolleen poliisin perhe? eikö heidän elämänsä oo pilalla?! Mitä pahaa he tekivät ansaitakseen sen? poliisi tekee työtään, ja rattijuopot pitää saada pois liikenteestä, vai pitäiskö niiden antaa vaan rauhassa kaahailla, ettei vaan joutuis paniikkiin? Yliajajalla oli millon tahansa tilaisuus päättää asiat toisin, mutta sen omat ratkaisut johtivat siihen, missä se nyt on. ei katuminen enää asioita muuta. linnaan vaan ja elinikäinen ajokielto! - Nuorimies vs....
mika k kirjoitti:
jos katuu tekoaan, tarkottaako se sitä että vapaaks vaan? kaikki katuvat vangit siis vapaalle jalalle.
miksi laittaa ketään, murhaajia, raiskaajia, pedofiilejä ja huumerikollisia vankilaan, koska hekin ovat joskus eläneet nuhteettomasti, siihen saakka ku teki virheen. Bemupojun hölmöily ei kovin nuhteettomalta enää kuulosta!
Entä kuolleen poliisin perhe? eikö heidän elämänsä oo pilalla?! Mitä pahaa he tekivät ansaitakseen sen? poliisi tekee työtään, ja rattijuopot pitää saada pois liikenteestä, vai pitäiskö niiden antaa vaan rauhassa kaahailla, ettei vaan joutuis paniikkiin? Yliajajalla oli millon tahansa tilaisuus päättää asiat toisin, mutta sen omat ratkaisut johtivat siihen, missä se nyt on. ei katuminen enää asioita muuta. linnaan vaan ja elinikäinen ajokielto!No ei tietenkään pelkkä tekojen katuminen riitä! Ja nyt sä yleistät, en minä puhu kaikista vangeista tai rikollisista yleisellä tasolla. Nyt puhutaan tästä yhdestä opiskelija jätkästä, joka on tehnyt elämänsä virheen, täydellisen virhe arvioinnin. Esim raiskaajalla pitää olla jo jotain muutakin päässä sekaisin, jos semmoiseen kykenee, samoin pedofiilillä. Huumerikolliset ovat varsin tietoisia teoistaan, samoin murhaajat (harkittu tappo!).
Kuolleen poliisin perhe ei saa isäänsä takaisin vaikka tämä jätkä istuisi lopun elämäänsä vankilassa. Kuten mainitsin, rangaistus pitää tulla, mutta ei sitä vankilaan kannata laittaa. Itse asiassa kun mainitsit tämä kaahailun, niin poliisin ei pidä yllyttää ketään kaahaamaan ajamalla takaa jotain 200km/h. Varsinkin kun on kyse jostain vanhasta autosta, eihän ne pysy hallinnassa kuin ammattikuskeilla. Totta helvetissä rattijuopot pitää saada pois liikenteestä ja tätäkin tyyppiä pitää syyttää rattijuopumuksesta, liikenteen vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta. Se on selvä.
Pitkä ehdollinen vankeustuomio, yhdyskuntapalvelusta, pitkä ajokielto, ajokortin uusinta ja rankat sakot. Siinä rangaistus tälle nuorelle opiskelijalle.
- ludatzka
tehdä mitä vaan ei syytetä murhasta,mutta jos tavallinen ihminen tekee poliisille jotain ollaan heti itkemässä ja murhasta syyttämässä,poliisi pahoinpitelee esim,juoppoja sitten niitä kuolee putkaan kukaan ei syytä murhasta..
- esko riihentaus
Tahallinen poliisin yliajo vs. juopon huono kohtelu. Voi sua reppanaa, kun olet varmaan tuohtunut siitä juopon kohtelusta. Löikä ne lujaa sua ja kuolitko heti?
- E E-M
TIETÄÄKÖ ÄITISI, ETTÄ OLET TAAS KONEELLA OMIN LUVIN?
- eevertti 123
ikävä tapahtuma joka mielestäni oli polisien ammattitaidon puutetta,,Ensiksiki olisivat voineet pysäyttää aikasemmin ABC.N PIHALLE SILMIN NÄKIJÖIDEN MUKAAN,,,MUTTA PITI PÄÄSTÄ AJAMAAN KILPAA JA OTTAAN MALLIA AMERIKAN POLISEISTA.tällä yllytettiin nuorimies ajaan kilpaa,ja polisien toimesta vielä,,rekkari oli ylhäällä,moista takaa ajoa ei ois tarvinnut,olisi voinut hakea kaverin kotoa,ja pysäytys ois voitu tehdä ilman takaa ajoa,,,,viel sekin että mennä nyt keskelle tietä seisomaan,kaveri paniikissa ja peloissaan,seuraus oli ihan polisien tyhmyyttä,,,Minusta ikävä perheille molemmille tämä tapahtuma...Ja ennekaikkea laitettiin nuorenmiehen elämä pilalle!!
- hulabalooooooooooooo
eevertti paskapöksy on vaihteeksi sössöttämässä bemurunkun puolella, nappi ottaan tollaasillen mulkuille
- jesmi
Yrittiväthän ne pysäyttää. Ei vaan totellu pysähtymiskäskyä.
- sissi
Se kuka ajoi poliisin päältä joutuis kyll mun mielestä vankilaan loppu elämäkseen, koska se oli umpi kännissa ja ei todellakaan ajo kunnossa vankilaan vaan tommoset. Aa telkaa nyt sen uhrin omaisii kuinka iso suru niillä on yhen känni juopon takii voi sitä kuka kuoli otan osaa T:surullinen
- vielä tiedän mistä puhun
No loppu elämäksi vankilaan on liioittelua.
Umpi kännissä kun ei muista mitä on tehnyt, sanotaan näin että 3 promillea yhden illan juomisesta 20v nuorelle on todella kova humala. Minä olen 99.9% varma että hän ei muista mitään autonrattiin menosta.
Hänkin varmaan katuu tätä joka hetki, mutta ei saa ymmärrystä siihen. Joka toki on ymmärrettävää kun ahdasmielisiä olemme.
Mietitään vaikka konginkankaan juttua. Silloin rekka kuski teki tietoisen virheen. Hänellä oli liian kova tilanne nopeus ja hän oli selvinpäin, joten hän tiesi mitä teki. Tämä on minusta pahempi moka, koska tietoiset virheet voi välttää noudattamalla rajoituksia eikä yrittämällä uhkarohkeita ohituksia.
3:en promillen humalainen taas tekee virheen eikä hän muista mitään koko rattiin menosta.
Miettikäähän lapset suvaitsevaisemmin, entä jos omalle kohdalle käy niin että menette tietämättömästi rattiin 3 promillen humalassa ja olisitte tappaneet jonkin ja saatte aamulla kuulla poliisilta mitä olette tehnyt.
Haluaisitteko tekin että teidät tuomitaan loppuiäksi vankilaan, siitä arviointi virheestä jonka vahingossa teitten ettekä tarkoittaneet sitä. Sitten jokainen vihaisi teitä ylikaiken koko elämänne ajan.
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä. - tuota ajatuskulkuasi.
vielä tiedän mistä puhun kirjoitti:
Umpi kännissä kun ei muista mitä on tehnyt, sanotaan näin että 3 promillea yhden illan juomisesta 20v nuorelle on todella kova humala. Minä olen 99.9% varma että hän ei muista mitään autonrattiin menosta.
Hänkin varmaan katuu tätä joka hetki, mutta ei saa ymmärrystä siihen. Joka toki on ymmärrettävää kun ahdasmielisiä olemme.
Mietitään vaikka konginkankaan juttua. Silloin rekka kuski teki tietoisen virheen. Hänellä oli liian kova tilanne nopeus ja hän oli selvinpäin, joten hän tiesi mitä teki. Tämä on minusta pahempi moka, koska tietoiset virheet voi välttää noudattamalla rajoituksia eikä yrittämällä uhkarohkeita ohituksia.
3:en promillen humalainen taas tekee virheen eikä hän muista mitään koko rattiin menosta.
Miettikäähän lapset suvaitsevaisemmin, entä jos omalle kohdalle käy niin että menette tietämättömästi rattiin 3 promillen humalassa ja olisitte tappaneet jonkin ja saatte aamulla kuulla poliisilta mitä olette tehnyt.
Haluaisitteko tekin että teidät tuomitaan loppuiäksi vankilaan, siitä arviointi virheestä jonka vahingossa teitten ettekä tarkoittaneet sitä. Sitten jokainen vihaisi teitä ylikaiken koko elämänne ajan.
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä.Mitä ihmeen harrastelija-psykologiaa sinä yrität tässä tuoda esiin? Olet tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Ziisus.
- voi olla olemassa:)
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä.Voi herranen aika minkälaista ”ajattelua” tähän maahan mahtu!:) Et kai sinä nyt ihan tosissasi ole?
”Umpi kännissä kun ei muista mitä on tehnyt, sanotaan näin että 3 promillea yhden illan juomisesta 20v nuorelle on todella kova humala. Minä olen 99.9% varma että hän ei muista mitään autonrattiin menosta.”
* No niin justiinsa! Ja pitäisikö tälle puudelipojulle tuon takia jotain armahtaa että kun taliaivo oli niin kännissä että ei muista rattiin menosta?? Vastuuton paskakasa.
”Hänkin varmaan katuu tätä joka hetki, mutta ei saa ymmärrystä siihen. Joka toki on ymmärrettävää kun ahdasmielisiä olemme.”
* No varmasti ”katuu” ettei tarvitsisi kärsiä tekonsa seurauksia ja saisi jatkaa äidin kultapojuna ja isi ostaisi uuden auton!
Ei saa ymmärrystä, voi vittu. Tappoi nuoren kahden pienen lapsen isän kännipäissään.
Me ahdasmieliset emme hyväksy sellaista.
”3:en promillen humalainen taas tekee virheen eikä hän muista mitään koko rattiin menosta.”
* Tuo käsiteltiin jo tuolla eka kohdassa.
”Miettikäähän lapset suvaitsevaisemmin, entä jos omalle kohdalle käy niin että menette tietämättömästi rattiin 3 promillen humalassa ja olisitte tappaneet jonkin ja saatte aamulla kuulla poliisilta mitä olette tehnyt.”
* Oletko sinä jokin yhteiskunnan holhokki vai jokin teiniprinsessa? Jankkaat tuota samaa, jossa siis apinan aivoilla varustettu ammattikoululainen menee kännissä rattiin. Aivan kuin se olisi jokin lieventävä asianhaara.
”Haluaisitteko tekin että teidät tuomitaan loppuiäksi vankilaan, siitä arviointi virheestä jonka vahingossa teitten ettekä tarkoittaneet sitä. Sitten jokainen vihaisi teitä ylikaiken koko elämänne ajan.”
* Että tappaa kahden pienen lapsen isän niin sekö on sinun mielestäsi ”arviointivirhe”? Tiedätkö, sinä olet vaarallinen lähiympäristöllesi jos aivokapasiteettisi on tuota luokkaa. - Ajattelua vaan on niin eril...
voi olla olemassa:) kirjoitti:
Voi herranen aika minkälaista ”ajattelua” tähän maahan mahtu!:) Et kai sinä nyt ihan tosissasi ole?
”Umpi kännissä kun ei muista mitä on tehnyt, sanotaan näin että 3 promillea yhden illan juomisesta 20v nuorelle on todella kova humala. Minä olen 99.9% varma että hän ei muista mitään autonrattiin menosta.”
* No niin justiinsa! Ja pitäisikö tälle puudelipojulle tuon takia jotain armahtaa että kun taliaivo oli niin kännissä että ei muista rattiin menosta?? Vastuuton paskakasa.
”Hänkin varmaan katuu tätä joka hetki, mutta ei saa ymmärrystä siihen. Joka toki on ymmärrettävää kun ahdasmielisiä olemme.”
* No varmasti ”katuu” ettei tarvitsisi kärsiä tekonsa seurauksia ja saisi jatkaa äidin kultapojuna ja isi ostaisi uuden auton!
Ei saa ymmärrystä, voi vittu. Tappoi nuoren kahden pienen lapsen isän kännipäissään.
Me ahdasmieliset emme hyväksy sellaista.
”3:en promillen humalainen taas tekee virheen eikä hän muista mitään koko rattiin menosta.”
* Tuo käsiteltiin jo tuolla eka kohdassa.
”Miettikäähän lapset suvaitsevaisemmin, entä jos omalle kohdalle käy niin että menette tietämättömästi rattiin 3 promillen humalassa ja olisitte tappaneet jonkin ja saatte aamulla kuulla poliisilta mitä olette tehnyt.”
* Oletko sinä jokin yhteiskunnan holhokki vai jokin teiniprinsessa? Jankkaat tuota samaa, jossa siis apinan aivoilla varustettu ammattikoululainen menee kännissä rattiin. Aivan kuin se olisi jokin lieventävä asianhaara.
”Haluaisitteko tekin että teidät tuomitaan loppuiäksi vankilaan, siitä arviointi virheestä jonka vahingossa teitten ettekä tarkoittaneet sitä. Sitten jokainen vihaisi teitä ylikaiken koko elämänne ajan.”
* Että tappaa kahden pienen lapsen isän niin sekö on sinun mielestäsi ”arviointivirhe”? Tiedätkö, sinä olet vaarallinen lähiympäristöllesi jos aivokapasiteettisi on tuota luokkaa.No olen minä ihan täysijärkiseksi luettu. Enkä ole teini prinsessakaan.
Toki niin kuin olen tuossa aikaisemminkin maininnut niin ei tuosta liian ankaraa rangaistusta saa antaa. Siinä kävi kuitenkin vahinko ei tahallinen teko.
Hänet täytyy tuomita pelkäastään törkeästä kuolemantuottamuksesta. Sakkoihin ja ehdolliseen. Tei vaihtoehtoisesti yhdyskunta palveluun tai parinkuukauden ehdottomaan vankila tuomioon
Vankila (murhatuomio) ei ole oikea ratkaisu. Minä uskon että kyseinen kaveri ei enää koskaan tee tuota virhettä ja uskon että hän on jatkossa varovaisempi myös alkoholin suhteen.
Noista virheistä se elämä opettaa. - virsi kaunis...
Ajattelua vaan on niin eril... kirjoitti:
No olen minä ihan täysijärkiseksi luettu. Enkä ole teini prinsessakaan.
Toki niin kuin olen tuossa aikaisemminkin maininnut niin ei tuosta liian ankaraa rangaistusta saa antaa. Siinä kävi kuitenkin vahinko ei tahallinen teko.
Hänet täytyy tuomita pelkäastään törkeästä kuolemantuottamuksesta. Sakkoihin ja ehdolliseen. Tei vaihtoehtoisesti yhdyskunta palveluun tai parinkuukauden ehdottomaan vankila tuomioon
Vankila (murhatuomio) ei ole oikea ratkaisu. Minä uskon että kyseinen kaveri ei enää koskaan tee tuota virhettä ja uskon että hän on jatkossa varovaisempi myös alkoholin suhteen.
Noista virheistä se elämä opettaa.In brief: Kaltaisesi kihomatoon rinnastettava paska on miltei yhtä kuvottava kuin tuo rattijuoppo murhaajakin.
Paino kuitenkin sanalla "miltei". Läheltä silti liippaa. - alaikäisille lapsille
Noista virheistä se elämä opettaa.Voi herranen aika:)
Tuolla sinun logiikallasi Suomessa tallustelisi murhamiehet järjestään pitkin katuja, ”kun niillä ressukoilla kävi vahinko”.
Tässä tapauksessa sinun ”vahinkosi” on siis sitä, että äidin pikku teinipoju meni kännissä rattiin, pakeni sitten ylimielisenä poliisia aiheuttaen vaaraa muulle liikenteelle, sitten ajoi poliisin kuoliaaksi. Tappoi kahden pikkulapsen isän.
Tiesi että kännissä ei rattiin mennä, tiesi että poliisin pysähdysmerkkejä on noudatettava, näki poliisin tiellä.
Kaikki täysin tahallista.
Poliisin tappaminen täyttää jo murhan tunnusmerkin, ilman muuta oikea tuomio on elinikäinen vankeus.
Mene sinä uikuttamaan tämän poliisimiehen leskelle ja alaikäisille lapsille että ” kaveri ei enää koskaan tee tuota virhettä ja uskon että hän on jatkossa varovaisempi myös alkoholin suhteen.” - Mitä minä sanon
alaikäisille lapsille kirjoitti:
Voi herranen aika:)
Tuolla sinun logiikallasi Suomessa tallustelisi murhamiehet järjestään pitkin katuja, ”kun niillä ressukoilla kävi vahinko”.
Tässä tapauksessa sinun ”vahinkosi” on siis sitä, että äidin pikku teinipoju meni kännissä rattiin, pakeni sitten ylimielisenä poliisia aiheuttaen vaaraa muulle liikenteelle, sitten ajoi poliisin kuoliaaksi. Tappoi kahden pikkulapsen isän.
Tiesi että kännissä ei rattiin mennä, tiesi että poliisin pysähdysmerkkejä on noudatettava, näki poliisin tiellä.
Kaikki täysin tahallista.
Poliisin tappaminen täyttää jo murhan tunnusmerkin, ilman muuta oikea tuomio on elinikäinen vankeus.
Mene sinä uikuttamaan tämän poliisimiehen leskelle ja alaikäisille lapsille että ” kaveri ei enää koskaan tee tuota virhettä ja uskon että hän on jatkossa varovaisempi myös alkoholin suhteen.”Nyt ette lapset taas tajua mitä yritän sanoa.
*Tiesi että kännissä ei rattiin mennä, tiesi että poliisin pysähdysmerkkejä on noudatettava, näki poliisin tiellä.
Kaikki täysin tahallista.*
Enpä usko että on tienyt 3 promillen humalassa ei nimittäin järki eikä muisti pelaa lainkaan.
Minä uskon myös että poliisin leski ajattelee samalla tavalla kuin minäkin. Vaikka se hankalaa onkin, mutta se oli kuitenkin vahinko, kyllä se joskus unohtuu.
Enkä minä myöskään päästäisi poikaa liian helpolla, mutta ei nyt sentään murha tuomiota törkeästä kuolemantuottamuksesta voi antaa. - täynnä
Mitä minä sanon kirjoitti:
Nyt ette lapset taas tajua mitä yritän sanoa.
*Tiesi että kännissä ei rattiin mennä, tiesi että poliisin pysähdysmerkkejä on noudatettava, näki poliisin tiellä.
Kaikki täysin tahallista.*
Enpä usko että on tienyt 3 promillen humalassa ei nimittäin järki eikä muisti pelaa lainkaan.
Minä uskon myös että poliisin leski ajattelee samalla tavalla kuin minäkin. Vaikka se hankalaa onkin, mutta se oli kuitenkin vahinko, kyllä se joskus unohtuu.
Enkä minä myöskään päästäisi poikaa liian helpolla, mutta ei nyt sentään murha tuomiota törkeästä kuolemantuottamuksesta voi antaa."Enpä usko että on tienyt 3 promillen humalassa ei nimittäin järki eikä muisti pelaa lainkaan."
Siis herranen aika! Oletko tosiaan niin jälkeen jäänyt että mielestäsi umpikänni on jotenkin lieventävä asianhaara murhassa??? Toisekseen tämä mussukka muistaa hyvin ajonsa.
"Minä uskon myös että poliisin leski ajattelee samalla tavalla kuin minäkin."
Oletpa itseäsi täynnä oleva vastenmielinen ääliö! Mikä sinä olet sanomaan mitä leski ajattelee. Typerää musta tuntuu-lätinää. Häpeä.
Laki määrittelee riksonimikkeen murha, ja sen tunnusmerkkeihin kuuluu jos tappaa virantoimituksessa olevan virkamiehen. Kyseessä on siis murha. - niin näin pitäisi ajatella
täynnä kirjoitti:
"Enpä usko että on tienyt 3 promillen humalassa ei nimittäin järki eikä muisti pelaa lainkaan."
Siis herranen aika! Oletko tosiaan niin jälkeen jäänyt että mielestäsi umpikänni on jotenkin lieventävä asianhaara murhassa??? Toisekseen tämä mussukka muistaa hyvin ajonsa.
"Minä uskon myös että poliisin leski ajattelee samalla tavalla kuin minäkin."
Oletpa itseäsi täynnä oleva vastenmielinen ääliö! Mikä sinä olet sanomaan mitä leski ajattelee. Typerää musta tuntuu-lätinää. Häpeä.
Laki määrittelee riksonimikkeen murha, ja sen tunnusmerkkeihin kuuluu jos tappaa virantoimituksessa olevan virkamiehen. Kyseessä on siis murha.Niin jo jos kypsästi ajatellaan niin näin pitäisi ajatella. Mutta niin kuin huomaan täällä on paljon näitä lapsenmielesiä katkeria ihmisiä. Pitää osata ymmärtää toista, ainakin kun tuo oli inhimillinen erehdys jonka kuuluu opettaa elämää, se seuraa ihmistä hautaan saakka, se virhe jonka teet.
Minulla on kokemusta 3 promillen humalasta ja voin sanoa että siinä ei muistia ole, jos jollain on niin ajattelu ja koordinaatit ovat aivan sekavat, kaikki on kuin unta, se mitä teetkin. Et pysty ajattelemaan järkevästi. En tiedä tarkalteen miten siinä on käynyt, mutta noin kovassa humalassa se on oltava lieventävä asianhaara.
En tiedä miten leski ajattelee, mutta toivon että hänkin voi elää asian kanssa. Tapahtunut mitä tapahtunut. Anteeksi pitää osata antaa, katkeruus syö ihmistä itseään.
Poika ei virhettä tahalleen tehnyt se nyt on selvä. En tiedä mikä sai miehen rattiin siinä kunnossa, mutta mitä se olikin sitä ei voi tietää. Kohtalo on meille jokaiselle ennalta määrätty. Poikaa pitää toki rankaista mutta kohtuutta käyttäen. En kannata mitään murha tuomiota, maailmassa on rikollisia jotka tekevät asioita järjissään nämä kuuluvat sinne linnaan elinkautiseen. Ei tuolaiset nuoret jotka vahingossa tekevät virheen jota muutenkin katuvat.
Kyllä yhteiskunnan täytyy järjestää sellainen laite autohin jolla ei humalassa pääse ajamaan.
Valtio on meistä vastuussa. - sijaisperheestä?
niin näin pitäisi ajatella kirjoitti:
Niin jo jos kypsästi ajatellaan niin näin pitäisi ajatella. Mutta niin kuin huomaan täällä on paljon näitä lapsenmielesiä katkeria ihmisiä. Pitää osata ymmärtää toista, ainakin kun tuo oli inhimillinen erehdys jonka kuuluu opettaa elämää, se seuraa ihmistä hautaan saakka, se virhe jonka teet.
Minulla on kokemusta 3 promillen humalasta ja voin sanoa että siinä ei muistia ole, jos jollain on niin ajattelu ja koordinaatit ovat aivan sekavat, kaikki on kuin unta, se mitä teetkin. Et pysty ajattelemaan järkevästi. En tiedä tarkalteen miten siinä on käynyt, mutta noin kovassa humalassa se on oltava lieventävä asianhaara.
En tiedä miten leski ajattelee, mutta toivon että hänkin voi elää asian kanssa. Tapahtunut mitä tapahtunut. Anteeksi pitää osata antaa, katkeruus syö ihmistä itseään.
Poika ei virhettä tahalleen tehnyt se nyt on selvä. En tiedä mikä sai miehen rattiin siinä kunnossa, mutta mitä se olikin sitä ei voi tietää. Kohtalo on meille jokaiselle ennalta määrätty. Poikaa pitää toki rankaista mutta kohtuutta käyttäen. En kannata mitään murha tuomiota, maailmassa on rikollisia jotka tekevät asioita järjissään nämä kuuluvat sinne linnaan elinkautiseen. Ei tuolaiset nuoret jotka vahingossa tekevät virheen jota muutenkin katuvat.
Kyllä yhteiskunnan täytyy järjestää sellainen laite autohin jolla ei humalassa pääse ajamaan.
Valtio on meistä vastuussa.Oletko sinä hullu?
Valtio on siis vastuussa että jokin kultamussukka tappaa kännissä ihmisen?
Sitä en epäile etteikö sinulla ole kokemusta 3 promillen humalasta mutta voisit ruveta pikkuhiljaa jo selvittelemään päätäsi.
Täysin järjetön on tuo ”ajatuksesi” että humala olisi lieventävä asianhaara. Sehän johtaisi siihen että jos selvinpäin tekee murhan niin kannattaa otta heti känni. Silloin ei ole vastuussa itsestään. Eli täysin alkeellinen ja typerä tuo ”kommenttisi”.
Toista vielä, että tuo ääliöhän muistaa hyvin miten on toiminut.
Mu viestissäsi on makeilevaa ja tyhjyyttään kolisevaa paskapuhetta, liirumlaarumia jolla ei ole mitään merkitystä. - kansalainen 80
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä."Mietitään vaikka konginkankaan juttua. Silloin rekka kuski teki tietoisen virheen. Hänellä oli liian kova tilanne nopeus ja hän oli selvinpäin, joten hän tiesi mitä teki. Tämä on minusta pahempi moka, koska tietoiset virheet voi välttää noudattamalla rajoituksia eikä yrittämällä uhkarohkeita ohituksia. "
Miktä seuraan liikennettä niin hulluimmat ohitukset tehdään yleensä Volvolla,Mersulla tai Bemarilla. Kiilataan minkä keretään.. Ajan vuosittain n.80 000 henkilöautolla - vaan ihan viisas
sijaisperheestä? kirjoitti:
Oletko sinä hullu?
Valtio on siis vastuussa että jokin kultamussukka tappaa kännissä ihmisen?
Sitä en epäile etteikö sinulla ole kokemusta 3 promillen humalasta mutta voisit ruveta pikkuhiljaa jo selvittelemään päätäsi.
Täysin järjetön on tuo ”ajatuksesi” että humala olisi lieventävä asianhaara. Sehän johtaisi siihen että jos selvinpäin tekee murhan niin kannattaa otta heti känni. Silloin ei ole vastuussa itsestään. Eli täysin alkeellinen ja typerä tuo ”kommenttisi”.
Toista vielä, että tuo ääliöhän muistaa hyvin miten on toiminut.
Mu viestissäsi on makeilevaa ja tyhjyyttään kolisevaa paskapuhetta, liirumlaarumia jolla ei ole mitään merkitystä.En ole hullu enkä sijais perheestä. Minulla on ollut ihan hyvä lapsuus.
Ihmettelen kyllä jos kaveri muistaa tuon. Mutta hän ei voi muistaa sitä kirkkaastin, koska yli 3 promillea on tosi kova humala tila. Niin paljon kun minä tiedän, niin siinä humalatilassa on paljon hallusinaatioita ja epäselvä olotila. Kuin unessa olisi.
Tottakai jos tuon saman tekee selvinpäin tai pienemässä humalassa, niin se on vakavampaa, koska järki pelaa paremmin, silloin ei järkevä ihminen mene rattiin ja aja tuolaista ylinopeutta. Noin kovassa humalassa järki ei voi pelata hyvin. Kaveri on voinut juoda itsensä hauskassa seurassa liian humalaan ja saanut yllättäen typerän päähänpiston.
Psykologiaa ja lakia lukeneena tiedän mistä puhun.
Valtio on ylinvalta joka meistä on vastuussa. Tälläisia tulee sattumaan monia jollei valtio keksi tehdä jotain keinoa kuten alkolukko josta edellä mainitsin.
Poliitiikot voisivat ruveta miettimään mitä jatkossa tehdä. Noin nuori kaveri ei tuossa olotilassa ole voinut olla täysin sielun ja ruumiin voimissa. - ainakaan huomaa
vaan ihan viisas kirjoitti:
En ole hullu enkä sijais perheestä. Minulla on ollut ihan hyvä lapsuus.
Ihmettelen kyllä jos kaveri muistaa tuon. Mutta hän ei voi muistaa sitä kirkkaastin, koska yli 3 promillea on tosi kova humala tila. Niin paljon kun minä tiedän, niin siinä humalatilassa on paljon hallusinaatioita ja epäselvä olotila. Kuin unessa olisi.
Tottakai jos tuon saman tekee selvinpäin tai pienemässä humalassa, niin se on vakavampaa, koska järki pelaa paremmin, silloin ei järkevä ihminen mene rattiin ja aja tuolaista ylinopeutta. Noin kovassa humalassa järki ei voi pelata hyvin. Kaveri on voinut juoda itsensä hauskassa seurassa liian humalaan ja saanut yllättäen typerän päähänpiston.
Psykologiaa ja lakia lukeneena tiedän mistä puhun.
Valtio on ylinvalta joka meistä on vastuussa. Tälläisia tulee sattumaan monia jollei valtio keksi tehdä jotain keinoa kuten alkolukko josta edellä mainitsin.
Poliitiikot voisivat ruveta miettimään mitä jatkossa tehdä. Noin nuori kaveri ei tuossa olotilassa ole voinut olla täysin sielun ja ruumiin voimissa.Sinä ressukka et tiedä pätkääkään mistä puhut.
”Ihmettelen kyllä jos kaveri muistaa tuon. Mutta hän ei voi muistaa sitä kirkkaastin, koska yli 3 promillea on tosi kova humala tila.”
Sinäkö onneton olet sitä mieltä että tuo jotenkin lieventäisi? Ja lue hyvä ihminen nettilehdistä noita uutisia, siellähän se selviää että tuo paskahousu muistaa täysin ajonsa. Toisekseen tässäkin ketjussa on linkki videoon jossa se paukapää on lähdössä ajamaan, pyörittelee isukin ostamaa autoa ihan näyttävästi.
”Tottakai jos tuon saman tekee selvinpäin tai pienemässä humalassa, niin se on vakavampaa, koska järki pelaa paremmin”
Oletko sinä todella aikuinen ihminen? Siis tuon logiikkasi mukaan jos rattijuoppo huomaa että poliisi on perässä niin kannattaa kiskoa viinaa olan takaa. Elli siellä siis naputtelee joku debiili jonka mielestä mitä enemmän rattijuoppo on humalassa niin sitä enemmän lieventävää asianhaaraa?
Oletko sinä ihan oikeasti hullu?? - aikuinen olen
ainakaan huomaa kirjoitti:
Sinä ressukka et tiedä pätkääkään mistä puhut.
”Ihmettelen kyllä jos kaveri muistaa tuon. Mutta hän ei voi muistaa sitä kirkkaastin, koska yli 3 promillea on tosi kova humala tila.”
Sinäkö onneton olet sitä mieltä että tuo jotenkin lieventäisi? Ja lue hyvä ihminen nettilehdistä noita uutisia, siellähän se selviää että tuo paskahousu muistaa täysin ajonsa. Toisekseen tässäkin ketjussa on linkki videoon jossa se paukapää on lähdössä ajamaan, pyörittelee isukin ostamaa autoa ihan näyttävästi.
”Tottakai jos tuon saman tekee selvinpäin tai pienemässä humalassa, niin se on vakavampaa, koska järki pelaa paremmin”
Oletko sinä todella aikuinen ihminen? Siis tuon logiikkasi mukaan jos rattijuoppo huomaa että poliisi on perässä niin kannattaa kiskoa viinaa olan takaa. Elli siellä siis naputtelee joku debiili jonka mielestä mitä enemmän rattijuoppo on humalassa niin sitä enemmän lieventävää asianhaaraa?
Oletko sinä ihan oikeasti hullu??En edelleenkään hullu. Aikuinen olen jo joitain vuosia ollut.
No en minä rattijuoppoja missään nimessä puolla. Mutta kohtuu siihen tuomioon kuitenkin. Kukaan ei voi väittää että kolmen promillen humalassa voi olla kaikki kohdallaan. Siksi syyttäisin vain törkeästä kuolemantuottamuksesta. Tapoksikaan sitä ei voi sanoa koska poika on yrittänyt väistää, mutta ei ole pystynyt sillä nopeudella ja humalatilassa mitään tekemään. Murha on typerin syytös mitä olen kuulut. Se edelyttää suunitelmallisuutta. Tosin tiedän sen että kun virkamiehen vahingossa teilaa niin siitä syytetään aina murhasta. Ehkä jopa silloinkin jos saa sairaskohtauksen rattiin ja ajaa poliisin päälle. Tuo taas puoltaa sen että laki ei ole tasapuolinen ja on ristiriidassa perustus lain kanssa. Perustus laissa on pykälä jossa sanotaan että laki on kaikille sama.
Niin ja
Kokeile sinäkin ryypätä itsesi siihen kuntoon niin alat ymmärtää mikä humala tila se on. Kyllä sinäkin haluaisit että sinulle ollaa reiluja ja oikeudenmukaisia siinä tilanteessa kun teet pahan virheen ja kadut sitä kovasti. - kohdallaan
aikuinen olen kirjoitti:
En edelleenkään hullu. Aikuinen olen jo joitain vuosia ollut.
No en minä rattijuoppoja missään nimessä puolla. Mutta kohtuu siihen tuomioon kuitenkin. Kukaan ei voi väittää että kolmen promillen humalassa voi olla kaikki kohdallaan. Siksi syyttäisin vain törkeästä kuolemantuottamuksesta. Tapoksikaan sitä ei voi sanoa koska poika on yrittänyt väistää, mutta ei ole pystynyt sillä nopeudella ja humalatilassa mitään tekemään. Murha on typerin syytös mitä olen kuulut. Se edelyttää suunitelmallisuutta. Tosin tiedän sen että kun virkamiehen vahingossa teilaa niin siitä syytetään aina murhasta. Ehkä jopa silloinkin jos saa sairaskohtauksen rattiin ja ajaa poliisin päälle. Tuo taas puoltaa sen että laki ei ole tasapuolinen ja on ristiriidassa perustus lain kanssa. Perustus laissa on pykälä jossa sanotaan että laki on kaikille sama.
Niin ja
Kokeile sinäkin ryypätä itsesi siihen kuntoon niin alat ymmärtää mikä humala tila se on. Kyllä sinäkin haluaisit että sinulle ollaa reiluja ja oikeudenmukaisia siinä tilanteessa kun teet pahan virheen ja kadut sitä kovasti.”Kukaan ei voi väittää että kolmen promillen humalassa voi olla kaikki kohdallaan. Siksi syyttäisin vain törkeästä kuolemantuottamuksesta.”
Eli vastaa nyt siihen, että oletko viisaudessasi todella sitä mieltä että mitä suurempi humala niin tuomio pienenee?
”Murha on typerin syytös mitä olen kuulut. Se edelyttää suunitelmallisuutta.
Tosin tiedän sen että kun virkamiehen vahingossa teilaa niin siitä syytetään aina murhasta. Ehkä jopa silloinkin jos saa sairaskohtauksen rattiin ja ajaa poliisin päälle.”
Et sinä niin vähä-älyinen voi olla että itsekään uskot tuota sairaskohtaus-lätinääsi. Sitä paitsi se ei kulu tähän, tässä yksi teini-paskahousu oli kännissä ja tappoi poliisin.
Mitä tuota kehittymätöntä ajatuksen juoksuasi olen lukenut, niin varmasti olet sitä mieltä että murha on mielestäsi ”typerä” syytös.
Mutta se on ainut oikea, murhan tunnusmerkistöön kuuluu että jos tappaa virkamiehen hänen suorittaessaan virkatehtäväänsä se on murha. Poliisin osalta sen tarkoitus on suojella poliisin henkilökohtaista turvallisuutta joten tuomion täytyy hänen kohdallaan olla kovempi kuin muilla. Lisäksi väkivalta poliisia kohtaan on myös hyökkäys Suomen lakia vastaan, joka on toinen pointti koville tuomioille.
”Tuo taas puoltaa sen että laki ei ole tasapuolinen ja on ristiriidassa perustus lain kanssa. Perustus laissa on pykälä jossa sanotaan että laki on kaikille sama.”
Kun tuolla lässytit lukeneesi ”lakia ja psykologiaa” niin siirry aluksi kielioppiin, nimittäin perustuslaki kirjoitetaan yhteen.
”Niin ja Kokeile sinäkin ryypätä itsesi siihen kuntoon niin alat ymmärtää mikä humala tila se on. Kyllä sinäkin haluaisit että sinulle ollaa reiluja ja oikeudenmukaisia siinä tilanteessa kun teet pahan virheen ja kadut sitä kovasti.”
Sinun täytyy kirjoittaa jostain suljetusta laitoksesta. Ei noin ääliötä voi liikkua vapaana.
Minua ei todellakaan kiinnosta ryypätä itseäni tuohon kuntoon, mutta aivan ääliömäistä on tuo kirjoitat että jos tappaisin sitten kahden pienen lapsen isän niin toivoisin että mulle olataisiin ”reiluja”) Voi helvetin kuustoista mitä typeryyttä kirjoitat. - Kiki
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä.Oikea kunnon namupala tuo jätkä, senkans vois kyll vähän paneskella ja mennä vaikka naimisiinkiin, vaikka itse mies olenki
- Ole kauneinta
kohdallaan kirjoitti:
”Kukaan ei voi väittää että kolmen promillen humalassa voi olla kaikki kohdallaan. Siksi syyttäisin vain törkeästä kuolemantuottamuksesta.”
Eli vastaa nyt siihen, että oletko viisaudessasi todella sitä mieltä että mitä suurempi humala niin tuomio pienenee?
Tosin tiedän sen että kun virkamiehen vahingossa teilaa niin siitä syytetään aina murhasta. Ehkä jopa silloinkin jos saa sairaskohtauksen rattiin ja ajaa poliisin päälle.”
Et sinä niin vähä-älyinen voi olla että itsekään uskot tuota sairaskohtaus-lätinääsi. Sitä paitsi se ei kulu tähän, tässä yksi teini-paskahousu oli kännissä ja tappoi poliisin.
Mitä tuota kehittymätöntä ajatuksen juoksuasi olen lukenut, niin varmasti olet sitä mieltä että murha on mielestäsi ”typerä” syytös.
Mutta se on ainut oikea, murhan tunnusmerkistöön kuuluu että jos tappaa virkamiehen hänen suorittaessaan virkatehtäväänsä se on murha. Poliisin osalta sen tarkoitus on suojella poliisin henkilökohtaista turvallisuutta joten tuomion täytyy hänen kohdallaan olla kovempi kuin muilla. Lisäksi väkivalta poliisia kohtaan on myös hyökkäys Suomen lakia vastaan, joka on toinen pointti koville tuomioille.
”Tuo taas puoltaa sen että laki ei ole tasapuolinen ja on ristiriidassa perustus lain kanssa. Perustus laissa on pykälä jossa sanotaan että laki on kaikille sama.”
Kun tuolla lässytit lukeneesi ”lakia ja psykologiaa” niin siirry aluksi kielioppiin, nimittäin perustuslaki kirjoitetaan yhteen.
”Niin ja Kokeile sinäkin ryypätä itsesi siihen kuntoon niin alat ymmärtää mikä humala tila se on. Kyllä sinäkin haluaisit että sinulle ollaa reiluja ja oikeudenmukaisia siinä tilanteessa kun teet pahan virheen ja kadut sitä kovasti.”
Sinun täytyy kirjoittaa jostain suljetusta laitoksesta. Ei noin ääliötä voi liikkua vapaana.
Minua ei todellakaan kiinnosta ryypätä itseäni tuohon kuntoon, mutta aivan ääliömäistä on tuo kirjoitat että jos tappaisin sitten kahden pienen lapsen isän niin toivoisin että mulle olataisiin ”reiluja”) Voi helvetin kuustoista mitä typeryyttä kirjoitat.No ei sinunkaan kirjoitus tyylisi ole kauneinta, mutta olet kuitenkin mielellään lukenut ja kommeintoinut näihin kirjoituksiini ja olen siitä otettu. Kyllä sinäkin vielä joskus ymmärrät minun kirjoituksia ja mitä näillä haen takaa. Suvaitsevainen kun olen. Oli miten oli hän ajoi poliisi yli mutta ei tehnyt sitä tahallaan. Se oli virhe joita ei pitäisi sattua. Ei häntä elinkautiseen murhasta voi laittaa. Mutta katsotaan mitä oikeuspäättää. Jos minä päättäisin niin laittasin syytten vain törkeästä kuolemantuottamuksesta.
Nuo sinunkin kirjoitukset kuulostavat aika lapsellisilta. Jauhaa nyt että hullu, hullu jne..
***Sinun täytyy kirjoittaa jostain suljetusta laitoksesta. Ei noin ääliötä voi liikkua vapaana.
Minua ei todellakaan kiinnosta ryypätä itseäni tuohon kuntoon, mutta aivan ääliömäistä on tuo kirjoitat että jos tappaisin sitten kahden pienen lapsen isän niin toivoisin että mulle olataisiin ”reiluja”) Voi helvetin kuustoista mitä typeryyttä kirjoitat*
No ei hänkään varmaan tahallaan tarkoittanut niin paljoa juoda. Hän teki vain väärin ja joi itsensä vahingossa liian humalaan. Ei tienyt rajaa. Niin minullekkin kerran kävi, tuli vahingossa otettua liikaa ja liian vahvaa, ja olin kai saanut itsekkin jonkin pääpiston ja heittänyt vaattet järveen enkä muista siitä mitään.
Tämä avasi minun silmät ja antoi suvaitsevaisuuttaa mitä humalassa voi tehdä, vaikkei tarkoitakkaan. - vääntää kättä
kohdallaan kirjoitti:
”Kukaan ei voi väittää että kolmen promillen humalassa voi olla kaikki kohdallaan. Siksi syyttäisin vain törkeästä kuolemantuottamuksesta.”
Minua ei todellakaan kiinnosta ryypätä itseäni tuohon kuntoon, mutta aivan ääliömäistä on tuo kirjoitat että jos tappaisin sitten kahden pienen lapsen isän niin toivoisin että mulle olataisiin ”reiluja”) Voi helvetin kuustoista mitä typeryyttä kirjoitat.tuollaisen pellen kanssa, jolla järjenjuoksusta päätellen on apukoulukin jäänyt kesken.
Kyseessä provopelle tai oikea tollo. Oli kumpi vaan, niin turhaa touhua vääntää rautalankaa sellaiselle, joka joko ei halua tajuta tai ei sitten kykene. - kastemato.
Ole kauneinta kirjoitti:
No ei sinunkaan kirjoitus tyylisi ole kauneinta, mutta olet kuitenkin mielellään lukenut ja kommeintoinut näihin kirjoituksiini ja olen siitä otettu. Kyllä sinäkin vielä joskus ymmärrät minun kirjoituksia ja mitä näillä haen takaa. Suvaitsevainen kun olen. Oli miten oli hän ajoi poliisi yli mutta ei tehnyt sitä tahallaan. Se oli virhe joita ei pitäisi sattua. Ei häntä elinkautiseen murhasta voi laittaa. Mutta katsotaan mitä oikeuspäättää. Jos minä päättäisin niin laittasin syytten vain törkeästä kuolemantuottamuksesta.
Nuo sinunkin kirjoitukset kuulostavat aika lapsellisilta. Jauhaa nyt että hullu, hullu jne..
***Sinun täytyy kirjoittaa jostain suljetusta laitoksesta. Ei noin ääliötä voi liikkua vapaana.
Minua ei todellakaan kiinnosta ryypätä itseäni tuohon kuntoon, mutta aivan ääliömäistä on tuo kirjoitat että jos tappaisin sitten kahden pienen lapsen isän niin toivoisin että mulle olataisiin ”reiluja”) Voi helvetin kuustoista mitä typeryyttä kirjoitat*
No ei hänkään varmaan tahallaan tarkoittanut niin paljoa juoda. Hän teki vain väärin ja joi itsensä vahingossa liian humalaan. Ei tienyt rajaa. Niin minullekkin kerran kävi, tuli vahingossa otettua liikaa ja liian vahvaa, ja olin kai saanut itsekkin jonkin pääpiston ja heittänyt vaattet järveen enkä muista siitä mitään.
Tämä avasi minun silmät ja antoi suvaitsevaisuuttaa mitä humalassa voi tehdä, vaikkei tarkoitakkaan.Tyhjänpäiväistä lässytystä, mutta palataanpa vielä tuohon "kuningasajatukseesi". Olet kuin jokin kastemato kiertänyt kysymyksiäni mutta vastaa nyt viimeinkin tähän:
oletko viisaudessasi todella sitä mieltä että mitä suurempi humala niin tuomio pienenee? - Nimetön
Noista virheistä se elämä opettaa.Aika erikoinen ajatusmaailma. Kahden lapsen isä kuoli ja sä ajattelet että kyllä toi tekijä tuosta virheestä oppii. Kovat on opiskelumetodit, jos jonkun pitää kuolla ennenkuin oppii. Kyllä asia on niin, että mies menee ja mies tekee ja VASTAA tekemisistään. Ansaitseeko tuollainen idiootti elää, kysyn vaan. Toivottavasti tuomio on kova. Sekään ei tuo näiden kahden lapsen isää takaisin.
- että jos olet
kastemato. kirjoitti:
Tyhjänpäiväistä lässytystä, mutta palataanpa vielä tuohon "kuningasajatukseesi". Olet kuin jokin kastemato kiertänyt kysymyksiäni mutta vastaa nyt viimeinkin tähän:
oletko viisaudessasi todella sitä mieltä että mitä suurempi humala niin tuomio pienenee?Ajatellaampa niin että jos olet 3 promillen humalassa, ja jos sattuisi vielä niin että et muista mitään, niin eihän siitä voi täysivaltaisesti tuomita. Kyllähän tolkuton humala tila pitää ottaa huomioon oikeudessa. Ehkä toisissa tapauksissa jopa lieventävänä asianhaarana
Tässä tapauksessa kaveri väittää muistavansa mutta sanoi yrittävänsä väistää niin se on silti törkeä kuolemantuottamus, törkeä rattijuopumus ja liikenteen vaarantaminen eikä mikään murha tai edes tappo.
Sitä haen tässä, eli oikeudenmukaista tuomiota hänelle. - suurkuluttaja
että jos olet kirjoitti:
Ajatellaampa niin että jos olet 3 promillen humalassa, ja jos sattuisi vielä niin että et muista mitään, niin eihän siitä voi täysivaltaisesti tuomita. Kyllähän tolkuton humala tila pitää ottaa huomioon oikeudessa. Ehkä toisissa tapauksissa jopa lieventävänä asianhaarana
Tässä tapauksessa kaveri väittää muistavansa mutta sanoi yrittävänsä väistää niin se on silti törkeä kuolemantuottamus, törkeä rattijuopumus ja liikenteen vaarantaminen eikä mikään murha tai edes tappo.
Sitä haen tässä, eli oikeudenmukaista tuomiota hänelle.”Ajatellaampa niin että jos olet 3 promillen humalassa, ja jos sattuisi vielä niin että et muista mitään, niin eihän siitä voi täysivaltaisesti tuomita.”
Pakko vieläkin kysyä että oletko sinä hullu.
Eli jankkaat vieläkin sitä että mitä enemmän humalassa on ratissa, niin sitä vähemmän vastaa teoistaan. Mietitkö sinä ollenkaan mitä kirjoitat?
Eli kun tuolla tien päällä poliisit ottavat kiinni rattijuoppoja, niin mielestäsi ääliökännissä oleva ei tiedä mitä tekee ja sen tähden ei pitäisi tuomita?
Vastaa nyt typerys edes tähän.
Toisekseen tässä on jo kymmeniä kertoja sanottu että tuo Kälviän paskahousu muistaa mitä on tehnyt, pakeni 50 kilometriä ajaen kuin raivopäinen. Muistaa että näki poliisin. Eli paina siihen paksuun kalloosi. Tämä mussukka muistaa mitä on tehnyt.
Sille on aivan sama mitä pentu itse sanoo ”yrittäneensä”, kun mikään ei viittaa siihen että olisi yrittänyt ”väistää”. Ainoa oikea tuomio rattijuopolle joka tappaa poliisin uhmatessaan Suomen lakia on murhatuomio. - tuota noin
suurkuluttaja kirjoitti:
”Ajatellaampa niin että jos olet 3 promillen humalassa, ja jos sattuisi vielä niin että et muista mitään, niin eihän siitä voi täysivaltaisesti tuomita.”
Eli jankkaat vieläkin sitä että mitä enemmän humalassa on ratissa, niin sitä vähemmän vastaa teoistaan. Mietitkö sinä ollenkaan mitä kirjoitat?
Eli kun tuolla tien päällä poliisit ottavat kiinni rattijuoppoja, niin mielestäsi ääliökännissä oleva ei tiedä mitä tekee ja sen tähden ei pitäisi tuomita?
Toisekseen tässä on jo kymmeniä kertoja sanottu että tuo Kälviän paskahousu muistaa mitä on tehnyt, pakeni 50 kilometriä ajaen kuin raivopäinen. Muistaa että näki poliisin. Eli paina siihen paksuun kalloosi. Tämä mussukka muistaa mitä on tehnyt.
Sille on aivan sama mitä pentu itse sanoo ”yrittäneensä”, kun mikään ei viittaa siihen että olisi yrittänyt ”väistää”. Ainoa oikea tuomio rattijuopolle joka tappaa poliisin uhmatessaan Suomen lakia on murhatuomio.*Pakko vieläkin kysyä että oletko sinä hullu.
Vastaa nyt typerys edes tähän.*
Mitähän pitäisi vastata. Yleisesti ottaen täysin ääliökännissä jos ei ole muistia niin kyllä minä otan sen lieventävnä asianhaarana. Niin kuin sekin että jos on mielenvikainen niin tuomitaan sellainenkin täyttäymmärrystä vailla, koska ei tiedä mitä tekee. Sama se on kovassa humalassa toilailu.
Se on yhteiskunnan vastuulla kehittää metodiat jolla juopuneet ihmiset eivät pääse rattiin. Ihminen ei voi tietää aina itse kovassa humalassa mitä tekee.
Tässäkin poika sanoo että se kävi vahingossa. Kuka sen sitten todistaa. - rapajuoppojen kastiin
suurkuluttaja kirjoitti:
”Ajatellaampa niin että jos olet 3 promillen humalassa, ja jos sattuisi vielä niin että et muista mitään, niin eihän siitä voi täysivaltaisesti tuomita.”
Sille on aivan sama mitä pentu itse sanoo ”yrittäneensä”, kun mikään ei viittaa siihen että olisi yrittänyt ”väistää”. Ainoa oikea tuomio rattijuopolle joka tappaa poliisin uhmatessaan Suomen lakia on murhatuomio.Eli olet viinan suurkuluttaja. Ei muuten voi arvioida noin typerää mielipidettä, että humalassa oleva olisi verrattavissa mielenvikaisuuteen, joka on sairaus.
Liuenneissa aivosoiluissasi olet siis sitä mieltä, että mitä enemmän rattijuoppo on kännissä niin sitä vähemmällä hänen tulisi selvitä lain edessä.
Koita nyt miettiä tuota ihan hetki.
”Ihminen ei voi tietää aina itse kovassa humalassa mitä tekee.”
Ei niin mutta vastaa silti täysin itse teoistaan. Ei niistä yhteiskunta vastaa.
Tuo sinun juoppojen puolustelusi on jo sitä luokkaa että ilmeisesti elät jo rapajuoppojen harhaisessa maailmassa missä ei ole muuta kuin viina.
Kuka hyvänsä murhamies voi oikeudessa sanoa että se ”kävi vahingossa”. Ei sitä tarvitse kenenkään todistaa koska sillä sanomisella ei ole mitään merkitystä.
Kälviän puudelin tapauksessa kun kaikki tutkimukset viittaavat siihen että hän ajoi kännipäissään poliisin kuoliaaksi. Myöntää vielä nähneensä miehen.
Koska kaikki näyttö on tuota paskahousua vastaan, ei ole mitään merkitystä mitä se itse sanoo. - en tosin ole pojan puolella!
Minä olen aika varma että hänkin on pohjimiltaan hyvä ihminen joka katuu tätä koko ikänsä. Vankila ei helpota sitä tuskaa mikä hänellä on tästä virheestä.Kyllä se poika muisti tapahtumat. Aika hyvin se kertas ne. Ainoa tapa miten säälin sitä poikaa on se että miten joku voi noin tyhmällä käytöksellä heittää elämänsä hukkaan. Ilmeisesti opiskelikin ammattikorkeassa. En tunne poikaa, mutta harmittaa kun nuori ihminen pilaa elämänsä noin.
Hirveän surullista, että perhe jää ilman isää tollaisen tyhmyyden takia.
Kyllä autoihin pitäis ne alkolukot saada vaikka idiootteja liikenteessa riittää ilman viinaakin.
- 0007
AIVAN varmasti vapaalla , vai onko kaikki poliisit kenties RAITTIITA ???????????
- perseestä
Hei miettikää kaikki mitä tuomiot on asioissa kun asioissa,missään ei ole mitään linjaa,ei alkulinjaa,ei loppulinjaa,kukas muistaa mitä Kimmo Sasi sai?On vahinkoja ja "vahinkoja" jne jne...mutta sano ketä älypää mitä vaan,niin tuomioissa ei ole mitään selkeetä linjaa,kuinkas monta esimerkkiä haluatte?
- mutta mietin mitä
Kyllähän se on niin että tuomarista ja uhrista se tuomion pituus johtuu:
1: Entä jos saa sairaskohtauksen ja ajaa poliisin päälle tuleekohan silloin tuomio murhasta?
Tämänkin yhteiskunta voi välttää. Että epileptikoille tai sydänsairaille ei saa myöntää ajokorttia. Myöskään ei vanhuksille
2: Entä jos nukahtaa rattiin. Tällöin tekee myös niin sanotun arviointi virheen. Sen voi välttää nukkumalla tarpeeksi, eikä mennä väsyneenä rattiin. Uniongelmaisen pitäisi hankkia erilainen työ.
3: 3 promillen humalassa ajaminen on arviointi virhe myös .Alko lukko voi välttää tälläiset virheet. Myös omaiset sivulliset tai kaverit voivat estää häntä menemästä rattiin.
Myös voi juoda vahemmän, jotta muisti pysyy. Mutta tämä ei tule koskaan toteutumaan maailmassa, sillä aina joku joskus juo itsensä ympärikänniin. Joten siihen pitäisi löytää pysyvämpi ratkaisu
4: Pienempi humala. 1-2 promillea. Ihminen menee tietoisesti rattiin. Järjen käyttö tai alkolukko voisi estää tälläiset.
5: Tilanne virheet. Ohitukset ja ylinopeus. Näistä pitäisi saada ankarin tuomio erikoisesti jos ne tehdään täysin sielun ja ruumiinvoimissa.
Jokainen ihminen osaa noudattaa rajoituksia selvinpäin.
- huono juttu
voi voi se on silti huono koska se katuu tekojansa ja eikä se oo murha ja ajaa sen päälle jos ei oo suunnitellu. ehdonalaista korkeintaan joku 12kk
- niiniiiin
tarkoitit varmaan ehdollista eikä ehdonalaista, niissä kuitenkin aika paljon eroa.
- voi voi
niiniiiin kirjoitti:
tarkoitit varmaan ehdollista eikä ehdonalaista, niissä kuitenkin aika paljon eroa.
joo kiitos:D
- joklu vaan
tätä tyhmyyttä suomessa,toinen poliisi saa sakot kun ampuu renkaan tyhjäksi,toinen hyppää auton eteen.
- kompaatero
Järki käteen ...murha edellyttää suunnitelmallisuutta ja harkintaa. Kumpikaan kriteeri ei täyty.
Piikkimatot ja perässäkaahaaminen olisi poliisin jätettävä jo keinovalikoimasta. Tottavie humaltunut nuori kuljettaja painaa tallan pohjaan kun poliisin Mondeo lähtee perään. Olisivat hakeneet kundin kotoa.
Poliisi nyt ottaa ja katsoo peiliin!- lätise
paskaa!
Kirjoitit seuraavaa sontaa: "murha edellyttää suunnitelmallisuutta ja harkintaa. Kumpikaan kriteeri ei täyty."
Kaltaisiasi pahvipäitä tuntuu olevan tämäkin foorumi pullollaan.
Rikoslaki toteaa murhasta seuraavaa:
"Jos tappo tehdään
1) vakaasti harkiten,
2) erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,
3) vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen TAI
4) tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi."
Tajuatko, lanttuaivo, että jos kohta 4 täyttyy, niin kohdilla 1-3 ei ole merkitystä. - tuota tyhmyyttä:)
Heh!
Aivanko sinä vakavissasi ehdotat että poliisin olisi pitänyt antaa tuommoisen ääliön jatkaa menoaan vaarana muulle liikenteelle ja odotella että jospa se joskus menisi vaikka kotiin?:)
Ehkäpä tosiaan sitten kun ensin on ajantu vaikka äidin ja vaunuissa olevan lapsen kuoliaaksi, mummon rollaattorissa ja ties mitä aiheuttanut.
Koittaisit nyt ensin miettiä mitä näppäilet, tai kysy vaikka ensin äidiltäsi mielipidettä kirjoitelmistasi jos et itse kykene niitä arvioimaan.
- Takaisin autokouluun
Nyt rangaistuksen suunta on jo sinnepäin, vielä pitää määrätä uudelleen autokouluun jos aikoo autoilua jatkaa.
Kolmenvuoden rikkeetön ajo liikenteessä olisi vielä paikallaan, kun saa uuden ajokortin.
Kukaan ei toisen ihmisen henkeä korvaa ja etenkään kännissä ajo. Miksi lain säätäjät ei laita bonus järjestelmää: mitä enemmän promileja sitä pidempi tuomio; nyt on päinvastoin. - hmm..
On se kumma ku poliisin päälle ajetaan, niin heti ollaan murhasta syyttämässä ja elinkautista vaatimassa, mutta jos tuo auton alle jäänyt olis ollu joku tavallinen pulliainen, niin kuski olis syytetty korkeintaan kuolemantuotamuksesta.
Päästäkäähän poika vapaaksi.. eiköhän sillä oo jo tarpeeksi kärsimistä omantunnon kanssa. - Poliisin työturvallisuus
En tunne tapausta laajemmin enkä puolustele nuorenmiehen tekoa. En tunne myöskään poliisin toimintatapoja piikkimatto pysäytyksessä. Onko matolla pysäyttäminen tosiaan noin vaarallista?
Arvelen kuitenkin että jokin meni väärin myös poliisien toimissa; Nuorenmiehen ajettua reipasta ylinopeutta jo 50 kilometriä, lienee ollut turhaa riskin ottoa juoksennella tiellä enää kaaharin saapuessa paikalle. - vtx
Poliisina en ymmärrä tälle foorumille kirjoittelijoita, varsinkaan niitä,jotka yrittävät puolustella yliajajaa ja ovat sitä mieltä, että poliisi oli se joka toimikin väärin ko. tilanteessa. Suurin osa ei näköjään tiedä laeista, poliisin etiikasta, saatikka poliisin toimintatavoista mitään. Yhteiskunta on laatinut poliisille toimintatavat, joita poliisin pitää noudattaa.
- toni
Kyllä sitä on tietoa ja kokemusta teidän ns."etiikasta" ja varsinkin toiminta tavoista varmaan enemmän, ku arvaatkaan. Itellä ei mitään hyvää sanomista poliiseista. Teiltä, kun soittaa apua, ni joutuu vaan ite putkaan. Voitte viedä kenet tahansa putkaan, jos "epäilette" jostain. Toisin sanoen pelkän ulkonäön ja asenteen perusteella....
- varmaan olet
toni kirjoitti:
Kyllä sitä on tietoa ja kokemusta teidän ns."etiikasta" ja varsinkin toiminta tavoista varmaan enemmän, ku arvaatkaan. Itellä ei mitään hyvää sanomista poliiseista. Teiltä, kun soittaa apua, ni joutuu vaan ite putkaan. Voitte viedä kenet tahansa putkaan, jos "epäilette" jostain. Toisin sanoen pelkän ulkonäön ja asenteen perusteella....
viettänyt kohtuullisen paljon aikaa putkan puolella;-)
Ääliö wrote: "Voitte viedä kenet tahansa putkaan, jos "epäilette" jostain. Toisin sanoen pelkän ulkonäön ja asenteen perusteella...."
Sinulla on varmasti nuo molemmat kohdat aika heikoissa kantimissa... - ei tuo takaisin
Murheellinen tapahtuma, sitä ei kukaan voi kieltää. Mutta kyseessä on hölmöillyt nuori ja jokainen tekee virheitä. En millään voi uskoa, että tämä oli mitä hän halusi ja haluan uskoa, että hän on tästä oppinut. Vaikka tämä nuori mies istuisi loppuikänsä vankilassa se ei tuo kuollutta poliisia takaisin. Hänellä on elämä edessään ja hän joutuu jokatapauksessa kantamaan syyllisyyttä tapahtuneesta mukanaan. Tottakai hänet on tuomittava, mutta kohtuutta voi käyttää. Elämässä sattuu ja tapahtuu - niin se vain on.
On erikoinen tilanne kun humalainen ajoi kerralla kaksi kuoliaaksi niin kyseessä vain kuolemantuottamus.Alkaa olla sairaan valtion piirteitä kun suojellaan erilailla valtion virkamiehiä.Samanlainen käytäntö on Kiinassa ja Pohjoiskoreassa.Pääsemmekö samaan sarjaan.Meillä on käytössä myös idästä lainattu ylimääräinen taiteilijaeläke ja taiteilijain palkkiojärjestelmät.
- *askaa
Syyttäjän kuuluukin vaatia tässä tilanteessa tuomiota murhasta. Se sitä meinaa,että tuomio annetaan murhasta, tohvanat. Tuomio tulee valitettavsti taposta. VAIKKA äiteen pikku kullannuppu TÄSYIN ITSE JA VAPAAEHTOISESTI joi sen viinan ja hyppäs auton rattiin. Näin kysymys siis EI OLLUT vahingosta tai äkkipikaistuksesta.
- Plösö33
*askaa kirjoitti:
Syyttäjän kuuluukin vaatia tässä tilanteessa tuomiota murhasta. Se sitä meinaa,että tuomio annetaan murhasta, tohvanat. Tuomio tulee valitettavsti taposta. VAIKKA äiteen pikku kullannuppu TÄSYIN ITSE JA VAPAAEHTOISESTI joi sen viinan ja hyppäs auton rattiin. Näin kysymys siis EI OLLUT vahingosta tai äkkipikaistuksesta.
ajoi 50 kilsan matkan poliisia karkuun, aikomattakaan pysähtyä.
Naisivat hengiltä sen vankilassa. - niiniiiinnjj
Plösö33 kirjoitti:
ajoi 50 kilsan matkan poliisia karkuun, aikomattakaan pysähtyä.
Naisivat hengiltä sen vankilassa.eiköhän vankilassa nai keskenään ne jotka siihen suostuu ja on miehiin päin. onko tullu kateltua jotain amerikkalaisia vankiladokkareita tai usa vankilaelokuvia hieman liikaa? käsittääkseni tuo bemu kuski on hetero joten ei sen vankilassa tarvitse nostella saippuoita lassialta että joku raavas kanki tunkeutuu siihen. vankilassa homoilee keskenän homot vain. tämä fakta vain.
- VTX
Tietäisivätpähän nuoret kaaharit ja rattijuopot, että mitä voi seurata heidän toimistaan.
- känkkäränkkäjuupajoo
että, jonkun törpön kirjoittelijan läheinen tai kirjoittaja jää itse juopon yliajamaksi. Voin sitten tulla sanomaan, että "voi voi yritä nyt ymmärtää, että ei se sitä tarkoittanut. Sehän oli arviontivirhe ja sellaista sattuu kun ottaa viinaa.". Kyllä se on aivan humalaisen vastuulla mitä päissään tekee, silloin ottaa tietoisen riskin, kun pulloon tarttuu. Kantakoot itse myös seuraukset, ei yhteiskunta, poliisi yms. tahot. Tottakai kyseessä on murha, kun sen poliisin olisi voinut tilanteessa väistääkin (vaikka ei aamulla muistakaan mitään, mutta kyllä tilanteessa on voinut tehdä valinnan). Mikäköhän haloo siitä olisi syntynyt, jos poliisi ei olisi mennyt heittämään piikkimattoa ja nuori-hullu olisi ajanut jonkun toisen viattoman yli. Taas olisi vika ollut poliisin?
- salon likka
voin sanoa että koville ottaa kun aamulla tullaan sanomaan että 20 vuotias sisko on kuollut rattijuopon uhrina, ei sitä 30 vuotta ole pyyhkinyt pois
- samaa mieltä
olen kanssasi juuri samaa mieltä
- VTX
En kyllä tuommosella "pemarilla" lähtis poliisautojen kanssa kilpasille. Meikäläisen mopottimessakin taitaa olla enemmän kuutioita kuin tuossa rytökasassa.
- hyvä jos joku joskus tuomit...
Kyllähän se nyt on ihan selvä homma, että jos päästelet talla pohjassa meneen, niin ei kukaan oo niin idiootti, että kuvittelis, ettei jollekin voi siinä hommassa käydä huonosti. Kyllä jokanen, joka ajaa tollasta vauhtia tietää, että siinä on hengenlähtö lähellä ja se on sillon tahallista hommaa! Tai sitte voitas tutkia onko jotenkin jälkeen jääny, mikä vois selittää tollasen käyttäytymisen, pelkkä viina ei voi tehä noin tyhmäksi!
- epäreiluuu
Suomen käytäntö joka puolittaa ensikertalaisen rangaistuksen on mielestäni täysin väärä
arvaan että tulee 5vuotta ehdotonta
eli 5-2.5= 2.5 vuotta ehdotonta- tätä tapausta.
Murhasta ainoa mahdollinen rangaistus on elinkautinen ja siinä ei puolitukset päde.
PS. Jos arvaat, että "tulee 5 vuotta ehdotonta", niin eiköhän sen "ehdotonta"-sanan voisi jättää pois...
- ei tuo takaisin.
Murheellinen tapahtuma, sitä ei kukaan voi kieltää. Mutta kyseessä on hölmöillyt nuori ja jokainen tekee virheitä. Elämässä sattuu ja tapahtuu - niin se vain on. En millään voi uskoa, että tämä oli mitä hän halusi ja haluan uskoa, että hän on tästä oppinut. Vaikka tämä nuori mies istuisi loppuikänsä vankilassa se ei tuo kuollutta poliisia takaisin. Hänellä on elämä edessään ja hän joutuu jokatapauksessa kantamaan syyllisyyttä tapahtuneesta mukanaan. Tottakai hänet on tuomittava, mutta kohtuutta voi käyttää.
- Tonttu Toljanteri
"Mutta kyseessä on hölmöillyt nuori ja jokainen tekee virheitä."
Kuuluuko mielestäsi "nuoruuden hölmöilyihin" kännissä ajelu ja ihmisten yliajelu?
Rangaistukset on sitä varten, että ihmiset tajuaisivat mikä on lainvastaista. Tämä kaveri on elinkautisensa ansainnut vastuuttomasta humala-ajelusta ja virkamiehen käskyistä piittaamattomuudesta. Toivottavasti kaikki rattijuopot ja kaaharit saavat tästä tapauksesta oppia.
- villetomi
poliisit jos jotakin tekevät niin ei tule mitään. kuinka monta on ajettu kuolemaan.poliisi kun ajaa humalassa niin ei tule tuomoita.sama kohtelu tälle pojalle, jos poliisi olisi ajanut pojan päälle. niin ei mitään tuomiota.
- entinen poliisi
vaadin kaikille poliisin tappajille kuolemnatuomiota mutta tavallisten ihmisten tappajat jääkööt tuomitsematta.
..mutta tätähän se on täällä suomen maassa usean asian kohdalla; lait ja muut säädökset kirjoitetaan jollain aivan muulla kuin maalaisjärjellä! en sano että tässä jutussa, mutta miettikääpä nyt;puolustat, jotta oma tai muun uhan edessä olevan henkikulta säilyis ja pistät ryöstäjän maihin, hän on sinut päättänyt putsata,niin käyhän se oikeudessakin..enemmän tienaa hän siellä kuin viemällä kaiken arvokkaan ja risat kotoas!
Poliisilla pitää olla auktoriteetti ja valtuudet toimia laajemmin kuin muun kansalaisen, että järjestys säilyy varsinkin tässä yhteiskunnassa, jossa osa nuorista on periaatteestaan kaikkea vastaan ja luulevat että voivat käyttäytyä kuinka haluavat, mutta eikös sitten myös heitä kohtaan voi käyttäytyä kuinka vaan,tasa-arvon nimissä? vai mitä? ja laajempi toimialue tuo mukanaan laajemman vastuun..
että teille, jotka täällä kitisette siitä kuinka on asiat huonosti meillä; muuttakaapa hetkeksi vaikkapa venäjälle ja tulkaa sitten kirjottamaan uudestaan poliisin toimintatavoista!! - ????
on tainnut tulla ajetua muutama siviili sitten henkiltä visiin entinen p....
- heebo123
murhasyyte tuskin menee läpi mutta muut kyllä. Rattijuoppous on näes lieventävä asianhaara. Rangaistuksien pitäisi olla samanlaisia kuin Ameriikassa: elinkautinen jokaisesta syytekohdasta!
Vaan mitenkäs se auto oli liikennekelvoton? - poliisit ja murhat
Konginkangas 23 uhria, kälviä 1.
Konginkankaan yliaja ehdollinen tuomio kun kyse on tavallisista ihmisistä, kälviällä syyte murhasta kun poliisi pelleilee valtatiellä.
minun sukulaisia kerran joutui juopon poliisin tappamiksi ja syyte hylättiin. tässä nähdään tasa-arvoisuus.- Nyyyssöne
Oliko Konginkankaalla jomman kumman ajoneuvon kuljettaja juonut puoli pulloa viinaa juuri ennen tapahtunutta. Se on kuljettajan oma valinta.
Oliko jomman kumman ajoneuvon vauhti yli 180 kmh? Se on kuljettajan oma valinta.
Oliko Konginkankaan tapauksessa poliisit yrittäneet pysäyttää pakenijaa 50 km ajan?
Konginkankaalla oli raskaat ajoneuvot ja erittäin liukasta. - maapähkinävalmistajallekin
Nyyyssöne kirjoitti:
Oliko Konginkankaalla jomman kumman ajoneuvon kuljettaja juonut puoli pulloa viinaa juuri ennen tapahtunutta. Se on kuljettajan oma valinta.
Oliko jomman kumman ajoneuvon vauhti yli 180 kmh? Se on kuljettajan oma valinta.
Oliko Konginkankaan tapauksessa poliisit yrittäneet pysäyttää pakenijaa 50 km ajan?
Konginkankaalla oli raskaat ajoneuvot ja erittäin liukasta.murhasyyte, jos tollo poliisi vetäsee sen maapähkinän väärään kurkkuun.
Kyllähän nämä syytteet haisevat ja pahalle.
- agressio
Olen tehnyt rikosilmoituksen kaikista poliisia vastustavista viesteistä ja te päädytte vankilaan. olen entinen poliisi ja imekää munaa ahahaha uuh.
- vituttaa lisää
Toivottavasti tästä tehdään esimerkkitapaus ja poitsulle rapsahtaa kova tuomio. Vässykkä esittää kovasti katuvaa ja yrittää selitellä, mutta tosiasiassa taitaa harmittaa kun bemari meni paskaks, jäi kiinni ja nyt on tulossa tuomio. Vankilareissu tosiaan eniten tätä nuhteetonta mallikansalaista harmittaa, veikkaisinpa. En tunne mitään sääliä rattijuoppoja kohtaan ja on jo korkea aika, että oikeuslaitoskin alkaa ottamaan näitä tapauksia tosissaan ilman naurettavia sakkorangaistuksia.
- qåååqo
Tällaisiahan kaikki nykynuoret ovat. Tää vaan sattui jäämään kiinni.
- Nykyajan entinen nuori
Hei miksi sun nimimerkkinä ei ole SETÄ60v "elänyt ilman nuoruutta" ?
Kaikki on kerran elämässään nuoria, jokaiseen aikakauteen liittyy omat ongelmansa. Ei "nykyajan nuoret" ole sen kummempia kuin 30 vuotta sitten eläneet nuoret.
Toi rangaistuvaatimus on täysin kohtuuton. Nuorimies, opiskelija, joka on elänyt nuhteetonta elämää ja tekee yhden kohtuuttoman virheen, ei kuulu loppu elämäksi vankilaan. Rangaistus pitää tulla, mutta olkoon se esim juurikin törkeä kuolemantuottamus. Kyllä se merkintä "papereissa" muistuttaa tuota jätkää koko sen loppu elämän. Pitkä yhdyskuntapalvelus ja rajut sakot olisi varsin sopiva rangaistus. Omaisten tuskaa ei helpota vaikka mikä tuomio tulisi, ei lapset saa isäänsä takaisin siitä huolimatta.
Sen jätkän elämä on tällä hetkellä täyttä helvettiä, eikä se siitä tule varmaan vielä vuosiin paljoa paremmaksi muuttumaan. Yritetään antaa edes tälle nuorelle miehelle uusi mahdollisuus, sille poliisille sitä ei voida antaa.
Hänen pitää sovittaa asiaan kuuluva rangaistus reilusti, mutta ei hänen paikkansa vankilassa ole. - kehiin?
Nykyajan entinen nuori kirjoitti:
Hei miksi sun nimimerkkinä ei ole SETÄ60v "elänyt ilman nuoruutta" ?
Kaikki on kerran elämässään nuoria, jokaiseen aikakauteen liittyy omat ongelmansa. Ei "nykyajan nuoret" ole sen kummempia kuin 30 vuotta sitten eläneet nuoret.
Toi rangaistuvaatimus on täysin kohtuuton. Nuorimies, opiskelija, joka on elänyt nuhteetonta elämää ja tekee yhden kohtuuttoman virheen, ei kuulu loppu elämäksi vankilaan. Rangaistus pitää tulla, mutta olkoon se esim juurikin törkeä kuolemantuottamus. Kyllä se merkintä "papereissa" muistuttaa tuota jätkää koko sen loppu elämän. Pitkä yhdyskuntapalvelus ja rajut sakot olisi varsin sopiva rangaistus. Omaisten tuskaa ei helpota vaikka mikä tuomio tulisi, ei lapset saa isäänsä takaisin siitä huolimatta.
Sen jätkän elämä on tällä hetkellä täyttä helvettiä, eikä se siitä tule varmaan vielä vuosiin paljoa paremmaksi muuttumaan. Yritetään antaa edes tälle nuorelle miehelle uusi mahdollisuus, sille poliisille sitä ei voida antaa.
Hänen pitää sovittaa asiaan kuuluva rangaistus reilusti, mutta ei hänen paikkansa vankilassa ole."Hänen pitää sovittaa asiaan kuuluva rangaistus reilusti, mutta ei hänen paikkansa vankilassa ole."
heh! onko tuo vitsi vai? - huumoria?
kehiin? kirjoitti:
"Hänen pitää sovittaa asiaan kuuluva rangaistus reilusti, mutta ei hänen paikkansa vankilassa ole."
heh! onko tuo vitsi vai?Reiluudella tarkoitan sitä, että jos tää jätkä laitetaan esim suorittamaan yhdyskuntapalvelusta tai muuta, niin se tekee sen varmasti niin hyvin kuin osaa. Mutta eih, ei tämän tyypin paikka vankilassa ole. Uskon, että psykiatriselle se vielä joutuu, kun pälli ei tuu kestämään tuota kaikkea.
Ja ei, tää ei ole vitsi. Miksi pitää aina kostaa, eikö joskus voisi korjata?
- ihmisille
jotka puollatte vaikka pilkunverran, taikka vähättelette hänen tekosiaan, suosittelisin että, teidät vietäisiin saman saunan taakse, tuon poliisin tappaneen kanssa.On se kumma juttu meillä Suomessa, revitellään hirveistä teoista, vastuuntunnosta puhumattakaan.Hävetkää pellet perkele!.
- tavallinen ihminen
En ensinnäkään pidä syytöksistä! Poliisi on ihan normaali ihminen,joka tekee virheitä niinkuin normaali ihminen, Ja Hätätapauksessa ym. Tekee Poliisikin virheen!! Samoinkuin muutkin!! Kyllähän se on niin; Jos jonkun haluaa tappaa!!! Niin täytyy tietää ensinnäkin täysin kuka on missäkin ja tarkka tieto siitä: Poliisilta!! Miksi sitten poliisi on antanut tiedon? Miksi ja missä: ? Missä kukin poliisi seisoo sillä hetkellä??????!!!!!!!???
Poliisi katsoo rekkari ja auton tiedot ym ja haa... siinä on, taas yksi syytetty tekoon??? Niinkö me nuoria kannustamme elämään?!! ihan niinkuin jokainen vanhempi haluaa lapsensa käyttäytyvän elämässään? Kysyn vaan?. Kuka haluaa lapselleen tällaista tulevaisuudessa???.... Erehtyvä vanhempi todellisessa tulevaisuudess????- Tahtoo tietää
Siis oliko tuo provo? Voisiko olla?
Voisiko joku täysjärkinen esittää umpihullua noin vakuuttavasti?
Koko jutussa ei päätä eikä häntää, mutta hirmuinen uho ja vauhti päällä:-)
Jos vain teeskentelit sekoboltsia, niin onnittelut vakuuttavasta suorituksesta. Muutoin paska homma sinun kannaltasi.
- nuo edellä
olevat videot. Aika hyvin tajuaa ja ymmärtää 3 promillen humalassa pyörittää tuota bemaria. Ajoi 50km karkuun, tajusi koko ajan pysyä tiellä.
Miten voitte väittää ettei tajunnut tekoaan?- paikkakuntalainen
KYLLÄHÄN KAIKKI TIESI MIHIN KAAHAILU JOHTAA ENNEN PITKÄÄ OLIS VAAN KUSKIKIN KUOLLUT NIIN OIS PUNTIT TASAN KUN EI EES KAVEREITAAN USKONUT
- mulqist
rattijuoppo on aina rattijuoppo, ei se vastuuta pienennä.
- ####
kännissä ajamisesta tulee tuomio ja härskeimmällä tavalla! Ei mitään lievennyksiä,muuten täällä kaikki koohottaa 5promillen kännissä onko se sitten kivaa!!??
- tästäpä otan oppia
jannu ajo kyllä tahallaan sefun yli.. jos poitsu ei joudu kakolaan poimiin saippuaa miesten suihkuun,kun häjyt tulee punttisalilta.. hikisinä ja lämpöisinä..ja muisteleen keltasta munanjatkettaan,millä tappo sefun,niin sit täytyy itekkin vetää kolme pro ja ottaa vaan kylmän tylysti sefu tähtäimeen ja ladata yli,nii en jää ratista kii..
- vastaa teoistaan
olipa selvä tai humalassa niin vastattava teoistaan niinkuin mies eikä ruikutettava tyhmyyttään jälkeenpäin
- majami vais
olis ollu joku äiti kolmen lapsen kanssa,ni ois saanu muutaman kuukauden yhdyskuntapalvelua ja 130 euroo sakkoa.Poliisei on lisää tulos,jos niit huolitaan ja varaa ottaa kouluun.
- vasemmiston ääni
Olen ilmoittanut eteenpäin teistä, jotka olette uhkailleet syytettyä. saatte syytteen murhan suunnittelusta.
- HeilHitler
Siellä se murhaajan säälijä vinkuu.
Vasemmistolaisuus on sairaus.
- vuotta
hyvä as ajaja niin tuomio on minimi,mutta jos toisin niin kakkua monta vuotta.
- pasi36
saisi saada sata vuotta linnaa.niin ku Amerikoissa :))
- ameriikka
on munkin lempparivaltio.
ameriikkaa, valloittakaa kaikki!
- Freedomer
No onpas kovia nuo seuraamukset! Elinkautinen, mistä rapsahtaa tuollaiselle ensikertalaiselle noin 7-10 vuotta. Parhaimillaan joutuu istumaan sen 15 vuoden mutta silloinkin pääsee lomille, saa veronmaksajien kustantamaa ruokaa jne.! Ei helvetti sentään tätä Suomen lainsäädäntöä! Miten kauan se sylkee uhrien päälle?
Kuolemantuomio ei ole mikään huono idea! Ja elinkautisen pitäisi myöskin tarkoittaa ELINKAUTISTA = Ei ulos ennen kuin on maantunut!- teilipyörään
kaikki ku ajaa ylinopetta, väsyneenä, ilman turvavöitä...
Vittu tässä säälimään. Sääli on sairautta. Rikolliset hirteen! - levottomia...
"Elinkautinen, mistä rapsahtaa tuollaiselle ensikertalaiselle noin 7-10 vuotta."
Mistä näitä juttuja löytyy?
Nykyään kaikkien 12 vuotta istuneiden elinkautisvankien vankeuden jatkaminen tulee Helsingin hovioikeuden käsiteltäväksi. Päätös ehdonalaiseen vapauteen päästämisestä tehdään arvioimalla tuomioon johtanutta ja sen jälkeisiä rikoksia, vangin vaarallisuutta ja hänen vankilassa esittämiään uhkauksia sekä vangin käytöstä. Mikäli päätös on kielteinen, vapauttamisasia tulee automaattisesti käsiteltäväksi uudelleen joka toinen vuosi. Ehdonalaiseen päästetyn elinkautisvangin jäännösrangaistuksen pituus on kolme vuotta. Alle 21-vuotiaana tuomittujen tapaukset otetaan käsittelyyn 10 vuoden istumisen jälkeen. Viime aikoina tuomioiden keskipituus on ollut kasvussa.
- onn
Jos osaa ajaa kolmen promillenb pöllyssä 50 kilometriä 180km lasissa, ja osaa juuri kaistaakin sille kohtaa, jossa ihminen seisoo tiellä, niin on siinä pitäny jotakin päässä liikkua. Ei siis vahinko ollenkaan!! Kavereitakaan ei ole uskonut vaan jatkanut kaahailua.
Kunnon tuomio kiitos.
Tottakai nyt kaduttaa, ketä huvittaa istua linnassa. Surullista, mutta kyllä täytyy kestää seuraukset nyt. - taavetti tavis
Kyllä vois kerätä rattijuoppous tuomioiden koventamista kannattavan adressin kuten oli tämä lasten hyväksikäyttö tuomioiden koventamisvaatimuskin
- assfcasfssf
Tai sitten voisi kerätä adressin, jossa vaadittaisiin, että poliisi puhalluttaa autoilijan aina pysäytyksen yhteydessä. Nykyisin puhallusprosentti on omien havaintojeni mukaan n. 30 eli poliisin viesti on se, että rattijuopumus ei ole vakava asia. Kun tällaista asennetta levitetään oikein virkavallan taholta, niin ei ole mikään ihme, että ihmisiä kuolee rattijuoppojen aiheuttamissa onnettomuuksissa.
Ennemmin tai myöhemmin "kolisee omissakin", kuten nyt, ja mielestäni nyt olisi koko poliisikunnalla rajun itsetutkistelun aika. Jos olisin itse poliisi, joka on jättänyt yhdenkin puhallutuksen tekemättä, niin en nukkuisi öitäni kovin hyvin.
- lykos
Rangaistuksenhan tulisi olla sellainen, mikä estää syyllistä toistamasta rikostaan. Tarkoitushan ei ole maksaa hampaalla hampaasta, vaan pitää mies vangittuna kunnes on selvää, ettei sama toistu. Pitkä kakku on paikallaan, jos hän vaikuttaa holtittomalta rikoksenuusijalta tms., mutta mikään ei tuo yliajon uhria takaisin henkiin.
Ihmiset ovat aina kiinnostuneita syyllisen tuomitsemisesta, mutta olennaisempaa on suremaan jääneiden palautuminen ja vastaavan tilanteen ehkäisy tulevaisuudessa.- ja kannon
Tuolla logiikallahan esimerkiksi Valjakkala tai kuka hyvänsä murhamies tai muu rikollinen selviäisi täysin ilman rangaistusta.
Riittäisi kun vannoisi kautta kiven ja kannon että en enää ikinä tee samaa uudestaan.
Lupaan! - jahvis
Elinkautinenhan varmistaa kohtuullisen hyvin ettei teko uusiudu. Rangaistuksen tarkoituksena on myös toimia pelotteena eli ennalta ehkäisevänä tekijänä.
- Vouho
Kyllä on kova vouhotus päällä. Kaikki huuteloo omiansa. Saisivat ottaa tästä mallia käräjille:
Tabu - Kyläkäräjät - joudu linnaan
Olisi ihan väärin teljetä vankilaan BMW-kuski! Heillähän on paljon etuoikeuksia liikenteessä, nehän voisivat ottaa huomioon tuomiota miettiessään.
Kyllä sitä niin ylimielisesti kaahaillaan kotterolla, mutta sitten kun napsahtaa, niin ollaankin kusisukassa oleva nyyhkyttäjä. Esittäis nyt kovaa jäppistä muuallakin, kuin BMW:n ratin takana.
Eikä todellakaan ole ainoa "autokovis", vastaavia puppeleita pörrää helsingin seudulla pilvin pimein mm. Audeilla ja monet ovat iältään(vain fyysiseltä) jo 30-40v.- kyllä juu
Olisko tässä nyt vähän kateutta mukana. Ymmärtäähän sen jos alla on Lada Samara, että vituttaa kun jolla kulla on varaa vähän parempaan.
No mutta otan osaa tyhmyyteesi, eivät kaikki voi olla järkeviä taikka rikkaita henkisesti, fyysistesi taikka rahallisesti. Jotkut vain ovat luuserieta, jota väestöryhmää sinäkin juttujesi perusteella edustat. Sopeudu vain siihen köyhän ihmisen osaasi ja jätä marinat sikseen.
- Herra Motivaattori
lomilla intistä, kun suoritti tämän todella anteeksi antamattoman teon. Mielestäni pitäisi soveltaa sotilasrikoslakia, jos on vaan mahdollista.
- tais olla
vielä autokomppaniassa Keurulla
- busatus
itku kun pollari kuolee,ikävä asia sinänsä,mutta onko henki jollain eriarvoinen kuin muilla? Ammatin varjopuolia,näitä sattuu...
- kauheeta??? -Miiuuu77-
kun poliisi kuolee? Entäs jos tässä olis ollut siviili? = Olisko kukaan kauhistellut?
- niiniiiinnj
jos tuo nuori mies tuomitaan vaikka törkeästä kuolemantuottamuksesta jne muista mistä sitä syytetään niin sekin pitää muistaa että tuo poikahan pääsee 1/3 osalla kun on nuorivanki-ikäinen vielä, tai kun tekee rikoksen alle 21 vuotiaana niin sillon on nuorisovanki ja tuomiosta tarvitsee istua vaan 1/3 osaa,eli jos tuomio ois vaikka 6vuotta niin tuo kuski ois vapaana jo kahden vuoden päästä.itse antaisin tuomion juuri 6-7 vuotta, se olisi sopiva, vaikka itse en pidä poliiseista niin en mä nyt haluakkaan että niitä kuolee. sellasta elämä nyt on.
- auto vai henki?
Eikö siellä poliisikoulussa opettu että oma henkikulta menee aina työn teon edelle, eikä pidä itseä riskeerata liikaa kentällä.
Jotkut poliisit kuvittelevat että virkapuku tekee heistä kuolemattomia,virkaintoisia poliiseja.
Jos tämä poliisi olisi ollut tavallinen suomalainen juoppo, ei poliisi olisi välittänyt siihen näin puuttua. No big deal.
Ja missä kohtaa poliisi alkoi provoilla sillä siviili-TURBO-skoodalla?!
Itse olen tullut huomaamaan että jopa poliisi valehtelee, sekin on vain ihminen!!!!!
Katsokaa tarkkaan,ajatelkaa:
tehdään provo bemarille, turbo-skodalla kunnon ylinopeussakot perässä hiillostaessa!
http://www.seiska.fi/seiskatv/_a67541/takaaajon alku/
Ja miten kävikään?!- Sekasin
TÄH ?????
>Ja missä kohtaa poliisi alkoi provoilla sillä siviili-TURBO-skoodalla?!
Katsokaa tarkkaan,ajatelkaa:
tehdään provo bemarille, turbo-skodalla kunnon ylinopeussakot perässä hiillostaessa!
Kukaan EI pyytänyt kaveria lähtemään karkuun. Jos pullamössö-teini olis kiltisti pysähtynyt ja jättäny ne viinat ottamata, niin ei tarttis nyt vinkua ja pyydellä anteeks. Helvetti ku ei nykyteinissä olla tarpeeksi äijiä ja suoraselkästä, että pystyttäis vastamaan siitä mitä tehdään. Aina asiat on jonkun toisen syytä. Vaan pikku teinikulta ihaaan viaton olosuhteitten uhri. Vinkuvia lökäpöksyjä, halveksittavaa.
- lapsen tappajat...
Joku ajaa kännissä poliisin päälle, se on murha ja siitä kova kakku vaan, vaikka muuten nuhteeton tausta.
Joku toinen raiskaa ja tappaa lapsen, ja pääsee kohta jo ulos.
Tätä se on, suomen laki... - vika _
Jos poliisi ei olisi lähtenyt takaa-ajoon, niin ruumiita ei olisi tullut. Poliisi provosoi tilanteen.
Mikä into poliisilla on lähteä takaa-ajoon? Liikaa katsottu amerikkalaisia toimintasarjoja?- kyselemässä?
Aivanko sinä tosissasi kysyt mikä into poliisilla on lähteä takaa-ajamaan rattijuoppoa?
No, kerrotaan. Se kuuluu poliisin velvollisuuksiin, hänen työhönsä. Sen tarkoituksena on tehdä tiellä liikkuminen muille sitä käyttäville turvalliseksi.
Jos olet huomannut, niin aina silloin tällöin poliisi pysäyttää autoilijoita ja puhalluttaa heidät. Ja tiedätkö, sen tarkoituksena tarkistaa ovatko he humalassa.
Lyhyesti sanoen siis tarkoitus on tehdä teillä liikkuminen muille turvalliseksi, siksi tämä äidinpikku puudelipoitsu oli poliisin pakko pysäyttää. - Jenkkikytät
kyselemässä? kirjoitti:
Aivanko sinä tosissasi kysyt mikä into poliisilla on lähteä takaa-ajamaan rattijuoppoa?
No, kerrotaan. Se kuuluu poliisin velvollisuuksiin, hänen työhönsä. Sen tarkoituksena on tehdä tiellä liikkuminen muille sitä käyttäville turvalliseksi.
Jos olet huomannut, niin aina silloin tällöin poliisi pysäyttää autoilijoita ja puhalluttaa heidät. Ja tiedätkö, sen tarkoituksena tarkistaa ovatko he humalassa.
Lyhyesti sanoen siis tarkoitus on tehdä teillä liikkuminen muille turvalliseksi, siksi tämä äidinpikku puudelipoitsu oli poliisin pakko pysäyttää.Ei me tarvita tänne Americaa takaa ajoihin. Miksei pojat vain partioautoilla sumputa bemaristia, kuin että katsotaan saako bemaristi karistettua turbo-skodaa.
Noh, paska asia tämä on aivan kaikille osapuolille. - neuvostasi vaarin:)
Jenkkikytät kirjoitti:
Ei me tarvita tänne Americaa takaa ajoihin. Miksei pojat vain partioautoilla sumputa bemaristia, kuin että katsotaan saako bemaristi karistettua turbo-skodaa.
Noh, paska asia tämä on aivan kaikille osapuolille.No kuule eiköhän poliisi tiedä mitä tekee, tuota puudelipojua oli ensin yritetty pysäyttää normaalein keinoin.
Heh, varmasti ottavat onkeensa kun täällä keskustelupalstalla neuvot mikseivät "sumputa partioautolla", mutta toistaisin vieläkin että eivätköhän he itse tiedä paremmin mitä tekevät:)
Mutta ihan positiivista että katsot olevasi pätevä neuvomaan.
Renkaisiin ampuminen tai piikkimatto ovat varmasti vihoviimeisiä keinoja, mutta niihin täytyy turvautua koska poliisin tehtävä on pysäyttää rattijuoppo. Muiden tiellä liikkuvien turvallisuuden tähden. - Väittämä
No totta perkeleessä poliisin kuuluu lähteä kahjon perään. Kuvittelitkos, että poliisin täytyy jättää kaikki tekemättä pelkästään siksi, että kultamussukat ei provosoituis ? Jenkkimeininki siis. kun poltat skrebas kuumalla kahvilla, niin se on kahvinkeittäjän vika. Kyllä kuule se oikea vastaus on se että pysähdyt, kun niin kerran käsketään ja vastaat tekosistas. Hiirulaiset ja nykyteininössöt pakenee ja välttelee vastuuta.
- aut.kuljettaja
neuvostasi vaarin:) kirjoitti:
No kuule eiköhän poliisi tiedä mitä tekee, tuota puudelipojua oli ensin yritetty pysäyttää normaalein keinoin.
Heh, varmasti ottavat onkeensa kun täällä keskustelupalstalla neuvot mikseivät "sumputa partioautolla", mutta toistaisin vieläkin että eivätköhän he itse tiedä paremmin mitä tekevät:)
Mutta ihan positiivista että katsot olevasi pätevä neuvomaan.
Renkaisiin ampuminen tai piikkimatto ovat varmasti vihoviimeisiä keinoja, mutta niihin täytyy turvautua koska poliisin tehtävä on pysäyttää rattijuoppo. Muiden tiellä liikkuvien turvallisuuden tähden.kyllä poliiseja tarvitaan liikenteessä. ei poliisit ole niin v.mäisiä kuin luullaan. jos sakotetaan ylinopeudesta tai jostain muusta rikkeestä niin syyllinen löytyy kun katsoo peiliin. niin tässäkin tapauksessa.
- vaaransi
kyselemässä? kirjoitti:
Lyhyesti sanoen siis tarkoitus on tehdä teillä liikkuminen muille turvalliseksi, siksi tämä äidinpikku puudelipoitsu oli poliisin pakko pysäyttää.turvallisuuden oman ja sivullisten. Entä jos poliisi ajanut metsään tai kolaroinut vastaan tulevan kanssa tai ajanut jonkun mummon yli?
Tuskin tuo nuori kuski olisi ajanut kahtasataa pakoon, jos poliisi ei olisi ollut perässä hiilostamassa.
Olisi poliisi hijentänyt vauhtia ja antaneet kaverin mennä. Kaveri olisi todennäköisesti hiljentänyt vauhtia kun poliisi ei ole persiissä kiinni. Poliisilla olisi ollut aikaa rauhassa pystyttää tiesulku ja ottaa kaveri kiinni.
Nythän se kuollut poliisi juoksi lehden mukaan alle. - siellä neuvovat:)
vaaransi kirjoitti:
turvallisuuden oman ja sivullisten. Entä jos poliisi ajanut metsään tai kolaroinut vastaan tulevan kanssa tai ajanut jonkun mummon yli?
Tuskin tuo nuori kuski olisi ajanut kahtasataa pakoon, jos poliisi ei olisi ollut perässä hiilostamassa.
Olisi poliisi hijentänyt vauhtia ja antaneet kaverin mennä. Kaveri olisi todennäköisesti hiljentänyt vauhtia kun poliisi ei ole persiissä kiinni. Poliisilla olisi ollut aikaa rauhassa pystyttää tiesulku ja ottaa kaveri kiinni.
Nythän se kuollut poliisi juoksi lehden mukaan alle."Olisi poliisi hijentänyt vauhtia ja antaneet kaverin mennä."
Heh, siinäpä sitä on neuvoja poliisille! Antaa rattijuopon mennä ja katotaan mieten käy.Tuolla asenteella varmasti turvallisuus maanteillä paranee:)
Jos kerran tämä puudelipoju olisi "todennäköisesti" hiljentänyt niin miksi ylipäätään lähti poliisia pakoon. - niin alampa kerään pisteitä
Väittämä kirjoitti:
No totta perkeleessä poliisin kuuluu lähteä kahjon perään. Kuvittelitkos, että poliisin täytyy jättää kaikki tekemättä pelkästään siksi, että kultamussukat ei provosoituis ? Jenkkimeininki siis. kun poltat skrebas kuumalla kahvilla, niin se on kahvinkeittäjän vika. Kyllä kuule se oikea vastaus on se että pysähdyt, kun niin kerran käsketään ja vastaat tekosistas. Hiirulaiset ja nykyteininössöt pakenee ja välttelee vastuuta.
ja ajelee aina karkuun ja poliiseja päin ja jos ei satu oleen kännissä niin ehtiihän sitä vedellä sen verran jotta tuomiota ei saa:=)Nyt on kyseessä ennakkotapaus ja toivottavasti poliisit ja tuomarit tajuaa sen hyvän sään aikana.
- Tekevät
aut.kuljettaja kirjoitti:
kyllä poliiseja tarvitaan liikenteessä. ei poliisit ole niin v.mäisiä kuin luullaan. jos sakotetaan ylinopeudesta tai jostain muusta rikkeestä niin syyllinen löytyy kun katsoo peiliin. niin tässäkin tapauksessa.
Mutta millaista työtä? kyttäämistä,lahjusten ottoa,pahoinpitelyjä.kotirauhan rikkomisia,vapauden riistoa,liikenteen vaarantamista,uhkailua,pakottamista,valehtelua,omaisuuden anastamista,vaitiolovelvollisuuden rikkomista,provosointia ym,ym
- Vuonna -86 kun
niin alampa kerään pisteitä kirjoitti:
ja ajelee aina karkuun ja poliiseja päin ja jos ei satu oleen kännissä niin ehtiihän sitä vedellä sen verran jotta tuomiota ei saa:=)Nyt on kyseessä ennakkotapaus ja toivottavasti poliisit ja tuomarit tajuaa sen hyvän sään aikana.
rovaniemellä poliisi ajettiin kuoliaaksi niin muistini mukaan kuski sai 6v. istui puolet. oli selvinpäin.
- jahveli
Jenkkikytät kirjoitti:
Ei me tarvita tänne Americaa takaa ajoihin. Miksei pojat vain partioautoilla sumputa bemaristia, kuin että katsotaan saako bemaristi karistettua turbo-skodaa.
Noh, paska asia tämä on aivan kaikille osapuolille.Millä partioautoilla? Lähimmät edessä päin oli juuri laittamassa piikkimattoa kun jysähti.
- jahvis
vaaransi kirjoitti:
turvallisuuden oman ja sivullisten. Entä jos poliisi ajanut metsään tai kolaroinut vastaan tulevan kanssa tai ajanut jonkun mummon yli?
Nythän se kuollut poliisi juoksi lehden mukaan alle.Poliisi ajoi selvinpäin ja varoi muuta liikennettä. Jos nuo mulkut päästää karkuun niin syyllistä ei ikinä löydy.
- rekisterikilpi
jahvis kirjoitti:
Poliisi ajoi selvinpäin ja varoi muuta liikennettä. Jos nuo mulkut päästää karkuun niin syyllistä ei ikinä löydy.
...
Niin nyt joku väittää entä jos olisi ollut varastettu auto. - poliisia
siellä neuvovat:) kirjoitti:
"Olisi poliisi hijentänyt vauhtia ja antaneet kaverin mennä."
Heh, siinäpä sitä on neuvoja poliisille! Antaa rattijuopon mennä ja katotaan mieten käy.Tuolla asenteella varmasti turvallisuus maanteillä paranee:)
Jos kerran tämä puudelipoju olisi "todennäköisesti" hiljentänyt niin miksi ylipäätään lähti poliisia pakoon.kaveri ei olisi lähtenyt ajamaan kahtasataa pakoon.
Joten takaa ajaneet poliisit ovat yhtä syylisiä. Aiheuttivat oman virkaveljen kuoleman. - on herännyt:)
rekisterikilpi kirjoitti:
...
Niin nyt joku väittää entä jos olisi ollut varastettu auto.Eli sitäkö ollaan ihan vakavasti sitä mieltä että rattijuopot saavat mellastaa tiellä vaarana muulle liikenteelle?
Ja että poliisi ottaa rekkarin ylös, että josko kävisi sitten vähän kovistelemassa kunhan juoppo malttaa kotiutua ja selvittää päänsä. - iski taas:)
poliisia kirjoitti:
kaveri ei olisi lähtenyt ajamaan kahtasataa pakoon.
Joten takaa ajaneet poliisit ovat yhtä syylisiä. Aiheuttivat oman virkaveljen kuoleman.Mutta tämä äidin pikku puudelipoju olisi kännipäissään ollut tiellä suurena vaarana muille tiellä liikkuville.
Poliisin virka ja velvollisuus on ottaa tuolaiset ääliöt pois tien päältä.
Sitäkö ollaan ihan vakavasti sitä mieltä että rattijuopot saavat mellastaa tiellä vaarana muulle liikenteelle? - ???????
iski taas:) kirjoitti:
Mutta tämä äidin pikku puudelipoju olisi kännipäissään ollut tiellä suurena vaarana muille tiellä liikkuville.
Poliisin virka ja velvollisuus on ottaa tuolaiset ääliöt pois tien päältä.
Sitäkö ollaan ihan vakavasti sitä mieltä että rattijuopot saavat mellastaa tiellä vaarana muulle liikenteelle?tiesikö poliisit että kuski oli kännissä???
- sillä on?
??????? kirjoitti:
tiesikö poliisit että kuski oli kännissä???
Mikäs merkitys sillä on?
Kiinnittivät huomion ajotapaan, yrittivät pysäyttää mutta ääliö lähti karkuun. Siis ei tottele poliisin pysäytyskäskyä vaan pakenee. Eiköhän se ole päivänselvää että poliisin tehtävä on lähteä perään.
Eihän poliisi voi "tietää" rattijuopoksi ketään ennenkuin puhalluttaa:) Vähän ajattelua, kiitos! - jahvis
rekisterikilpi kirjoitti:
...
Niin nyt joku väittää entä jos olisi ollut varastettu auto.Helppohan se on ajaa sivutielle kun kukaan ei seuraa. Tai pysähtyä ja väittää että kuski lähti pakoon.
- aut.kuljettaja
Tekevät kirjoitti:
Mutta millaista työtä? kyttäämistä,lahjusten ottoa,pahoinpitelyjä.kotirauhan rikkomisia,vapauden riistoa,liikenteen vaarantamista,uhkailua,pakottamista,valehtelua,omaisuuden anastamista,vaitiolovelvollisuuden rikkomista,provosointia ym,ym
olen 25v ajanut autoa ja yhtään aiheetonta sakkoa en ole saanut. aina ollut vikaa itsessäni. onko syyllisyys vaikeaa myöntää??? ei minusta.
- HapanEtikka
kyselemässä? kirjoitti:
Lyhyesti sanoen siis tarkoitus on tehdä teillä liikkuminen muille turvalliseksi, siksi tämä äidinpikku puudelipoitsu oli poliisin pakko pysäyttää.Löyhän moraalin ihmiset.
Yhteiskuntamme perustuu yhteiseen moraaliseen koodistoon (eli lakiin) jonka tavoitteena on suojella meitä "anarkialta". Ihmisille opetetaan moraalinen koodisto, lainkuuliaisuus, jo lapsena ja lain mukaan 18 vuotiaana viimmeistään jokaisen tulee olla tietoinen kaikista teostaan ja niiden seuraamuksista.
Toisilla ihmisillä on korkea moraali, eli he ovat kuuliaisia ihmisiä, ja humaltuessaankin he huomioivat muut ihmiset ja täten myös noudattavat lakeja. Toisaalta taas löyhän moraalin ihmiset eivät välitä muista ja noudata lakeja, ja yhteiskuntamme perustuu siihen että heitä myös rangaistaan tästä. Aina huonosta käytöksestä toruvin katsein ja rikoksista lain sallimin keinoin.
Tässä tapauksessa vaikka on sanottu että ajaja oli tätä ennen "mallikansalainen" on hän saattanut olla löyhän moraalin omaava henkilö jo ennen tätä ja aina halunnut ajaa lujaa vaikka on tietoinen sen aiheuttamasta vaarasta muille. Todennäköisesti ajaja on kuitenkin kiinnijäämisen seurauksen pelossa ollut ajamatta (ainakaan liian usein ettei ole jäänyt aikaisemmin kiinni) liikaa ylinopeutta, eikä suinkaan sen takia että olisi pitänyt sitä moraalisesti arveluttavana tekona, kuten jotkut meistä sitä pitävät.
Nyt kun hän humalassa menetti harkintakykynsä, eikä miettinyt seurauksia, hän toimi moraalisen koodistonsa mukaan, eli löyhän moraalin varassa, ja täten oli välittämättä muiden ihmisten turvallisuudesta. Lakimme perustuu löyhän moraalin tekojen rankaisuun, ja sillä ei ole mitään väliä onko tekijä humalassa vai ei, sillä se ei muuta tekoa itseään. Korkean moraalin omaava henkilö ei olisi 3 promillen humalassa ottanut autoa. On siis täysin oikein tuomita tämä henkilö löyhästä moraalista yhteiskunnan lakien mukaan. Täten ei voi sanoa että hän olisi sitä ennen ollut "mallikansalainen", jos oli löyhän moraalin kansalainen.
Nyt joku voi ajatella että vaikka olisi korkea moraali niin kännissä voi tehdä silti vääriä asioita. Kysymys kuuluukin, onko sinun moraali kuinka korkea vaikka et ole lakia rikkonutkaan, ehkä se onkin siinä rajamailla ja ehkä et moraalisen omatunnon takia ole ollut rikkomatta lakia vaan muiden asioiden takia. Ehkä myös sinun moraalia olisi syytä kohottaa, jos et voi olla varma että et myöskään humalassa tekisi virheitä.
Moraali on häilyvä käsite, ja jonkun moraaliset valinnat sallivat roskaamisen tai opiskelija-aikoina TV-lupamaksun maksamatta jättämisen (itsekkin siihen syyllistyin), kun taas toisilla ei moraali estä toisten ihmisten henkien vaarantamista tai muilla tavoilla toimivat yhteistä yhteiskuntaamme vahingoittavalla tavalla.
Sanoisin että ovat täten yhteiskuntakelvottomia. - jahveli
HapanEtikka kirjoitti:
Löyhän moraalin ihmiset.
Yhteiskuntamme perustuu yhteiseen moraaliseen koodistoon (eli lakiin) jonka tavoitteena on suojella meitä "anarkialta". Ihmisille opetetaan moraalinen koodisto, lainkuuliaisuus, jo lapsena ja lain mukaan 18 vuotiaana viimmeistään jokaisen tulee olla tietoinen kaikista teostaan ja niiden seuraamuksista.
Toisilla ihmisillä on korkea moraali, eli he ovat kuuliaisia ihmisiä, ja humaltuessaankin he huomioivat muut ihmiset ja täten myös noudattavat lakeja. Toisaalta taas löyhän moraalin ihmiset eivät välitä muista ja noudata lakeja, ja yhteiskuntamme perustuu siihen että heitä myös rangaistaan tästä. Aina huonosta käytöksestä toruvin katsein ja rikoksista lain sallimin keinoin.
Tässä tapauksessa vaikka on sanottu että ajaja oli tätä ennen "mallikansalainen" on hän saattanut olla löyhän moraalin omaava henkilö jo ennen tätä ja aina halunnut ajaa lujaa vaikka on tietoinen sen aiheuttamasta vaarasta muille. Todennäköisesti ajaja on kuitenkin kiinnijäämisen seurauksen pelossa ollut ajamatta (ainakaan liian usein ettei ole jäänyt aikaisemmin kiinni) liikaa ylinopeutta, eikä suinkaan sen takia että olisi pitänyt sitä moraalisesti arveluttavana tekona, kuten jotkut meistä sitä pitävät.
Nyt kun hän humalassa menetti harkintakykynsä, eikä miettinyt seurauksia, hän toimi moraalisen koodistonsa mukaan, eli löyhän moraalin varassa, ja täten oli välittämättä muiden ihmisten turvallisuudesta. Lakimme perustuu löyhän moraalin tekojen rankaisuun, ja sillä ei ole mitään väliä onko tekijä humalassa vai ei, sillä se ei muuta tekoa itseään. Korkean moraalin omaava henkilö ei olisi 3 promillen humalassa ottanut autoa. On siis täysin oikein tuomita tämä henkilö löyhästä moraalista yhteiskunnan lakien mukaan. Täten ei voi sanoa että hän olisi sitä ennen ollut "mallikansalainen", jos oli löyhän moraalin kansalainen.
Nyt joku voi ajatella että vaikka olisi korkea moraali niin kännissä voi tehdä silti vääriä asioita. Kysymys kuuluukin, onko sinun moraali kuinka korkea vaikka et ole lakia rikkonutkaan, ehkä se onkin siinä rajamailla ja ehkä et moraalisen omatunnon takia ole ollut rikkomatta lakia vaan muiden asioiden takia. Ehkä myös sinun moraalia olisi syytä kohottaa, jos et voi olla varma että et myöskään humalassa tekisi virheitä.
Moraali on häilyvä käsite, ja jonkun moraaliset valinnat sallivat roskaamisen tai opiskelija-aikoina TV-lupamaksun maksamatta jättämisen (itsekkin siihen syyllistyin), kun taas toisilla ei moraali estä toisten ihmisten henkien vaarantamista tai muilla tavoilla toimivat yhteistä yhteiskuntaamme vahingoittavalla tavalla.
Sanoisin että ovat täten yhteiskuntakelvottomia.Täyttä asiaa. Kiitos.
- kuka niiin sanoi
siellä neuvovat:) kirjoitti:
"Olisi poliisi hijentänyt vauhtia ja antaneet kaverin mennä."
Jos kerran tämä puudelipoju olisi "todennäköisesti" hiljentänyt niin miksi ylipäätään lähti poliisia pakoon.Poliisi ei epäillyt kuskia rattijuopoksi. Ja auton pysyminen tiellä vahvisti muuta käsitystä. Takaa-ajosta olisi pitänyt luopua turvallisuussyistä.
- rattijuoppo?:)
kuka niiin sanoi kirjoitti:
Poliisi ei epäillyt kuskia rattijuopoksi. Ja auton pysyminen tiellä vahvisti muuta käsitystä. Takaa-ajosta olisi pitänyt luopua turvallisuussyistä.
Heh, eihän poliisi voi varmistua rattijuposta ennen puhalluttamista.
Pollisi kuitenkin kiinnitti huomionsa autoon ja yritti sen pysäyttää mutta puudelipoju lähti kaahaamaan karkuun.
Siinä kyllin riittävä syy auton pysäyttämiseen.
Tuon sinun "logiikkasi" mukaan poliisin pitäisi päästää jokainen pakoon kaasutteleva menemään, jokaisella poliisin käskyä tottelematta jättävällä on siihen syy.
Eli johtaisi siihen, että tuollaisia äidin pikku puudelipojuja kaahaisi pitkin teitä muiden tiellä liikkuvien vaarana. Yleensä rattijuoppoja, kuten tässäkin tapauksessa.
Nimenomaan turvallisuussyistä muiden tiellä liikkuvien osalta poliisin oli tuo ääliö pysäytettävä. - ei ollut mukana
rattijuoppo?:) kirjoitti:
Heh, eihän poliisi voi varmistua rattijuposta ennen puhalluttamista.
Pollisi kuitenkin kiinnitti huomionsa autoon ja yritti sen pysäyttää mutta puudelipoju lähti kaahaamaan karkuun.
Siinä kyllin riittävä syy auton pysäyttämiseen.
Tuon sinun "logiikkasi" mukaan poliisin pitäisi päästää jokainen pakoon kaasutteleva menemään, jokaisella poliisin käskyä tottelematta jättävällä on siihen syy.
Eli johtaisi siihen, että tuollaisia äidin pikku puudelipojuja kaahaisi pitkin teitä muiden tiellä liikkuvien vaarana. Yleensä rattijuoppoja, kuten tässäkin tapauksessa.
Nimenomaan turvallisuussyistä muiden tiellä liikkuvien osalta poliisin oli tuo ääliö pysäytettävä.Poliisi ei epäillyt kuskia rattijuopoksi, se olisi tullut ilmi takaa-ajon ääninauhalla. Jos poliisi olisi epäillyt rattijuopoksi, auto olisi pysäytetty välittömästi ABC:lla.
- jankkaat?:)
ei ollut mukana kirjoitti:
Poliisi ei epäillyt kuskia rattijuopoksi, se olisi tullut ilmi takaa-ajon ääninauhalla. Jos poliisi olisi epäillyt rattijuopoksi, auto olisi pysäytetty välittömästi ABC:lla.
Kuten jo sanottu, mitä merkitystä sillä on?:)
Poliisi yritti pysäyttää autoa normaalen konstein, mutta tämä ääliö lähti pakenemaan. Se on riittävä syy poliisilla lähteä takaa-ajoon ja poliisin velvollisuus on tarkistaa mikä syy pakenemiseen on, joka sinällään on jo rikos.
Ja vielä, eihän poliisi voi ketään epäillä rattijuopoksi ennenkuin on puhallutettu:) - pyäähäh häh!
jahvis kirjoitti:
Poliisi ajoi selvinpäin ja varoi muuta liikennettä. Jos nuo mulkut päästää karkuun niin syyllistä ei ikinä löydy.
Sie uot varmaa Helsingistä ku noi sukkeloi vitsei viännät! Hähähä hää!
- Jahveli
Hyppää kännissä auton rattiin. Sutii pihan mustaksi. Ei noudata pysähtymiskehoitusta. Ajaa kahtasataa pakoon ja tappaa virkatehtäviään hoitavan poliisin joka on melkein ulkona jopa vastaantulevien kaistalta, eli kohtuullisen koukkauksen sai tehdä että osui. Melkein kahden kaistan yli.
Lisäksi vaarantaa vielä omien kavereidensa hengen.
Ja lopuksi valehtelee vielä oman nimensä poliisille eikä myönnä olleensa ratissa.
Tässä tapahtumasarjassa on monta kohtaa missä olisi vielä voinut lopettaa leikin kesken ja säästää yhden perheenpään hengen.
Toivottavasti tuomio on mahdollisimman kova jo pelkästään sen takia että toimisi varoituksena muille rattijuopoille.- kunsteri
"Ja lopuksi valehtelee vielä oman nimensä poliisille eikä myönnä olleensa ratissa."
Mistä kuulit, että hän olisi valehdellut nimensä poliisille ja kiistänyt olleensa ratissa? Ainakaan mediassa ei ole kerrottu. - jahveli
Ja lisään vielä että ajoi laittomalla autolla.
Vakaasti harkiten luultavasti selvinpäin laittomaksi duunattu munanjatke.
- pitäisi
vetää narulla auton reitille siten, ettei poliisi vaaranna itseään.
- Jahveli
Se pitää vaan ensin heittää vedettäväksi, mitä tämä poliisi oli juuri tekemässä. Järjetön nopeus vaan yllätti.
- onnettomuudesta
Syyte pitäisi olla virkamiehen vastustamisesta ja rattijuopumuksesta. Ei kukaan voi olettaa että pimeällä tiellä toikkaroi jalankulkija.
- faktoja??:)
Vai oikein faktat?:) Heh!
Ensinnäkään ei ollut pimeää, sitten tämä äidin pikku puudeli tiesi varsin hyvin että poliisi yrittää häntä pysäyttää, sitten tämä ääliöhän on myöntänyt nähneensä poliisin pysäytyspaikan ja jopa työtänsä tekevän poliisimiehen.
Reipas kymmenen vuotta linnaa tekee pojulle hyvää. - Älyvälkkyjä
Taas. Totta helvetissä on syytä olettaa, että tiellä on myös muita liikkujia. Ei tää suomen-niemi niin ohkasesti ole asutettu. Toisekseen, kuten jo tossa mainittiinkin, kaveri NÄKI poliisit. Yhtään ei säälitä tollaset mulkut, jos ajais itsensä hengiltä päästäis niistäkin, mutta kun AINA saa syyttömät surmansa tai vammautuvat.
- complex-partial74
tahansa. En jaksa ottaa kantaa siihen, oliko kyseessä poliisi vaiko siviili. Kyseessä oli ennenkaikkea ihminen joka kuoli täysin turhaan. Ainahan voisi kysyä, että onko kuolemakaan turhaa jos oikein filosofiseksi haluaa ruveta.
Koulutukseni puolesta ymmärrän kyllä hyvin kuskin psykologiset reaktiotkin ja miksi saattaa näin toimia, mutta olen kyllä niin helvetin kurkkua myöten täynnä, mitä tulee jurrissa ajamiseen. Ei paljon sympatiaa kuskille kyllä jaksa herua. Olisihan tässä taas kiva kehoittaa ajamaan selvin päin, mutta ei se saatana uppoa tiettyjen kalloon.
Vituttaa suomeksi sanottuna. - takaa-ajovideo
- aut.kuljettaja
katsoin videon ja täytyy todeta että ihmeen hyvin ajaa humalaiseksi. eiköhän tuo tulekkin jokaiselle seväksi kun katsoo videon ja ajattelee vähänkin että kuka on syyllinen viattoman kuolemaan. tekemisistään otettava täysi vastuu.
aut.kuljettaja kirjoitti:
katsoin videon ja täytyy todeta että ihmeen hyvin ajaa humalaiseksi. eiköhän tuo tulekkin jokaiselle seväksi kun katsoo videon ja ajattelee vähänkin että kuka on syyllinen viattoman kuolemaan. tekemisistään otettava täysi vastuu.
kyllä poliisit itse aiheuttivat tuon toisen tollo poliisin kuoleman saatanan tyhymät kytät
- Ainio
jaapeee kirjoitti:
kyllä poliisit itse aiheuttivat tuon toisen tollo poliisin kuoleman saatanan tyhymät kytät
Kun on videon nähnyt niin tajuaa miten helvetin nopeasti auto kulkee. Tuskin humalainen kuski on ehtinyt edes kis- sanoa ennenkuin törmäys on tapahtunut. Poliisin kuolema oli valitettava tapaus, mutta työhön kuuluu riskit. Kuollut poliisi oli asettamassa pikkimattoa tielle kun törmäys tapahtui, hän siis ei yrittänyt pysäyttää autoa viittomalla sitä pysähtymään ja seisomalla sen edessä. Rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta kuljettajaa pitäisi syyttää. Mielestäni tästä kuolemasta pitäisi syyttää poliisijohtoa. Piikkimattoa yritettiin asentaa aivan liian myöhään.
- vastuun:)
Ainio kirjoitti:
Kun on videon nähnyt niin tajuaa miten helvetin nopeasti auto kulkee. Tuskin humalainen kuski on ehtinyt edes kis- sanoa ennenkuin törmäys on tapahtunut. Poliisin kuolema oli valitettava tapaus, mutta työhön kuuluu riskit. Kuollut poliisi oli asettamassa pikkimattoa tielle kun törmäys tapahtui, hän siis ei yrittänyt pysäyttää autoa viittomalla sitä pysähtymään ja seisomalla sen edessä. Rattijuopumuksesta ja liikenteen vaarantamisesta kuljettajaa pitäisi syyttää. Mielestäni tästä kuolemasta pitäisi syyttää poliisijohtoa. Piikkimattoa yritettiin asentaa aivan liian myöhään.
Tämä äidin pikku puudeli teki ohituksia känniseksi liki kahdensadan vauhdissa ihan mallikkaasti ja ajoi muutenkin "hyvin", eli kyllä reaktiot on pelanneet.
Arveletko tosiaan että poliisi ei ole aikaisemmin yrittänyt pysäyttää tuon ääliön autoa normaalein konstein? Eli meinaat että poliisin olisi pitänyt jäädä näyttämään stop-merkkiä?
Tuo paskahousuhan on jopa myöntänyt nähneensä pysäytyspaikan ja jopa mattoa asettavan poliisimiehen jo varhain, eli kännisen tahallisuudella tappoi ihmisen.
Pysäytyspaikka valitaan näköalapaikalle, ei mutkiin ym. jotta mahdollisimman pienillä vaurioilla selvittäisiin. Poliisi ottaa huomioon myös pysäytettävän turvallisuuden.
Poliisin työhön kuten moneen muuhunkin työhön kuuluu erilaisia riskejä, so what?
Se ei kuitenkaan poista esim. tässä tapauksessa vastuun kantamista tuolta puudelipojulta mitenkään. Eli eivät liity mitenkään toisiinsa.
Ja että siellä naputtelee "asiantuntija", jolla on kanttia sanoa että piikkimatto "asetettiin liian myöhään"?:)
No, keskustelupalstoillahan tietenkin saa mukamas mesota suulla suuremmalla.
Kuljettajaa on jo syytetty aivan oikeutetusti murhasta ym. Toivoa sopii että tuomio tulee samoista rikosnimikkeistä. - Judge_57
jaapeee kirjoitti:
Siinäpä meillä oikea hengen jättiläinen tämä ystävämme jaapeee:)
Viiden viimeisimmän viestin otsikot:
"tyhmät poliisit" (Laki & rikos / Henkirikokset)
"äpärä" (Urheilu & kuntoilu / Formula 1)
"äpärä kimi" (Urheilu & kuntoilu / Formula 1)
"typerät" (Muoti & kauneus / Tatuoinnit)
"pakaa" (Maailman menoa)
Jokainen viesti vaikuttaa jonkun apukoululaisen raapustukselta, mutta kaverilla profiilin mukaan ikää 43 vuotta:-)
Ei mene jaapeeella hyvin, ei mene...
- maximituomion
Vielä kun kaveri pääsis jonkun vankilajengin kimppavaimoksi...
- The Judgee
En usko, että kaveri oli 3 promillen humalassa. Koska noin kovassa humalassa olisi ollut jo ekassa ojassa, eikä olisi ajanut kuin taidokaskin rallikuski. No uskokaa vain viestimiä. 1,24 promillea vaikuttaa mielestäni aidolta, koska tuossa tilassa voisi vielä ajaa autoa suht normaalisti. Oikeudessahan käsitellään juuri tuota 1,24 promillea. Lisäksi videon mukaan mielestäni oli aika selvää, että kaveri yritti väistää piikkimattoa, kuin poliisiakin, ei kukaan nuhteeton nuori mies yritä poliisia tappaa, vaikka kännissä olisikin. Poliisihan luuli melkein olevansa jumala, kun hyppi tiellä. No sen sitä itsestään luulee, kun annetaan valtaa. Kaveri teki tietenkin väärin. 9 vuoden ehdoton tuomio olisi mielestäni oikein, nuhteeton tausta, eli 4,5 vuotta kiven sisässä.
- Nimetön
Toinen raiskas ja tappoi pari pikkutyttöä ja tunki ne auton takakonttiin. Ja toinen tappoi perheen Ja nyt ne on vapaalla kumpikin? Nää ei oo murhia? Jos minä olen raksalla töissä ilman kypärää ja saa tiilen päähäni, niin miksi se on mun vikani? Miksi jeparit saa erityiskohtelun jos ne juoksee auton alle?
- jaksoit kysyä...
"Toinen raiskas ja tappoi pari pikkutyttöä ja tunki ne auton takakonttiin. Ja toinen tappoi perheen Ja nyt ne on vapaalla kumpikin?"
Kumpikaan ei ole vapaalla. Toinen ehti olla hetken koevapaudessa, mutta meni senkin ryssimään.
"Nää ei oo murhia?"
Ovat ne. Ainakin niistä tuomiot luettiin.
"Jos minä olen raksalla töissä ilman kypärää ja saa tiilen päähäni, niin miksi se on mun vikani?"
Tiilen päähän putoaminen ei ole sinun vikasi. Se, että siitä syntyy vamma, on. Siksi, että raksalla useimmiten tulee käyttää kypärää.
"Miksi jeparit saa erityiskohtelun jos ne juoksee auton alle?"
Jepari ei saa erityiskohtelua. Se yliajaja saa.
Tämän erityiskohtelun saavat ne, jotka (vapaasti rikoslakia siteeraten) tappavat virkamiehen hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi. - jahveli
jaksoit kysyä... kirjoitti:
"Toinen raiskas ja tappoi pari pikkutyttöä ja tunki ne auton takakonttiin. Ja toinen tappoi perheen Ja nyt ne on vapaalla kumpikin?"
Kumpikaan ei ole vapaalla. Toinen ehti olla hetken koevapaudessa, mutta meni senkin ryssimään.
"Nää ei oo murhia?"
Ovat ne. Ainakin niistä tuomiot luettiin.
"Jos minä olen raksalla töissä ilman kypärää ja saa tiilen päähäni, niin miksi se on mun vikani?"
Tiilen päähän putoaminen ei ole sinun vikasi. Se, että siitä syntyy vamma, on. Siksi, että raksalla useimmiten tulee käyttää kypärää.
"Miksi jeparit saa erityiskohtelun jos ne juoksee auton alle?"
Jepari ei saa erityiskohtelua. Se yliajaja saa.
Tämän erityiskohtelun saavat ne, jotka (vapaasti rikoslakia siteeraten) tappavat virkamiehen hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi.Asiaa tämäkin. Kiitos.
- pera
juoppo kuolee putkaan sitä muka tutkitaan ja koskaan ei tuu mitää rankaistusta ja näitä on satoja ihmeellistä että ne juopot usein kuolee putkaan miksiköhän jos vaikka kytät vei viinat,rahat,tai juoppo olikin sairas eli ei lainkaan juovuksissa,mutta ei sitä tarvitse tutkia onhan kyseessä poliisi johon kansa luottaa sokeana kuten poliitikkoihin köyhyys on kovaa leipäjonot isonee niin silti meillä menee hyvin eikö totta jos oltais muualla niin poliitikot olis jo poistettu viroistaan tavalla tai toisella
- A.Kokkolasta
Onneksi tämä kaveri on päässyt jos pois vankilasta.Hänelle pitäisi myöntää mitali!Poliisi sai juuri sitä mitä tilasi,leikki sankaria,sai oikein vielä sankari kuoleman.
- groot from ireland
Tollanen idiootti ei ansaitse kuin kirveen kyrvän juureen!!
- Voisin osallistua
keräykseen, jos joku keräisi rahaa uuteen Bemariin tai käytettyyn vaikka.
- Kalajokinen
Mielestäni tämä bemari kuski ei olisi lainkaan kuulunut vankilaan.Mikä kunigan tämä ruottalaisella nimellä varustettu poliisi oli.Onneksi kuoli ja kuski on vapaa nykyisin.
- huhhhhuh
Joko se nulikka on vankilasta päässyt? Jaa-a, jaa-a. Monestikohan jo hakattu kadulla? Ei taida tyttöystäviä jonottaa entiseen malliin tämän miehen ovella. Kai se sitten töitä yrittää duunailla että sais ne korvaukset maksettua.. Taitaa puoli elämää mennä niitä maksellessa.
Hyvää elämää toivon sille jäbälle. 25-vuotias tänä päivänä? Aijaijaijai - persenttiini
Pääsi liian helpolla. Vanha kunnon kuritushuone olisi tehnyt eetvarttia. Taitaa kaveri ottaa jo kuppendaalia auton ratissa kaikessa rauhassa?
- onneks en oo tappaja
Eikös tuo opiskelija ollu teko aikaan tms millähän alalla opiskellu :D onkohan töitä saanu kun ei varmaan moni työn antaja halua sen naamaa yrityksensä imagoa pilaamaan :D vaikka tuskin sitä muut enää tunnistaa kun vanhat tutut. taitaa sen poliisin tappajan vanhemmat maksaa korvaukset loppu peleissä. missähän päin suomea luuraa niin osaa varoa liikenteessä
Ketjusta on poistettu 81 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1692607Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65849
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a19737Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait212722Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86720Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22678