Kiitosruno tms hoitajille

-Nitta-

Poikani lopettaa hoitopaikassaan kolmen vuoden jälkeen muuttomme vuoksi ja haluaisin jonkun kivan runon, lorun tms hoitajille kiitoskorttiin hyvästä hoidosta. Onko jollain jemmassa jotain hyvää?

Lisäksi kysyisin hyviä vinkkejä mitä hoitajille voisi ostaa? Hoitajat saavat aina kukkia, kynttilöitä tms ja haluaisin jotain vaihtelua, mutta mitä?

Kiitos vastanneille.

17

67919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi tällainen

      laulu, mitä monessa päiväkodissa lauletaan, mutta toimii myös runona:

      Suljen ihanan soittorasian,
      kierrän lauluni kippuraan.
      Muiston mukavan taskuun talletan,
      siihen saakka, kun tavataan.

      Kiitän, kumarran,
      niiaan, vilkutan,
      pian taas yhdessä laulellaan.

      Hei, hei, hei....


      Tai voithan laittaa, jonkun lapsesi lempilorun tai laulun. Kannattaa kysyä lapselta, mitä päiväkodissa on loruteltu tai lauleltu.


      Hoitajien muistamisesta, niin miten olisi esim. viinipullo tai jokin puutarha/parvekekoriste. Ei tarvitse olla mitään kallista todellakaan.

      • on kuivilla ja sie viet

        sille viinapullon!
        Se ratkee juomaan ja niin alkoi alamäki...
        Ei viinaa/viiniä lahjaksi!


      • meillä vaan
        on kuivilla ja sie viet kirjoitti:

        sille viinapullon!
        Se ratkee juomaan ja niin alkoi alamäki...
        Ei viinaa/viiniä lahjaksi!

        ovat jotkut vanhemmat tuoneet keväällä työntekijöille viinipulloja ja joillekin jotka ovat lähteneet pois päiväkodista, niin läksiäislahjana on saanut pullon. Voihan myös olla allerginen jollekin rehulle ja saada anafylaktisen sokin ja kuolla. Lasiesine voi hajota ja viiltää haavan... Kaikkia ei voi miellyttää, joten vie lahjaksi sitä, mitä sinä haluat.


      • mautonta ostaa viinaa
        meillä vaan kirjoitti:

        ovat jotkut vanhemmat tuoneet keväällä työntekijöille viinipulloja ja joillekin jotka ovat lähteneet pois päiväkodista, niin läksiäislahjana on saanut pullon. Voihan myös olla allerginen jollekin rehulle ja saada anafylaktisen sokin ja kuolla. Lasiesine voi hajota ja viiltää haavan... Kaikkia ei voi miellyttää, joten vie lahjaksi sitä, mitä sinä haluat.

        lahjaksi! JA mielikuvituksetonta.
        Ja miksi ylipäätään ostaa mitään, me saadaan palkkaa tästä...ja niitä typeriä tiimarin tuikkuja nurkat väärällään


      • sun tarvii
        mautonta ostaa viinaa kirjoitti:

        lahjaksi! JA mielikuvituksetonta.
        Ja miksi ylipäätään ostaa mitään, me saadaan palkkaa tästä...ja niitä typeriä tiimarin tuikkuja nurkat väärällään

        niitä lahjoja kotiin viedä, jos et niitä halua. Jos perhe haluaa muistaa hoitjaa tai opettajaa jollain lahjalla, niin ei se nyt niin kauheaa ole. Ja mielikuvituksetonta tai ei, niin kyllä moni ilahtuu viinipullosta. Ja voihan siinäkin käyttää mielikuvitusta, kun pulloa valitsee. Itse ainakin otan vastaan lahjan kuin lahjan. Ei sen ole väliä mitä se on vaan se keneltä sen saa, omalta hoitolapselta ja perheeltä. Miksi pitää syyllistää perheitä, jos he haluavat muistaa työntekijöitä. Myös itse olen aina muistanut päiväkodin hoitajia ja koulussa opettajia.


      • hoitajia kiittävä
        mautonta ostaa viinaa kirjoitti:

        lahjaksi! JA mielikuvituksetonta.
        Ja miksi ylipäätään ostaa mitään, me saadaan palkkaa tästä...ja niitä typeriä tiimarin tuikkuja nurkat väärällään

        Kyllähän te saatte työstänne palkan, mutta kyllä se minun mielestäni on liian pieni siihen nähden mitä te hoitajat joudutte tekemään. Siksipä ainakin minä haluan muistaa ja kiittää teitä siitä työstä jota te teette. Jos ei pieni kiitokseni sinua miellyt, voithan kierrättää sen tms.


      • !!!!
        mautonta ostaa viinaa kirjoitti:

        lahjaksi! JA mielikuvituksetonta.
        Ja miksi ylipäätään ostaa mitään, me saadaan palkkaa tästä...ja niitä typeriä tiimarin tuikkuja nurkat väärällään

        No ei kukaan varmaan sitä lahjaa tuo "lisäpalkkana" hoitajille ja opeille. Ei niillä lahjoilla ole tarkoitus tienata. Kyse on siis KIITOKSEN ELEESTÄ hyvästä yhteistyöstä ja lapsen hoidosta.

        Lahjalla ei siis ole niinkään väliä, siis sillä onko se rahallisesti arvokas vai ei, tai suuri tai pieni. Minun mielestäni on myös kyse lasten opettamisesta hyviin käytöstapoihin, heidän hyväkseen hyvää tekevien arvostamiseen ja toisten huomioon ottamiseen. Ja tätähän sekä koti että päiväkoti yrittävät lapsille opettaa. Tämä on myös hyvä vastaus, jos joku ihmettelee, miksei sitten kaupantädillekin viedä lahjoja kun opettajillekin viedään. Kuka tietysti kieltää viemästä lahjaa kaupantädille..

        Tästä aiheesta oli muuten hauska juttu Opettaja-lehdessä. Sen voi lukea täältä: http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2008_21/123243.htm


    • ...........

      Alkoholin ostossa on se huono puoli, että kaikki eivät käytä alkoholia ollenkaan. Esim. minä olen täysin raitis.

      Miten olisi vaikka joku lapsen piirtämä taulu? Se on varmasti persoonallilinen lahja ja näin myös lapsi pääsee osalliseksi lahjan tekoa ja antoa. Haette jotain kivan väristä kartonkia kaupasta ja lapsi taiteilee siihen vaikka päiväkodin kuvan, hoitajien kuvat tai kivan muiston päiväkodista. Ja oheen voit kirjoittaa pienen tarinan, mitä kuvassa/muistossa on. Ja ostakaa siihen vaikka kehykset.

      Tai olisikohan joku seuraavista kiva:

      - päiväkodille jokin kirja tai peli (kirjan kansilehteen voit kirjoittaa kiitossanat ja vaikka runon)

      - yhteistä kivaa päiväkodin pihalle: vaikka puun taimi tai kukkien sipuleita. Sitä en kyllä tiedä, pitääkö olla luvat puiden istuttamiseen, mutta ehkä joku muu tietää. Ja tuostahan on pitkäaikaista iloa kaikille.

      • Kiitoksia

        Tuli hyviä ehdotuksia.

        Ja minä haluan viedä kiitoksen hoitajille hyvästä hoidosta ja tiedän, että he sitä arvostavat vaikka sitten lahja ei mieluinen olisikaan, mutta se on se ele mikä toivottavasti suurimmalle osalle on se tärkein. Minulle on tärkeää voida jollain tavalla kiittää heitä hyvästä työöstä ja pelkkä kiitos sanana ei mielestäni ole tarpeeksi. Tai olisi varmasti, mutta haluan antaa enemmän. :)

        Hyviä ideioita oli mm. viinipullo, kasvi pihalle ja yhteinen tavara lapsille. :)
        Kortit teemme itse joten lapsikin pääsee kivasti osallistumaan, saa itse kirjoittaa ja kuvittaa sen.

        Hoitajia on kolme ja mietin tässä, että voisimme tehdä yhden ison kortin koko tarharyhmälle, hoitajille ostamme jotain pientä jokaiselle ja sitten koko ryhmälle jonkun pienen. Minusta tuo kasvi / puu on ideana oikein ihana. :)

        Mutta siis kiitos vinkeistä, emmeköhän me jotain saa aikaiseksi. :)


      • meilläkin
        Kiitoksia kirjoitti:

        Tuli hyviä ehdotuksia.

        Ja minä haluan viedä kiitoksen hoitajille hyvästä hoidosta ja tiedän, että he sitä arvostavat vaikka sitten lahja ei mieluinen olisikaan, mutta se on se ele mikä toivottavasti suurimmalle osalle on se tärkein. Minulle on tärkeää voida jollain tavalla kiittää heitä hyvästä työöstä ja pelkkä kiitos sanana ei mielestäni ole tarpeeksi. Tai olisi varmasti, mutta haluan antaa enemmän. :)

        Hyviä ideioita oli mm. viinipullo, kasvi pihalle ja yhteinen tavara lapsille. :)
        Kortit teemme itse joten lapsikin pääsee kivasti osallistumaan, saa itse kirjoittaa ja kuvittaa sen.

        Hoitajia on kolme ja mietin tässä, että voisimme tehdä yhden ison kortin koko tarharyhmälle, hoitajille ostamme jotain pientä jokaiselle ja sitten koko ryhmälle jonkun pienen. Minusta tuo kasvi / puu on ideana oikein ihana. :)

        Mutta siis kiitos vinkeistä, emmeköhän me jotain saa aikaiseksi. :)

        kyllä pitää muistaa hoitajia niin meillä on aina tehty ja vielä erityiset kiitokset on annettu ystävälliselle ja kaikin puolin hyvälle hoitajalle, sillä hän erityisesti ansaitsee ne


      • viedä
        meilläkin kirjoitti:

        kyllä pitää muistaa hoitajia niin meillä on aina tehty ja vielä erityiset kiitokset on annettu ystävälliselle ja kaikin puolin hyvälle hoitajalle, sillä hän erityisesti ansaitsee ne

        vaikka viimeisellä viikolla kahvileipää tauolla nautittavaksi .


      • että siellä ne vaan
        viedä kirjoitti:

        vaikka viimeisellä viikolla kahvileipää tauolla nautittavaksi .

        kittaa kahvia ja syö pullaa ne läskit hoitajat!


    • kjdhfhf

      kiitos sinulle päivähoitotäti, joka olet ottanut minun lapseni luoksesi.
      jalat, joita rakastan,astuvat aamuisin ovellesi. Kädet joita kaipaan ovat koko päivän ulottuvillasi. ääni jota ikävästäni huolimatta en työni läpi kuule, tunkeutuu tajuntaasi ehkä rauhaasi häiriten.Syömisen, juomisen, pukemisen,riisumisen ja leikkien itkut ja naurut kasautuvat sinulle, lapsenihoitotäti.
      Jolle olen usein mustasukkainen kaikesta siintä kaaoksesta. minkä lapseni saa luonasi aikaan. Oletko ajatellut kuinka paljon olen sinulle uskonut: tärkeimmän osan itsestäni,tulevaisuuteni toivon.
      Ainutkertaisen oman lapseni- ihan kokonaan.
      Sinun kotisi ilmapiiri imeytyy minun lapseeni.Työstä huolimatta "käväisen" joka päivä montakertaa sinun kotonasi lapseni luona.
      Katselen, kuuntelen, kuvittelen aavistelen, toivottelen ja kilpailen. Enkä kuitenkaan voi millään vikuttaa lapseni päivään. Sinä olet hänelle silta aamusta iltaan, äidin luota äidin luo. Kiitos sinulle, että aukaiset kotisi oven lapselleni, annat hänelle ruua ja jouoman, autat ruumiin ja hengen hädässä. Sinun varassasi on lapseni päivä ja sen herkät hetket. Tiedän Sinun muistavan, että hoitolapsikin on jonkun oma lapsi. Sen vuoksi, kiitän Sinua lapseni hoitotäti.


      Tämän laitoin itse lapsenihoitotädille kun kuuden vuoden hoito perhepäivähoidossa loppui vuosi sitten

      • Tippa linssissä

        Juuri tällaisesta me hoitajat (ainakin useimmat meistä)saamme voimia työssämme.

        Lasten kanssa väsyy välillä, mutta kun näkee ja kuulee, että vanhemmat arvostavat työtämme ja pitävät tärkeänä, niin mikä voisi olla parempi kiitos.
        Samalla tavoin nämä pienet muistamiset vanhemmilta ja lapsilta ovat kiitos työstämme ja sellaisena ne pitää ottaa vastaan. Ei arvostellen ja tyytymättömänä.

        Itse annan aina hoitolapsilleni jotain pientä synttäreinä, jouluna ja kun lapsi jää pois hoidosta. Lahjani ei ole mitään suurta ja kallista tai edes tarpeellista. Näin haluan kertoa, että välitän oikeasti, vaikka joskus olen väsynyt, enkä aina parhaimmillani.


      • muttamutta

        ehkä vähän pateettinen.. liian imelä.. Ja tädittely pistää korvaan ainakin aina tätä parikymppistä päiväkodin opea. ;) ..mutta ei ehkä perhepäivähoitajaasi?

        Mut uskon kyllä, että kaikki tuo vuodatus tuli puhtaasti sydämestä. :) Ihana varmasti saada tuollainen arvostuksen osoitus työlleen.

        Täytyy kuitenkin vielä sanoa, että tuosta pomppaa aikalailla esille, että koet syyllisyyttä lapsesi päivähoitoon laittamisesta. Ovatko kiitokset enemmänkin siitä, että hoitamalla lastasi hoitaja vähentää sinun tuskaasi vai siitä, että lapsesi saa hänelle tärkeää varhaiskasvatusta ja hoitoa..? Lasten toivoisi olevan ensisijaisia päivähoidossa ja kiitosta tulevan myös heidän näkökulmastaan.

        Noh, analysoin kai aika pilkkua viilaten kirjoitusta, jolla tarkoitat kuitenkin vain hyvää... Mutta koska halusit laittaa sen tänne kaikkien luettavaksi, se on kai oikeutettua.

        Onnea koulutielle tulevalle koululaisellenne!


    • pidettä ja ideaa..

      Me vietiin lahja pph:lle mut hän jäi myös samalla eläkkeelle. Ostettiin semmoinen paketti jossa oli Pentikin teekupit 2, servetit (asui miehensä kann) liina yms. tarpeellista pientä keittiöön! Kortin teimme itse. Aikaisemmalle hoitajalle vain kiitoskortti, koska lopetti niin pian alkamansa työn. Viinipulloa en ostaisi, koska tosiaan kaikki eivät juo ja on osittain kovin henkilökohtainen - joku ei voi sietää valkkaria tai punkkua,mutta jos on pitkäaikainen hoitaja ja jonka mieltymykset tuntee esim. tykkää ruuan kanssa punaviinistä, niin mikä ettei. Ihan hyviä oli ehdotukset yhteisen hyvän puolesta päiväkotiin, koska siellä useampi hoitaja hoitaa, vaikka ois omahoitajakin. Itse olin aikoinaan nuorten mielenterv.kuntoutujien kodissa opiskelijana, niin vein sinne sitten ison halinallen ja nuorille tarkoitetun dvd:n, koska järjestivat elokuvailtoja ja tykkäsivät! Toisaalta lasten tekemä on kans ihan ok, mutta niitä on varmaan hoitajilla ihan tarpeeksi eli jotain aikuistaisempaa tarpeellista esim. hierontalahjakorttikin vois olla passeli raskaan työn takia...tms....kortin toki lapsi vois tehdä...kukkakimppu on aina hyvä tapa muistaa! Tai jotain erikoista herkkua tavanomaisen pullan tms. sijaan, vaikka kalakukko!

    • Anonyymi

      No onpa jännää, ettei muistaminen kelpaa jollekin. Ymmärrän kyllä, että 20 levyä suklaata viime tingassa ärrältä hankittuna ei välttämättä tunnu enää kovin henkilökohtaiselta.
      Meillä tädit ja opet ovat saaneet jokainen heille alusta loppuun itse tehdyt hopeariipukset, joissa on upotettuna itse hiotut korukivet joko päiväkotiryhmän nimen (jalokivien) mukaan tai koulun lähistöltä lapsen itsensä löytämän korukiven. Eli jotain harrastusta voi käyttää innoituksena, jossa lapsikin on ollut mukana. Ainakin jokainen on ollut aidon tuntuisesti todella liikuttunut muistosta. He ovat antaneet aikaansa, vaikka sitten palkkaa vastaankin mutta kyllä välittävän ihmisen tunnistaa. Joten minäkin käytin muutaman tunnin aikaani jokaisen muistamista kohti. -kahden lapsen isukki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe