Ja paska haisee....

merikaari

Meillä alkoi yht´äkkiä haista likakaivo sisällä. Haju saa minut hulluuden ja raivon partaalle. Viemärit eivät ole tukossa. Mikä on muuttunut; wc:n pytty ja lavuaari on vaihdettu, keittiön tiskiallas viemäriputkineen on vaihdettu. Wc: lattia on laatoitettu, alla olevaa lattiakaivoa ei ole tukittu, vaan sen päälle on laitettu metallinen levy ennen tasoitemassaa. Talo on vanha omakotitalo. Help me please...

13

6097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.lä.oåo

      olevasta kaivosta on vedet haihtuneet pois ja nyt kaivo on kuiva. Paskan haju tulee nyt suoraan viemäristä.

    • -.lä.oåo

      olevasta kaivosta on vedet haihtuneet pois ja nyt kaivo on kuiva. Paskan haju tulee nyt suoraan viemäristä.

    • käytöstä?

      Mitä tarkoitat "alla olevaa lattiakaivoa ei ole tukittu, vaan sen päälle on laitettu metallinen levy ennen tasoitemassaa."? Siis lattiakaivo on poistettu käytöstä, mutta itse kaivo on jätetty paikalleen ja päälle vain laitettu joku metallilevy ja laatoitus? Ei hyvää päivää. Toivottavasti käsitin väärin. Jos kaivo poistetaan käytöstä, pitää se tietysti tukkia esim. uretaanilla! Näin ei ole tehty niin sieltähän se haju sitten tulee. Onneksi olkoon ja purkuhommiin. (Mikäli siis en ihan pieleen käsittenyt koko hommaa, jolloin voit unohtaa löpinäni ja selventää miten se menikään.)

      • saddasdsdaasdsa

        Kyllä se on lattiakaivo mikä haisee jos on tuolla tyylillä peitetty. Haju tulee läpi tuosta kun kaivoa ei ole tulpattu kunnolla. Yleensä uretaanikaan ei riitä pitämään hajua poissa.


    • haisee

      miten on onko viemärin ilmastoiti putki tukossa?

    • merikaari

      vastauksista hajuongelmaan. Ja kyllä, puran laatoitusta ja tukin käytöstä poistetun lattiakaivon. Hiukan kyllä arveluttaa koska lavuaarin putki liittyy siihen samaan, etten tukkisi väärääkin rööriä...

      • vain

        Mikset anna lattiakaivon olla? Vesieristät vain lattian ja nostot seinille noin 10cm ja uusi laatoitus. Helpottaa jo kummasti wc:n pesussakin.


      • Mate
        vain kirjoitti:

        Mikset anna lattiakaivon olla? Vesieristät vain lattian ja nostot seinille noin 10cm ja uusi laatoitus. Helpottaa jo kummasti wc:n pesussakin.

        Siivoatko oksennuksen lattialta peittämällä sen matolla?
        Korjaatko autosta kuuluvan kolinan koventamalla musiikkia?

        Totta helvetissä itse virhe pitää korjata eikä vain sen oiretta.

        Tilanne, jossa kostea paskahöyry muhii lattian alla, ei ole toivottavaa.
        Lattian vesieristys ei juurikaan auta sillä kosteus leviää betonissa hitaasti mutta varmasti myös sivusuunnassa jonka jälkeen viemärin haju tunkee väliseinistä samalla kun ne homehtuvat.


      • kekekeee
        Mate kirjoitti:

        Siivoatko oksennuksen lattialta peittämällä sen matolla?
        Korjaatko autosta kuuluvan kolinan koventamalla musiikkia?

        Totta helvetissä itse virhe pitää korjata eikä vain sen oiretta.

        Tilanne, jossa kostea paskahöyry muhii lattian alla, ei ole toivottavaa.
        Lattian vesieristys ei juurikaan auta sillä kosteus leviää betonissa hitaasti mutta varmasti myös sivusuunnassa jonka jälkeen viemärin haju tunkee väliseinistä samalla kun ne homehtuvat.

        Ööö? Varmaankin edellinen vastaaja tarkoitti tuolla "mikset anna lattiakaivon olla", sitä että miksei sitä jätetä normaalisti käyttöön käytöstä poiston sijaan.


      • Mate
        kekekeee kirjoitti:

        Ööö? Varmaankin edellinen vastaaja tarkoitti tuolla "mikset anna lattiakaivon olla", sitä että miksei sitä jätetä normaalisti käyttöön käytöstä poiston sijaan.

        Ok, olet oikeassa. Ehkäpä siinä juuri tuota tarkoitettiin.
        Vedin hätäisen johtopäätöksen joka oli:
        "jätät kaivon sinne ja vedät vaan vesieristyksen ja toisen varvin laattoja pintaan".

        Jep jep, itsekin muuten kun ekan kerran tämän luin, ihmettelin miksi kaivo on edes pitänyt poistaa käytöstä mutta siihen lienee syynsä.

        Pahoitteluni vielä kerran väärinkäsityksestä.


      • vain
        Mate kirjoitti:

        Ok, olet oikeassa. Ehkäpä siinä juuri tuota tarkoitettiin.
        Vedin hätäisen johtopäätöksen joka oli:
        "jätät kaivon sinne ja vedät vaan vesieristyksen ja toisen varvin laattoja pintaan".

        Jep jep, itsekin muuten kun ekan kerran tämän luin, ihmettelin miksi kaivo on edes pitänyt poistaa käytöstä mutta siihen lienee syynsä.

        Pahoitteluni vielä kerran väärinkäsityksestä.

        Ihmisiähän tässä kaikki. Olisi tosiaan kiva kuulla aloittajalta miksi kaivo poistettu käytöstä.


      • merikaari
        vain kirjoitti:

        Ihmisiähän tässä kaikki. Olisi tosiaan kiva kuulla aloittajalta miksi kaivo poistettu käytöstä.

        Talo missä asun on vanha (ja vaivainen). Siihen rakennettiin lisäsiipi, jossa pesutilat jne. Wc:n lattiakaivo tuli turhaksi,- ennen wc:ssä oli suihku, nyt sitä ei enää käytetä. Laatoitin seinät ja lattian. Vanhan kaivon peitin metallilevyllä ja sitten tasoitusmassalla, sen päälle tuli laatat.Kun luin vastauksianne ja neuvojanne hajuongelmaan, ymmärsin kyllä kuinka tyhmästi olen toiminut. Korjaan ongelman ensiviikolla neuvojenne mukaan. Kiitos vielä kaikille.


    • mitikka

      hajuongelmat liittyy yleensä viemärin tukkeutumiseen, mainitsit ettei viemri ole tukossa mutta rasvakertymä syntyy välillä putken yläsektorille jolloin vesi virta mutta tuuletus ei toimi-> hajuongelma. käy sivulla www.sewerex.net jos ongelmaan ei suoraa löydy vastausta, kysy.. itselle valkeni ongelma tätä kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe