Lisää tilaa pitää saada, mutta miten.
Talo on -72 rakennettu puurunkoinen tiiliverhoitu loivalla harjakatolla, kokonais pinta-ala 143m2.
Tilaa laajentaa jäkevästi sivuille ei oikeastaan ole joten ainoa vaihtoehto on siis ylöspäin.
Onko yleensäkään mitään mahdollisuutta laajentaa vanhaa taloa ylöspäin? Kestääkö rakenteet?
Katto remontti on jokatapauksessa muutaman vuoden päästä aiheellinen joten siksikin ollaan pohdittu ylöspäin laajentamista.
Päätyihin makkarit ja keskelle aulatila wc ja vaatehuone.
Kaavan pitäisi sallia toinen kerros, sillä naapuritalot on 1½ krs, mutta mitään ei olla vielä mistään kyselty kun nyt pohditaan onko ylöspäin laajentaminen ollenkaan edes mahdollista.
Kokemuksia, arvoita laajennukset hinnasta kaipaillaan nyt.
Talon laajennus ylöspäin
2
2068
Vastaukset
- neliöiden pitäisi
riittää. Tai osta muualta suurempi.
- nm hm
On mahdollista. Eri asia mitä maksaa, mutta todennäköisesti ei ihan kohtuuttomia. Oletan että haluat "puoli kerrosta" (eli nyt on ilmeisesti yksikerroksinen, ja haluat puolitoistakerroksisen), jolloin luulisi menevän hyvinkin helposti, kun vaan vaihdat vanhat kattotuolit 1½-kerroksisen talon kehäristikoihin. Tarvitset todenäköisesti alakertaan pari kantavaa pilaria tai kantavien väliseinien vahvistusta, että saat harjan suuntaista palkkia kannattelemaan kehäristikoiden keskiosaa.
Jos on rossipohja, niin voit jopa joutua tekemään siihen reiän ja valamaan pilarille oman anturan, jos ei ole kantavan väliseinän perustuksia sopivalla kohtaa (mutta todennäköisesti on).
Suosittelen etsimään pääsuunnittelija-ehdokkaan, jonka kanssa keskustelet aiheesta lisää, mieluiten paikan päällä ja nykyiset piirustukset kädessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797