talvikon silmien punaisuus

penelope90

Eli reilun vuoden ikäisellä talvikkonaaraallani on toinen silmä muuttunut punaiseksi nyt vähän ajan sisällä, mikä voisi olla syynä? silmä ei rähmi tai mitään vastaavaa ja hamsteri on ihan terve muuten, toinen silmä on musta niinkuin aina ennen mutta toinen on muuttunut punaruskeaksi... olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien mutta tällaiseen tilanteeseen en ole ennen törmännyt? Asiallisia vastauksia, kiitos.

8

4682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsterisi silmä on voinut tulehtua on siksi näyttää punaiselta. Silmään on esim. voinut mennä jokin roska, mikä ei ole lähtenyt sieltä itsestään pois. Toinen mahdollisuus on, että hamsterisi olisi allerginen esimerkiksi heinälle tai purupölylle. Suosittelen hamsterin viemistä eläinlääkärille.

      "olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien"
      - Jos näin on, hamsterit, jotka näit, eivät olleet talvikoita. Ne olivat joko hybridejä tai campbelleja. Talvikolla ei ole koskaan punaiset silmät!

      • penelope90

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?


      • penelope90 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?

        Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?
        - Niin juuri. Siksi epäilenkin, että silmä oli/on tulehtunut tai muuten vähän ärtynyt.

        Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
        - Niinhän niitä myydään. Ne olivat melko varmaan hybridejä tai sitten ihan campbelleja.


    • NiklasMyllyaho

      Minulla on hamsteri silläkin on toinen silmä punanen mutta minä luulen että seon normaalia.

    • Anskucecilia

      Hamsterillani on toisen silmän alakulmassa punoitusta ja luulisin että se on allergiaa tai jotai sen tapaista. Mutta haluisin tarkemman tiedon siitä?

    • Robohamu

      Moi! Jos menee ohi niin ei tarvitse viedä, mutta jos silmä alkaa turvota niin kyse saattaa olla silmäkasvaimesta! Toivittavasti ny ei ole kyse tuosta. Ja eläinkaupoista ostetut hamsterit eivät välttämättä koskaan ole "puhdas rotuisia"

    • Pipari

      Itselläni on sama juttu ja hanstereilla on kasvaimet todella yleisiä! Olemme menossa huomenna eläinlääkäriin ja toivotaan että kyse ei ole kasvaimesta!🥺

    • Anonyymi

      Munkin talvikolla nyt ihan tässä lähi aikoina tullut punaista toisen silmän alakulmaan kattelen nyt et jos ei helpota niin soitan eläinlääkäriin:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe