Eli reilun vuoden ikäisellä talvikkonaaraallani on toinen silmä muuttunut punaiseksi nyt vähän ajan sisällä, mikä voisi olla syynä? silmä ei rähmi tai mitään vastaavaa ja hamsteri on ihan terve muuten, toinen silmä on musta niinkuin aina ennen mutta toinen on muuttunut punaruskeaksi... olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien mutta tällaiseen tilanteeseen en ole ennen törmännyt? Asiallisia vastauksia, kiitos.
talvikon silmien punaisuus
8
4682
Vastaukset
Hamsterisi silmä on voinut tulehtua on siksi näyttää punaiselta. Silmään on esim. voinut mennä jokin roska, mikä ei ole lähtenyt sieltä itsestään pois. Toinen mahdollisuus on, että hamsterisi olisi allerginen esimerkiksi heinälle tai purupölylle. Suosittelen hamsterin viemistä eläinlääkärille.
"olen kyllä nähnyt talvikkoja joilla on molemmat silmät punaiset jo poikasesta lähtien"
- Jos näin on, hamsterit, jotka näit, eivät olleet talvikoita. Ne olivat joko hybridejä tai campbelleja. Talvikolla ei ole koskaan punaiset silmät!- penelope90
Kiitos vastauksestasi.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi? penelope90 kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
Niin ja asiasta toiseen. Hamsun silmä näytti eilen jo paremmalta, ei ollut enää niin voimakkaasti punainen. Katson tilannetta vielä ja jos ei lähde paranemaan yritän näyttää hamsteria eläinläkärille... (siksi yritän kun viimeksikin olin edesmennyttä hamsua viemässä tämän paikkakunnan ainoalle eläinlääkärille niin ko. lääkäri sanoi ettei onnistu enää tällä viikolla (oli perjantai klo 14)joten hamsteri ehti kuolla viikonloppuna =( )
Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?Niin ja jos hamsteri olisi allerginen, niin eikö sen molemmat silmät oireilisi?
- Niin juuri. Siksi epäilenkin, että silmä oli/on tulehtunut tai muuten vähän ärtynyt.
Eläinkaupassa niitä kyllä talvikoina myytiin, valkoisia olivat ja punaiset silmät niillä oli... en tiedä sitten, uskoin kun se kauppias niin väitti!
- Niinhän niitä myydään. Ne olivat melko varmaan hybridejä tai sitten ihan campbelleja.
- NiklasMyllyaho
Minulla on hamsteri silläkin on toinen silmä punanen mutta minä luulen että seon normaalia.
- Anskucecilia
Hamsterillani on toisen silmän alakulmassa punoitusta ja luulisin että se on allergiaa tai jotai sen tapaista. Mutta haluisin tarkemman tiedon siitä?
- Robohamu
Moi! Jos menee ohi niin ei tarvitse viedä, mutta jos silmä alkaa turvota niin kyse saattaa olla silmäkasvaimesta! Toivittavasti ny ei ole kyse tuosta. Ja eläinkaupoista ostetut hamsterit eivät välttämättä koskaan ole "puhdas rotuisia"
- Pipari
Itselläni on sama juttu ja hanstereilla on kasvaimet todella yleisiä! Olemme menossa huomenna eläinlääkäriin ja toivotaan että kyse ei ole kasvaimesta!🥺
- Anonyymi
Munkin talvikolla nyt ihan tässä lähi aikoina tullut punaista toisen silmän alakulmaan kattelen nyt et jos ei helpota niin soitan eläinlääkäriin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602