Kuinka syvälle sie menet?

Nimetön

Kadun reunalle tulee leveät nurmialueet. Ajattelin elävöittää omaa tonttia rajaavat alueet ja portinpielen vihreästä erottuvalla kasvustolla.

Ostin valkoapilansiemeniä ja kesäharsoa ja kesäkukkaa (siemeniä siis kaikki).

Kuinka syvälle siemenet kylvetään?

Tarviiko tehdä jotain muuta? Alusta on multa/hiekka-seosta, jossa on jo kaupungin toimesta ruohosiemeniä.

(Lienee kai turha sanoa, etten ole eläissäni kylvänyt yhtään mitään, noh ehkä raeruohoa alle kouluikäisenä.)

6

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ukko-

ihan vaan pintaan. Kylvön jälkeen maa harataan kevyesti. Sen jälkeen se jyrätään KEVYESTI. Kesä kukista en tiiä.

Valkoapila on sitten kova leviämään: se on tietysti monivuotinen ja tekee hyvin voimakasta rönsyä. Se ei pysy siellä mihin sen tarkoitit. Jos et tahdo että apila leviää kivituhkapoluille, muille "ei-vieheralueille tai perennapenkkiin. kannatta miettiä muita kasveja.

• Hauska harrastus

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

• -ukko-
        Hauska harrastus kirjoitti:

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

• sinulle hoito aineeksi
        -ukko- kirjoitti:

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

• -ukko-
        sinulle hoito aineeksi kirjoitti:

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

• SITTEN RUIKUTAT
        -ukko- kirjoitti:

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

KASVIEN HOIDOSTA OTA VAIN SITÄ KANSANTERVEYS JUOMAASI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      455
      3395
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      114
      2597
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      84
      2142
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      162
      1940
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      8
      1857
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      147
      1776
    7. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      93
      1580
    8. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      40
      1477
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      351
      1311
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      33
      1285
    Aihe