Kuinka syvälle sie menet?

Nimetön

Kadun reunalle tulee leveät nurmialueet. Ajattelin elävöittää omaa tonttia rajaavat alueet ja portinpielen vihreästä erottuvalla kasvustolla.

Ostin valkoapilansiemeniä ja kesäharsoa ja kesäkukkaa (siemeniä siis kaikki).

Kuinka syvälle siemenet kylvetään?

Tarviiko tehdä jotain muuta? Alusta on multa/hiekka-seosta, jossa on jo kaupungin toimesta ruohosiemeniä.

(Lienee kai turha sanoa, etten ole eläissäni kylvänyt yhtään mitään, noh ehkä raeruohoa alle kouluikäisenä.)

6

1362

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ukko-

ihan vaan pintaan. Kylvön jälkeen maa harataan kevyesti. Sen jälkeen se jyrätään KEVYESTI. Kesä kukista en tiiä.

Valkoapila on sitten kova leviämään: se on tietysti monivuotinen ja tekee hyvin voimakasta rönsyä. Se ei pysy siellä mihin sen tarkoitit. Jos et tahdo että apila leviää kivituhkapoluille, muille "ei-vieheralueille tai perennapenkkiin. kannatta miettiä muita kasveja.

• Hauska harrastus

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

• -ukko-
        Hauska harrastus kirjoitti:

Omituisia neuvoja. Mikä helvetin vika on siinä, että jokin kaunis kasvi teettää vähän töitä. Ei sen pihanhoidon tarvitse pelkkää aurinkotuolissa löhöämistä sateenkaari dringejä juoden olla.

Minä niistä kesäkukista tiedä. Siis kylvöstä. Mutta eikö ne vain riputella sinne multaan. Harsoa et tarvitse, ellei pakkanen pauku öisin. Mutta muista kastella. Uskoisin, että puutarha myymälöissä neuvovat mielellään.

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

• sinulle hoito aineeksi
        -ukko- kirjoitti:

...saa tehdä hommia puutarhassa, vaikka kasveja kitkien.
        Oma kokemus on vaan tuo, että apila leviää voimakkaammin, kuin kylväjä ehkä kuvittelee. Mutta jos on valmis kitkemään ja hoitamaan, mikäs siinä. Itelle se oli turhauttavaa. Olisin mieluummin juonut dringejä...

En tosin tiedä mitä vikaa siinäkään on, että kylvää semmosta, joka tottelee kylväjää. Luonto, ihan nurmikkokin, pyrkii noudattelemaan omia oikkujaan. Pihan kanssa riittää puuhaa dringien siemailun lomassa, vaikka ei tahallaan kasaisi itelleen sitä hommaa?

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

• -ukko-
        sinulle hoito aineeksi kirjoitti:

rondtuppi ei tarvitse kitkeä eikä leikata nurmikkoa saa nauttia kaikessa rauhassa dringiä

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

• SITTEN RUIKUTAT
        -ukko- kirjoitti:

ei oo mun suosikki. Kitken mielihyvin kaikenmoista enkä koe sitä rasitteeksi, kunhan voin jotenkin ennakoida, mitä mun pihassa tapahtuu.

Kuten sanoin: joka tykkää kitkemisestä, istuttakoon mitä huvittaa. Ei oo multa pois. Pihan ideahan lienee siinä, että siellä saa tehdä mitä huvittaa ja istuttaa mitä huvittaa. Halusin vaan sanoa, että mun kokemuksen mukaan valkoapila ei pysy siellä, mihin sen laittaa. Se menee omia menojaan. Mutta jos toi oli liian raaka mielipide, niin jatkan dringien siemailua - vuohenputken kitkennän lomassa :-)

KASVIEN HOIDOSTA OTA VAIN SITÄ KANSANTERVEYS JUOMAASI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      55
      1022
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1004
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      852
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      121
      786
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      55
      774
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      659
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      656
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      50
      638
    10. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    11. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    12. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    13. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      575
    14. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    15. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      558
    16. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      555
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      548
    18. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      120
      536
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      47
      515
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      513
    Aihe