Silloin kun ei ollut

täti puskasta

nettiyhteyksiä kotoa, mikä oli illan ajanviettosi/illan-ohjelma.

Itselläni se oli vuorotyö/kotityöt/lastenlapset/ystävät ja telkkarin-katselua.

27

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      avasin netin joskus 80-luvun puolivälissä.
      Ennen sitä olin aika nuori.
      Mitähän epäilet että tein?

      • arvaan:

        *Suu auki jäit
        kun sä näit
        ohikulkevan
        tytön
        kesäasuisen...
        Keinuen...*
        ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫...


      • HTZA
        arvaan: kirjoitti:

        *Suu auki jäit
        kun sä näit
        ohikulkevan
        tytön
        kesäasuisen...
        Keinuen...*
        ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫...

        niin paljon tällaisia: :) :) :) :), kun haluaisin,


    • Anskuliini

      silloin lapset pieniä, ompelin heille vaatteita ja kudoin koneella villapuseroita.
      Opiskelin kansalaisopistossa, vuokraviljelin maata ja kasvatin joulupossuja.

    • Heikunkeikku

      ..vasta mieheni kuoleman jälkeen opetellut tietokoneella "touhuamisen".
      Sitä ennen ei tullut mieleenkään koko vehje.
      Tietokone ostettiin meille vasta, kun nuorin poika meni lukioon.
      Meillä oli niin paljon tekemistä. Leivoin paljon. Koirien kanssa trampattiin pitkin metsiä.
      Soitin melkein joka ilta kotona pianoa. Mies paulotti verkkoja (itselleen ja työkavereilleen) ja minä luin kirjoja ahmimalla.
      Ja kahdenkeskisiä jutteluita ja halailemisia :)
      Usein.
      Ei olisi kertakaikkisesti ollut aikaa istua koneen äärellä.

    • Pirre*

      ihan yhen sortin pöytämargariini mainokselta :))

      Joo, ehkä tulisi tehtyä jotain hyödyllisempää, esim. luettua tai *hauks* nukuttua..

    • tammikuun likka

      iso perhe huollettavana, kotityöt, pihatyöt kesällä, luin paljon ja lasten mukana kulkeminen heidän harrastuksissaan. Televisiota tuli töllötettyä jonkin verran. Siinäpä ne.

    • -tiina

      tosipaljon elokuvia ja viimeiset kakstoistavee on mennyt illat aika paljon töissä mutta nyt tän vuoden alusta kun kekkasin tän vahingossa niin kyllä tää aina joskus ton lukevan miehen voittaa ennen ja nytkin kyllä oon pyrkiny rentoutuun iltaisin ja hyvä oon siinä ei välttämättä tarvi tehdä mitään olla vaan ja nytkin voi olla vaan ja välillä naputella tätä konetta.

      • HTZA

        Tiinu-pieni.
        Ei tänne kirjoitella ja näpytellä, tänne kirjoitetaan aina vakavasti ja harkiten!
        Täällä on aikuisia ihmisiä.
        :)


      • -tiina
        HTZA kirjoitti:

        Tiinu-pieni.
        Ei tänne kirjoitella ja näpytellä, tänne kirjoitetaan aina vakavasti ja harkiten!
        Täällä on aikuisia ihmisiä.
        :)

        jo viime vuonna viiskyt täyttäny yksilö mutta mielelle en voi mitään jos se ei vanhene ei vakavoidu ei aikuistu mutta saa kai porukassa olla tällainen erillainen vanhakin ihmiseksi olen aina kyllä itseni tuntenut ja saatan vakavasti harkita vaihtaa huolettoman näpyttelyni harkíttuun vakavaan kirjoitteluun aikuisen ihmisen lailla.


    • tuli mieleeni

      mainos menneiltä vuosilta, jossa kysyttiin että mitä meillä ennen syötiin kun ei ollut Flooraa?

      Hetken mietin tehdä siitä aloituksen mutta sitten muistin HTZAn, joka kuitenkin olisi syyttänyt tapansa mukaan apinoinnista.

      • täti puskasta

        kun tein ison voileivän ja siitä se ajatus lähti aloitukseen.
        Ja onhan kiva kuulla mitä 50 immeiset on viettäneet iltojansa ennen näitä netti/keskustelupalstoja. :)

        Meilläkin tietsikka oli ollut monta vuotta ennen kuin minä siihen kerkesin mukaan.


      • täti puskasta
        täti puskasta kirjoitti:

        kun tein ison voileivän ja siitä se ajatus lähti aloitukseen.
        Ja onhan kiva kuulla mitä 50 immeiset on viettäneet iltojansa ennen näitä netti/keskustelupalstoja. :)

        Meilläkin tietsikka oli ollut monta vuotta ennen kuin minä siihen kerkesin mukaan.

        mikä oli leivän päällä. :)


      • HTZA

        voinut aloittaa että mitäs meillä oli ennen H....
        Ja saa hyvän aloituksen tehdä minunkin jutuillani kunhan on oma idea aloituksessa.
        Niin, olen kuumeessa kolmatta päivää, ei tarvitse herätä aikaisin.


      • -tiina
        HTZA kirjoitti:

        voinut aloittaa että mitäs meillä oli ennen H....
        Ja saa hyvän aloituksen tehdä minunkin jutuillani kunhan on oma idea aloituksessa.
        Niin, olen kuumeessa kolmatta päivää, ei tarvitse herätä aikaisin.

        kerkes käymään mielessä että ootpas sää pitkään valveilla tänään mun kun pitäs jo ruveta nukkuun kun tarttis herätä puol kuus ja olla seittemäks töissä.


      • -tiina
        HTZA kirjoitti:

        voinut aloittaa että mitäs meillä oli ennen H....
        Ja saa hyvän aloituksen tehdä minunkin jutuillani kunhan on oma idea aloituksessa.
        Niin, olen kuumeessa kolmatta päivää, ei tarvitse herätä aikaisin.

        unia sulle hatsansaa.


      • HTZA
        -tiina kirjoitti:

        unia sulle hatsansaa.

        niitä on paljon.
        Mutta niillä ei ole enää nimiä!!
        Nimmareita vaan..???


    • ostettiin -92. Tosin vielä heti silloin ei ollut netti yhteyksiä.
      Innostuin pelaamaan pasianssia, siihen tuli himo ja niinpä pelasin usein pikkutunneille asti. "korpulla" oli mieletön määrä erilaisia pelejä.
      Peli-ilta alkoi vasta, kun sain lapset nukkumaan.

    • lueskelin

      enemmän kuin nyt mikä on jäänyt vähemmälle.
      Netissä on siis sekä huonot että hyvät puolet.

    • Otto-Vaan

      Henkilökohtaista tietsikkaa montakaan vuotta,
      ehkä kuusi- seitsämän tai jotain sinnepäin.
      Korjasin pojan vanhan ja siitä se sitten alkoi se tieto kausi.
      Netissä ei pyöritty ennen kuin pukkasi laajankaistan
      käden ulottuville, vajaa kolme vuotta sitten.

      Tietenkin telkkari ohjelmia tuli katsottua vähän tarkemmin
      ja enempi kuin nyt ja ulkoiltua tuli enemmän.
      Mitäs sitä meikeläinen muuta.:)

    • misislisbet

      Aikapaljon koiraharrastus/näyttelyissä kiertäminen ympäri Suomea.

      Lukeminen oli ja on edelleen nautintoja.
      Kävimme paljon teattereissa, käyn edelleen.

      Aina joku merkkaus, kudin töllöä katsoessa oli
      käsissä.

      Tyttären kuskaamista harrastuksiin ja koirien kanssa ulkoilua. Tavattiin paljon ystäviä aina jonkun kotona, vuorotellen.

    • ollut sillon

      paljo ajanvietettä. Istuin ja ootin, että joku keksis tietokoneen ja netin. Semmosta se oli sillon.

    • silema

      Iltaisin tein käsitöitä, katselin elokuvia,luin ja luen vieläkin paljon. Oli koirat ja perhe, joten ei ollut ongelmia ajankäytössä.

      • Ihan samantapaista ajankäyttöä oli minullakin ennen nettiä. Mutta myöskin yksi iso tekijä noiden lisäksi oli opiskelu. Opiskelu ja työ veivät paljon aikaa. Olen opiskellut pitkään päätoimisesti, mutta myöskin paljon työn ohessa.

        Samoin perheeni ja koira veivät myös minulla paljon aikaani. Koiraa käytettiin kolme kertaa ulkona, vähintään puolituntia ja enimmillään kaksi tuntia kerrallaan. Ja siis kun on lapsia, menee ne vapaa-ajat ihan ruoanlaittoon, kodinhoitoon, kauppareissuihin ja siivoamiseen.

        Elokuva kerran pari viikossa ja jokunen mukava sarja telkkarista, siinäpäs se sitten olikin.


    • Pirre*

      kun lapset olivat vielä kotona ja nettiyhteyttäkään ei tietenkään ollut vielä keksitty, luin paljon, aina kun vähänkin oli joutoaikaa otin kirjan.

      Liikuttuakin tuli paljon enemmän, - nyt pitäisi kyllä tehdä parannus sen suhteen :/

      • Tuli vaan mieleen, kun sulla on sitä hoitoporukkaakin, että mä olen alkanut työssäni harrastamaan frisbeetä ja mini golfia. Siis sellainen kankainen aika iso frisbee, joka lentää tai siis leijailee tasasta vaakaa, ja sen voi ottaa käsin vastaan ja yrittää omatekoiseen koriin. Ja sit voi tehdä omatekoisen frisbee-golfradankin. Sitä on kiva pelata ja pikkulapsetkin, jotka osaa kävellä, osaa sitä. Ei vaadi kauheesti liikunnallisia ja motorisiakaan taitoja. Sopii siis mulle ja taareroikäisille, hih hih.

        Ja sit se omatekoinen minigolfrata on tosi kiva. Voikukkia oli kaivettu pihassa sellaisella reikäkairalla niin sävelsin niistä reijistä golfradan. Kivasti kuluu päivä uusien harrastusten parissa. Se rullaluistelu kun tuntuu aika hurjalta.


    • Kotona netti vie viikossa aikaa vain noin puolituntia. Töissä käyn konella useammin kun täällä kone on aina auki mutta kotona maksan vain laskut nettipankissa.

      Eli siis teen samaa kuin ennenkin: kotitöitä, luen, teen pihatöitä, liikun.

      Meille "vanhoille" ihmisille tää koko tietsikka-juttu on vielä niin uusi ja vieras että sen puuttuminen ei aiheuttaisi mitään vierotusoireita. Lapset meille netin hommasi kun se nyt vaan kuulema kuuluu nykyaikaan! Vierastin konetta kauan ja arkailin senkin nettipankin käyttöä tosi kauan.
      Nuorillehan tää on iso juttu mutta eipä meikäläisen ajankäyttöön juurikaan vaikuta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe