Erikoiskuljetusten etuauton kuljettajaksi

Hjordnis

Tervehdys!

Olen tutustunut netissä erikoiskuljetusten etuauton ajajan hommiin. Ilmeisesti suurin osa näistä toimii itsenäisinä yrittäjinä. Haluaisin mielelläni kuulla kokemuksia hommasta ja palkasta jotain tietoja.

Hommaan pääsee käsittääkseni aika helposti, kun on C-kortti niin tarvii vaan suorittaa lyhyt kurssi että saa luvan.

Onko jotain isompia yrityksiä jossa hoitavat nuita erikoiskuljetuksia, että pääsis sinne hommiin?

4

9971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma.

Käyt 3 päivän kurssin,sitten suoritat kirjallisen kokeen ja olet 3.ssa kuljetuksessa mukana. Omana hommana ihan hyvä kun alat saada keikkoja mutta alku vähän vaikeeta. Taksat ovat sen verran huonoja(n. 50-60 cent./km) ettei työntekijöitä siihen hommaan pystytä palkkaamaan. Monelle se on sivutyö. Varsinkin eläkkeellä olevat kapiaiset tekevät paljon sitä ja melkein ilmaiseksi että tuntevat itsensä tärkeiksi. Kaikista parhaita katteeltaan ovat alle 5.n metrin kuljetukset. Ne ovat nopeita saattaa. Joku voi olla eri mieltä mutta minä en mielelläni ainakaan lähde valtavan isoihin kuljetuksiin vaikka niistä saisikin tuntikorvauksen. Alalla on kyllä niin monenlaista yrittäjää että välillä oikein hirvittää ajaa heidän saatettavana. Samoin tiehallinnon antamiin reitteihin ei voi enää luottaa yhtään joten ekl-ohjaajan pitäisi olla ammattilainen. Parasta on kun olet itse ajanut Suomea ristiin rastiin ja osaat ajaa ilman karttaa, navigaattoriakin. Samoin siitä on etua että ajat tai olet ajanut itsekin kuljetusautoa.

• Hjordnis

Kiitos vastauksesta. Aika pieneltä tuo kilometrikorvaus kuullostaa siihen nähden että kalusto pitää olla omasta takaa ja polttoaineen hintakin on korkealla. Kuinka pitkiä matkoja noita yleensä viedään ja paljonko tuosta 50 sentistä jää kulujen jälkeen käteen? Olen kuullut että eteläsuomessa keikkaa kyllä olisi, tietysti talouden taantuman tullessa rakentaminen ja kuljetukset vähenevät. Lähinnä itse miettii sitä, että onko tuo kannattavampaa kuin perus tehdastyo duuni kympin tuntipalkalla vai enemmänkin harrastus tyyppistä toimintaa viikonloppuina. Mitenkä noita kuljetuksia saisi parhaiten? Keltaisten sivujen kautta vai ilmoittamalla suurille yrityksille halukkuutensa. Siis niille jotka paljon kuljetuksia kuljettavat.

• homma.
        Hjordnis kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Aika pieneltä tuo kilometrikorvaus kuullostaa siihen nähden että kalusto pitää olla omasta takaa ja polttoaineen hintakin on korkealla. Kuinka pitkiä matkoja noita yleensä viedään ja paljonko tuosta 50 sentistä jää kulujen jälkeen käteen? Olen kuullut että eteläsuomessa keikkaa kyllä olisi, tietysti talouden taantuman tullessa rakentaminen ja kuljetukset vähenevät. Lähinnä itse miettii sitä, että onko tuo kannattavampaa kuin perus tehdastyo duuni kympin tuntipalkalla vai enemmänkin harrastus tyyppistä toimintaa viikonloppuina. Mitenkä noita kuljetuksia saisi parhaiten? Keltaisten sivujen kautta vai ilmoittamalla suurille yrityksille halukkuutensa. Siis niille jotka paljon kuljetuksia kuljettavat.

Riippuu nykyään paljon polttoaineen kulutuksesta mitä jää käteen. Auton ylläpito, vakuutukset, huoltokulut, eläkemaksut jne.Saattoja on niin eri pituisia muutamasta kilometristä yli 1000.n kilometriin. Ehkä keskimääräisesti 250 km, eli 2x250 km = 500 km 0.6€x500=300€. Sitten jos joudut osallistumaan kuorman purkuun tai paikan päällä liikenteen ohjaukseen tai odotteluun niin siitä voit laskuttaa tuntipalkkaa n. 30€/h. Siitä sitten kulut pois. Jos saat 4 reissua viikossa se olis 1200€. Tämä on vaan ihan arviota mutta siitä voit laskeskella. Kannattaa ilmoittaa tietonsa kuljetusliikkeille joiden tiedät niitä suorittavan.

• hjordnis
        homma. kirjoitti:

Riippuu nykyään paljon polttoaineen kulutuksesta mitä jää käteen. Auton ylläpito, vakuutukset, huoltokulut, eläkemaksut jne.Saattoja on niin eri pituisia muutamasta kilometristä yli 1000.n kilometriin. Ehkä keskimääräisesti 250 km, eli 2x250 km = 500 km 0.6€x500=300€. Sitten jos joudut osallistumaan kuorman purkuun tai paikan päällä liikenteen ohjaukseen tai odotteluun niin siitä voit laskuttaa tuntipalkkaa n. 30€/h. Siitä sitten kulut pois. Jos saat 4 reissua viikossa se olis 1200€. Tämä on vaan ihan arviota mutta siitä voit laskeskella. Kannattaa ilmoittaa tietonsa kuljetusliikkeille joiden tiedät niitä suorittavan.

Ekl, jos pidät yritystä 150km säteellä pääkaupunkiseudusta, voisin lähteä mielelläni matkaan johonkin kuljetukseen, niin näkisi vähän minkälaista tuo homma on. Opiskelijana en pysty tästä mitään maksamaan, mutta saatan käydä kyllä alkosta perjantaipullon hakemassa tai saunaoluet.

voit ottaa yhteyttä [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58