Miten paljon vaikuttaa tai vaikuttaako mitenkään lonkkakuvaus tulokseen, onko koiralla kuvaus hetkellä juoksut?
Muistelisin ainakin joskus jonkun maininneen jossain ettei kannata kuvauttaa juoksujen lähettyvillä, mitä mieltä olette asiasta?
Lonkkakuvaus ajankohta
5
4830
Vastaukset
- saman myös,
syytä en kyllä muista, olisiko joku hormonijuttu...
Tuosta ollaa kahta mieltä.Viimekädessä tuskin varmaa voidaan olla.
Itse kuitenkin uskon,että hyvinkin on mahdollista,että vaikuttaa,lähinnä siis saattaa löysyyttä esiintyä.
Joten,varman päälle olen ottanut,enkä juoksujen lähellä kuvauttele.Eipä sitten tarvi siinäkään asiassa jossitella,varsinkaan noitten luustollisesti muutenkin vaikeiden rotujen kanssa.- niksu
vaikuttaa juoksun "läheisyys" löysyytenä toisilla ja toisilla ei ehkä.
Aikoinaan kuvautin yhden nartuistani pari viikkoa ennen juoksun alkua. Se oli C-C, löysä. Olen pyrkinyt kuvattamaan juoksunjen puolessa välissä. Ihan juoksun aikaan en kuvauttaisi, varmuuden varalta. Jos ei mikään kiire ole, odottele juoksujen puoleen väliin.- HMMMMMMMMMM
Eipä tässä mihinkään kiirettä ole.
Itse asiassa varasin ajan kuvaukseen viime viikolla ja nyt juoksut alkoi.
Koira tuli minulle aikuisena helmikuussa ja edelliset omistajat eivät kertoneet koska juoksut olivat olleet aikaisemmin, niin ei ollut mitään havaintoa tuon lonkkakuvaus ajan tilaamisessa.
Taidan kuitenkin pelata "varmemman " päälle ja yrittää peruuttaa ajan.
- kun kysyttiin
Yleisesti ei kannata juoksun lähellä kuvata.
Se voi tehdä niveliin löysyyttä, joillakin koirilla. Yksilökohtaista.
Samoin kovin nuorena vasta vuotiaana ei ole hyvä kuvata, koska arvot eivät välttämättä ole totuudenmukaiset. Esim yli 2-v saa luotettavampia arvoja. Jotkut koirat ovat "nuoruudenlöysiä". Niille voi tulla paljon paremmat arvot kuvauttamalla ne uudelleen 2-4 v iässä.
Mikäli tahtoo olla varma tällaiset asiat eivät vaikuta lopputulokseen, ottaa tämän huomioon ajankohtaa valitessaan.
Lopputulokseen vaikuttaa koiran perimän, kunnon ruokinnan ja järkevän liikunnan lisäksi myös onko koira ollut pentuna/nuorena matoisuudesta kärsinyt, onko se kuvattuna hyvässä lihaskunnossa, kuka kuvaa millä kuvaamiskokemuksella miten onnistuneesti hyvät kuvat hyvässä suorassa asennossa - vaiko eikö - jne...
Muistakaa myös, Kennelliiton Koiranetissä kuvaustulos näkyy indekseineen, mutta siellä näkyy vain lopputulos, eikä sitä mistä se missäkin yksittäiskoiran tapauksessa johtuu ja aiheutuu.
Perimä on vain osa tarinan juonta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684421Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983956- 513479
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222713Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252552Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562403- 432267
- 391897
- 471888
- 301636