Miten paljon vaikuttaa tai vaikuttaako mitenkään lonkkakuvaus tulokseen, onko koiralla kuvaus hetkellä juoksut?
Muistelisin ainakin joskus jonkun maininneen jossain ettei kannata kuvauttaa juoksujen lähettyvillä, mitä mieltä olette asiasta?
Lonkkakuvaus ajankohta
5
6073
Vastaukset
- saman myös,
syytä en kyllä muista, olisiko joku hormonijuttu...
Tuosta ollaa kahta mieltä.Viimekädessä tuskin varmaa voidaan olla.
Itse kuitenkin uskon,että hyvinkin on mahdollista,että vaikuttaa,lähinnä siis saattaa löysyyttä esiintyä.
Joten,varman päälle olen ottanut,enkä juoksujen lähellä kuvauttele.Eipä sitten tarvi siinäkään asiassa jossitella,varsinkaan noitten luustollisesti muutenkin vaikeiden rotujen kanssa.- niksu
vaikuttaa juoksun "läheisyys" löysyytenä toisilla ja toisilla ei ehkä.
Aikoinaan kuvautin yhden nartuistani pari viikkoa ennen juoksun alkua. Se oli C-C, löysä. Olen pyrkinyt kuvattamaan juoksunjen puolessa välissä. Ihan juoksun aikaan en kuvauttaisi, varmuuden varalta. Jos ei mikään kiire ole, odottele juoksujen puoleen väliin.- HMMMMMMMMMM
Eipä tässä mihinkään kiirettä ole.
Itse asiassa varasin ajan kuvaukseen viime viikolla ja nyt juoksut alkoi.
Koira tuli minulle aikuisena helmikuussa ja edelliset omistajat eivät kertoneet koska juoksut olivat olleet aikaisemmin, niin ei ollut mitään havaintoa tuon lonkkakuvaus ajan tilaamisessa.
Taidan kuitenkin pelata "varmemman " päälle ja yrittää peruuttaa ajan.
- kun kysyttiin
Yleisesti ei kannata juoksun lähellä kuvata.
Se voi tehdä niveliin löysyyttä, joillakin koirilla. Yksilökohtaista.
Samoin kovin nuorena vasta vuotiaana ei ole hyvä kuvata, koska arvot eivät välttämättä ole totuudenmukaiset. Esim yli 2-v saa luotettavampia arvoja. Jotkut koirat ovat "nuoruudenlöysiä". Niille voi tulla paljon paremmat arvot kuvauttamalla ne uudelleen 2-4 v iässä.
Mikäli tahtoo olla varma tällaiset asiat eivät vaikuta lopputulokseen, ottaa tämän huomioon ajankohtaa valitessaan.
Lopputulokseen vaikuttaa koiran perimän, kunnon ruokinnan ja järkevän liikunnan lisäksi myös onko koira ollut pentuna/nuorena matoisuudesta kärsinyt, onko se kuvattuna hyvässä lihaskunnossa, kuka kuvaa millä kuvaamiskokemuksella miten onnistuneesti hyvät kuvat hyvässä suorassa asennossa - vaiko eikö - jne...
Muistakaa myös, Kennelliiton Koiranetissä kuvaustulos näkyy indekseineen, mutta siellä näkyy vain lopputulos, eikä sitä mistä se missäkin yksittäiskoiran tapauksessa johtuu ja aiheutuu.
Perimä on vain osa tarinan juonta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351933
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261589Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11486Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras841403- 321361
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1281166Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501070- 241059
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66868