xsaristi turisti

outoja vikoja

Selvähän se että xsara on muuten aivan kuosissa eikä mitään isoa ole ollut nyt muutaman vuoden ikäisessa autossa. Nyt tuli kuitenkin hassuja vikoja:

sisätuulettimen puhallin meni - ja jäi - täysille. Ilma vaihtuu mutta meteli riepoo. Mihin tahansa sähkölaitteeseeen potikan vaihtaminen on aika iisi juttu mutta veikkaan että auton tuulettimen vastukset on ihan rakettitiedettä ja maksaa satasen? Tällaista vikaa olen korjauttanut aiemminkin, mutta eri autossa.

Tuulilasin pyyhin pysähtelee ja jää mihin sattuu mutta vain säkällä ala-asentoon. Onkohan mekaaninen vika niinkuin luulisi ettei siellä mitään ihme elektroniikkaa...?

8

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuuksia??

Varaudu uusiin. Palaa kyllä euroja. Sitikkamiehellä niitä on/ pitää olla.

• Kalle

se sullakin on, kun koko ajan pitää samaa virttä veisata. Minun kokemukseni sitikoista yli 20 vuoden ajalta ovat sellaisia, etten uskalla tai viitsi muuta merkkiä kokeilla. Toimintavarmoja ja mukavia pelejä ovat minun BX:ni ja XM:ni olleet. Olettaisin, että noin yleisesti ottaen Xsarakin kuuluu vielä niihin, ei ole CAN- tai VAN-väyliä tai muitakaan kehityksen hienouksia harmaita hiuksia synnyttämässä. Mullakaan rahaa ole palanut juuri muuta kuin huoltoihin ja nekin edullsia, kun ei erehdy V-liikkeen ovea avaamaan.
        Että ostahan sinäkin sitikka, niin saat kerrankin nauttia hyvästä kyydistä.

• xsaristi turisti

no, ei tullut Sinulta tällä kertaa mitään asiallista neuvoa. Tavoistani poiketen pysyn itse asialinjoilla ja totean että 4v/60tkm ovat sujuneet oikein hyvin, nämä viat eivät varmaankaan ole pahinta mitä tulemme näkemään mutta tähän asti huoltohinnat (veho) ovat olleet aika maltillisia. Olisko ne parin-kolmensadan keikkoja olleet. Tänä keväänä nämä viat sitten normi vuosihuoltojen päälle eli kyllä siinä joku satanen menee. Mutta koska auto oli halpa, nätti ja kaikin puolin sopiva, jatkamme toistaiseksi Citikalla.

• ritsat?
        Kalle kirjoitti:

se sullakin on, kun koko ajan pitää samaa virttä veisata. Minun kokemukseni sitikoista yli 20 vuoden ajalta ovat sellaisia, etten uskalla tai viitsi muuta merkkiä kokeilla. Toimintavarmoja ja mukavia pelejä ovat minun BX:ni ja XM:ni olleet. Olettaisin, että noin yleisesti ottaen Xsarakin kuuluu vielä niihin, ei ole CAN- tai VAN-väyliä tai muitakaan kehityksen hienouksia harmaita hiuksia synnyttämässä. Mullakaan rahaa ole palanut juuri muuta kuin huoltoihin ja nekin edullsia, kun ei erehdy V-liikkeen ovea avaamaan.

Kun samoista vikapesistä on kyse.

• pöllyttäjä
        Kalle kirjoitti:

Xara vts. Eli mun kakkoauto (NO 1 on Duster -70) Saran ainut vika tällähetkellä, ettei ilmstointi toimi tarpeexi hyvin. Mut eiköhän se korjaannu...
        Joku aika sitten oli semmoinen piilovika, että turvatyynyt valo välillä ja sit taas ei.
        VTS on kunnon "sleepperi".

• Xsaristi turisti
        Kalle kirjoitti:

Sellainen tarkennus Kallelle että kyllä tuossa Xsarassa, ainakin uudemmissa, on hyvinkin CAN-väylä. Äkkiseltään veikkaisi että tulee nopeita mutta kalliita sähköremontteja ja niinhän tässäkin kävi. Mutta nyt pelittää!

• Kalle
        Xsaristi turisti kirjoitti:

Sellainen tarkennus Kallelle että kyllä tuossa Xsarassa, ainakin uudemmissa, on hyvinkin CAN-väylä. Äkkiseltään veikkaisi että tulee nopeita mutta kalliita sähköremontteja ja niinhän tässäkin kävi. Mutta nyt pelittää!

taitaa olla, että noita väyliä on sotkettu jo kaikkiin 2000-luvun autoihin, ainakin eurooppalaisiin, valitettavasti. Mulla tyssäs aikanaan (v. 2001) vaihto C5:een, kun myyjä innostui kehumaan, että tässä on yli 20 tietokonettakin, onneksi, sillä kukapa voi sanoa, kenelle maanantaikappale sattuu arpoutumaan. No näissä 1900-luvun vehkeissä ei ole ollut noita, eikä kyllä muitakaan ongelmia, ellei nyt yhtä hammastangon nuppia ja pakoputkia sellaisiksi lueta. Muissa autoissahan ne on kulutustavaraa, mutta sitikoissa ja kaikissa ranskalaisissa tyypillisiä vikoja, eli tyyppivikoja.

• Xsaristi turisti kirjoitti:

Olisi ollut vinkki tuohon ongelmaasi, eli tuo puhaltimen säädön ongelma on ihan tuttu piireissä ja helppo korjata. Toisinsanoen, jos kolvi pysyy kädessä niin elektroniikkakaupasta muutamalla eurolla uudet transistorit säätimeen ja taas toimii.

Parhaillaan sovittelen itse emännän Peugeot 405:een Citroën BX:n portaatonta, kanssa transistorilla toteutettua puhaltimen säätöä. Montakohan keskiluokan perheautoa muuten löytyi 80-luvulla jossa oli moinen ominaisuus ... ja miten monen kanssa saa kirota sitä ettei löydy kuin liian pieni ja liian voimakas asento.

Mutta vastaisuuden varalle, täältä ei apua kovin helpolla saa, lähinnä vittuilua. Mutta niitäkin paikkoja on joissa on apua tarjolla:

http://groups.msn.com/sitruunapatonki

Ja jos irc on tuttu niin #sitruuna ircnetissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      235
      4400
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      124
      2194
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      215
      1831
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1794
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1650
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      186
      1506
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      54
      1364
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1281
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      61
      1278
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1161
    Aihe