Sivunvalmistajat/taittajat!!

Rame77

Sivunvalmistajat/taittajat/painopinnan valmistajat- Olen tehnyt tätä työtä (mm.sivunvalm./taitto, ilmoitusten teko,kuvat kaikenlaista muuta ja asiakaspalveluakin on hieman.)

Mikä teidän palkkanne on ja kertoisitteko samalla kauanko olette alalla/kyseisessä firmassa olleet? ja jos mahdollista, vähän että missäpäin suomea olette töissä?

Tiedän, että liiton sivuilla on suuntaa antavia minimipalkkoja, mutta ne ei aina käy käsikädessä tosielämän kanssa joillekkin tulee vähemmän, joillekkin reilusti enemmän.

Olen ollut samassa työpaikassa 4 vuotta ja palkka polkee paikallaan vaikka mm. työtehtäviä on tullut lisää ja vastuuta niiden mukana, luonnolllisesti.Siinä ajassa on myös tullut opittua se, että työpäivät ovat ympäri pyöreitä :/

Eli haluaisin kuulla, mitä muille samaa työtä tekeville maksetaan...
Kiitos jo etukäteen, jos autatte :))


Ps.kertokaas samalla normi työviikkonne pituus, meneekö teillä usein ylitöiksi?

11

2378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rame77

      Eikö kukaan voi kertoa nimimerkillä omia tulojaan? Olisi mukavaa tietää missä summissa tällä alalla realistisesti kuljetaan.Jos rohkenisi palkankorotusta pyytää, koska en sitä ole vielä koskaan pyytänyt...

      • Vastataan sitte

        että 10,63 tunti. Päivätyö. Pohjois-Suomi. Alalla 25 vuotta.

        Ei paljoa naurata :-((


      • tyhmä pää
        Vastataan sitte kirjoitti:

        että 10,63 tunti. Päivätyö. Pohjois-Suomi. Alalla 25 vuotta.

        Ei paljoa naurata :-((

        Olen sivunvalmistaja/taittaja, samaa hommaa kuin sinäkin, minulla myös työnkuva muuttunut vuosien mittaan vastuullisemmaksi ja laajemmaksi, esim. uusien työntekijöiden koulutusta. Palkka alle 10€/kk, ei mitään lisiä. Työhistoria samalla työnantajalla 22 vuotta. Etelä-Suomi.


      • minun ei tarvi
        tyhmä pää kirjoitti:

        Olen sivunvalmistaja/taittaja, samaa hommaa kuin sinäkin, minulla myös työnkuva muuttunut vuosien mittaan vastuullisemmaksi ja laajemmaksi, esim. uusien työntekijöiden koulutusta. Palkka alle 10€/kk, ei mitään lisiä. Työhistoria samalla työnantajalla 22 vuotta. Etelä-Suomi.

        ketään kouluttaa, paitsi itseä tietenkin. no, asiakkaita kylläkin...ja sekös vasta onkin mielenkiintoista, huh, huuu ja argggg....Onneksi on lehmän hermot.

        Samalla työnantajalla minäkin olen ollut tuon 25 vuotta.

        Ne varmaan luulee meitä kalustoon kuuluvaksi, joille ei tarvi mitään maksaa.

        Ja totuushan on se että uskollisuudesta ei vaan makseta.

        Noo, onhan siinä omaakin vikaa, kun ei muualle ole lähtenyt, vaikka ihan paikan päälle ollaan tultu ruinaamaan.

        Tsemppiä sulle ja muillekkin ;-)


      • hampaaton
        minun ei tarvi kirjoitti:

        ketään kouluttaa, paitsi itseä tietenkin. no, asiakkaita kylläkin...ja sekös vasta onkin mielenkiintoista, huh, huuu ja argggg....Onneksi on lehmän hermot.

        Samalla työnantajalla minäkin olen ollut tuon 25 vuotta.

        Ne varmaan luulee meitä kalustoon kuuluvaksi, joille ei tarvi mitään maksaa.

        Ja totuushan on se että uskollisuudesta ei vaan makseta.

        Noo, onhan siinä omaakin vikaa, kun ei muualle ole lähtenyt, vaikka ihan paikan päälle ollaan tultu ruinaamaan.

        Tsemppiä sulle ja muillekkin ;-)

        Sama tauti täällä, 20 vuotta alalla, palkka 10,50/tunti. Kahden lapsen yh:na ei naurata...
        Kiitos Viestintäliitto että taistelet etujemme puolesta näinkin tuloksekkaasti!
        T: Kyyninen, katkeroitunut, loppuunpalanut jäsenmaksujen maksaja


      • kuulut moiseen
        hampaaton kirjoitti:

        Sama tauti täällä, 20 vuotta alalla, palkka 10,50/tunti. Kahden lapsen yh:na ei naurata...
        Kiitos Viestintäliitto että taistelet etujemme puolesta näinkin tuloksekkaasti!
        T: Kyyninen, katkeroitunut, loppuunpalanut jäsenmaksujen maksaja

        liittoon. Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys yleensä n. 50 eu/ vuosi kaikilta. Ansiosidonnainen hoituu ja eipä maksa turhasta.


      • Poikamies.
        hampaaton kirjoitti:

        Sama tauti täällä, 20 vuotta alalla, palkka 10,50/tunti. Kahden lapsen yh:na ei naurata...
        Kiitos Viestintäliitto että taistelet etujemme puolesta näinkin tuloksekkaasti!
        T: Kyyninen, katkeroitunut, loppuunpalanut jäsenmaksujen maksaja

        Luuletko, että yksinhuoltajan pitäisi saada enemmän.


    • ...

      Tosin nimikkeellä AD.
      2600 e / kk brutto, 10 v.
      Etelä-Suomi, mutta ei pääkaupunkiseutu.
      Alku palkka oli niin naurettava että siivoojana ois tienannu saman tai enempi, mutta jotenkin alalle oli päästävä sisään.

      Tapella on saanut että saa edes ton verta. Liitto ei auta (ERTO) paskaakaan. Työpäivä 8,5 h, virallisesti 8, mutta aina vähän venyy.

    • Jeppejees

      Olen eräässä lehtitalossa töissä. Työnkuvana sivuntaitto/painopinnanvalmistus. Palkka on kympin paremmalla puolella ja kokemusta nyt pari vuotta. Sain juuri vakkaripaikan, joten olen ihan tyytyväinen. Jossain Hesassa tällä palkalla tuskin eläisi mutta täällä pohjoisemmassa tulee oikein hyvin toimeen.

      • ------

        Tottahan se on ettei tällä alalla ole noihin palkkoihin enään vuosiin tehty oikein mitään ihmeitä... Jos haluaa ammatin missä saa kunnon palkkaa niin kannattaa kiertää kaukaa graafinen kokonaan! Sitten voit ehkä tienata jos olet joku AD ym ym... Mutta niitähän nousee jo kuin sieniä sateella ja työmarkkinat ovat kokoajan pienempiä niille, se on vaan surullista mutta tottta!


    • Sawon Wiina

      Taittopäällikkö, eli lehden ainoa taittaja. Palkka 12e/h, ylityökorvaukset sisältyvät palkkaan. Laiton menettely sanoo liitto. Taittopäivät venyvät, muuten normipäivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      351
      633
    Aihe