Mitä tämä tarkoittaa? Joissakin papereissa näkee klestrolit näin, että on Fs-Kol ja S-Kol
Onko niillä joku ero - mikä?
(sen jälkeen sitten hdl ja/tai ldl)
fS-Kol ja S-Kol välinen ero?
4
1415
Vastaukset
- Seerumi
Varmaa tietoa ei ole, mutta kohtalaisen "sivistynyt" arvaus (Googlen avustuksella):
fS-Kol on ns. paastoarvo, eli mitattu 10 tunnin ravinnotta olon jälkeen
S-Kol on mitattu ilman paastoa
Ja tuo S tarvoittaa, että tulos on mitattu veren seerumista. Ja Kol tietenkin kolesterolin kokonaismäärää.
Mm. täältä näitä labralyhenteiden selityksiä voi etsiä: http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=ltt- tiedoksi
Taitaa muuten päästä jäljille tuon avulla.
Sairaalassa otettiin ilman paastoa verikokeet.
Terveydyenhuollossa paaston kanssa. - ei aina paastoa
tiedoksi kirjoitti:
Taitaa muuten päästä jäljille tuon avulla.
Sairaalassa otettiin ilman paastoa verikokeet.
Terveydyenhuollossa paaston kanssa.Pakko lisätä, että ei terveydenhuollon puolella aina tarvi paastota edes rasva-ainekokeisiin (kolesteroli ym.ym.).
Lääkäri sen viimekädessä päättää. Esim. 1-tyypin diabeetikkona minun ei ole tarvinut paastota kolesterolikokeeseen, vaan olen saanut syödä aamiaisenkin normaalisti. Lääkäri osaa tulkita, kunhan vaan tietää onko paastottu vai ei.
Eli poikkeuksiakin on...
- N/A
fS- on seerumin paastoarvo ja S- on normaali. hdl = high density lipoprotein ja ldl on low density lipoprotein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995