Hei!
Helmikuusta saakka minulla on ollut kurkkuoireita, kipua ja kuristavaa tunnetta, jotka eivät liity flunssaan.
Myös allergiaa ja astmaa on tutkittu.
Vatsani on ollut aina oikukas. Itse olen diagnosoinut sen ärtyneeksi suoleksi (turvotusta, ilmavaivoja, vuoroin ummetusta ja ripulia). Viime aikoina vatsa on ollut erityisen äänekäs (kun pullistan mahaa, vasemmalta puolen kuuluu voimakasta lorinaa ja pulputusta). Ylävatsassa on myös kipeitä kohtia. Haukotellessa tulee röyhtäyksiä ja harvoin (n. kerran päivässä) nousee mahanestettä suuhun. Ärsyttävin vaiva on kuitenkin ns. kuristava tunne kurkussa ja hengenahdistus. Tunne ei ole koko ajan, mutta lähes päivittäin. Se ei ala heti ruokailun jälkeen, eikä yöllä.
Koitan nyt miettiä ruokavaliotani, joka ei ole aikaisemminkaan sisältänyt mausteisia, rasvaisia tai käristettyjä ruokia. En myöskään juo kahvia, alkoholia tai limsaa, enkä tupakoi. Teen juonnin jätin pari viikkoa sitten myös. Ylipainoa on muutama kilo.
Aloitin reilu viikko sitten Ranixal-lääkkeen. Onko kenelläkään siitä kokemuksia? Entä onko muilla hengenahdistusta, johon ei avaava astmalääke auta?
Olen 31-vuotias nainen.
Kiitos jo etukäteen vastauksista ja hyvää kevättä kaikesta huolimatta :)
Refluksiako
15
3941
Vastaukset
- olla
'Mukava kuulla' että on muillakin samaa vaivaa. Kuristava tunne kurkulla on jatkunut jo kohta kuukauden, todella inhottavaa :(( . Refluksilta vaikuttaa sinullakin, sitä se minulla lääkärin mukaan on. Itseasiassa näki että ruokatorven pää on ärtynyt joka johtuu refluksista. Nexiumia olen popsinut nyt mutta ei tunnu auttavan. Hemmetti kun tähän vaivaan saisi edes hetkeksi helpottavan lääkkeen/keinon, alkaa jo todella masentamaan. Aamulla olo on vielä ihan ok, mutta iltaa kohden alkaa kuristus ja jo aamuillalla ei halua muuta kuin mennä äkkiä nukkumaan että tunne helpottaa. Syödä uskallan tuskin enää mitään, vettä juoden melkein päivät menee. Painokin pudonnut jo ihan kivasti..no ihan kiva se kyllä näin kesän edellä, mutta heikko olo ei. Vatsakin taas mennyt epäkuntoon, kurisee ja porisee. Aikoinaan todettu ärtyneen paksusuolen oireyhtymä mutta ollut vuosia vaivaamatta, nyt sekin alkaa taas oireilemaan. Perhana että ottaa päästä!
- refluksikurkku
Refluksi on jo tarpeeksi v-mäinen
tauti mutta jos sitä ennen on jo
ärtynyt p-suoli, niin kyllä se
ruokavalion koostaminen on
vaikeaa ja vie todella kauan aikaa.
Jaksamisia - se valo näkyy jonakin
päivänä sieltä tunnelin päästä!
Se ummetus ainakin pahentaa usein
refluksia lisämällä sitä vatsan
sisäistä painetta. Avaavan kohtauslääkkeen pitäisi
periaatteessa auttaa
koska ylä/kurkkurefluksi supistaa
keuhkojen puolella samallalailla kuin astmassakin. Itsellä häipyi hengenahdistukset
Nexiumin ja ruoka ym rempan myötä.
Avaavaa lääkettä (hajuvesireaktioiden takia)
en ole tähän käyttänyt.
Olen itse noudattanut aika tiukkaa ruokavaliota
silloin kun oireet olivat pahimmillaan (Nexium lääkityksen kanssa vei runsaat 3 kk ennenkuin oireet lieventyivät). Itsellä oireet alkoivat
joskus ruokailun jälkeen ja sitten myöhemmin
myös täysin satunnaisesti koska vaan (ei yöllä).
Tähän sitten lisäksi tietenkin tulehduksesta ja lihasrasituksesta varsinaisen äänen muodotuslihasten kipuilu/ääniongelmat.
Miten syöt näitä perinteisiä esim. suklaa, sitrushedelmät,
omena, minttu, sipuli/valkosipuli, kurkku, tomaatti,
pähkinät, alkoholi, pähkinät? Juotko ruoan yhteydessä? Paula Heinosella olen nähnyt kattavimman listan suomeksi aineksista (Vihdoinkin hyvä olo -suolisto kuntoon ruokavalion avulla, s. 69). Englanniksi
kannattaa googlailla myös koska siellä
tekstejä/tietoa huomattavasti enemmän.
Ranixal auttoi alkuvaiheessa sen vähän aikaa mitä sitä pysty syömään (silloin en vielä ollut
refluksiruokavaliolla). - tutkimuksia
sulla on ilmeisesti heliko, keliakia ja
lakt.intol. poissuljettu jo tutkimuksilla?
oletko ollut missään mahan tutkimuksissa
(tähystykset, ultra, varjoainekuvaus)?- aloittaja
Olo on taas erittäin tukala, joten viestinne tulivat tarpeeseen.
Vatsaa turvottaa ja kirjaimellisesti olen kurkkua myöten täynnä tätä! Tuntuu, että pitäisi röyhtäistä, mutta mitään ei saa tulemaan ja pahinta on tosiaan tämä kurkun kuristus ja hengenahdistus. Koitan rauhoitelle itseäni etten vaan haukkoisi lisää happea.
Helikobakteeria minulla ei ole, mutta laktoosi-intoleranssi jo monta vuotta. Keliakiaa ei ole nyt vähään aikaan katsottu.
Suklaata,tomaattia ja kurkkua syön normaalisti melko vähän, mutta nyt jätän ne kokonaan pois. Alkoholia, pähkinöitä, sitrushedelmiä en juurikaan nauti (lapsena olin allerginen mm. pähkinöille ja sitrushedelmille). En syö punaista lihaa. Tiedän, että ruokavalioni kaipaa kuitenkin uudistusta ja nyt on pakko jotain tehdä. Olen syönyt jo pitkään puuroa aamulla ja nyt usein myös illalla (neljän viljan ja kaura), kun en oikein tiedä mitä muutakaan suuhuni uskallan pistää. Epäilyttää tosin, jos nekin aiheuttavat oireita... Huomioin myös, että käytän paljon ksylitoli-tuotteita (purkka, fluoritabl. ,syljen eritystä lisääviä imeskelytabl.). Jätänpä nekin pois.
Vielä lisään oireistooni haukottelun, jolloin tulee röyhtäys (ei mahanestettä) sekä lievä "korvakivun" (korvissa ei tulehdusta).
Mitään varsinaisia mahan tutkimuksia minulle ei ole tehty. Tähystys pelottaa, mutta ultrassa haluaisin käydä. Täytynee TAAS varata aika työterveyslääkärille (harmi vaan kun sinne ei heti pääse).
Onkohan tuo Ranixal-lääke liian mieto, kun ei se tunnu missään (perjantaina tulee kaksi viikkoa aloituksesta)? Tiedän toki, että tässä voi mennä kauan, mutta kuristukseen olisi mukava saada edes hetkittäistä apua. Kurkkuni on välillä kuivan, välillä limaisen tuntuinen. Yskää minulla ei ole.
Kysymys sinulle, joka kärsit myös ärtyneestä suolesta; oletko huomannut tihentynyttä virtsaamistarvetta?
Huh, tulipa vuodatus, mutta kiitos jos jaksoit(te) lukea. Tämä on näköjään aikamoista salapoliisin työtä! - refluksikurkku
aloittaja kirjoitti:
Vatsaa turvottaa ja kirjaimellisesti olen kurkkua myöten täynnä tätä! Tuntuu, että pitäisi röyhtäistä, mutta mitään ei saa tulemaan ja pahinta on tosiaan tämä kurkun kuristus ja hengenahdistus. Koitan rauhoitelle itseäni etten vaan haukkoisi lisää happea.
Helikobakteeria minulla ei ole, mutta laktoosi-intoleranssi jo monta vuotta. Keliakiaa ei ole nyt vähään aikaan katsottu.
Suklaata,tomaattia ja kurkkua syön normaalisti melko vähän, mutta nyt jätän ne kokonaan pois. Alkoholia, pähkinöitä, sitrushedelmiä en juurikaan nauti (lapsena olin allerginen mm. pähkinöille ja sitrushedelmille). En syö punaista lihaa. Tiedän, että ruokavalioni kaipaa kuitenkin uudistusta ja nyt on pakko jotain tehdä. Olen syönyt jo pitkään puuroa aamulla ja nyt usein myös illalla (neljän viljan ja kaura), kun en oikein tiedä mitä muutakaan suuhuni uskallan pistää. Epäilyttää tosin, jos nekin aiheuttavat oireita... Huomioin myös, että käytän paljon ksylitoli-tuotteita (purkka, fluoritabl. ,syljen eritystä lisääviä imeskelytabl.). Jätänpä nekin pois.
Vielä lisään oireistooni haukottelun, jolloin tulee röyhtäys (ei mahanestettä) sekä lievä "korvakivun" (korvissa ei tulehdusta).
Mitään varsinaisia mahan tutkimuksia minulle ei ole tehty. Tähystys pelottaa, mutta ultrassa haluaisin käydä. Täytynee TAAS varata aika työterveyslääkärille (harmi vaan kun sinne ei heti pääse).
Onkohan tuo Ranixal-lääke liian mieto, kun ei se tunnu missään (perjantaina tulee kaksi viikkoa aloituksesta)? Tiedän toki, että tässä voi mennä kauan, mutta kuristukseen olisi mukava saada edes hetkittäistä apua. Kurkkuni on välillä kuivan, välillä limaisen tuntuinen. Yskää minulla ei ole.
Kysymys sinulle, joka kärsit myös ärtyneestä suolesta; oletko huomannut tihentynyttä virtsaamistarvetta?
Huh, tulipa vuodatus, mutta kiitos jos jaksoit(te) lukea. Tämä on näköjään aikamoista salapoliisin työtä!Salapoliisityö jatkuu ja jatkuu ....
Toisinaan tulee hyviä päiviä ja sitten
taas ei ole mitään muuta kuin
refluksia, refluksia ja vielä kerran refluksia.
Ilman minimoimiseksi kannattaa kyllä
ehdottomasti poistaa purkat ja jäyssättävät
irtokarkit ruokavaliosta. Kannattaa tarkkailla
noita perinteisiä "kaasunmuodostajia"
(mm pavut idut maissi herneet lanttu) ja
pienentää kerta-annoksia reippaasti.
Hedelmiä kannattaa katsoa samaten.
Ksytoli pillereinä ja vaan minimimäärä.
Rauhallinen syöminen (esim lehden kera viivytellen) myös tärkeä - suurin osa
ylimääräisestä ilmasta mahassa on yleensä
juuri ruoan kautta tulevaa - ei niinkään
sitä että hauot hengeä silloin tällöin.
koita kestää!
Haukottelu on tavallisesti klassinen keino
rentouttaa kurkunpäätä mutta röyhtäisystä
sen aiheuttamana en ole kuullut ....
Sano epäileväsi sappea ja valita nielemisongelmia niin kenties pääset
ultraan äkkiempää?? Ruokatorven varjoainekuvaus
(näyttää nielemisprosessin, muodon, kuroutumat
ym) määräätään myös joskus, jos potilas kieltäytyy tähystyksestä. Tähystyksen saa
nukutuksessa yksityisellä
(myös kunnallisella puolella jos tähystystä ei saada vietyä loppuun (rauhoittavasta puudutuksesta huolimatta) esim jos potilas pyörtyy, sydänoireet ym). - viel..
refluksikurkku kirjoitti:
Salapoliisityö jatkuu ja jatkuu ....
Toisinaan tulee hyviä päiviä ja sitten
taas ei ole mitään muuta kuin
refluksia, refluksia ja vielä kerran refluksia.
Ilman minimoimiseksi kannattaa kyllä
ehdottomasti poistaa purkat ja jäyssättävät
irtokarkit ruokavaliosta. Kannattaa tarkkailla
noita perinteisiä "kaasunmuodostajia"
(mm pavut idut maissi herneet lanttu) ja
pienentää kerta-annoksia reippaasti.
Hedelmiä kannattaa katsoa samaten.
Ksytoli pillereinä ja vaan minimimäärä.
Rauhallinen syöminen (esim lehden kera viivytellen) myös tärkeä - suurin osa
ylimääräisestä ilmasta mahassa on yleensä
juuri ruoan kautta tulevaa - ei niinkään
sitä että hauot hengeä silloin tällöin.
koita kestää!
Haukottelu on tavallisesti klassinen keino
rentouttaa kurkunpäätä mutta röyhtäisystä
sen aiheuttamana en ole kuullut ....
Sano epäileväsi sappea ja valita nielemisongelmia niin kenties pääset
ultraan äkkiempää?? Ruokatorven varjoainekuvaus
(näyttää nielemisprosessin, muodon, kuroutumat
ym) määräätään myös joskus, jos potilas kieltäytyy tähystyksestä. Tähystyksen saa
nukutuksessa yksityisellä
(myös kunnallisella puolella jos tähystystä ei saada vietyä loppuun (rauhoittavasta puudutuksesta huolimatta) esim jos potilas pyörtyy, sydänoireet ym).Tähyystys ei ole paha kun ottaa iisisti ja muistaa vaa hengittää rauhassa ja ajatella muuta!!
10mg Diapamia esilääkkeeksi niin hyvin menee!
2 krt olen jo käynyt , ei ongelmia!
Asenne ratkaisee, ei kannata pelätä.
Tutkimus kestää n 10min !! Lyhyt aika ihmisen elämässä!!
Nukutuksessa aina riski!! - pelätä
viel.. kirjoitti:
Tähyystys ei ole paha kun ottaa iisisti ja muistaa vaa hengittää rauhassa ja ajatella muuta!!
10mg Diapamia esilääkkeeksi niin hyvin menee!
2 krt olen jo käynyt , ei ongelmia!
Asenne ratkaisee, ei kannata pelätä.
Tutkimus kestää n 10min !! Lyhyt aika ihmisen elämässä!!
Nukutuksessa aina riski!!Noita yleisohjeita täällä on yleensä pilvinpimein.
Rehellisesti sanottuna tapaukset menee fifty fifty. Toisille on helppoa, toisille hankalaa, toisille sitä ei pystytä tekemään ollenkaan ilman nukutusta. Tämä nukutus on ihan rutiini juttu, tehdään päivittäin (esim. lapsille - lapsillahan refluksia saattaa olla melko paljonkin), ei sitä
kannata myöskään kauhistella kenellekään.
Se on myös huomattavasti lyhyempi ja kevyempi kuin refluksileikkaukseen tarvittava nukutus. - paankaan
pelätä kirjoitti:
Noita yleisohjeita täällä on yleensä pilvinpimein.
Rehellisesti sanottuna tapaukset menee fifty fifty. Toisille on helppoa, toisille hankalaa, toisille sitä ei pystytä tekemään ollenkaan ilman nukutusta. Tämä nukutus on ihan rutiini juttu, tehdään päivittäin (esim. lapsille - lapsillahan refluksia saattaa olla melko paljonkin), ei sitä
kannata myöskään kauhistella kenellekään.
Se on myös huomattavasti lyhyempi ja kevyempi kuin refluksileikkaukseen tarvittava nukutus.tähystys ei tuo mitään uutta,
näkeehän sen täälltä kirjotuksista.
Oireet jatkuu ihan samanlaisina.
löystyttää lisää porttia.
Barrett on harvinainen kuten myös
syövät, niinhän lekurit hokee. - sepostusta
aloittaja kirjoitti:
Huh, tulipa vuodatus, mutta kiitos jos jaksoit(te) lukea. Tämä on näköjään aikamoista salapoliisin työtä!En ole huomannut kummemmin tihentyvää virtsaamistarvetta. Tosin mulla on aina ollut niin että mitä hermostuneempi olen, sitä tiheämmin täytyy käydä.
Ärtyneen suolen sain kuriin silloin aikoinaan siten että jätin makaronit, riisit, vaaleat leivät ja kaikki ksylitolituotteet pois. Huomasin että karmeimmat vatsakouristuskohtaukset, joita oireena oli myös, tulivat juuri varsinkin riisiaterioiden jälkeen vuorokauden sisällä. Ja ksylitolipurkkaa nykyisinkin jos erehtyy ottamaan niin johan mahassa möyryää, ei tunnu sietävän yhtään. Saman tekee sorbitolia sisältävät tuotteet. Aspartaamista en ole huomannut mitään oireita. Huomasin muuten nyt kun olen 'urakalla' popsinut taas maitohappobakteereja ja ihmettelin pitkään miksi Rela-tabsit tuntuivat aiheuttava huonoa oloa niin kas kummaa, tuoteseloste sanoo että sisältää ksylitolia. Halooo!! Vatsan hyvinvointiin suunniteltuun tuotteeseen työnnetään yleisesti tiedetty vatsan toimintaa sekoittavaa ainetta!! Purkissa maininta, kuten xylitolituotteissa muissakin, että liiallisella käytölllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia. Noita syödään kyllä vain yks päivässä, mutta silti, herkimmillä jos vaikuttaa jo noin pieni määrä niin .. Mutta eli kannattaa tosiaan kokeilla jättää ainakin toistaiseksi makeutusaineet syrjään.
Viljojen kanssa minäkin olen aina pähkäillyt, vaikkakin aikoinaan letkua niellessä keliakia pois suljettiin. Tällähetkellä en kyllä koske niihinkään. Ainoa varma, jonka tiedän ettei sovi, on ohra. Puuroja en ole pitkiin aikoihin syönyt muuten kuin ihan viime parinkuukauden ajan ostin kaupasta Elovenan pikakaurahiutalepusseja ja söin aamupalaksi..on niin kätevä aamulla kiehauttaa vain vedenkeittimellä vesi ja sekoittaa hiutaleet lautasella ja avot. Niimpä niitäkin nyt epäilen ettei olisi tuonut tätä vaivaa takaisin sillä silloin aikoinaan kun tämä vaiva oli pahana söin myös aina puuron aamulla. Mutta en tiedä..on jotenkin vaikea saada itseään uskomaan että jostakin pienestä asti terveelliseksi toitotetusta voisi tulla vaivoja.
Minulla muuten myös laktoosi-intoleranssi todettu joten maitotuotteetkin olen nyt jättänyt minimiin.
Joo, tämä on kyllä niin paskamaista :( Kun olisikin selkeät oireet ruoista että mikä aiheuttaa närästyksen. Pitäisi jostain saada joku opas ruoista missä olisi enemmän lueteltu närästystä aiheuttavia ruokia kuin nuo jo mainitut kahvit,suklaat, pavut, herneet ym.
Koitetaan jaksaa ja odotellaan josko joku keksisi pika-avun tähän kuristukseen, edes hetkellisen. Ei huvittaisi jatkuvasti laukata lääkärilläkään. - ei alkuper.
sepostusta kirjoitti:
En ole huomannut kummemmin tihentyvää virtsaamistarvetta. Tosin mulla on aina ollut niin että mitä hermostuneempi olen, sitä tiheämmin täytyy käydä.
Ärtyneen suolen sain kuriin silloin aikoinaan siten että jätin makaronit, riisit, vaaleat leivät ja kaikki ksylitolituotteet pois. Huomasin että karmeimmat vatsakouristuskohtaukset, joita oireena oli myös, tulivat juuri varsinkin riisiaterioiden jälkeen vuorokauden sisällä. Ja ksylitolipurkkaa nykyisinkin jos erehtyy ottamaan niin johan mahassa möyryää, ei tunnu sietävän yhtään. Saman tekee sorbitolia sisältävät tuotteet. Aspartaamista en ole huomannut mitään oireita. Huomasin muuten nyt kun olen 'urakalla' popsinut taas maitohappobakteereja ja ihmettelin pitkään miksi Rela-tabsit tuntuivat aiheuttava huonoa oloa niin kas kummaa, tuoteseloste sanoo että sisältää ksylitolia. Halooo!! Vatsan hyvinvointiin suunniteltuun tuotteeseen työnnetään yleisesti tiedetty vatsan toimintaa sekoittavaa ainetta!! Purkissa maininta, kuten xylitolituotteissa muissakin, että liiallisella käytölllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia. Noita syödään kyllä vain yks päivässä, mutta silti, herkimmillä jos vaikuttaa jo noin pieni määrä niin .. Mutta eli kannattaa tosiaan kokeilla jättää ainakin toistaiseksi makeutusaineet syrjään.
Viljojen kanssa minäkin olen aina pähkäillyt, vaikkakin aikoinaan letkua niellessä keliakia pois suljettiin. Tällähetkellä en kyllä koske niihinkään. Ainoa varma, jonka tiedän ettei sovi, on ohra. Puuroja en ole pitkiin aikoihin syönyt muuten kuin ihan viime parinkuukauden ajan ostin kaupasta Elovenan pikakaurahiutalepusseja ja söin aamupalaksi..on niin kätevä aamulla kiehauttaa vain vedenkeittimellä vesi ja sekoittaa hiutaleet lautasella ja avot. Niimpä niitäkin nyt epäilen ettei olisi tuonut tätä vaivaa takaisin sillä silloin aikoinaan kun tämä vaiva oli pahana söin myös aina puuron aamulla. Mutta en tiedä..on jotenkin vaikea saada itseään uskomaan että jostakin pienestä asti terveelliseksi toitotetusta voisi tulla vaivoja.
Minulla muuten myös laktoosi-intoleranssi todettu joten maitotuotteetkin olen nyt jättänyt minimiin.
Joo, tämä on kyllä niin paskamaista :( Kun olisikin selkeät oireet ruoista että mikä aiheuttaa närästyksen. Pitäisi jostain saada joku opas ruoista missä olisi enemmän lueteltu närästystä aiheuttavia ruokia kuin nuo jo mainitut kahvit,suklaat, pavut, herneet ym.
Koitetaan jaksaa ja odotellaan josko joku keksisi pika-avun tähän kuristukseen, edes hetkellisen. Ei huvittaisi jatkuvasti laukata lääkärilläkään.Suomen puolella Paula Heinosella on kattavin
lista viimeisimmässä kirjassaan (ja hyvin
jaoteltu kolmeen osaan vaikutuksen mukaan).
Usan:n puolelta (johtavin tutkimusmaa)löytyy kyseisen maan
närästysyhdistyksen (National Heartburn
Alliance) esite "stop and Select", jonka
voi printata - liikennevaloväreillä ilmoitettu
mitä voi syödä. Lajike-eroja saattaa olla siinäkin. - alkusivulle
ei alkuper. kirjoitti:
Suomen puolella Paula Heinosella on kattavin
lista viimeisimmässä kirjassaan (ja hyvin
jaoteltu kolmeen osaan vaikutuksen mukaan).
Usan:n puolelta (johtavin tutkimusmaa)löytyy kyseisen maan
närästysyhdistyksen (National Heartburn
Alliance) esite "stop and Select", jonka
voi printata - liikennevaloväreillä ilmoitettu
mitä voi syödä. Lajike-eroja saattaa olla siinäkin. - katsonut
sepostusta kirjoitti:
En ole huomannut kummemmin tihentyvää virtsaamistarvetta. Tosin mulla on aina ollut niin että mitä hermostuneempi olen, sitä tiheämmin täytyy käydä.
Koitetaan jaksaa ja odotellaan josko joku keksisi pika-avun tähän kuristukseen, edes hetkellisen. Ei huvittaisi jatkuvasti laukata lääkärilläkään.Oletko katsonut mitä kaikkea se Elovenan pikakaurahiutalepussi puuro sisältää!?
Lisäaineita ja sokeria pirusti!
Tuskin hyvä mahalle! - sepostuksistasi!
sepostusta kirjoitti:
Koitetaan jaksaa ja odotellaan josko joku keksisi pika-avun tähän kuristukseen, edes hetkellisen. Ei huvittaisi jatkuvasti laukata lääkärilläkään.Onpa tosiaan "hyvä" huomata, että tämä ilmeisesti on "vain" refluksia. Sinulla on kyllä tosi paljon samanlaiset oireet kuin minulla! Itselläni ns. kuristus ja hengenahdistus ei onneksi ole kestänyt yhtäjaksoisesti näin pahana koko ajan. Saattaa mennä muutama päivä ihan ok ja sitten alkaa taas ;/ Syömisissä en ole noina hyvinä päivänä huomannut mitään eroa verrattuna huonoihin.
Yön nukun, luojan kiitos, suht hyvin ja aamulla herätessä olo on suht normaali. Vatsa kyllä heti noustessa kurlaa, kun sitä pullistaa ja tuntuu että se painaa ettei pysty kunnolla vetämään henkeä. Onko sulla tätä ns. hengenahdistusta? Minulla toki saattaa olla seassa myös oikeaa astmaakin (rasitusastma todettiin joskus murrosiässä), mutta tosiaan avaava ventoline ei asiaa auta. Käytin myös lääkärin määräämää Symbicortia (kortisoni avaava) lähes viikon ja luulen, että se vain ärsytti enemmän kurkkuani.
Mikähän maitohappobakteerituote olisi kaikkein tehokkain? Mitä itse käytät? Entä mitä ihmettä oikein syöt? Minä vältän nyt visusti tuota xylitolia ja muitakin epäilyttäviä ruokia.
Saanko myös udella, oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen :)
Aurinkoista päivän jatkoa! - näin..
sepostuksistasi! kirjoitti:
Onpa tosiaan "hyvä" huomata, että tämä ilmeisesti on "vain" refluksia. Sinulla on kyllä tosi paljon samanlaiset oireet kuin minulla! Itselläni ns. kuristus ja hengenahdistus ei onneksi ole kestänyt yhtäjaksoisesti näin pahana koko ajan. Saattaa mennä muutama päivä ihan ok ja sitten alkaa taas ;/ Syömisissä en ole noina hyvinä päivänä huomannut mitään eroa verrattuna huonoihin.
Yön nukun, luojan kiitos, suht hyvin ja aamulla herätessä olo on suht normaali. Vatsa kyllä heti noustessa kurlaa, kun sitä pullistaa ja tuntuu että se painaa ettei pysty kunnolla vetämään henkeä. Onko sulla tätä ns. hengenahdistusta? Minulla toki saattaa olla seassa myös oikeaa astmaakin (rasitusastma todettiin joskus murrosiässä), mutta tosiaan avaava ventoline ei asiaa auta. Käytin myös lääkärin määräämää Symbicortia (kortisoni avaava) lähes viikon ja luulen, että se vain ärsytti enemmän kurkkuani.
Mikähän maitohappobakteerituote olisi kaikkein tehokkain? Mitä itse käytät? Entä mitä ihmettä oikein syöt? Minä vältän nyt visusti tuota xylitolia ja muitakin epäilyttäviä ruokia.
Saanko myös udella, oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen :)
Aurinkoista päivän jatkoa!Minulla ei hengenahdistusta varsinaisesti ole ollut. Välillä se kyllä melkein siltä tuntuu, täytyy vetää syvään henkeä varmistaakseen itselleen että hengitystiet todellakin on auki kuristavasta tunteesta huolimatta. Kurkussa on vähän kuin olisi jotain ylimääräistä, möykyn tunnetta. Tänään ollut kyllä taas helpompi, piristyy mielikin todella kun vaiva vähänkin helpottaa.
Olen käyttänyt eniten Lactaphilus nimistä mh-bakteerivalmistetta, sitäkin sellaisena jauhevalmisteena, ei tabletteina. Se taitaa olla niitä vanhimpia markkinoilla olevia. Välillä oon koittanut jotain muuta mutta palannut sitten takaisin näihin. En tiedä onko sen parempi teholtaan kuin muukaan, mutta tuntuu sopivan itselleni. Nyt juuri ostin lacto seven nimistä jossa on usempaa sorttia hyviä bakteerikantoja.
Viimeisin hairahdus on että tilasin sellaista valmistetta kuin Betaine hydrochloride with pepsin. Luin sellasen nimimerkin kuin 'Certo' kirjoituksia tällä palstalla ja minusta niissä hänen jutuissaan vois olla perää. Tutkiskelin sen verran että tuotteesta tuskin ainakaan harmia joten samapa kokeilla, eikä maksanut kuin kympin verran :)
Niin olen 39 vuotias ja parempaa sukupuolta eli nainen :)
Toivon paljon sinullekkin ok-päiviä! - katsonut
katsonut kirjoitti:
Oletko katsonut mitä kaikkea se Elovenan pikakaurahiutalepussi puuro sisältää!?
Lisäaineita ja sokeria pirusti!
Tuskin hyvä mahalle!Sisältää täysjyväkaurahiutaleita, kauralesettä ja suolaa. Ei muuta. Terveellistä pitäisi olla ellei kaura töki vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244