tervehdys.
Vähän apua kaivataan...
Ostin mansikka-amppelin ja kysyisin neuvoa, miten se tuottaa marjaa hyvin.Ja millaisessa paikassa se pitäisi olla.Nyt on eteleänpuoleisella parvekkeen puolella,aamuaurinko nousee etelästä.Ja amppeli roikkuu siis tuuletuskoukussa.Parveke on myös lasitettu, vaikeuttaako kasvua?Ostin myös lannoitevettä kun niin neuvottiin.
Nyt kaikki neuvot/vinkit tervetulleita...
Niin...ja huomasitte varmaankin, että olen noviisi(miespuolinen) kukkajutuissa :)
MANSIKKA-AMPPELI
2
5379
Vastaukset 2
- ei tarvitse
lannoittaa, kun korkeintaan 1-2 kertaa viikon välein raakilevaiheessa (marjat kasvavat suuremmiksi). Lannoitteen pitäisi olla vähätyppistä (typpi kasvattaa lehtiä marjojen kustannuksella).
Ilmansuunnat sulla on hieman sekaisin; aurinko nousee idästä ja on keskipäivällä etelässä.
Valoisa kasvupaikka; vaikuttaa makuunkin parantavasti; eteläparvekkeellakin olen kasvattanut.
Lasitettu parveke muuten haittaa, paitsi, jos se on "sauna"; laseja auki.
Eka vuonna tulee yleensä paljon rönsyjä; poista ne heti kun näet "paksun langan" kasvavan, jollet halua uusia mansikantaimia näitä voit juurruttaa). Jos annat rönsyjen kasvaa, seuraava kukinta siirtyy. Olen joskus tehnyt niin, että annan yhdestä kasvaa rönsyjä.
Mansikanmakuista kesää sinulle- joffu85
Miksi mansikka-amppeliini ei tule mansikoita? Kastelen sitä aina tarvittaessa kun se näyttää kuivalta (1-2 päivän välein), lannoitan noin 2 viikon välein ja olen katkaissut rönsyt pois. Missä vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars2003348- 951493
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2621168- 1301158
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä871003- 99888
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun113722Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa56715Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid108688- 39617