tervehdys.
Vähän apua kaivataan...
Ostin mansikka-amppelin ja kysyisin neuvoa, miten se tuottaa marjaa hyvin.Ja millaisessa paikassa se pitäisi olla.Nyt on eteleänpuoleisella parvekkeen puolella,aamuaurinko nousee etelästä.Ja amppeli roikkuu siis tuuletuskoukussa.Parveke on myös lasitettu, vaikeuttaako kasvua?Ostin myös lannoitevettä kun niin neuvottiin.
Nyt kaikki neuvot/vinkit tervetulleita...
Niin...ja huomasitte varmaankin, että olen noviisi(miespuolinen) kukkajutuissa :)
MANSIKKA-AMPPELI
2
5213
Vastaukset
- ei tarvitse
lannoittaa, kun korkeintaan 1-2 kertaa viikon välein raakilevaiheessa (marjat kasvavat suuremmiksi). Lannoitteen pitäisi olla vähätyppistä (typpi kasvattaa lehtiä marjojen kustannuksella).
Ilmansuunnat sulla on hieman sekaisin; aurinko nousee idästä ja on keskipäivällä etelässä.
Valoisa kasvupaikka; vaikuttaa makuunkin parantavasti; eteläparvekkeellakin olen kasvattanut.
Lasitettu parveke muuten haittaa, paitsi, jos se on "sauna"; laseja auki.
Eka vuonna tulee yleensä paljon rönsyjä; poista ne heti kun näet "paksun langan" kasvavan, jollet halua uusia mansikantaimia näitä voit juurruttaa). Jos annat rönsyjen kasvaa, seuraava kukinta siirtyy. Olen joskus tehnyt niin, että annan yhdestä kasvaa rönsyjä.
Mansikanmakuista kesää sinulle- joffu85
Miksi mansikka-amppeliini ei tule mansikoita? Kastelen sitä aina tarvittaessa kun se näyttää kuivalta (1-2 päivän välein), lannoitan noin 2 viikon välein ja olen katkaissut rönsyt pois. Missä vika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802