roomasta kyselyä

ei tietoa

miten roomassa on kesäkuussa pe-la-su kaupat avoinna siis keskustassa?
Mitä hyviä paikallisia pasta/pizzerioita paikkoja olisi lähellä espanjalaisia portaita - suosituksia?

8

2128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carlo

      Ystävä kallis, otapa nyt huomioon, että Rooma on paitsi erään maailman johtavan valtion pääkaupunki, myös yksi tämän pallon suosituimmista turistikohteista. Ja Scale Spagne, Espanjalaiset portaat, yksi niistä paikoista, joihin jokaisen Rooman-kävijän pitää päästä. Se on Rooman hienointa ja muodikkainta ostosseutua, joten ideasi löytää läheltä (halpa) pasta- tai pizzapaikka ei ole ihan tästä maailmasta.Teet viisaasti, kun menet Spagnan metroasemalle ja ajat vaikkapa Re di Romalle. Sieltä alkaa löytyä paikkoja, joissa roomalaiset itse käyvät ruokatunnillaan tai menevät illalla omalla porukallaan.

      Carlo

      P.S. Tai voihan siellä olla paikka, jota en vielä ole löytänyt. Rooma on yllätysten kaupunki. Vinkit todella tervetulleita!

      idem

      • lmilano

        ei tarvi olla halvin, mutta hyvä tietää missä on ravintoloita missä käy paikalliset syömässä vanha tunnus hyvistä ruokapaikoista.En todellakaan halua mennä turistirysään.Rooma on iso kaupunki joten vinkit on paikallaan lyhyellä viikonloppu lomalla.Muu tieto olikin oikein tärkeää....en tiennyt muodista ...niin missä se rooma olikaan jne...he he....


      • määrittelysi...
        lmilano kirjoitti:

        ei tarvi olla halvin, mutta hyvä tietää missä on ravintoloita missä käy paikalliset syömässä vanha tunnus hyvistä ruokapaikoista.En todellakaan halua mennä turistirysään.Rooma on iso kaupunki joten vinkit on paikallaan lyhyellä viikonloppu lomalla.Muu tieto olikin oikein tärkeää....en tiennyt muodista ...niin missä se rooma olikaan jne...he he....

        ..."hyviä PAIKALLISIA pasta/pizzerioita paikkoja olisi lähellä espanjalaisia portaita" on jo itsessään ristiriitainen. Ei sellaisia ole. Ei Pariisissakaan ole paikallisten suosimia ravintoloita Eiffel-tornin juurella...

        Espanjalaiset portaat on turistirysä (tai ainakin sellaiseen verrattava paikka), joten miksi paikalliset sinne menisivät? Miksi sinä menisit sinne, jos et kerran haluat välttää turistirysät, kuten väitit?


      • älytöntä
        määrittelysi... kirjoitti:

        ..."hyviä PAIKALLISIA pasta/pizzerioita paikkoja olisi lähellä espanjalaisia portaita" on jo itsessään ristiriitainen. Ei sellaisia ole. Ei Pariisissakaan ole paikallisten suosimia ravintoloita Eiffel-tornin juurella...

        Espanjalaiset portaat on turistirysä (tai ainakin sellaiseen verrattava paikka), joten miksi paikalliset sinne menisivät? Miksi sinä menisit sinne, jos et kerran haluat välttää turistirysät, kuten väitit?

        voitko olla vastaamatta jos et mistään tiedä oikeesti mitään.. ihmiset haluaa oikeesti tietoa roomasta ja ruokapaikoista yms.. eikä sun plaa plaa plaa ihmisten arvostelu kuulu tänne.. ikää ja kokemusta sulta varmaan ainakin puuttuu.. raivostuttavaa!!


      • edellinen
        älytöntä kirjoitti:

        voitko olla vastaamatta jos et mistään tiedä oikeesti mitään.. ihmiset haluaa oikeesti tietoa roomasta ja ruokapaikoista yms.. eikä sun plaa plaa plaa ihmisten arvostelu kuulu tänne.. ikää ja kokemusta sulta varmaan ainakin puuttuu.. raivostuttavaa!!

        ...itse toit tähän keskusteluun kommentillasi?

        Sinä et tiedä iästäni tai kokemuksistani yhtään mitään, joten ne voit tulevaisuudessa jättää minun omaksi asiakseni. Voin kuitenkin kertoa, että ikää minulla on 38 vuotta, ja roomanmatkoja takana toistakymmentä. Entä itselläsi?


      • plää
        edellinen kirjoitti:

        ...itse toit tähän keskusteluun kommentillasi?

        Sinä et tiedä iästäni tai kokemuksistani yhtään mitään, joten ne voit tulevaisuudessa jättää minun omaksi asiakseni. Voin kuitenkin kertoa, että ikää minulla on 38 vuotta, ja roomanmatkoja takana toistakymmentä. Entä itselläsi?

        oli pakko kommentoida koska viestisi on aivan älytöntä... itse etsin juuri näihin kysymyksiin vastauksia,joihin et osaa vastata ja istut ja näpytät silti kommenttejasi. huh huh. et kuulosta kovin tietävältä... joten älä viitti.


      • vastaukset
        plää kirjoitti:

        oli pakko kommentoida koska viestisi on aivan älytöntä... itse etsin juuri näihin kysymyksiin vastauksia,joihin et osaa vastata ja istut ja näpytät silti kommenttejasi. huh huh. et kuulosta kovin tietävältä... joten älä viitti.

        aloitin keskustelun ja olen lukenut näitä kommetteja.Eniten 24 palstalla saa vastauksia kaikki älytön viisastelu.Asia kysymyksiin harvoin saa asiallisia vastauksia.


      • edellinen
        vastaukset kirjoitti:

        aloitin keskustelun ja olen lukenut näitä kommetteja.Eniten 24 palstalla saa vastauksia kaikki älytön viisastelu.Asia kysymyksiin harvoin saa asiallisia vastauksia.

        ...ei nyt vaan yksinkertaisesti ole olemassa järkevää vastausta, koska mainitsemallasi alueella ei juuri paikallisten suosimia ravintoloita ole, saati sitten hyviä paikallisten suosimia ravintoloita. Ensimmäinen vastaaja antoi hyvän vinkin, mutta se ei sinulle ilmeisesti kelvannut. Moni (Roomassa asuva tai muuten kaupunkiin tutustunut) osaisi varmasti luetella ravintoloita, jotka ovat vierailemisen arvoisia, edullisia ja paikallisten suosimia, mutta mitä todennäköisimmin ei espanjalaisten portaiden lähistöltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe