Olen menossa kesäksi Ahvenanmaan saaristoon töihin ja sellaista olen tässä yrittänyt selvittää, olisiko mahdollista saada hankituksi nettiyhteys omaan kannettavaan parin kuukauden ajaksi. Laajakaistaverkko ei kyseistä saarta ole vielä tavoittanut, vanhalla kunnon adsl:llä mennään (eli kalliiksi kävisi). Mutta olisiko jollain tietoa mobiililaajakaistan toimivuudesta saariston alueella? Mainoslupauksista kun ei aina oikein tiedä...
Nettiyhteys saaristossa
9
1176
Vastaukset
- lkjhg
Toteuttamistapa tietääkseni vaihtelee eri Ahvenanmaan kunnissa.
- Boikotin ehdot
Vitun satans finjävel!
- ---Z>>>>
Boikotin ehdot kirjoitti:
Vitun satans finjävel!
håll tyst svin
- STig Ombord
Boikotin ehdot kirjoitti:
Vitun satans finjävel!
Jag har hört, att nästan varje finländare kan tala eller skriva svenska..
Jag menar RIKTIG svenska.
palvelun tarjoajien peittoalue kartat, josko niiltä saaresi löytyisi.
- se ADSL:kin
"Laajakaistaverkko ei kyseistä saarta ole vielä tavoittanut, vanhalla kunnon adsl:llä mennään (eli kalliiksi kävisi)."
on laajakaistaa - ja ensimmäinen laajakaistapalvelu kaiken kaikkiaan.
Ehkä olit etsimässä _langatonta_ laajakaistaa?
Siinä saat varautua erilaisiin vaihtoehtoihin: mobiililaajakaista, WLAN, se systeemi jota on tarjolla esim. Saimaan alueella ja sitten se uusi 450 MHz-systeemi (lieneekö tuota jälkimmäistä tarjolla Oolannissa).
Ensiksi varmaan kannattaa tarkistaa mobiilioperaattorien tarjonta; jonkun mantereellakin palveluaan tarjoavan palvelua voisit sitten kesän jälkeen käyttää muuallakin.
Jos tuota ei löydy, saattaa kyseisen kunnan sivuiltakin löytyä jotain infoa muista ratkaisuista.- kesätyöläinen
Kiitoksia neuvoista! Pitää jatkaa selvitystyötä niiden pohjalta.
- Boikotin ehdot
kesätyöläinen kirjoitti:
Kiitoksia neuvoista! Pitää jatkaa selvitystyötä niiden pohjalta.
Kaikkien pitää muistaa boikotit.
- pirun raukka
Boikotin ehdot kirjoitti:
Kaikkien pitää muistaa boikotit.
kun et ilmankaan tule toimeen.
Ite riistän åålantereita sadalla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517