yön että aamun liverryksiä

Visersit ilta uneen
visersit - aamuun -
viserrät - juuri - puiden oksistoissa

painan koneeni siivekkäitä
olet sormieni alla
- hennon kevyenä -

kui Näsin pehmeä
veden pinta - virkistäen -
aamu auringon säteitä

heräävillä liverryksilläsi
- jossa kuulemme itseämme -
auki olevaan sydäntemme

- ikkunaamme -
joiden välillä kuljemme
tuulien väreilyjen aalloilla

- toistemme -
läheisyyteen
hellän arasti siipiemme kosketuksissa

Elämämme
tikapuissa,joissa yksinäinen
yölintu

visertää yön säveliään
- omaa elämäänsä
- uuteen päivään -

kutsuen luokseen
nousevaan
auringon kajoon

Kuulijoitaan.

10

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minänoita

      liverrystä runosi täydeltä.
      Hieno oli runosi!
      (Noita kiskoo täällä peskiä niskaan
      ja lähtee parantelukeikalle:)

      = ))))))))

      • Hienoa-että tekstien muodossa olen
        Lapin huumassa mukana.

        Omiin sanoituksiini pitäisi
        saada kyllä jotain - ehkä -
        jopa - ennalta arvaamatonta.

        Uudenlaista sävyä ajatuksien kirjossa.
        Itse en ole välttämättä aivan
        tyytyväinen...- ei saisi ns.juuttua.

        peskiä...-mitä
        parantelu keikalle...- mitä

        ...-tämä ukko tippuu pian
        suon silmäkkeeseen ; tule apuun,kun ehdit
        vielä olen autettavissa.


      • Minänoita
        dolan kirjoitti:

        Hienoa-että tekstien muodossa olen
        Lapin huumassa mukana.

        Omiin sanoituksiini pitäisi
        saada kyllä jotain - ehkä -
        jopa - ennalta arvaamatonta.

        Uudenlaista sävyä ajatuksien kirjossa.
        Itse en ole välttämättä aivan
        tyytyväinen...- ei saisi ns.juuttua.

        peskiä...-mitä
        parantelu keikalle...- mitä

        ...-tämä ukko tippuu pian
        suon silmäkkeeseen ; tule apuun,kun ehdit
        vielä olen autettavissa.

        Etkös enään muista kun itse
        omassa kommentissasi minulle
        sanoit jotta Hämeeseen
        vastaanottoa pitämään(parantelukeikka)

        Ja peski on se poronnahkarotsi
        jota ilman ei voi olla uskottava
        ja pelottava shamaaninoita(heh,heh,heh)

        Yksi hengen majani kantavista
        rakenteista:
        omalaatuinen huumori = ))))
        (äläkä vaan väitä että taas
        tiput rämeikköön!!)

        Sitäpaitsi runosi ovat hyviä jo nyt,
        arvaas miksi,
        niitä täytyy lukea ajatuksella....


      • Minänoita kirjoitti:

        Etkös enään muista kun itse
        omassa kommentissasi minulle
        sanoit jotta Hämeeseen
        vastaanottoa pitämään(parantelukeikka)

        Ja peski on se poronnahkarotsi
        jota ilman ei voi olla uskottava
        ja pelottava shamaaninoita(heh,heh,heh)

        Yksi hengen majani kantavista
        rakenteista:
        omalaatuinen huumori = ))))
        (äläkä vaan väitä että taas
        tiput rämeikköön!!)

        Sitäpaitsi runosi ovat hyviä jo nyt,
        arvaas miksi,
        niitä täytyy lukea ajatuksella....

        ANTEEKSI...- nyt mut on tosiaan noiduttu.
        Pistäkää pataan,paistakaa,sekoittakaa,
        tanssikaa,joikukaa...-niin pikku
        pojan oikea lapsuuden uni...

        ... saa todellisen noidan Todeksi-miten valmistaudun.
        Pitääkö jo riisuutua valmiiksi.
        Eikö suo ole hieman eri kuin rämeikkö.
        Vai joko alan upota kaulaani myöten...-mihin.

        AI...- että hyvääkin minussa,nyt on jo
        poltto liemes paistumassa korpi
        kuusen kätköissä.

        Jos se lapsuuden noita uni alkaa NYT
        unessani toistumaan...se on menoo...loppu muste.


    • lindalinda1

      olet kirjoittanut kauniista kauneimman runon aa-
      muun Dolan.

      Sinulle kiitos ja niiaus.

      • ...-enhän minä yksin,jostain
        vain ilmestyi ja lensi pois...


    • Yölintu**

      Syntyessä tunturin kupeessa
      saanunna syvän elämänjanon

      tunturin voiman
      pieniin, hentoihin siipiini

      sisimpääni on
      kätkettynä
      soliseva puro
      lauluna linnun pienen

      kaipuun virta
      mutkittelee

      kulkien kohti
      meren syvyyksiä

      etsien parempaa minääni

      oikea minäni vaeltaa
      tuulen mukana

      sydän pieni ymmärtää

      yön hiljaisuudessa

      näsijärven katveessa

      päivien ja öiden salaisuudet

      yönviserryksiä sulosointuja

      kuuletko ystävä lempeesiipinen
      kaipuuni

      yösormi niin herkkänä
      naputtelee

      hellyydellä

      yönviserrys iloinen
      lauluna linnun pienen.


      Upea on runosi dolan
      kertakaikkisen lumoavaa viserrystä

      *tssrriip* :))))))

      • Nyt jos saan häkittää Sinut - jonnekin.
        Ai- eihän lintuja saa häkkiin teljetä,
        niiden pitää lentää vapaina.

        Nyt minä jään sanoitta,älä vie kaikkia
        tuntemiani sanoja meresi virtoihin.

        Tämä päiväni on jotenkin noiduttu.
        Ja nyt yö unet odottaa nurkalla,
        jossa viittoilee vierelleen.

        Minä odotin sanojen säilää,
        että se pitäisi hereillä
        -pitkälle viisareiden kulkuun.

        ...- en sano ihan vielä Hyvää Yötä...


      • Yölintu**
        dolan kirjoitti:

        Nyt jos saan häkittää Sinut - jonnekin.
        Ai- eihän lintuja saa häkkiin teljetä,
        niiden pitää lentää vapaina.

        Nyt minä jään sanoitta,älä vie kaikkia
        tuntemiani sanoja meresi virtoihin.

        Tämä päiväni on jotenkin noiduttu.
        Ja nyt yö unet odottaa nurkalla,
        jossa viittoilee vierelleen.

        Minä odotin sanojen säilää,
        että se pitäisi hereillä
        -pitkälle viisareiden kulkuun.

        ...- en sano ihan vielä Hyvää Yötä...

        ei tirpua kukaan saa enää äkkiin tellottua
        mulla on voimaa kuin pienessä kylässä

        *hymyilee*


        joku on sekoittanu
        tzsirpusen pään

        ja tirpu laulaa,,,,



        ,,"tartu tiuaksti hanuriin ja näppäile mua,,"

        hymyä dolanille päivään
        mansikanmakuiset helleterveiset ~~


      • Yölintu** kirjoitti:

        ei tirpua kukaan saa enää äkkiin tellottua
        mulla on voimaa kuin pienessä kylässä

        *hymyilee*


        joku on sekoittanu
        tzsirpusen pään

        ja tirpu laulaa,,,,



        ,,"tartu tiuaksti hanuriin ja näppäile mua,,"

        hymyä dolanille päivään
        mansikanmakuiset helleterveiset ~~

        Ei nyt Yölintu saa edes aamu rauhaa
        viestien tulvista.

        Etenkin jos pitää vielä - Sateenkaarta -
        taivaalla päivystää ja
        luoda ennustuksia.

        Voimaa-fyysistä kuin henkistäkin-
        milloin sitten lepäät.

        ...- tässä jo ilmaisetkin
        että tz pää sekoittuu

        -mihin ja kuka tuo paholainen
        olisi,
        kuka tuollaista tekee.

        Kuules--- ihan siis mansikoita---
        herkkuani...onko metsä
        mansikoita kotosalla---

        Pitäiskö lähteä mansikka
        markkinoille...

        Mansikan huumassa Päivän lämpöä
        ...- sinne jonnekin- Valitse itse...

        DOLAN


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe