mietityttää sormusasiat..

hmm..

niin mieheni on kosimassa minua tuossa viikonloppuna.aloin vaan miettimään että pitääkö minun ostaa miehelleni sormus ja mies ostaa mulle vai miten se menee ihan "virallisesti".tahtois et tää kihlaus menis "oikeeoppisesti" koska haluan muistella sitä sitten vanhempana. :) asiallisia vastauksia vaan kiitos! :)

5

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virallista tapaa

      Ei ole mitään "oikeaoppista" tapaa. Toisten mielestä meni jo pieleen eli ette ole toimineet "oikeaoppisesti", kun olette etukäteen sopineet, että koska mies kosii.

      Omasta mielestäni kihlaus on mennyt "oikeaoppisesti", kun on jollain tavalla sovittu naimisiin menosta. Eli esim. mies on kosinut ja nainen suostunut = kihlaus. Se riittää. Sormukset tulee sitten vain merkiksi kihlauksesta. Jos tulee.

      Paras tapa ja mitä on kiva muistella on vanhana se mikä itselle sopii ja tuntuu hyvältä. Toisten mielestä miehen pitää maksaa molemmat sormukset ja jonkun tavan mukaan sormuksen pitää maksaa kahden kuukauden palkan verran... Toisten mielestä nainen ostaa sormuksen miehelle ja mies naiselle jne. Sormus voidaan ostaa etukäteen ja pujottaa kosinnan yhteydessä sormeen tai hankkia kihlauksen jälkeen.

      Tästä ei tainnut olla kauheasti apua, jos etsit sitä yhtä ainutta oikeaoppista tapaa! Ja se on teille tärkeää.

    • kihlausta

      haluat niin on tainnut jo mennä mönkään sellainen, kun kerran tiedät etukäteen kosimisesta.

      • niin..

        tais sit mennä mönkään..:) ei vaan ku mun mies on niin huono pitämään salaisuuksia.:) mut sain vastauksen noista sormusasioista kiitos vaan.


      • tyylillään!
        niin.. kirjoitti:

        tais sit mennä mönkään..:) ei vaan ku mun mies on niin huono pitämään salaisuuksia.:) mut sain vastauksen noista sormusasioista kiitos vaan.

        Ehkä kosimis-hetkestä ei kannata tehdä liian jäykkää, etukäteen suunniteltua ja kaavoihin kangistunutta. Tunnelma on pääasia, ei yksityiskohdat. Siis, että menikö joku nyt "oikein".


    • StippaS

      Miten taivaan tähden näistä asioista pitää tehdä näin vaikeita!?

      Mies tuo sinulle sormuksen ja teette hetkestä kauniin oli se hetki sitten missä tahansa tai tapahtuu miten hyvänsä! Kyse on kuitenkin teistä kahdesta ja mies on ehkä joutunut enemmän tai vähemmän keräämään rohkeutta kyseiseen ratkaisuun.

      Arvosta sitä äläkä haihattele muuta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe