Tuohan on jo aika vanha malli mutta noita on kaupan aika edullisesti. Paljonko tuolla koneella ajaa ennen suurempia (kalliimpia) remontteja ja minkälainen yleensä muuten on ajettavuudeltaan ominaisuuksiltaan, mahtuuko yli 180 cm kuski miten hyvin satulaan ?
EN 500 kokemuksia ?
14
13803
Vastaukset
- tttttmmmm
...toi pyörä on. Katseltiin sellasta talvella kun etsittiin vaimolle ekaa pyörää. Itse oon vaan 175, mutta vaikutti se aika pikkuselta. Kyllähän sillä nyt olis ajaan pystynyt, mutta ajo-asento on aika pysty ja jos oot sen 180 niin saat kaiken ilmavirran pleksin yli kypärään (...luulisin). Eiköhän noi kaikki japsikoneet oo aika varmoja, jos öljyt vaan on vaihdeltu ajallaan. Itellä oli joskus suzukin 400 gs jolla oli ajettu 100 tonnia ilman suurempaa remonttia, toisaalta taas kaverin vf:ään kone rempattiin jo 60000:ssa. Omassa Kawassani (VN) on 70000 mittarissa ja "ainakin vielä" pelittää...
- --hessu--
Ota sellainen pyörä, joka viehättää omaa silmääsi ja joka sopii omaan budjettiisi.
Itselläni on kolmatta vuotta EN500 vm. -93, ajettu 53 tkm. Painoa minulla on 88 kg, pituutta 184 cm ja hyvin olen pärjännyt.
Ajelen pyörällä työmatkat, noin 50 km päivässä. EN500 on tyypillinen custom eli painopiste on alhaalla ja tarkoitettu leppoisaan ajeluun, vaikka nopeusmittarin maksimi on 180 km/h. Tankki on melko pieni, luokkaa 11 litraa, joten pitkiin, tauottomiin matka-ajoihin se ei sovellu.
Näiden kolmen vuoden aikana ei ole ollut mitään huolia: syksyisin olen vaihtanut öljyt, tankannut tankin täyteen ja pyörä on ollut talvet kylmässä ulkovarastossa. Pyörä on lähtenyt keväällä ensi startista heti käyntiin!
Kierrosluku- ja vaihteistomittaria ei ole, kuten ei monessa muussakaan pyörässä, mutta ne hoituvat perstuntumalta. Minulle riittää, että ykkönen rusahtaa päälle hieman muita vaihteita kuuluvammin.
Koska malli on vanha, pyörään on hankala löytää lisäosia, laukkurautoja yms. Pyörän "viralliset" kaatumaraudatkin ovat melkoinen vitsi.
Mutta kaiken kaikkiaan EN500 on luotettavat peruscustom, erittäin sopiva jopa ensipyöräksi, vaikka painoa 200 kg. Pyörää myydään myös pikkutehoisena, joten vakuutus voi olla edullinen pienen teho/paino -suhteen vuoksi.- mot
on Kawasaki en 500. Oon 169 pitkä ja jalat yltää just maahan hyvin. :)
Hihna on vähän vinkunut mutta oiva peli muuten. :)
Ensipyöränä mulla.. - Kawwa
mot kirjoitti:
on Kawasaki en 500. Oon 169 pitkä ja jalat yltää just maahan hyvin. :)
Hihna on vähän vinkunut mutta oiva peli muuten. :)
Ensipyöränä mulla..Itellä kans EN Kawa ja tuntuu kyl luotettavalta
peliltä.
Ilmanputsari pestävää mallia ja sen kun muistaa
putsata ennen ajokautta niin jo vaikuttaa
kummasti kulkuun.
Mitähän muuten meinaa kun mulla on tankissa
V tunnus, ei EN ??????????? - kuin Vulcan
Kawwa kirjoitti:
Itellä kans EN Kawa ja tuntuu kyl luotettavalta
peliltä.
Ilmanputsari pestävää mallia ja sen kun muistaa
putsata ennen ajokautta niin jo vaikuttaa
kummasti kulkuun.
Mitähän muuten meinaa kun mulla on tankissa
V tunnus, ei EN ???????????Samaa pyörää myytiin kahdella eri nimellä:
EN 500 (EN) ja Vulcan 500 (V)
Ymmärtääkseni Vulcan -nimi oli kohdistettu enemmän Ameriikan markkinoille, mutta esim. Ruotsissa on Kawasaki Vulcan -kerho. Kannattaa siis googlettaa myös Vulcan 500 -nimeä.
Kiitos ilmanputsari -vinkistä! - custom
kuin Vulcan kirjoitti:
Samaa pyörää myytiin kahdella eri nimellä:
EN 500 (EN) ja Vulcan 500 (V)
Ymmärtääkseni Vulcan -nimi oli kohdistettu enemmän Ameriikan markkinoille, mutta esim. Ruotsissa on Kawasaki Vulcan -kerho. Kannattaa siis googlettaa myös Vulcan 500 -nimeä.
Kiitos ilmanputsari -vinkistä!Se on. Itsellä 97 mallia. Ajoasento minulle sopivampi kuin edellisesä mallissa, ja jalkatilaa myös paremmin.
Moottori on yllättävän hyvin vääntävä ja tehokas.
Esim 2 päällä ajaessa tehot riittää ainakin mulle.
Niin ja kaikenlisäksi hiljainen, eikä täristä yli satasenkaan nopeuksissa niin ku esim Savaget. - Kempakko
custom kirjoitti:
Se on. Itsellä 97 mallia. Ajoasento minulle sopivampi kuin edellisesä mallissa, ja jalkatilaa myös paremmin.
Moottori on yllättävän hyvin vääntävä ja tehokas.
Esim 2 päällä ajaessa tehot riittää ainakin mulle.
Niin ja kaikenlisäksi hiljainen, eikä täristä yli satasenkaan nopeuksissa niin ku esim Savaget.Itellä kokemusta sen verran että vuokrasin moisen pari vuotta sitten ja käytiin emännän kans viiessä päivässä kaks tuhatta kilsaa kaks päällä. Mä oon 181 ja 115 kg ja emäntä on 174 ja 85. Yllättävän hyvin mun mielestä mahtuu pyörän päälle. Joku 535 virago on ulkomitoiltaan ihan mopo enniin verrattuna. Vois sanoa että Kawa on "pieni suuri pyörä", eli ulkomitoiltaan sopii mielestäni myös kaks päällä matkailuun.
Moottori vois tietenkin olla vääntävämpi, mutta ei kuiten semmosta mäkeä tullu vastaan että olis tarvinnu pykältää. Tietenki kahvaa pitää väntää syvemmälle kun jossain H-D:ssä.
Vertailukohteena samanmittanen reissu Norjaan H-D hertsikalla. Tottakai Harley vei ominaisuuksissa voiton matkustettaessa.
...ja asenne on joka ratkaisee! :)
- dansku1
Hei miten se vetohihnan vaihto? Mulle aluksi vinkkuu ja muutama km jälkeen on taas hiljainen.Paljon semmonen hihnan vaihto remontti maksaa?Lisäksi olis hyvä tiedää,onko jakohihna vai ketju?
- Anonyymi
Mistä pitäisi etsiä vikaa, kun pyörä käynnistyy hyvin, mutta sammuu, kun laittaa ykkösen silmään ja nostaa kytkintä. Ei ota kierroksia. Vapaalla ottaa normaalisti.
Kawamies- Anonyymi
Seisontatuki yleensä... siellä katkaisin.
- Anonyymi
Omistan kawasaki vulcan en500 vm 1993 kaasareiden kans ongelmia alkukesästä huolsin kaasarit laitoin uudet korjaussarjat pelasi kuin uusipyörä kolmereissua. Kaksi viikkoa oli ajamatta kaasarit alkoi tulvia viisi kertaa käytetty pöydällä levällään ei löydy syytä kaikki kanavat on auki. Voiko olla kohojen neulaventtiileissä vika. Kohot ehjät. Onko kellään ollut samoja ongelmia?
- Anonyymi
Pyörä tuli kuntoon säädin bensa pintaa vähän alemmaksi laitoin kaasareiden molempiin yhdysputkiin uudet O renkaat. Ei tulvi eikä vuoda enää.
- Anonyymi
OStin EN 500 -94. Ei tyhjäkäyntiä, käynnistyy kylmänä huonosti ja ajaessa käynti vähän aaltoilee - syy moiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850